Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

Az esetek 100%-ban mindenki a saját bénaságával van elfoglalva, és baromira nem ér rá bámészkodni a többire... Ne ez tartson vissza. A rendőrök által tartott tökjó, nagyon normálisak és nincsenek előítéleteik, tökre türelmesek, hova dícsérjem még őket? MENJÉÉÉÉL.
Én csak azt tudom elmondani, hogy több vezetéstechnikai tréningen vettem már részt. Úgy a Hondásokkal, mint a rendőrökkel, a CSAM-mal. Szerintem ezekből a gyakorlásokból soha sem elég. Főleg tavasszal, a hosszú motorozás mentes hónapok után. Mindig sokat lehet tanulni. Ez a magabiztosság titka. Én mindig azt láttam, hogy mindenki drukkol a másiknak. Fel a fejjel, nincs miért izgulni! Jó dogot cselekszünk azzal, hogy gyakorlunk! :flover:
 
Mi a Tommot-osra megyünk, mert volt oda Klucsik Tamás által egy kis kedvezmény. Nem tudom tart-e még nála, de még egy facebook csoportba osztotta meg, hogy motoros pároknak 57.100 Ft helyett 48.500 Ft/fő, ha jelentkeznek. Amúgy is akartunk menni, ez meg végképp kapóra jött :D
Hondáéknál időnként van 35e Ft-ért is! Két nap. Szerintem zseniális. Ezen idő alatt 10 évi rutint tanítanak meg!
 
Suzanne -ne haragudj, nem bántásból mondom- nagyon sok hülyeséget hordasz össze. Ezek a szokásos sztereotípiák, mint, hogy tuti béna vagy és a többiek mind jobbak, illetve, hogy a nők iránt előítélet van, stb., mind f@szság, már bocsánat a kifejezésért. Ezt tényleg tapasztalod is, vagy hallottál róla másoktól? Ha így állsz hozzá, tényleg ne menj el, sőt add el a motort is.
DE! Ha ezt le tudod vetkőzni előre, akkor spuri a tréningre!!! Minden fejben dől el, tudod? Először is: NEM VAGY BÉNA! Megszerezted a jogsit, nem? Az iskolában megtanítottak vezetni, a tréningen meg megtanítanak motorozni. Ennyi a különbség. Csatlakozom Babuhoz, menj el, nem muszáj felmenni a pályára, ha mégis kedvet kapsz, akkor csak azokat a feladatokat vállald be, ami úgy érzed menne. Az első nekem is ilyen volt. A szlalomnál pl. kijelentettem, h nem lehet megcsinálni, mert túl közel vannak a bóják. Neeeeeem baj, h előttem MINDENKI megcsinálta, nekem közel volt, érted? :) Erre az oktató széthúzkodta őket, aztán beküldött közéjük. Minden megfordulásnál, mikor nem néztem arra, összébbrugdosta őket, majd amikor már vagy tizedszer csináltam meg az eredeti felállást, lehívott a pályáról, és mondta, h nézzem meg, hol állnak a bóják, aztán megveregette a vállam.

Az előítéletről a nők iránt meg annyit: voltam egy haladó ringes képzésen, egyedüli nőként a kb. 15 fős csapatban. Viktor barátom beszélt rá, egy együtt töltött tréning után, mert szerinte nekem ezen részt kell vennem, annyira jó :) Előtte nem sokkal közölte, h én leszek az első nő, aki ezt a tréninget megcsinálja, és néhányan kifejezetten azért iratkoztak fel, mert ő szétkürtölte, h én is megyek. Nagyszerű, ettől valahogy kevesebb kedvem lett elmenni... Megérkezvén elég megalázó volt, h Viktorhoz sorban jöttek oda a többiek pacsizni, nekem meg egy sziát sem dobtak oda. Persze, miután Viktor fűnek-fának dicsekedett, h én 30e km-t motorozom évente, hirtelen mindegyik velem akart beszélgetni.... Szánalom...
A tréningen nem sokat beszéltek a pályáról, h melyik bóját hogyan kerüld, milyen ívet válassz, mennyit gyorsíts, mennyit fékezz -ezt már nyilván tudni illik egy haladó tréningen. Instrukciókat persze adtak, és egyénileg tanácsokat, nagyon jókat. A pálya bemutatása motoron történt, felálltunk sorban, én -miért ne? :eek:- rögtön harmadikként, aztán elindultunk, pár méteres intervallumokban. Rögtön az első körben kettéállt a fülem, de tudtam, h 12-en vannak mögöttem, és ha eltaknyolok, akkor ők is. Igyekeztem az előttem haladók technikáját figyelni, és teljesítettem a pályát.
Végül teljes sikerrel záródott a nap, jól el is fáradtunk, és csupán annyi lemaradásom volt a fiúkhoz képest, h ők hármasban csinálták az egész pályát, én meg főleg kettesben. Javasolták, h törekedjek én is nagyobb lendületre, de nekem már ez is elég tanulságos volt, és így is túlmentem a komfortzónámon.
Mondanom sem kell, nap végére MINDENKI odajött kezet fogni, elköszönni.
Szóval: előítélet akkor van, ha valaki úgy gondolja, kevesebb vagy nála. A Te dolgod meg bebizonyítani neki, h rosszul gondolja.

Tehát: csináld meg a tréninget, mert képes vagy rá! :ok:

Bennem is megállt az ütő, amikor azt akarták ledugni a torkomon, hogy 10 km/ó sebességgel lehet haladni körbe-körbe úgy, hogy annyira be van döntve a motor, hogy az utas lehajolhat oldalra, és megsímogathatja az aszfaltot. Miután nem hittem el, "feldobtak" hátra, és megsímogattam az aszfaltot! Ez annyira sikeres lett, hogy kijukadt a kesztyűm. Azóta tudom, hogy én is tudok így kanyarodni, amire pl. a Kranska Gora-n szükség is volt, mert olyan szűk volt a kanyar, hogy tejes bedöntés mellett - értsd úgy, hogy leért a lábtartó - csutkára befordított kormánnyal - bár sport motor - alig fordult el a motor. Szóval nincs lehetetlen, csak tehetetlen! Hajrá!!!!!
 
Igen, én is voltam egy ilyen ingyenesen, ahol végül fel sem mentem a pályára, mert én voltam a 62-ik feliratkozó... :(

A kölcsönmotorrral való tréninggel azért nem minden szempontból értek egyet. Oké, hogyha zakó van, akkor nem a sajátod törik, de ennek csak akkor van értelme, ha vagy ugyanolyan, mint a sajátod, vagy legalább ugyanolyan felépítésű, erejű. Mert hiába csinálod meg a gyakorlatokat egy ilyen motorral, ha a tiéd nagyobb, vagy máshogy ülsz, más a testtartás, stb. Nekem egy tréningen pl. gond volt, h nem tudtam koppanásig fordítani a kormányt, mert előbb ütközött bele a dobozomba. Mondta az oktató, h vegyem le a dobozt. Visszakérdeztem: hogy mi értelme? Hiába gyakorlom be, h doboz nélkül megfordulok mondjuk 5 méteren, ha a doboz amúgy mindig nálam van, és mikor jön egy olyan szitu, akkor meg úgysem tudom kivitelezni a manővert, hiába gyakoroltam be.
Ilyen szempontból meg nagyon értem, h miért van értelme reflexeket kialakítani egy más motorral? Főleg egy kezdőnek?

Én is vitatkoznék egy kicsit méghozzá azért mert a soraidban benne van a lényeg! Reflexeket, beidegződéseket gyakorolsz be. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy milyen motoron ülsz. A Hondánál 600-as sor 4-es Hondákon gyakroltunk. Nekünk meg volt egy 1000-es V2-es Suzuki SV-nk. Ott doboz nélkül gyakoroltunk, de túrázni dobozzal (csomagokkal) mentünk. ...és nem akadtunk be sehová az oldalcsomag miatt! Ha megvan a rutin, akkor mindegy, hogy mivel, és mennyi cuccal mész! Max óvatosabb leszel, ha sok a csomag.
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére