Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

Hajós, te tényleg nem érted, hogy a Hondánál megvan a szórás vasakból? Kérhetsz robeszt, 125-öst, 250-est is láttam, 600-ast és 1000-est is, van ben vagy 50 vas, rendszerint az épp futó slágerjószágok, hogy kihasználják a marketinglehetőséget is, szóval nem feleakkorával kell pilinszkázni...
Mina ertem ennek ellenere az a velemenyem az meg mindig nem a sajat motorod amivel mindennap közlekedni fogsz.Mas a futomü a fek maskep ülsz rajta mint a sajatodon ez nemokoz akkora gondot azoknak akik mar gyakorlotabbak de szerintem egy kezdönek igen.Nem allitom hogy nekem van igazam de ez az en velemenyem.
 
Saját (tudom, baromi rövid idő alatt összeszedett) tapasztalat alapján egy dolgot említenék meg ezzel a tréningezzünk dologgal kapcsolatban:
Tök jó, hogy megtanítanak kanyarokban hogyan döntsd a vasat, hogyan fordulj kis ívben, hogyan kerüld el a hirtelen akadályt, stb stb stb... Csak amikor a kanyart a tanult teknikával helyesen, csak épp - a körülményeknek megfelelően - 80-nal veszed be, és a motor hátsó kereke szépen megindul az árok irányába... akkor jön az, hogy vagy eldobod mert lassú kanyarnál ezt ugye nem művelte, vagy önképzőkörben van kb 2 másodperced rájönni mit csinálj. Én ugyan csak ingyenes tréningeken voltam eddig, de mindre igaz volt, hogy a sebesség nem ment bizonyos határok fölé, és így a motor futóműve is csak bizonyos keretek közötti terhelésnek volt kitéve. Esélytelen volt hogy előjöjjön az a hiba, hogy a hátsó keréken kevesebb súly van ezért hajlamos kicsúszni kanyarban.... (félreértés ne essék, ez nem az a kicsúszás ami amiatt következik be hogy túl nagy sebességgel próbálod bevenni a kanyart)
Szóval kérdelek titeket akik már voltak mindenféle fizetős tréningen is, melyikeken tanítanak ezek közül közúti sebességen is kanyarodni? (Mert én csak a RILI-sek képzései között olvastam eddig ilyet) Merthogy akkor azt mondom, akinek van pénze menjen el mindenképpen olyanra is, hisz a motor másképp viselkedik 80-90 km/h-nál (vagy nea adj isten mégtöbbnél ) mint 30-40 km/h-nál !!! :csam:
 
Saját (tudom, baromi rövid idő alatt összeszedett) tapasztalat alapján egy dolgot említenék meg ezzel a tréningezzünk dologgal kapcsolatban:
Tök jó, hogy megtanítanak kanyarokban hogyan döntsd a vasat, hogyan fordulj kis ívben, hogyan kerüld el a hirtelen akadályt, stb stb stb... Csak amikor a kanyart a tanult teknikával helyesen, csak épp - a körülményeknek megfelelően - 80-nal veszed be, és a motor hátsó kereke szépen megindul az árok irányába... akkor jön az, hogy vagy eldobod mert lassú kanyarnál ezt ugye nem művelte, vagy önképzőkörben van kb 2 másodperced rájönni mit csinálj. Én ugyan csak ingyenes tréningeken voltam eddig, de mindre igaz volt, hogy a sebesség nem ment bizonyos határok fölé, és így a motor futóműve is csak bizonyos keretek közötti terhelésnek volt kitéve. Esélytelen volt hogy előjöjjön az a hiba, hogy a hátsó keréken kevesebb súly van ezért hajlamos kicsúszni kanyarban.... (félreértés ne essék, ez nem az a kicsúszás ami amiatt következik be hogy túl nagy sebességgel próbálod bevenni a kanyart)
Szóval kérdelek titeket akik már voltak mindenféle fizetős tréningen is, melyikeken tanítanak ezek közül közúti sebességen is kanyarodni? (Mert én csak a RILI-sek képzései között olvastam eddig ilyet) Merthogy akkor azt mondom, akinek van pénze menjen el mindenképpen olyanra is, hisz a motor másképp viselkedik 80-90 km/h-nál (vagy nea adj isten mégtöbbnél ) mint 30-40 km/h-nál !!! :csam:
Valami ilyesmit probaltam mar elmagyarazni de lehurrogtak.Nekem mondjuk van meg egy maniam amit nem tudom az ilyen treningeken tanitanak e.Az elsö fekkel valo fekezesre gondolok.
 
