Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

Akkor, ha valakit érdekel:

Én ezen voltam, ez a haladó:
http://www.motorozzvelunk.hu/index.php/vezetestechnikai/ring-es-kepzes

Ezek pedig a két naposak, kezdőknek, illetve tréning-szüzeknek :)
Gyulafirátót: http://www.motorozzvelunk.hu/index.php/vezetestechnikai/alap-kepzes (ezt ajánlottam birgének is)

Dunakeszi: http://www.motorozzvelunk.hu/index.php/vezetestechnikai/dunakeszi-kepzes
Ezeken a linkeken rögtön fel is lehet iratkozni. Fizetés a helyszínen.
 
Suzanne -ne haragudj, nem bántásból mondom- nagyon sok hülyeséget hordasz össze. Ezek a szokásos sztereotípiák, mint, hogy tuti béna vagy és a többiek mind jobbak, illetve, hogy a nők iránt előítélet van, stb., mind f@szság, már bocsánat a kifejezésért. Ezt tényleg tapasztalod is, vagy hallottál róla másoktól? Ha így állsz hozzá, tényleg ne menj el, sőt add el a motort is.
DE! Ha ezt le tudod vetkőzni előre, akkor spuri a tréningre!!! Minden fejben dől el, tudod? Először is: NEM VAGY BÉNA! Megszerezted a jogsit, nem? Az iskolában megtanítottak vezetni, a tréningen meg megtanítanak motorozni. Ennyi a különbség. Csatlakozom Babuhoz, menj el, nem muszáj felmenni a pályára, ha mégis kedvet kapsz, akkor csak azokat a feladatokat vállald be, ami úgy érzed menne. Az első nekem is ilyen volt. A szlalomnál pl. kijelentettem, h nem lehet megcsinálni, mert túl közel vannak a bóják. Neeeeeem baj, h előttem MINDENKI megcsinálta, nekem közel volt, érted? :) Erre az oktató széthúzkodta őket, aztán beküldött közéjük. Minden megfordulásnál, mikor nem néztem arra, összébbrugdosta őket, majd amikor már vagy tizedszer csináltam meg az eredeti felállást, lehívott a pályáról, és mondta, h nézzem meg, hol állnak a bóják, aztán megveregette a vállam.

Az előítéletről a nők iránt meg annyit: voltam egy haladó ringes képzésen, egyedüli nőként a kb. 15 fős csapatban. Viktor barátom beszélt rá, egy együtt töltött tréning után, mert szerinte nekem ezen részt kell vennem, annyira jó :) Előtte nem sokkal közölte, h én leszek az első nő, aki ezt a tréninget megcsinálja, és néhányan kifejezetten azért iratkoztak fel, mert ő szétkürtölte, h én is megyek. Nagyszerű, ettől valahogy kevesebb kedvem lett elmenni... Megérkezvén elég megalázó volt, h Viktorhoz sorban jöttek oda a többiek pacsizni, nekem meg egy sziát sem dobtak oda. Persze, miután Viktor fűnek-fának dicsekedett, h én 30e km-t motorozom évente, hirtelen mindegyik velem akart beszélgetni.... Szánalom...
A tréningen nem sokat beszéltek a pályáról, h melyik bóját hogyan kerüld, milyen ívet válassz, mennyit gyorsíts, mennyit fékezz -ezt már nyilván tudni illik egy haladó tréningen. Instrukciókat persze adtak, és egyénileg tanácsokat, nagyon jókat. A pálya bemutatása motoron történt, felálltunk sorban, én -miért ne? :eek:- rögtön harmadikként, aztán elindultunk, pár méteres intervallumokban. Rögtön az első körben kettéállt a fülem, de tudtam, h 12-en vannak mögöttem, és ha eltaknyolok, akkor ők is. Igyekeztem az előttem haladók technikáját figyelni, és teljesítettem a pályát.
Végül teljes sikerrel záródott a nap, jól el is fáradtunk, és csupán annyi lemaradásom volt a fiúkhoz képest, h ők hármasban csinálták az egész pályát, én meg főleg kettesben. Javasolták, h törekedjek én is nagyobb lendületre, de nekem már ez is elég tanulságos volt, és így is túlmentem a komfortzónámon.
Mondanom sem kell, nap végére MINDENKI odajött kezet fogni, elköszönni.
Szóval: előítélet akkor van, ha valaki úgy gondolja, kevesebb vagy nála. A Te dolgod meg bebizonyítani neki, h rosszul gondolja.

Tehát: csináld meg a tréninget, mert képes vagy rá! :ok:

Annyiból tapasztalom az előítéletet, hogy nem egy helyről kaptam meg már, hogy minek nekem ekkorra motor, úgy sem bírok el vele, miért nem vettem kisebbet hisz úgy is nő vagyok....Nekem meg persze, a legelején ha valami nehezen ment (lásd tolás, vagy lassan kanyarodás és társai) mindig beugrottak ezek a "csesztetések" és elszontyolodtam, hogy lehet rossz motorral estem szerelembe. Azóta mentem vele pár hosszabb utat és már a világ összes kincséért le nem cserélném, tudom, hogy idővel megtanulom kezelni (hiszen máris jobban megy mint mondjuk tavaly ősszel), csak valahogy ez a hozzáállás, amit mások részéről kaptam az elején, sok bizonytalanságot alakított ki bennem. Még az oktatóm is megkérdezte, nem akarok-e inkább A2-t rakni A korlátlan helyett, mert hogy az SV-ről nem biztos hogy leér a lábam, meg amúgy is nagy az nekem. Szerencsére van egy férjem, aki nem engedte, hogy hülyeséggel tömjék a fejem és amikor elbizonytalanodtam, gyorsan lelket öntött belém. Hálás is vagyok érte. Főleg mert végül minden előítélet ellenére levizsgáztam és elsőre :) De azért visszanézve szar volt, hogy ennyire lehúztak. Egyedül a férjem részéről meg itt CsaM-on kaptam biztatást, hogy meg tudom csinálni.
Olyan is volt már, hogy két srác röhögve nézte végig, ahogy kiszenvedem a motort a parkolóból. Biztos élvezték a műsort....

Amúgy amit írtam az elsősorban szubjektív és nem objektív dolog. Van egy lelki alkatom, amit nem tudok levetkőzni, és amelyik alapvetően parás. Én mindent túlidegeskedek, mert egész egyszerűen van magammal szemben egy teljesítési kényszerem (ergo utálom, ha valami nem megy), de igazából ilyenkor csak biztatásra van szükségem és utána 90%-ban megoldom a problémát. Ugyanis feladni meg nem szoktam, csak néha kell egy kis noszogatás :)
Amit általában itt meg is kapok, ilyen vagy olyan formában, kinek saját stílusa szerint :p Remélem nem érti félre senki, még véletlenül sem nyávogni járok ide, csak jólesik motorosoktól ls főleg motoros csajoktól hallani azt, hogy menni fog esetleg néha egy-egy sztorival kísérve :) Ennyi :) És hálás is vagyok érte :love:
 
Amúgy amit írtam az elsősorban szubjektív és nem objektív dolog. Van egy lelki alkatom, amit nem tudok levetkőzni, és amelyik alapvetően parás. Én mindent túlidegeskedek, mert egész egyszerűen van magammal szemben egy teljesítési kényszerem (ergo utálom, ha valami nem megy), de igazából ilyenkor csak biztatásra van szükségem és utána 90%-ban megoldom a problémát. Ugyanis feladni meg nem szoktam, csak néha kell egy kis noszogatás :)

Bennem is ugyanez folyik le. Múltkor a busszal bevitt Tibor a kis utcákba. Na az egyik olyan volt, hogy konkrétan visszafordulós, nagyon kis hely, még személyautóval is átmegyek a másik oldalra kanyarodás közben. Ez a kis öreg meg direkt élvezte, mikor ugye hirtelen szólt, nem volt annyi időm reagálni, de ebben az időben is azon járt a fejem, hogyan oldjam meg, de addigra késő volt, pedig már tudtam, hogyan kéne... Szóval ott teljes hisztit bevágtam, hogy még lejtős is volt, előttem a bazi nagy árok, mellettem már jobbról sorakoztak az autók, hátra meg nem láttam, hogy jön e valaki jobbról vagy balról. Tegyük hozzá, hogy egyszerűen nem tudom betenni a buszt rükvercbe (én is béna vagyok, de Tibornak is ötödszörre sikerül berakni nem egyesbe a gépet), szóval Tibornak segítenie kellett, mert olyan erővel kell balra eltolni azt a rohadt sebváltót, hogy az én két kezem se segít, csak Tibor bal lábának rúgása... Ez a pasi mindig kiakar velem tolni, és a sírba tesz. ÉS RÖHÖGÖTT VÉGIG!
A lényeg, hogy full ideg voltam a helyzettől. Meg mindenki azt látja, hogy egy tinipicsa ott szórakozik abban a nagy dögben és mi a f*szt keres az ott, hát még ezt se tudja megoldani. És ugyanez az érzésem van a hétvégével kapcsolatban, hogy teljesen leégetem majd magamat, a végén összetöröm a bénaságommal a motoromat és egy örök életre elmegy a kedvem az egésztől... És ezt nem akarom. Motorozni szeretnék. Szeretnék biztonságosan közlekedni, másokat se veszélyeztetve. Csak ez van bennem, és ez ad erőt, hogy mégis hülyét csináljak magamból.
De legalább elmondhatom, hogy megpróbáltam!
 
Annyiból tapasztalom az előítéletet, hogy nem egy helyről kaptam meg már, hogy minek nekem ekkorra motor, úgy sem bírok el vele, miért nem vettem kisebbet hisz úgy is nő vagyok....Nekem meg persze, a legelején ha valami nehezen ment (lásd tolás, vagy lassan kanyarodás és társai) mindig beugrottak ezek a "csesztetések" és elszontyolodtam, hogy lehet rossz motorral estem szerelembe. Azóta mentem vele pár hosszabb utat és már a világ összes kincséért le nem cserélném, tudom, hogy idővel megtanulom kezelni (hiszen máris jobban megy mint mondjuk tavaly ősszel), csak valahogy ez a hozzáállás, amit mások részéről kaptam az elején, sok bizonytalanságot alakított ki bennem. Még az oktatóm is megkérdezte, nem akarok-e inkább A2-t rakni A korlátlan helyett, mert hogy az SV-ről nem biztos hogy leér a lábam, meg amúgy is nagy az nekem. Szerencsére van egy férjem, aki nem engedte, hogy hülyeséggel tömjék a fejem és amikor elbizonytalanodtam, gyorsan lelket öntött belém. Hálás is vagyok érte. Főleg mert végül minden előítélet ellenére levizsgáztam és elsőre :) De azért visszanézve szar volt, hogy ennyire lehúztak. Egyedül a férjem részéről meg itt CsaM-on kaptam biztatást, hogy meg tudom csinálni.
Olyan is volt már, hogy két srác röhögve nézte végig, ahogy kiszenvedem a motort a parkolóból. Biztos élvezték a műsort....

Amúgy amit írtam az elsősorban szubjektív és nem objektív dolog. Van egy lelki alkatom, amit nem tudok levetkőzni, és amelyik alapvetően parás. Én mindent túlidegeskedek, mert egész egyszerűen van magammal szemben egy teljesítési kényszerem (ergo utálom, ha valami nem megy), de igazából ilyenkor csak biztatásra van szükségem és utána 90%-ban megoldom a problémát. Ugyanis feladni meg nem szoktam, csak néha kell egy kis noszogatás :)
Amit általában itt meg is kapok, ilyen vagy olyan formában, kinek saját stílusa szerint :p Remélem nem érti félre senki, még véletlenül sem nyávogni járok ide, csak jólesik motorosoktól ls főleg motoros csajoktól hallani azt, hogy menni fog esetleg néha egy-egy sztorival kísérve :) Ennyi :) És hálás is vagyok érte :love:
Na, erről van szó! :ok:
Észrevettem ám én, h Te már rég eldöntötted, h elmész a tréningre, csak még egy kis biztatást akartál tőlünk :) Örülök, h magad is kimondtad :taps: Jó úton vagy, ez a lelki dolog is majd lassan lekopik rólad. Lassan rájössz, h a parák ellenére is jól teljesítesz, és az elégedettség majd átveszi a para helyét.

A b@sztatós vs. dicsérős listának meg nézd meg, melyik fele a hosszabb, és, h az egyes tételek számodra mennyire fontos személyektől jönnek, aztán azt az oldalt képviseld! A többit meg tessék kiseprűzni a fejedből! Elmúlt, nem tudsz rajta változtatni, ne rágódj azon, ami nem sikerült, legközelebb jobban megy. Minden egyes kudarcból tanulsz. Bár valszeg nem is kudarcok azok, csak Te éled meg pillanatnyilag annak.

Aki meg le akar beszélni a motorodról, meg a motorozásról, az valszeg csak irigy, h nő létedre neked összejött ;)
 
Bennem is ugyanez folyik le. Múltkor a busszal bevitt Tibor a kis utcákba. Na az egyik olyan volt, hogy konkrétan visszafordulós, nagyon kis hely, még személyautóval is átmegyek a másik oldalra kanyarodás közben. Ez a kis öreg meg direkt élvezte, mikor ugye hirtelen szólt, nem volt annyi időm reagálni, de ebben az időben is azon járt a fejem, hogyan oldjam meg, de addigra késő volt, pedig már tudtam, hogyan kéne... Szóval ott teljes hisztit bevágtam, hogy még lejtős is volt, előttem a bazi nagy árok, mellettem már jobbról sorakoztak az autók, hátra meg nem láttam, hogy jön e valaki jobbról vagy balról. Tegyük hozzá, hogy egyszerűen nem tudom betenni a buszt rükvercbe (én is béna vagyok, de Tibornak is ötödszörre sikerül berakni nem egyesbe a gépet), szóval Tibornak segítenie kellett, mert olyan erővel kell balra eltolni azt a rohadt sebváltót, hogy az én két kezem se segít, csak Tibor bal lábának rúgása... Ez a pasi mindig kiakar velem tolni, és a sírba tesz. ÉS RÖHÖGÖTT VÉGIG!
A lényeg, hogy full ideg voltam a helyzettől. Meg mindenki azt látja, hogy egy tinipicsa ott szórakozik abban a nagy dögben és mi a f*szt keres az ott, hát még ezt se tudja megoldani. És ugyanez az érzésem van a hétvégével kapcsolatban, hogy teljesen leégetem majd magamat, a végén összetöröm a bénaságommal a motoromat és egy örök életre elmegy a kedvem az egésztől... És ezt nem akarom. Motorozni szeretnék. Szeretnék biztonságosan közlekedni, másokat se veszélyeztetve. Csak ez van bennem, és ez ad erőt, hogy mégis hülyét csináljak magamból.
De legalább elmondhatom, hogy megpróbáltam!
Emese, a fent leírtak Rád is vonatkoznak ;)
Belevaló csajok vagytok, meg tudjátok csinálni! :)
 
TomMoték már többször megkerestek, hogy a csajoknak adnának kedvezményt, ha összehozok egy csoportot, de eddig még mindig úgy gondoltam, hogy
1. még a kedvezménnyel együtt is drága (az ingyeneshez képest pedig sokkal drágább)
2. nekem az miért jó, hogy szervezek nekik egy csoportot? Én is elmehetek "kedvezményesen"?

Szóval jobban megéri szervezni ingyenes tréninget nektek, ha már úgysem kapok semmit cserébe.

És azzal sem értek egyet, hogy az ingyenes tréningen nem lehet tanulni.

Először is, a tapasztalatom szerint, az ingyenes tréningre nem érnek oda az emberek időben, ráadásul könnyebben feladják. 1-2 óra múlva hazamennek, és van hely.
Ha kilenckor elkezdesz tréningezni, még ha viszonylag ritkán is kerül rád a sor, mert sok ember van, délre úgy elfáradsz, hogy a délutáni munkádnak alig van értelme (tehát a fizetős tréningen sem fogsz tudni már odafigyelni).

Eddig még minden ingyenes tréning hasznos volt számomra. Még az is tanulságos, ha csak nézed, ahogy az oktatók motoroznak, vagy végighallgatod, ahogy magyaráznak. Párszor biztos sorra kerülsz, és minden gyakorlatot meg tudsz csinálni 2-3-szor vagy inkább többször, amit az oktatók mindig értékelnek, ha hibázol elmagyarázzák, és abból csak tanulni lehet.

Ha egy ingyenes tréning után úgy érzed, hogy neked ez nem elég, még többet akarsz, még mindig elmehetsz egy fizetősre.
 
Bemásolom ide, mert lemaradtam és közbe Nana átmoderálta a többit: Ekime, minden "NAGY" motoros aki úgy érzi 20 év komolyabb balesetmentes motorozás után, hogy ő már ettől mennyire menő (pedig csak vagy óriási szerencséje volt idáig, vagy kib@szott óvatos volt és sose ment többet a megengedettnél, valamint rossz időben ki se tette a kerekeit az utcára... ), mindegyik tréning után ez a reakciója mindenkinek. Különösen, ha a motorja konstukciója alkalmatlan erre, mert egyszerűen nem lassú menetre és szűk fordulókra van kitalálva a jószág. Tökmindegy hová mész, a lényeget át fogják adni. Szerintem a Hondás olyan szempontból jobb, hogy nem a saját vasadat teszed le ha ultrabénázol és nem fogja a lábadat se leamortizálni a dolog, mert normálisan vannak a bukóvasak feltéve, hagytak a lábnak helyet. Vannak mindenféle sajátmotoros tanfolyamok kb ugyannnyiért, ahol azzal érvelnek, hogy de hát a saját motoroddal tanuld meg a dolgot. De én azt mondom elég az is ha kb hasonló súlyú vasat kérsz mint amivel jársz. Elég sokan szívnak azzal, hogy beállítanak egy lassú menetre alkalmatlan jószággal és megy egész nap a kínszenvedés és sose érez rá a lényegre, csak beájul, hogy húha, de kemény ez a buli és húdetélleg... Szerintem költségcsökkentő tényezők azok, hogy :
- nem a saját benyádat égeted,
- nem a saját vasadat kínzod,
- a bukóvasak jó helyen vannak ha perecelsz, ha nincs bukóvasad/gombád és perecelsz akkor szpoilercsere és más macerák is befigyelhetnek,
- közelben igen jó infrastrúktúra van, még a kórház is elérhető távolságban, ha valami történne.

A Honda-safetys pálya gyakorlatilag köpésre van egy kórháztól (volt már aki nekihajtott az épületnek náluk mert elbambult), nagyon klassz új vasaik vannak minden kategóriára, akár kérheted is hogy mit szeretnél, és csajként nem mindegy, hogy a a bokorban kell a bőrruhából kihámoznod magad, vagy gyalogolsz km-t hogy a reptér/egyéb telep másik végében lévő budiig elbotorkálj. És még egy valami. A Honda ezt a balesetmegelőzési tréninget kb 30 éve találta ki a japán zsernyákoknak, mert azok többet voltak kórházban mint keréken, azóta gyakorlatilag folyamatosan csiszolgatják, és hozzájuk jár mindenki oktatónak is tanulni. Az ő oktatóik meg folyamatosan járnak Japánba azóta is, hogy tudják osztani az igét...
 
Nem vagyok sajat reszemre nagy hive egy ilyen treningnek egyszer voltam.De mielött ramszolnatok azt mondom igenis menjen el mindenki Söt azt mondom akik leallitjak a motort oktoberben es valamikor aprilisban veszik elö kezdjek az evet egy ilyen treningel.Ha masra nem arra jo hogy ujbol erezze a feket a motor viselkedeset 4 honap kihagyas utan.Kezdöknek keveset menöknek meg mindenfele keppen hasznos mert attol hogy jogsit kaptak meg nem tudnak motorozni.
 
Mondjuk én hallottam egy pár vicces sztorit olyanoktól, akik huszonéve motoroznak és elmentek ilyen tréningre. sajnos nem tudom úgy előadni, ahogy ők, pedig sírva fetrengtem, amikor beszámoltak róla, hogy a tréningről hazafele próbálták alkalmazni az ott tanultakat, és persze amit addig tudtak azt is elfelejtették...
Gondolom ennek is kell egy kisi idő, mire beértik. Van az a látens tanulási időszak.
Az meg aztán a legrosszabb, amikor az ember elkezd agyból motorozni, amikor addig már ment rutinból. :D
 
Belőlem kineveltek egy rosszul rögzült dolgot mindenképp. Szezon elején mindig azt vettem észre, hogy állati izomlázam van egy hónapig. Kiderült karból fordítom a motort, izomból, nem pedig csípőből és lendületből. Sose tudtam, hogy szezonkezdéskor miért van izomlázam... És baromi cinkes szituk voltak év elején, hogy az izmozós kapaszkodás közben, ha valami vakmajom előttem bénázik és korrigálni kell, a befeszült izmokkal lereagálni bármit is, hát az, hogy káromkodás a vége, az a szoftos verzió... Május közepére már helyre rázódtam, de azért majd másfél-két hónapot így mindig izmozni az nem túl okos sztori. Szóval a tréner nemtom miből, de az első 5 percben kiszúrta a dolgot, és ha nem szólt rám 25x, hogy lazítsak, akkor egyszer sem. A nap végén már értettem miről beszél, és a második nap már működött a dolog. :) Azóta elmaradtak az éveleji kuplung kar törések is.
 
Belőlem kineveltek egy rosszul rögzült dolgot mindenképp. Szezon elején mindig azt vettem észre, hogy állati izomlázam van egy hónapig. Kiderült karból fordítom a motort, izomból, nem pedig csípőből és lendületből. Sose tudtam, hogy szezonkezdéskor miért van izomlázam... És baromi cinkes szituk voltak év elején, hogy az izmozós kapaszkodás közben, ha valami vakmajom előttem bénázik és korrigálni kell, a befeszült izmokkal lereagálni bármit is, hát az, hogy káromkodás a vége, az a szoftos verzió... Május közepére már helyre rázódtam, de azért majd másfél-két hónapot így mindig izmozni az nem túl okos sztori. Szóval a tréner nemtom miből, de az első 5 percben kiszúrta a dolgot, és ha nem szólt rám 25x, hogy lazítsak, akkor egyszer sem. A nap végén már értettem miről beszél, és a második nap már működött a dolog. :) Azóta elmaradtak az éveleji kuplung kar törések is.
Na ezt említettem én is.. Hogy ne legyek "befeszülve", mert lazán sokkal könnyebben és jobban megy! ;):)
 
Ennek a kedves fickónak szóljál be legközelebb valami izmosat... :karomkodik2: Mondjuk kérdezd meg tőle, h ilyenkor nagyobb lesz-e a pöcse, ha röhöghet rajtad?
De nem geci, csak jót mulat a bénaságomon :D azokból a helyzetekből legalább mindig tanulok, szóval utólag inkább meg is köszönhetem ezeket. De nagy forma az öreg :D
 
Ez a buszra az oktatód? Mondjad neki szép kis tanár vagy, igazi gentleman díszpinty. Esetleg megkérdezheted tőle, hogy volt már olyan hogy feljelentettek közveszély okozásáért vagy nekem kell megtennem?
 
Szerintem költségcsökkentő tényezők azok, hogy :
- nem a saját benyádat égeted,
- nem a saját vasadat kínzod,
- a bukóvasak jó helyen vannak ha perecelsz, ha nincs bukóvasad/gombád és perecelsz akkor szpoilercsere és más macerák is befigyelhetnek,

Én azt tapasztalom, h a kölcsönmotoros képzések épp ezek miatt drágábbak. Eleve belekalkulálják az üzemanyagot, illetve a potenciális törést. Anno a jogsiszerzéskor is a saját motor 40% mínuszt jelentett a tanfolyam díjából.

Szerintem is tökjók az ingyenesek, csak a népek ritkán becsülik amiért nem kell befeszülniük.
Néha igaz, bár nekem erről is az a tapasztalatom, h amikor ingyenes képzést hirdettek, akkor volt majdnem 100 érdeklődő, amikor meg potom 3.000,- Ft-ot kérnek érte, alig 10-15 ember jön el.
 
De nem geci, csak jót mulat a bénaságomon :D azokból a helyzetekből legalább mindig tanulok, szóval utólag inkább meg is köszönhetem ezeket. De nagy forma az öreg :D
Hát, az eddigi leírásodból valahogy úgy jött le, mintha direkte szívatna...
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére