Bq már válaszolt is, de azért tényleg: Miért ne lenne rendben? Totál természetes ha épp úgy jönnek össze az erők, hogy a hátsó kereked elveszíti a tapadását.
Puszta fizika az egész: Amíg a kereked rendesen tapad, gurul és nem csúszik addig nagyobb fékező hatást tusz kifejteni vele, tehát a lassulásod is gyorsabb lessz (hogy ez milyen hülyén hangzik). Ha az első kerekem még tapad, a hátsó viszont elveszti a tapadását és megcsúszik akkor a hátsó a fent leírtak miatt elkezdi beelőzni a motor elejét. Emiatt elkezd kifordulni oldalra ha nem reagálsz időben, és jobb esetben is drifteléssel végzed, esetleg farolással, rosszabb esetben meg tuti a borulás.
Az hogy a hátsó elveszíti a tapadását míg az első nem, azért is előfordulhat mert amikor nagy sebességről gyorsan fékezel le, akkor a lendület miatt az első kerékre jóval nagyobb terhelés kerül (ezért is nyomódik ilyenkor össze a villa), és a több terhelés nagyobb tapadást eredményez, míg a hátsó keréknél pont fordítva történik. Ehhez hozzájön egy megfáradt hátsó gumi, meg hogy alapból kevés a súly (vagy nem megfelelő a beállítás bár nem olyan mértékben mint bq írta) és máris ott a bibi!
Igaz hogy az iskolákban sosem érdekelt a fizika, de mióta motorozom egyre jobban előjön. Nekem rengeteget segít a motor viselkedésének megértésében, és amit jobban értek azt jobban kezelem, gyorsabban reagálom le. Mondják hogy minden fejben dől el, hát nálam ez extrán igaz. Ha valamit sosem gyakoroltam de fejben totál bennem van hogy mit kéne csinálni az előjön, olyankor annak megfelelően cselekszem.
Szóval pl számomra sokkal többet ér egy olyan tréning ahol elösször alaposan elmagyarázzák mi hogyan és miért történik és csak utána csináltatják, ellentétben azzal mintha rögtön a csináld és majd megérted elv szerint a közepébe vágnak.