Valami ilyesmit probaltam mar elmagyarazni de lehurrogtak.Nekem mondjuk van meg egy maniam amit nem tudom az ilyen treningeken tanitanak e.Az elsö fekkel valo fekezesre gondolok.
Olyat mondjuk a motamotoson gyakoroltattak velünk hogy vészfékezz csak hátsóval, csak elsővel, aztán nézd meg milyen ha mindkettőt használod... Merthogy ő szerintük nagyon sokan elfelejtik egyszerre a kettőt használni. De a lényeg amúgy az volt, hogy megtapasztald a csúszáshatárodat és tudd úgy adagolni a féket, hogy az a leghatékonyabb legyen, ne csak csúszkálj ösze vissza az aszfalton.
Sajnos/hála az égnek, akkor elég hamar kiderült hogy szivárog a teleszkópolajam egyenesen rá az első fékemre, és ezért elég kevés fékerő maradt az olajos tárcsa okán az első fékemben...
Pont emiatt később amikor ez a hiba megjavításra került, éles helyzetben jöttem rá, hogy milyen könnyen megindul előre a motor segge ha elöl hátul egyszerre vészfékezek. Valahogy olyan volt a fékerők eloszlása, hogy az elsőt mindig kénytelen voltam kissé visszaengedni, ha nem akartam befarolni. (Nem akartam. Még biciglivel sem voltam képes soha borulás nélkül farolni, nem fogom egy 200 kilós motorral kipróbálni ha van más lehetőségem is, pl helyem normálisan megállni)
Azért mondom múlt időben, mert az új gumikkal a vason, az új fékbetétekkel és a téli első fék javítási herce-hurca után még nem igazán volt ilyen szitucáióm. Csak rövid vészfékezés + elkerülés helyzet adódott. Lehet kikéne menni parkolóba kicsit...
 
Hondánál van ez az első-hátsós fék gyakorlat, és kiraknak sebességmérőt is, hogy lássad mennyivel mik az eredmények. Szerintem ügyes marketing fogalmazás, hogy utcai sebességre... mert az bármekkora lehet. A Rili pályáján nincs akkora hely, hogy 80-al kanyarodjál csoportosan és biztonságosan... talán a BMW-sek a reptéren megtehetnék, de ők se csinálják ezt meg, mert szerintem egyik oktató se vállalná érte a felelősséget ha valaki odafekszik 80-al. Márpedig ott igen nagy a sérülés ha valaki bakizik. 40-50 km/h-nál tovább egyik tréningen se fognak hajszolni.
 
Szimplán csak azért mert már 50-el is meg lehet dögleni, ha valamit brutálisan elbaszol, hát még felette.
 
Pilóta oktató haverom mondta néhány "kipróbálnám" kérésre, hogy óra közben az ő felügyelete alatt azt csinálja a kedves tanuló, amit ő diktál, nemcsak azért hogy ne az ő keze alatt hulljon el, hanem mert kurva sok a papírmunka is, és nincs kedve foglalkozni vele :D ( Időnként megküzdött a vezérigazgató elvtársakkal akik arra voltak szocializálva, hogy nekik mindig igazuk van, volt olyan amelyiket nem engedte vizsgára, meg egy másikkal leszállt óra közben és hazazavarta, hogy ha még egyszer megpróbálja az oktatóját megdögleszteni, akkor elintézi, hogy a büdös életbe ne legyen pilótavizsgája, mert azzal mások életére is rá fog törni. Ez a fickó megértette a dolgot, a másik viszont nem, az megsértődött. Elment levizsgázott más oktatónál, majd 3 hónappal a pilótavizsgája után befúródott a vitorlájával az egyik szántóföldbe. Sok volt utána a papírmeló és hetekig legóztak a repülésbiztonságiak, hogy miként próbált erőszakot tenni az aerodinamikán...). Papírcic, a tréningeknek nem az a lényege, hogy MINDEN szituációra felkészítsen, hanem az, hogy legyenek ismereteid, minták a fejedben, amihez nyúlva szükség esetén nagyságrendekkel gyorsabban tudod megoldani a problémás szituációt. Mint ahogy tudtad, hogy a vasad eleje jobban fog, ezért beelőz a hátulja... A parkolózás is tökjó, csak legyen veled valaki, ne egyedül csináld. Szerintem tökre egyértelmű, hogy a tréning után kipróbálod ugyanazokat a dolgokat a saját vasaddal, a félig telt vizespalackok pont jó kirakosgatva bójának... A motorozást csak motorozás közben lehet megtanulni, csinálni kell, menni, menni, menni... :D
 
Hondánál van ez az első-hátsós fék gyakorlat, és kiraknak sebességmérőt is, hogy lássad mennyivel mik az eredmények. Szerintem ügyes marketing fogalmazás, hogy utcai sebességre... mert az bármekkora lehet. A Rili pályáján nincs akkora hely, hogy 80-al kanyarodjál csoportosan és biztonságosan... talán a BMW-sek a reptéren megtehetnék, de ők se csinálják ezt meg, mert szerintem egyik oktató se vállalná érte a felelősséget ha valaki odafekszik 80-al. Márpedig ott igen nagy a sérülés ha valaki bakizik. 40-50 km/h-nál tovább egyik tréningen se fognak hajszolni.
Pedig nagyobb sebessegel is gyakorolni kellene mert egesz maskepp viselkedik a motor es nagyobb sebessegnel a serüles veszelye is nagyobb mint 30-40-50 nel.
Az jo ha a Hondanal igy tanitjak.Lehet hogy tulzasba viszem de a versenyzöi es utcai tapasztalatokbol tudom megallni igazan csak az elsö fekkel lehet.Nem veletlen hogy elöl nagyobb vagy több fektarcsa van mint hatul.Nem viccböl csinaljak igy a gyarak.Azt is latom sokan nem tudjak az elsö feket rendesen hasznalni felnek tölle.Nincs ra statisztika de szeritem nagyon szomoru lenne latni mennyi balesetet lehetne megelözni ha normalisan tudnak hasznalni.
 
A nagysebességű kanyarodás gyakorlásra szerintem a pályázás a biztonságos módszer... Ekime írta épp, hogy a kakucson 5000/délutánért hülyére motorozhatod magad, nagy sebességen, biztonságos pályán (murva, oszlop, szalagkorlát nélkül), homokággyal.
 
Pilóta oktató haverom mondta néhány "kipróbálnám" kérésre, hogy óra közben az ő felügyelete alatt azt csinálja a kedves tanuló, amit ő diktál, nemcsak azért hogy ne az ő keze alatt hulljon el, hanem mert kurva sok a papírmunka is, és nincs kedve foglalkozni vele :D ( Időnként megküzdött a vezérigazgató elvtársakkal akik arra voltak szocializálva, hogy nekik mindig igazuk van, volt olyan amelyiket nem engedte vizsgára, meg egy másikkal leszállt óra közben és hazazavarta, hogy ha még egyszer megpróbálja az oktatóját megdögleszteni, akkor elintézi, hogy a büdös életbe ne legyen pilótavizsgája, mert azzal mások életére is rá fog törni. Ez a fickó megértette a dolgot, a másik viszont nem, az megsértődött. Elment levizsgázott más oktatónál, majd 3 hónappal a pilótavizsgája után befúródott a vitorlájával az egyik szántóföldbe. Sok volt utána a papírmeló és hetekig legóztak a repülésbiztonságiak, hogy miként próbált erőszakot tenni az aerodinamikán...). Papírcic, a tréningeknek nem az a lényege, hogy MINDEN szituációra felkészítsen, hanem az, hogy legyenek ismereteid, minták a fejedben, amihez nyúlva szükség esetén nagyságrendekkel gyorsabban tudod megoldani a problémás szituációt. Mint ahogy tudtad, hogy a vasad eleje jobban fog, ezért beelőz a hátulja... A parkolózás is tökjó, csak legyen veled valaki, ne egyedül csináld. Szerintem tökre egyértelmű, hogy a tréning után kipróbálod ugyanazokat a dolgokat a saját vasaddal, a félig telt vizespalackok pont jó kirakosgatva bójának... A motorozást csak motorozás közben lehet megtanulni, csinálni kell, menni, menni, menni... :D
Az utolso mondatod a nagyigazsag!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Itt is volt első- illetve hátsó fékkel való vészfékezés. Volt radar is.
Amúgy nem veszem be 80-nal a beláthatatlan kanyart. Más volt a pálya, mert ott tudtuk, hogy jó az út, beláttunk mindent és 60-nal vettem ott is kanyarokat, nem többel.
 
A beláthatatlan kanyar az tökjó 80-al, pláne amikor a kanyar másik végében előbukkan az előtted cammogó a lovaskocsi...szembe meg jön a kamion. :ninja: Nekem az a statisztikai tapasztalatom, hogy a 80-as, 90-es kanyar az csak az autópályán mondható biztonságosnak közúton, mert a 90-es főútakon rendszerint Jóskapistanéni földjét kerülendő derékszögű és más efféle jellegzetességek vannak. Vagy ha szoftosabb is a dolog, minimum combos távíróoszlopok és fasor figyel, de legalább egy fél méter mély árok is van, vagy egy húszcentis padka, illetve nyomvájú, öklömnyi felfagyáslukak és aszfaltdarabok, aszfaltmorzsalékkal, de legalább egy kis felhordott homok, sár, vagy murva nehezítésnek.... pályára tessék menni, ha ennyire kívánja a szervezet. :D
 
Na jó, Ausztriába a 22-esre is jó kimenni, mert ott csak szakadékok vannak, de tökjó kanyargós és jó minőségű az út! :D
 
A beláthatatlan kanyar az tökjó 80-al, pláne amikor a kanyar másik végében előbukkan az előtted cammogó a lovaskocsi...szembe meg jön a kamion. :ninja: Nekem az a statisztikai tapasztalatom, hogy a 80-as, 90-es kanyar az csak az autópályán mondható biztonságosnak közúton, mert a 90-es főútakon rendszerint Jóskapistanéni földjét kerülendő derékszögű és más efféle jellegzetességek vannak. Vagy ha szoftosabb is a dolog, minimum combos távíróoszlopok és fasor figyel, de legalább egy fél méter mély árok is van, vagy egy húszcentis padka, illetve nyomvájú, öklömnyi felfagyáslukak és aszfaltdarabok, aszfaltmorzsalékkal, de legalább egy kis felhordott homok, sár, vagy murva nehezítésnek.... pályára tessék menni, ha ennyire kívánja a szervezet. :D
Mina akkor ne menj Süd Tirolba Alpok Dolomitok mert ott kurva sok belathatalan kanyar van
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére