Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

őőőőő Ahogy kiérek isaszegről (nagytarcsa irányába) minden reggel kanyargok egy jót. A kanyarok többnyire beláthatóak, jobb-bal váltakoznak folyamatosan, és hideg időjárási körülmények között 60 km/h-val, nyári melegben pedig 80 km/h-val kényelmesen döntögethetőek. [A kényelmesen azt jelenti, hogy a sebességed lehetővé teszi, hogy adott esetben akár szűkíts akár tágíts, de mindenképp változtathatsz az íveden. (Számomra ezt jelenti a biztonságos kanyarodás, mert így a szembe jövő, sávomba átsodródó állatkodó autósok/böszme nagy kamionosok, hirtelen felbukkanó lovaskocsik sem jelentenek problémát)]
Lényeg a lényeg, hogy ezen a szakaszon talán egy kanyar kivételével mindegyik egészen jól belátható, mivel napi szinten erre járok tudom hogy nincsenek bekötőutak közben, még földút sem ahonnan traktor vagy akármi megjelenne, a kanyarok nyáron élvezetesen vehetők 80-al, és kifejezetten szeretem ahogy a bal-jobb kanyarok váltogatják egymást. Szóval nem öngyilkosság itt 80km/h-val kanyarogni.
De szar volt itt megtapasztalni a hátsókerék instabilitását. Értem én hogy nem kell mindenre felkészíteniük a tréningeknek, de azért olyan jó lenne :bae:
Jah, és Mina... pont azt írtam, hogy mivel azon a tréningen szar volt az első fékem, nem lehettem rá felkészülve hogy be fog előzni a hátulja. Totál meglepetésként ért, és baromira megijesztett az első alkalommal. Mázli hogy valamiért ösztönből engedtem kicsit a fékeken (vagy csak az elsőn?), és bár már többször előfordult a jelenség, a mai napig nemtudom megmondani pontosan mit csinálok és milyen sorrendben hogy stabilizáljam a vasat... gőzöm nincs, csak csinálom, és ez valahol ilyesztő :eek:

Na mindegy... Tudjátok hogy teljes mellszélességgel a tréningek mellett vagyok legyen fizetős vagy ingyenes, közuti vagy zártpályás... a lényeg hogy gyakorolj! :)
 
Mina akkor ne menj Süd Tirolba Alpok Dolomitok mert ott kurva sok belathatalan kanyar van

Na de azokba - legalábbis részemről - nem is szállok be 80-nal :D Vagy legalábbis nem mindegyikbe :D

Ellenben, azokhoz a kanyarokhoz képest, itthon, főúton, zömében csak enyhe ívecskék vannak, amik nyugodtan bevehetők épelméjű tempóval, normál körülmények között nem kell előttük állóra fékezni, és 30-cal beleóvatoskodni. És itt jön az a - már többször említett - kitétel, hogy nem az a tudás, hogy az egyenesben képes valaki teligázt húzni, hanem az, hogy az egyenes végén be is fordul. Nem azt mondom, hogy élete második motorozása alkalmával már mindenki térdkoptatással kísérletezzen, de azért némi rutin felszedése után már illik nem gyök kettővel fordulni a sarkon...
 
A nagysebességű kanyarodás gyakorlásra szerintem a pályázás a biztonságos módszer... Ekime írta épp, hogy a kakucson 5000/délutánért hülyére motorozhatod magad, nagy sebességen, biztonságos pályán (murva, oszlop, szalagkorlát nélkül), homokággyal.
De a pályázásra nem bőrruha kötelező??? Mert arra tuti nem ruházom be csak azért hogy zárt pályán gyakorolhassam a kanyarodást, ha amúgy meg sosem fogom hordani.
 
