Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

Szerintem igenis költségcsökkentő tényező az, hogy nem a saját motoromat zúzom le és akkora bukóvas van rajta, hogy kicsi az esélyem a sérülésre. Ha kiszámolod az esetleges melóból való kiesés, lábadozás költségeit, mindjárt jelentős lesz a tényező. Nem beszélve arról, hogy a szervízben guggoló motor is jelentős bosszúság és költségforrás. És még valami. Ahol adnak normális protektoros ruhát, az se egy hátrány, mert láttam már olyat, hogy a tréningre elment farmergatyába térdvédő nélkül tanonc, aztán húztak a hátára egy gericvédőt is, és kapott a térdére is valamit. Kb a második órában borult térdre, és a térdvédő leretkelődésén kívül más nem történt. Kell oda az ilyesmi is.
Ezek elsőre ugyan drágábbá teszik a dolgot, de szerintem érdemes felül emelkedni a többszáz kilós lendületből guruló vasak között a tesco gazdaságos szemléleten....:emo:
 
Hm...Én férjem motorjával voltam forgalomban, mert az oktatónak csak 1 korlátlan kategóriás vasa volt kettőnkre (a másikat összetörték neki). Semmilyen kedvezményt nem kaptunk, de még a benzint se fizették ki nekünk...rendes oktatóm volt amúgy, nem akarom bántani, de ezen azért húztam a számat én is.:(
Ráadásul képzelhetitek, hogy mennyire féltem, hogy kárt teszek a motorban.... (persze el is döntöttem vizsga előtt a nagy parában :( Szerencsére csak a lábtartó tört le, de a sikeres forgalmi vizsga után én nem ünnepeltem, hanem végigbőgtem a napot, annyira lelkiismeret furdalásom volt, hogy elborítottam Pé mociját).
 
Szerintem igenis költségcsökkentő tényező az, hogy nem a saját motoromat zúzom le és akkora bukóvas van rajta, hogy kicsi az esélyem a sérülésre. Ha kiszámolod az esetleges melóból való kiesés, lábadozás költségeit, mindjárt jelentős lesz a tényező. Nem beszélve arról, hogy a szervízben guggoló motor is jelentős bosszúság és költségforrás. És még valami. Ahol adnak normális protektoros ruhát, az se egy hátrány, mert láttam már olyat, hogy a tréningre elment farmergatyába térdvédő nélkül tanonc, aztán húztak a hátára egy gericvédőt is, és kapott a térdére is valamit. Kb a második órában borult térdre, és a térdvédő leretkelődésén kívül más nem történt. Kell oda az ilyesmi is.
Ezek elsőre ugyan drágábbá teszik a dolgot, de szerintem érdemes felül emelkedni a többszáz kilós lendületből guruló vasak között a tesco gazdaságos szemléleten....:emo:

Na, ennyi. Nyilván azért drágább, meg azért fizetős, mert nem csak a képzés költségeit (az oktatók idejét) kell megfizetni, hanem az olyan plusz szolgáltatásokat is, mint a kölcsönmotor, és persze a kockázat, hogy a másét töri a nebuló, nem a
magáét. Oké, benne van az, hogy nem a sajátodat ismered ki még jobban, na de arra ott vannak a hétköznapok. Szerintem, ha az alap technikákat megtanulja az ember, akkor azt már bármire tudja később alkalmazni, nem csak egy adott típusra. (Fogalmazhatunk úgy is, hogy beb*szna, ha pl. tanult valaki anno Ladán vezetni, és azóta csak az van neki, mert azt ismeri, és egy Astrában már azt se tudja, melyik oldalon van a kormány. Vagy mondjuk X motorral végigjár egy kezdő-haladó-profi tréningsorozatot, aztán vált Y-ra, és kezdi elölről, mert az már más, és azt is meg kell tanulnia. Nyilván rá kell éreznie az új típusra, az nem kérdés, és eleinte tudatosan figyelnie arra, hogy amit eddig rutinból csinált, az most máshogy működik. De ennek egy szokatási időszak után illene megint automatizmussá válnia...)
A másik meg, hogy nyilván senki sem szereti azért a saját, dédelgetett, csillivilli vasát összekaristolni, egy ilyen tréningen meg bőven benne van a pakliban, hogy nem ússza meg az ember eldőlés nélkül. És utána még az is benne lehet, hogy nem a gyakorlatokra figyel, hanem azon bosszankodik, hogy basszus, mennyibe fog kerülni a törött index, karcos dekli, repedt idom helyrerakása, nem koncentrál eléggé, és a következő borulás már pont emiatt történik, ne adj' isten komolyabb is lesz...
(És még egy: gondolom, a saját motorjaikból legalább annyira fel vannak készülve a sulik, hogy ne legyen gond egy letört kuplung-, vagy fékkar pótlása, a sajáthoz meg vagy van, vagy nincs... és ha nincs, nem csak a tréningnapnak van vége, hanem a hazajutás is problémás lesz...)
 
:confused:Ezt próbálom magyarázni, ez a fajta stressz nem tesz jót a tanulásnak. Jajjcsakelnedöntsemre koncentrálni ahelyett amit próbálnak átadni, ami miatt odamentél. Szerintem megfizethetetlen.
 
Szerintem igenis költségcsökkentő tényező az, hogy nem a saját motoromat zúzom le és akkora bukóvas van rajta, hogy kicsi az esélyem a sérülésre. Ha kiszámolod az esetleges melóból való kiesés, lábadozás költségeit, mindjárt jelentős lesz a tényező. Nem beszélve arról, hogy a szervízben guggoló motor is jelentős bosszúság és költségforrás. És még valami. Ahol adnak normális protektoros ruhát, az se egy hátrány, mert láttam már olyat, hogy a tréningre elment farmergatyába térdvédő nélkül tanonc, aztán húztak a hátára egy gericvédőt is, és kapott a térdére is valamit. Kb a második órában borult térdre, és a térdvédő leretkelődésén kívül más nem történt. Kell oda az ilyesmi is.
Ezek elsőre ugyan drágábbá teszik a dolgot, de szerintem érdemes felül emelkedni a többszáz kilós lendületből guruló vasak között a tesco gazdaságos szemléleten....:emo:
Kár, h kiforgatod a szavaim. Amúgy nem azt írtam, h szerintem, hanem ezt tapasztalom. A bukóvasas történettel meg nem is vitatkoztam. Egyébként meg nem szentírás, h tréningen mindenképp elesünk, és mindenképp lezúzzuk a motort. Nem azt mondom, h az olcsóbb jobb, hanem csupán arra mutattam rá, h mitől olcsóbb az egyik, és mitől drágább a másik. Te magyarázol bele már megint olyanokat, ami ott sincs. Bq jobban kifejtette és felfogta amit írtam, azt meg lájkoltad. Vicces :)
 
Nézd, nekem az a tapasztalatom, hogy az olcsóságot végül valahol MINDIG megfizeted. Lehet szerencséd, nem vitatom, de én szeretem minimalizálni a negatív kimenetelt. Tapasztaltabb motoros vigye a saját vasát, bánom is én, küzdjön szorulásig.... De nem korrekt erre biztatni a kezdő motorosokat, hogy vigye csak a saját motorját tréningre, mert gondolom a számlába nem fogsz beszállni, ha lezúzza valamijét. Nagyon ritka azon esetek száma, amikor a szokéocó szemlélet végül nem üt vissza valahol. Abban vita nincs, hogy a tréningek mindenütt jók és hasznosak, voltam már Rilisen, BMW-sen, Hondáson, és OBB-s ingyenesen is páron... Hasznos, akármelyiket is csinálod, de a fentebb leírtak miatt a családot (Söndör és lányai) a Hondásra fizettem be. (Három ember már háromszoros statisztikai szorzó a rizikó javára is...) A kicsik kaptak két robogót, a nagy meg egy nagyomotort, egyszerre bulizták végig a napot, igen, felborultak, nem, nem lett senkiknek és semminek baja.
Kezdőknek én nem annyira jó szívvel ajánlom a sajátvasas tréninget, pláne nem ha sírva fakad valaki a lelkiismeretfurdalástól, ha összetöri a párja motorján valami kis dolgot (lásd a fentebbi hozzászólót). Egyszerűen nem fog tudni koncentrálni a feladatra, arra amiért odament, és kidobta a pénzt az ablakon. Legyen drágább az a tanfolyam, ő meg legyen nyugodtabb, bátrabb és magabiztosabb, a x ezer forint plusz költség később úgy fog neki kamatozni, hogy nem kell a vasat egy baleset után szervízbe vinni, nem kell új protektoros ruhát, bukót venni, nem fog kórházban dekkolni és élvezettel, magabiztosabban fog motorozni. Döntsön mindenki a saját belátása szerint. Vicceske.
 
Nézd, nekem az a tapasztalatom, hogy az olcsóságot végül valahol MINDIG megfizeted. Lehet szerencséd, nem vitatom, de én szeretem minimalizálni a negatív kimenetelt. Tapasztaltabb motoros vigye a saját vasát, bánom is én, küzdjön szorulásig.... De nem korrekt erre biztatni a kezdő motorosokat, hogy vigye csak a saját motorját tréningre, mert gondolom a számlába nem fogsz beszállni, ha lezúzza valamijét. Nagyon ritka azon esetek száma, amikor a szokéocó szemlélet végül nem üt vissza valahol. Abban vita nincs, hogy a tréningek mindenütt jók és hasznosak, voltam már Rilisen, BMW-sen, Hondáson, és OBB-s ingyenesen is páron... Hasznos, akármelyiket is csinálod, de a fentebb leírtak miatt a családot (Söndör és lányai) a Hondásra fizettem be. (Három ember már háromszoros statisztikai szorzó a rizikó javára is...) A kicsik kaptak két robogót, a nagy meg egy nagyomotort, egyszerre bulizták végig a napot, igen, felborultak, nem, nem lett senkiknek és semminek baja.
Kezdőknek én nem annyira jó szívvel ajánlom a sajátvasas tréninget, pláne nem ha sírva fakad valaki a lelkiismeretfurdalástól, ha összetöri a párja motorján valami kis dolgot (lásd a fentebbi hozzászólót). Egyszerűen nem fog tudni koncentrálni a feladatra, arra amiért odament, és kidobta a pénzt az ablakon. Legyen drágább az a tanfolyam, ő meg legyen nyugodtabb, bátrabb és magabiztosabb, a x ezer forint plusz költség később úgy fog neki kamatozni, hogy nem kell a vasat egy baleset után szervízbe vinni, nem kell új protektoros ruhát, bukót venni, nem fog kórházban dekkolni és élvezettel, magabiztosabban fog motorozni. Döntsön mindenki a saját belátása szerint. Vicceske.

Annyibol adok igazat Tagamanak es te plane nagyon jol tudod hogy minden motor mas es talan jo ha a sajat motorjahoz szokik hozza.Az anyagi oldal az mas de sajnos ez a hoby penzbe kerül meg ha nem is töri az ember.
 
:huhu2:Annyira azért nem más... BQ fentebb leírta, még egyszer nem írnám le... :eek: Basszus, ezzel a szemlélettel a Lóóón való motorozás után csak kizárólag 36 éves, ősöreg, bazinehéz vasakkal motorozhatnék...
 
Más azért egy tesztmotorozás, és más egy napi használat, hosszú éveken keresztül. Az előbbi alatt lehet benyomásokat szerezni, az utóbbi alatt meg rutint, összeszokást... Persze, minden motor más, még akár azonos típusokból is, ha máshogy van beállítva, más a gumi rajta, az egyik jobb erőben van, a másik kevésbé... Egy tesztmotorral általában nem áll neki az ember 10 perc után bóják között szlalomozni, meg Ringes köridőket döntögetni, pár nap után meg megy is vissza, ahonnan jött. És ezek miatt nem is értek teljesen egyet ezzel a "kezdőnek nem árt, ha minél több vason ül" dologgal: van egy pont, ameddig, legalábbis szerintem, pont, hogy inkább árt, mint használ. Addig, amíg nincsenek meg a stabil, bekövült alapok, semmi értelme váltogatni, mert nem az sül ki belőle, hogy hú, ez most nekem mennyivel jobb/rosszabb, mint a másik volt, hanem, "most ezt hogy is kellene csinálni?"

Akár egy tréning, akár a napi motorozásban felszedett tudás akkor jó, ha automatizmusok rögzülnek, meg tapasztalatok, nem konkrét mozdulatsorok, és aztán ezeket lehet majd adoptálni saját motorra, vagy bármelyikre, amit az ember alá raknak. Nem annak kell rögzülnie, hogy "hopp, most itt egy 120 fokos jobbkanyar, akkor most nem döntök, csak 33 és fél fokot, és 15 fokot visszacsavarok a gázon, mert akkor milyen f*szán befordul", hanem, pl. hogy hogy érzem meg a csúszáshatárt, ha megcsúszott, mit csinálok, miből veszem észre, hogy eddig és ne tovább fékezzek, hogy fordítom be ellenkormányzással/gázzal+hátsó fékkel a motort... és ha ezek megvannak, és készségszinten mennek, akkor már baromira mindegy lesz, mi van az ember s*gge alatt, annyit kell csinálnia, hogy az első időben tudatosan figyeli a motort, és készül a reakciókra, mert ugyanaz a jelenség fog jönni mindegyiken, csak máshol lesz a határ.

Na, és erre nem lesz esélye egy kezdőnek akkor, ha "hetente" cserélgeti a motorját, mert ezértazértamazért "nem jött be"...
 
...nem a tesztmotorokra gondoltam. Anno amikor már járóképes lett a Lóóó, néhányszor kölcsönkaptam normálisabb vasakat egy-két órára, és nekem baromi sokat segített maga a tapasztalás és tudat, hogy nem én vagyok ennyire béna, hanem a motor nehéz és esetlen... szerintem a motoros tapasztalatgyűjtésben baromi sokat segítenek az ilyen megtapasztalások. Birge mondjuk erre egy élő példa a Nemtávirat vasával...
 
...nem a tesztmotorokra gondoltam. Anno amikor már járóképes lett a Lóóó, néhányszor kölcsönkaptam normálisabb vasakat egy-két órára, és nekem baromi sokat segített maga a tapasztalás és tudat, hogy nem én vagyok ennyire béna, hanem a motor nehéz és esetlen... szerintem a motoros tapasztalatgyűjtésben baromi sokat segítenek az ilyen megtapasztalások. Birge mondjuk erre egy élő példa a Nemtávirat vasával...
Ezzel én is így vagyok a mostani motorommal. Egyszerűen bizonyos dolgokra nem való, vannak korlátai, nem tudok úgy, és olyan dolgokat megtenni vele, mint egy GSX-R-el, Varadero-val, ST 1100, vagy 1300-al, de még egy szimpla Sportster is fürgébb, jobban dönthető, nagy kanyarsebességet biztosító cucc. Tisztában kell lenni ezekkel a dolgokkal. Tényleg volt egy ideig olyan érzésem, hogy suta vagyok, és nem megy az, ami korábban más motorokon ment. De átülve könnyebb, korszerűbb gépre tudom, nem én vagyok a gyenge láncszem. :) Azért a villaolaj csere (már megvolt) és az új gumiktól várok némi javulást. :)
 
Na, ennyi. Nyilván azért drágább, meg azért fizetős, mert nem csak a képzés költségeit (az oktatók idejét) kell megfizetni, hanem az olyan plusz szolgáltatásokat is, mint a kölcsönmotor, és persze a kockázat, hogy a másét töri a nebuló, nem a
magáét. Oké, benne van az, hogy nem a sajátodat ismered ki még jobban, na de arra ott vannak a hétköznapok. Szerintem, ha az alap technikákat megtanulja az ember, akkor azt már bármire tudja később alkalmazni, nem csak egy adott típusra. (Fogalmazhatunk úgy is, hogy beb*szna, ha pl. tanult valaki anno Ladán vezetni, és azóta csak az van neki, mert azt ismeri, és egy Astrában már azt se tudja, melyik oldalon van a kormány. Vagy mondjuk X motorral végigjár egy kezdő-haladó-profi tréningsorozatot, aztán vált Y-ra, és kezdi elölről, mert az már más, és azt is meg kell tanulnia. Nyilván rá kell éreznie az új típusra, az nem kérdés, és eleinte tudatosan figyelnie arra, hogy amit eddig rutinból csinált, az most máshogy működik. De ennek egy szokatási időszak után illene megint automatizmussá válnia...)
A másik meg, hogy nyilván senki sem szereti azért a saját, dédelgetett, csillivilli vasát összekaristolni, egy ilyen tréningen meg bőven benne van a pakliban, hogy nem ússza meg az ember eldőlés nélkül. És utána még az is benne lehet, hogy nem a gyakorlatokra figyel, hanem azon bosszankodik, hogy basszus, mennyibe fog kerülni a törött index, karcos dekli, repedt idom helyrerakása, nem koncentrál eléggé, és a következő borulás már pont emiatt történik, ne adj' isten komolyabb is lesz...
(És még egy: gondolom, a saját motorjaikból legalább annyira fel vannak készülve a sulik, hogy ne legyen gond egy letört kuplung-, vagy fékkar pótlása, a sajáthoz meg vagy van, vagy nincs... és ha nincs, nem csak a tréningnapnak van vége, hanem a hazajutás is problémás lesz...)

Szerintem két tréning kell: először egy kölcsönvasas, amit lehet törni, aztán egy sajátos, ahol lehet csiszolni.
 
...nem a tesztmotorokra gondoltam. Anno amikor már járóképes lett a Lóóó, néhányszor kölcsönkaptam normálisabb vasakat egy-két órára, és nekem baromi sokat segített maga a tapasztalás és tudat, hogy nem én vagyok ennyire béna, hanem a motor nehéz és esetlen... szerintem a motoros tapasztalatgyűjtésben baromi sokat segítenek az ilyen megtapasztalások. Birge mondjuk erre egy élő példa a Nemtávirat vasával...
Lelkifurdalásom és motoros-problémáim fő forrásával.

A korábban említett jogsiszerzős példára pedig bemutatnám anyámat, aki 1984-ben kormányváltós Trabanton tanult vezetni és a mai napig nem mer más kocsiba ülni. Mondjuk a legifjabb Trabit már jó néhány éve nem használta (szerintem már nem is indulna...), de vagy 4-et fogyasztott el belőle az évek során:)
 
...nem a tesztmotorokra gondoltam. Anno amikor már járóképes lett a Lóóó, néhányszor kölcsönkaptam normálisabb vasakat egy-két órára, és nekem baromi sokat segített maga a tapasztalás és tudat, hogy nem én vagyok ennyire béna, hanem a motor nehéz és esetlen... szerintem a motoros tapasztalatgyűjtésben baromi sokat segítenek az ilyen megtapasztalások. Birge mondjuk erre egy élő példa a Nemtávirat vasával...
Te igy gondolod en maskep.Ne mond ha allandoan LOOOOO val kellene jarnod akkor nagy segitseg lenne egy akarmilyen feleolyan nehez motorral vegzet trening.Aztan visszaülnel LOOO ra es semmit se tudnal megcsinalni abbol amit avval csinalta.Mas a te eseted mert millio fele vasat probaltal mar a szartol a repülöig na es kezdö se vagy mar.
En is erzem mi külömbseg van a 300 kilos Yamaham meg a 180 kilos Suzuki között,Amit a Suzukival meg lehet csinalni azt a Yamahaval megse probalom es forditva.De ez nekem nem okoz különösebb gondot a jo isten tudja mennyi motor utan meg 50 ev motorozas utan.Ha kezdö lennek biztos kihullana a hajam
 
Nemtom, én úgy csináltam, hogy 125-ös robiról a 750-es Lóóóra, aztán meg szalagkorlát alá. Jobb lett volna egy tréning(akárhogyan, akármivel), de akkoriban ilyen még hírből se volt.
 
Hajós, te tényleg nem érted, hogy a Hondánál megvan a szórás vasakból? Kérhetsz robeszt, 125-öst, 250-est is láttam, 600-ast és 1000-est is, van ben vagy 50 vas, rendszerint az épp futó slágerjószágok, hogy kihasználják a marketinglehetőséget is, szóval nem feleakkorával kell pilinszkázni...
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére