Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
Ez is egy alternatíva!Kövezzetek meg, de én sajáttal megyek Bár gondoltam rá, hogy kölcsönkérem a szomszédét és azt zúzom le
Mina ertem ennek ellenere az a velemenyem az meg mindig nem a sajat motorod amivel mindennap közlekedni fogsz.Mas a futomü a fek maskep ülsz rajta mint a sajatodon ez nemokoz akkora gondot azoknak akik mar gyakorlotabbak de szerintem egy kezdönek igen.Nem allitom hogy nekem van igazam de ez az en velemenyem.Hajós, te tényleg nem érted, hogy a Hondánál megvan a szórás vasakból? Kérhetsz robeszt, 125-öst, 250-est is láttam, 600-ast és 1000-est is, van ben vagy 50 vas, rendszerint az épp futó slágerjószágok, hogy kihasználják a marketinglehetőséget is, szóval nem feleakkorával kell pilinszkázni...
Valami ilyesmit probaltam mar elmagyarazni de lehurrogtak.Nekem mondjuk van meg egy maniam amit nem tudom az ilyen treningeken tanitanak e.Az elsö fekkel valo fekezesre gondolok.Saját (tudom, baromi rövid idő alatt összeszedett) tapasztalat alapján egy dolgot említenék meg ezzel a tréningezzünk dologgal kapcsolatban:
Tök jó, hogy megtanítanak kanyarokban hogyan döntsd a vasat, hogyan fordulj kis ívben, hogyan kerüld el a hirtelen akadályt, stb stb stb... Csak amikor a kanyart a tanult teknikával helyesen, csak épp - a körülményeknek megfelelően - 80-nal veszed be, és a motor hátsó kereke szépen megindul az árok irányába... akkor jön az, hogy vagy eldobod mert lassú kanyarnál ezt ugye nem művelte, vagy önképzőkörben van kb 2 másodperced rájönni mit csinálj. Én ugyan csak ingyenes tréningeken voltam eddig, de mindre igaz volt, hogy a sebesség nem ment bizonyos határok fölé, és így a motor futóműve is csak bizonyos keretek közötti terhelésnek volt kitéve. Esélytelen volt hogy előjöjjön az a hiba, hogy a hátsó keréken kevesebb súly van ezért hajlamos kicsúszni kanyarban.... (félreértés ne essék, ez nem az a kicsúszás ami amiatt következik be hogy túl nagy sebességgel próbálod bevenni a kanyart)
Szóval kérdelek titeket akik már voltak mindenféle fizetős tréningen is, melyikeken tanítanak ezek közül közúti sebességen is kanyarodni? (Mert én csak a RILI-sek képzései között olvastam eddig ilyet) Merthogy akkor azt mondom, akinek van pénze menjen el mindenképpen olyanra is, hisz a motor másképp viselkedik 80-90 km/h-nál (vagy nea adj isten mégtöbbnél ) mint 30-40 km/h-nál !!!
Olyat mondjuk a motamotoson gyakoroltattak velünk hogy vészfékezz csak hátsóval, csak elsővel, aztán nézd meg milyen ha mindkettőt használod... Merthogy ő szerintük nagyon sokan elfelejtik egyszerre a kettőt használni. De a lényeg amúgy az volt, hogy megtapasztald a csúszáshatárodat és tudd úgy adagolni a féket, hogy az a leghatékonyabb legyen, ne csak csúszkálj ösze vissza az aszfalton.Valami ilyesmit probaltam mar elmagyarazni de lehurrogtak.Nekem mondjuk van meg egy maniam amit nem tudom az ilyen treningeken tanitanak e.Az elsö fekkel valo fekezesre gondolok.
Pedig nagyobb sebessegel is gyakorolni kellene mert egesz maskepp viselkedik a motor es nagyobb sebessegnel a serüles veszelye is nagyobb mint 30-40-50 nel.Hondánál van ez az első-hátsós fék gyakorlat, és kiraknak sebességmérőt is, hogy lássad mennyivel mik az eredmények. Szerintem ügyes marketing fogalmazás, hogy utcai sebességre... mert az bármekkora lehet. A Rili pályáján nincs akkora hely, hogy 80-al kanyarodjál csoportosan és biztonságosan... talán a BMW-sek a reptéren megtehetnék, de ők se csinálják ezt meg, mert szerintem egyik oktató se vállalná érte a felelősséget ha valaki odafekszik 80-al. Márpedig ott igen nagy a sérülés ha valaki bakizik. 40-50 km/h-nál tovább egyik tréningen se fognak hajszolni.
Az utolso mondatod a nagyigazsag!!!!!!!!!!!!!!!!Pilóta oktató haverom mondta néhány "kipróbálnám" kérésre, hogy óra közben az ő felügyelete alatt azt csinálja a kedves tanuló, amit ő diktál, nemcsak azért hogy ne az ő keze alatt hulljon el, hanem mert kurva sok a papírmunka is, és nincs kedve foglalkozni vele ( Időnként megküzdött a vezérigazgató elvtársakkal akik arra voltak szocializálva, hogy nekik mindig igazuk van, volt olyan amelyiket nem engedte vizsgára, meg egy másikkal leszállt óra közben és hazazavarta, hogy ha még egyszer megpróbálja az oktatóját megdögleszteni, akkor elintézi, hogy a büdös életbe ne legyen pilótavizsgája, mert azzal mások életére is rá fog törni. Ez a fickó megértette a dolgot, a másik viszont nem, az megsértődött. Elment levizsgázott más oktatónál, majd 3 hónappal a pilótavizsgája után befúródott a vitorlájával az egyik szántóföldbe. Sok volt utána a papírmeló és hetekig legóztak a repülésbiztonságiak, hogy miként próbált erőszakot tenni az aerodinamikán...). Papírcic, a tréningeknek nem az a lényege, hogy MINDEN szituációra felkészítsen, hanem az, hogy legyenek ismereteid, minták a fejedben, amihez nyúlva szükség esetén nagyságrendekkel gyorsabban tudod megoldani a problémás szituációt. Mint ahogy tudtad, hogy a vasad eleje jobban fog, ezért beelőz a hátulja... A parkolózás is tökjó, csak legyen veled valaki, ne egyedül csináld. Szerintem tökre egyértelmű, hogy a tréning után kipróbálod ugyanazokat a dolgokat a saját vasaddal, a félig telt vizespalackok pont jó kirakosgatva bójának... A motorozást csak motorozás közben lehet megtanulni, csinálni kell, menni, menni, menni...
Mina akkor ne menj Süd Tirolba Alpok Dolomitok mert ott kurva sok belathatalan kanyar vanA beláthatatlan kanyar az tökjó 80-al, pláne amikor a kanyar másik végében előbukkan az előtted cammogó a lovaskocsi...szembe meg jön a kamion. Nekem az a statisztikai tapasztalatom, hogy a 80-as, 90-es kanyar az csak az autópályán mondható biztonságosnak közúton, mert a 90-es főútakon rendszerint Jóskapistanéni földjét kerülendő derékszögű és más efféle jellegzetességek vannak. Vagy ha szoftosabb is a dolog, minimum combos távíróoszlopok és fasor figyel, de legalább egy fél méter mély árok is van, vagy egy húszcentis padka, illetve nyomvájú, öklömnyi felfagyáslukak és aszfaltdarabok, aszfaltmorzsalékkal, de legalább egy kis felhordott homok, sár, vagy murva nehezítésnek.... pályára tessék menni, ha ennyire kívánja a szervezet.