őőőőő Ahogy kiérek isaszegről (nagytarcsa irányába) minden reggel kanyargok egy jót. A kanyarok többnyire beláthatóak, jobb-bal váltakoznak folyamatosan, és hideg időjárási körülmények között 60 km/h-val, nyári melegben pedig 80 km/h-val kényelmesen döntögethetőek. [A kényelmesen azt jelenti, hogy a sebességed lehetővé teszi, hogy adott esetben akár szűkíts akár tágíts, de mindenképp változtathatsz az íveden. (Számomra ezt jelenti a biztonságos kanyarodás, mert így a szembe jövő, sávomba átsodródó állatkodó autósok/böszme nagy kamionosok, hirtelen felbukkanó lovaskocsik sem jelentenek problémát)]
Lényeg a lényeg, hogy ezen a szakaszon talán egy kanyar kivételével mindegyik egészen jól belátható, mivel napi szinten erre járok tudom hogy nincsenek bekötőutak közben, még földút sem ahonnan traktor vagy akármi megjelenne, a kanyarok nyáron élvezetesen vehetők 80-al, és kifejezetten szeretem ahogy a bal-jobb kanyarok váltogatják egymást. Szóval nem öngyilkosság itt 80km/h-val kanyarogni.
De szar volt itt megtapasztalni a hátsókerék instabilitását. Értem én hogy nem kell mindenre felkészíteniük a tréningeknek, de azért olyan jó lenne :bae:
Jah, és Mina... pont azt írtam, hogy mivel azon a tréningen szar volt az első fékem, nem lehettem rá felkészülve hogy be fog előzni a hátulja. Totál meglepetésként ért, és baromira megijesztett az első alkalommal. Mázli hogy valamiért ösztönből engedtem kicsit a fékeken (vagy csak az elsőn?), és bár már többször előfordult a jelenség, a mai napig nemtudom megmondani pontosan mit csinálok és milyen sorrendben hogy stabilizáljam a vasat... gőzöm nincs, csak csinálom, és ez valahol ilyesztő :eek:

Na mindegy... Tudjátok hogy teljes mellszélességgel a tréningek mellett vagyok legyen fizetős vagy ingyenes, közuti vagy zártpályás... a lényeg hogy gyakorolj! :)

Ezt a fekezes dolgot el lehet magyarazni de neked kell raerezni.Elöször az elsö fekkel fekezz utana rögtön a hatsoval is de csak finoman.A hatso csak stabilizalja a motort de erre ra kell erezni-
 
Na de azokba - legalábbis részemről - nem is szállok be 80-nal :D Vagy legalábbis nem mindegyikbe :D

Ellenben, azokhoz a kanyarokhoz képest, itthon, főúton, zömében csak enyhe ívecskék vannak, amik nyugodtan bevehetők épelméjű tempóval, normál körülmények között nem kell előttük állóra fékezni, és 30-cal beleóvatoskodni. És itt jön az a - már többször említett - kitétel, hogy nem az a tudás, hogy az egyenesben képes valaki teligázt húzni, hanem az, hogy az egyenes végén be is fordul. Nem azt mondom, hogy élete második motorozása alkalmával már mindenki térdkoptatással kísérletezzen, de azért némi rutin felszedése után már illik nem gyök kettővel fordulni a sarkon...
En oda egyedül szoktam menni.Illetve voltam mar ott csajjal de super profi volt.
 
De a pályázásra nem bőrruha kötelező??? Mert arra tuti nem ruházom be csak azért hogy zárt pályán gyakorolhassam a kanyarodást, ha amúgy meg sosem fogom hordani.

Amennyire tudom, protektoros ruha a kötelező, akár bőr, akár textil. Versenyzéshez már előírják a bőrt, de amatőr pályanapokon tudtommal nem. Legalábbis itt Máriapócson pályáztak már cordurában, szervezett pályanapon is.
 
En oda egyedül szoktam menni.Illetve voltam mar ott csajjal de super profi volt.

:)

Voltam már a Glockneren, meg a többi környékbeli látványúton egyedül is, a Dolomitokban viszont még csak dobozokkal-asszonnyal a hátam mögött, legutóbb meg a Glocknernél is kettesben, de csomagok nélkül. Se ő nem szuperprofi, se én nem vagyok az, a határaimat is csak egy bizonyos mértékig szoktam feszegetni, főleg ha rá is vigyáznom kell. A lehetőségekhez, határaimhoz képest szeretek haladósan menni, és kiélvezni a szerpentineket, nyilván ezért megyek-megyünk a hegyekbe kanyarogni, és nem a homokon süttetjük magunkat :) Nem zavar, ha egy helyi menő, vagy nálam nagyobb tudású körbekerül, maximum irigykedek egy sort a tudására :D
Viszont, a 4 év alatt, mióta együtt motorozunk, soha, egyetlen helyzetben se volt még olyan, hogy azt mondtam volna, bár ne lenne mögöttem, mert úgy élvezetesebb/gyorsabb/menőbb/stb. lett volna. Olyan már igen, hogy valami barom miatt húzós helyzetbe kerültünk, és inkább kihagytam volna belőle, de egyébként, a motorozás "általános élvezeti értékén" soha egy pillanatig sem csorbít a jelenléte... :)
 
:)

Voltam már a Glockneren, meg a többi környékbeli látványúton egyedül is, a Dolomitokban viszont még csak dobozokkal-asszonnyal a hátam mögött, legutóbb meg a Glocknernél is kettesben, de csomagok nélkül. Se ő nem szuperprofi, se én nem vagyok az, a határaimat is csak egy bizonyos mértékig szoktam feszegetni, főleg ha rá is vigyáznom kell. A lehetőségekhez, határaimhoz képest szeretek haladósan menni, és kiélvezni a szerpentineket, nyilván ezért megyek-megyünk a hegyekbe kanyarogni, és nem a homokon süttetjük magunkat :) Nem zavar, ha egy helyi menő, vagy nálam nagyobb tudású körbekerül, maximum irigykedek egy sort a tudására :D
Viszont, a 4 év alatt, mióta együtt motorozunk, soha, egyetlen helyzetben se volt még olyan, hogy azt mondtam volna, bár ne lenne mögöttem, mert úgy élvezetesebb/gyorsabb/menőbb/stb. lett volna. Olyan már igen, hogy valami barom miatt húzós helyzetbe kerültünk, és inkább kihagytam volna belőle, de egyébként, a motorozás "általános élvezeti értékén" soha egy pillanatig sem csorbít a jelenléte... :)
A csaj a sajat motorjaval volt.
 
:( Hát, ez picit arrébb van... de megjegyzem, hátha majd egyszer, ha felnövök... :)
Nincs olyan messze.Ezeken a helyeken az a legnagyobb baj hogy a felfele menök huzzak neki hogy menjenek a lefele menök meg a 6.7. kanyar utan elfekezik magukat mert meleg a fek es mar nem fog ugy es atmennek a masik oldalra mert tul gyorsak ugy hogy vigyazni kell.
 
A tréning arra való, hogy megtanulj reagálni. Előidézzenek nem várt szituációkat. És jól a fejecskédbe vésd, hogy oda mész ahova nézel. Ha nekem ez meglett volna és nem az út szélén nézem a kavicsokat, hanem döntöm a motort, valószínűleg nem fekszem be a Mátrába a kavicsok mellé. Az a lényeg, hogy megtanuld, hogy ne fagyj le, vagy a lehetős legrövidebb ideig tartson ez az állapot. Ha már keresi a szemed a kerülőutat, vagy reflexből jól cselekszel, az sokszor elég lehet, hogy elkerülj egy necces szitut.

Te Cicc. Biztos, hogy rendben van az a motor?
 
Te Cicc. Biztos, hogy rendben van az a motor?

Miért ne lenne rendben? Fékezéskor, akár első, akár hátsó féket használ az ember, a motor súlypontja előrébb kerül, elkönnyül a hátsó kerék, és akár a hátsó fék, akár a motorfék miatt elkezdhet csúszni, mert csökken a leszorító erő, emiatt csökken a tapadás. Ha az első féket is használják mellé, a nagyobb lassulás (a nagyobb mértékű súlypont-eltolódás) miatt még hamarabb következik be a jelenség.

Annyi még elképzelhető, hogy ha nincs jól beállítva a hátsó rugóstag, akkor nem (nem csak) a fékezés miatt kezd el "érdekesen" viselkedni a hátsó kerék, hanem pl. "bepattog" az útegyenetlenségeken, a hátsó tengely csökkenő terhelésekor már nem úgy csillapít, ahogy kellene, nem követi rendesen az aszfaltot, 1-1 pillanatra elemelkedik, és ezért kezd el csúszni.
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére