Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

Annyi, hogy ez a debreceni ilyen ingyenes tréning, gondolom inkább csak tél utáni felfrissítési szándékkal, mint normális okítással.Szóval tuti nem lesz olyan mint egy Honda-Safety tréning :) Ettől függetlenül igyekszem meg előásni a leszarom tablettát, bár nekem abból nincs olyan dózis, ami tényleg azt eredményezné, hogy nem érdekel,ha bénázok (és látják). Ez nálam sajnos személyiségi jegy :elpirul2:Vezetés kapcsán meg hatványozottan érzékeny vagyok, minthogy elég sok ugye az előítélet a nők felé....
Ne aggódj, én is parázok, ha mások előtt kell motorozni. Még barátok előtt is. Még CSAMosokkal is.
A múltkori túra után is mondta nemtávirat, hogy pontosan látszik, mikor feledkezem bele az élvezetbe és mikor jut eszembe, hogy mások is vannak mögöttem: időnként hirtelen összehúzom magam a motoron és elkezdek bénázni:)
De már dolgozom rajta, hogy ne így legyen!
(Nekem is kellene már jelentkezni egy tréningre...)
 
:joreggelt: Ezeken a vezetéstechnikai tréningeken mennyire lehet nagyokat égni?:D Lesz egy most hétvégén Debiben, és tök jó lenne elmenni, de már a gondolatától is görcsöl a gyomrom, hogy nekem ott mások előtt kell bénáznom :p Tudom az a célja, hogy tanuljon az ember, de mindig vannak tök profik is kint és már most rosszul érzem magam, ha arra gondolok, hogy én egy nyolcast sem igen tudok leírni a Zizivel :( Ráadásul ha néznek ideges vagyok, és ha ideges vagyok hibázok....sokat.. :p

Az esetek 100%-ban mindenki a saját bénaságával van elfoglalva, és baromira nem ér rá bámészkodni a többire... Ne ez tartson vissza. A rendőrök által tartott tökjó, nagyon normálisak és nincsenek előítéleteik, tökre türelmesek, hova dícsérjem még őket? MENJÉÉÉÉL.
 
Mi a Tommot-osra megyünk, mert volt oda Klucsik Tamás által egy kis kedvezmény. Nem tudom tart-e még nála, de még egy facebook csoportba osztotta meg, hogy motoros pároknak 57.100 Ft helyett 48.500 Ft/fő, ha jelentkeznek. Amúgy is akartunk menni, ez meg végképp kapóra jött :D
 
Ha van ismerősötök a Honda Szallerbecknél, ott is lehet beszerezni a Honda Safetyre elég combos kedvezményt.
 
:joreggelt: Ezeken a vezetéstechnikai tréningeken mennyire lehet nagyokat égni?:D Lesz egy most hétvégén Debiben, és tök jó lenne elmenni, de már a gondolatától is görcsöl a gyomrom, hogy nekem ott mások előtt kell bénáznom :p Tudom az a célja, hogy tanuljon az ember, de mindig vannak tök profik is kint és már most rosszul érzem magam, ha arra gondolok, hogy én egy nyolcast sem igen tudok leírni a Zizivel :( Ráadásul ha néznek ideges vagyok, és ha ideges vagyok hibázok....sokat.. :p
szerintem menjetek kocsival,szerintem..........
 
Tavaly tavasszal beszerzésre került Pegazus. Az első utaim egyike rögtön egy motamot által szervezett ingyenes vezetéstechnikai tréningre vitt. Szép idő volt, voltunk páran, köztük a mindent tudok ki ha én nem speed motoros banda is. Volt aki azonnal lelépett a legelején, mondván lassan kerül sorra, ezt csinálhatja egy parkolóban is (ő azért már gyakorlott sokat ment motoros volt) Én baromi sokat bénáztam, de amikor délután kikanyarodtam a forgalomba, valahogy rögtön könnyebben, kisebb ívben mentek a kanyarodások. (hja, a mai tudásommal még az is oltári nagy ív, totál bizonytalanul) azon a tréningen az eltolt szlalomot például még képtelen voltam megcsinálni, és a szűk ívű keringőknél össszesen 3-szor fektettem el a paripát. De kit érdekel? Baromi sokat tanultam a kockás kanyarodásomhoz képest.
A második a rendőrök képzése lett volna amit NaNa szervezett, de sajnos szerelőnél ragadt a motor, így ott beálltam a bográcsozók közé :szelet:, de persze közben folyamatosan figyeltem a csajokat és hallgattam a rendőrbácsik instrukcióit, amiből hamar rájöttem egy-két hibámra, így még ez is rengeteget használt! (Pl itt tudatosodott bennem hogy mennyiszer bámulom a kerék elötti aszfaltot kanyarodás közben teljes görcsölés közepette)

Aztán jött a májusi női motoros nap és a Pest megyei rendőrök tartottak nekünk tréninget. Én ismét nyeregben, és egyre egyre jobban vettem a kanyarokat. Figyeltek ránk, kaptam az instrukciókat, amik elsőre homlokráncolósan kivitelezhetetlennek tűntek, aztán amikor rávettem a testem hogy igenis csinálja meg, hirtelen mennyivel könnyebben ment minden... :heureka:
Rengeteget lehet tanulni!
Idén ahogy elkezdtem végre motorozni, tudatosan előszedem azokat az infókat amit akkor belémsulykoltak, és bár a testemnek újrakell tanulnia azt a laza könnyedséget amivel a legjobban megy a motorozás (ha izomzatilag rágörcsöltem általában csak rosszabb lett). Lényeg a lényeg: Egy évvel később emlékezetből is hatnak a tréningek, minden nap, minden kanyarjában tréningezek mert fejben vannak hogy hogyan tartsam magam, a kezeimet, a testemet, hogyan döntsem a motort, hova nézzek. Némelyik jobbos kanyarban már nem kell néznem sem, a testem a szemem nélkül is pontosan tudja milyen irányba mozdítsam a motort, ami szerintem óriási fejlődés.
Szóval a vezetéstechnikai tréningeket csak ajánlani tudom, én csak ingyenesen voltam, mégis rengeteget használtak!!! :csam:
 
Talán a debreceniek... De úgy tudom, ott is szoktak szervezni a rendőrök tréninget. Minden megyében van balesetmegelőzéi bizottság...
 
Suzanna aprilis 12.-en 9 oratol van trening Debrecenben a HBE Bartok Bela uti rutinpalyajan.

Köszönöm Hajos, erről tudok, ebből indult ki a beszélgetés :) Olyanra gondoltam, ami esetleg több napos és komolyabb (mint pl Honda-Safety), de nem kell érte felutaznom Pestre...
 
Suzanne -ne haragudj, nem bántásból mondom- nagyon sok hülyeséget hordasz össze. Ezek a szokásos sztereotípiák, mint, hogy tuti béna vagy és a többiek mind jobbak, illetve, hogy a nők iránt előítélet van, stb., mind f@szság, már bocsánat a kifejezésért. Ezt tényleg tapasztalod is, vagy hallottál róla másoktól? Ha így állsz hozzá, tényleg ne menj el, sőt add el a motort is.
DE! Ha ezt le tudod vetkőzni előre, akkor spuri a tréningre!!! Minden fejben dől el, tudod? Először is: NEM VAGY BÉNA! Megszerezted a jogsit, nem? Az iskolában megtanítottak vezetni, a tréningen meg megtanítanak motorozni. Ennyi a különbség. Csatlakozom Babuhoz, menj el, nem muszáj felmenni a pályára, ha mégis kedvet kapsz, akkor csak azokat a feladatokat vállald be, ami úgy érzed menne. Az első nekem is ilyen volt. A szlalomnál pl. kijelentettem, h nem lehet megcsinálni, mert túl közel vannak a bóják. Neeeeeem baj, h előttem MINDENKI megcsinálta, nekem közel volt, érted? :) Erre az oktató széthúzkodta őket, aztán beküldött közéjük. Minden megfordulásnál, mikor nem néztem arra, összébbrugdosta őket, majd amikor már vagy tizedszer csináltam meg az eredeti felállást, lehívott a pályáról, és mondta, h nézzem meg, hol állnak a bóják, aztán megveregette a vállam.

Az előítéletről a nők iránt meg annyit: voltam egy haladó ringes képzésen, egyedüli nőként a kb. 15 fős csapatban. Viktor barátom beszélt rá, egy együtt töltött tréning után, mert szerinte nekem ezen részt kell vennem, annyira jó :) Előtte nem sokkal közölte, h én leszek az első nő, aki ezt a tréninget megcsinálja, és néhányan kifejezetten azért iratkoztak fel, mert ő szétkürtölte, h én is megyek. Nagyszerű, ettől valahogy kevesebb kedvem lett elmenni... Megérkezvén elég megalázó volt, h Viktorhoz sorban jöttek oda a többiek pacsizni, nekem meg egy sziát sem dobtak oda. Persze, miután Viktor fűnek-fának dicsekedett, h én 30e km-t motorozom évente, hirtelen mindegyik velem akart beszélgetni.... Szánalom...
A tréningen nem sokat beszéltek a pályáról, h melyik bóját hogyan kerüld, milyen ívet válassz, mennyit gyorsíts, mennyit fékezz -ezt már nyilván tudni illik egy haladó tréningen. Instrukciókat persze adtak, és egyénileg tanácsokat, nagyon jókat. A pálya bemutatása motoron történt, felálltunk sorban, én -miért ne? :eek:- rögtön harmadikként, aztán elindultunk, pár méteres intervallumokban. Rögtön az első körben kettéállt a fülem, de tudtam, h 12-en vannak mögöttem, és ha eltaknyolok, akkor ők is. Igyekeztem az előttem haladók technikáját figyelni, és teljesítettem a pályát.
Végül teljes sikerrel záródott a nap, jól el is fáradtunk, és csupán annyi lemaradásom volt a fiúkhoz képest, h ők hármasban csinálták az egész pályát, én meg főleg kettesben. Javasolták, h törekedjek én is nagyobb lendületre, de nekem már ez is elég tanulságos volt, és így is túlmentem a komfortzónámon.
Mondanom sem kell, nap végére MINDENKI odajött kezet fogni, elköszönni.
Szóval: előítélet akkor van, ha valaki úgy gondolja, kevesebb vagy nála. A Te dolgod meg bebizonyítani neki, h rosszul gondolja.

Tehát: csináld meg a tréninget, mert képes vagy rá! :ok:
 
Csak abba gondolj bele, hogy mit tudsz megtanulni egy olyan vezetéstechnikai tréningen, amire az ingyenes mivolta miatt boldog-boldogtalan odacsődül, és annak a pár instruktornak, aki ott van, véges a kapacitása... Ha ilyen terveid vannak, szerintem még utazással együtt is jobban jársz, ha benevezel valamelyik Pest környéki fizetősre, azokon legalább maximált a létszám... és nem mellesleg, nem a saját motorodat borogatod fel a bóják között, ha véletlenül úgy jön ki a lépés.
Igen, én is voltam egy ilyen ingyenesen, ahol végül fel sem mentem a pályára, mert én voltam a 62-ik feliratkozó... :(

A kölcsönmotorrral való tréninggel azért nem minden szempontból értek egyet. Oké, hogyha zakó van, akkor nem a sajátod törik, de ennek csak akkor van értelme, ha vagy ugyanolyan, mint a sajátod, vagy legalább ugyanolyan felépítésű, erejű. Mert hiába csinálod meg a gyakorlatokat egy ilyen motorral, ha a tiéd nagyobb, vagy máshogy ülsz, más a testtartás, stb. Nekem egy tréningen pl. gond volt, h nem tudtam koppanásig fordítani a kormányt, mert előbb ütközött bele a dobozomba. Mondta az oktató, h vegyem le a dobozt. Visszakérdeztem: hogy mi értelme? Hiába gyakorlom be, h doboz nélkül megfordulok mondjuk 5 méteren, ha a doboz amúgy mindig nálam van, és mikor jön egy olyan szitu, akkor meg úgysem tudom kivitelezni a manővert, hiába gyakoroltam be.
Ilyen szempontból meg nagyon értem, h miért van értelme reflexeket kialakítani egy más motorral? Főleg egy kezdőnek?
 
Mi a Tommot-osra megyünk, mert volt oda Klucsik Tamás által egy kis kedvezmény. Nem tudom tart-e még nála, de még egy facebook csoportba osztotta meg, hogy motoros pároknak 57.100 Ft helyett 48.500 Ft/fő, ha jelentkeznek. Amúgy is akartunk menni, ez meg végképp kapóra jött :D
Ez mitől ilyen rongyrázós? :eek:

Amire én járok, havonta egyszer van, 3.000,- per fő. Reggel 9-től du. 4-ig. A ringes képzés is 12 volt 2 éve, és ebben az ebéd is benne volt.
Mindkettőt motoros rendőrök tartják, és nagyon hatékony a képzésük.
 
Ez mitől ilyen rongyrázós? :eek:

Amire én járok, havonta egyszer van, 3.000,- per fő. Reggel 9-től du. 4-ig. A ringes képzés is 12 volt 2 éve, és ebben az ebéd is benne volt.
Mindkettőt motoros rendőrök tartják, és nagyon hatékony a képzésük.

2 naposra megyünk. Ez van az árban:

Tommot

Ami benne van az árban:
- Maga az oktatás első nap 9 órától 18 óráig, második nap 8 óra 30 perctől 17 óráig
- Üdítő és vízfogyasztás a gyakorlópályán, kávé
- Két napos tréning esetén a szállás 2-4 fős szobákban
- Tréningnapokon reggeli és ebéd


Amiért nem kell fizetni:
- Baráti hangulat
- Két napos tréningnél esti program
- Kép-, és videó-anyagot megkapod
- Kedvezmények Tommot-ülésekre és további képzésekre.


 
2 naposra megyünk. Ez van az árban:

Tommot

Ami benne van az árban:
- Maga az oktatás első nap 9 órától 18 óráig, második nap 8 óra 30 perctől 17 óráig
- Üdítő és vízfogyasztás a gyakorlópályán, kávé
- Két napos tréning esetén a szállás 2-4 fős szobákban
- Tréningnapokon reggeli és ebéd


Amiért nem kell fizetni:
- Baráti hangulat
- Két napos tréningnél esti program
- Kép-, és videó-anyagot megkapod
- Kedvezmények Tommot-ülésekre és további képzésekre.
Még mindig nem értem, h miért ennyi? Ugyanez a Continental Ringen 19 rongy...
A szállást meg szerintem kevesebből kihozod, mint 38.100,- ;)
 
Tommot-on, a "rólunk írták" rovatban: :D

“Sziasztok Mindenki!
Húúú..hát én hol is kezdjem… Számomra egy óriási élmény volt ez a 2 nap,ezt kár lett volna kihagyni! Hogy miért? Mert motoros pályafutásom első olyan óriási pofonját
kaptam meg,aminek még most is hatása alatt vagyok. És ez miért pozitív élmény? Mert igaz már nem vagyok fiatal,de lehet még időben kaptam. 26 éve motorozom(hivatalosan),
bejártam motorral a fél világot,baráti társasággal elmebeteg tempóval “közlekedünk”nap mint nap,rengeteg túra,stb,mindezidáig balesetmentesen,egyetlen karcolás nélkül.
Miért is fontos ez?? Mert bekerülök egy ilyen tanfolyamra,és egy “zsebkendőnyi”területen,az élet nyakon vág,és pár óra alatt rájössz,hogy hé öreg,te nem tudsz lófaszt sem.
Döbbenet…legalábbis számomra.Hála isten,nem is tartoztam soha azok közé,akik azt gondolják mennyire tudnak. Úgy érzem van min elgondolkodni. Olyat alulteljesítettem
szerintem,hogy az már szép. Némi vigasz,hogy Alapos Bőbeszédű Villám Stb Pállal azért megbeszéltük,hogy a mi motorunk,ezzel az áttétellel nem igazán egy szerencsés dolog
ezekre a feladatokra.De természetesen ez nem mentség,mert ahogy kiváló Zoltán tanár úr megmondta (és be is mutatta),a motor tudta…. Az sem vigasztal igazán,hogy Gekkó
motorjával (amit utólag is köszönök szépen),mentek a dolgok flottul elsőre,hiszen az nem az én motorom,én nem azzal közlekedem. Talán az is bent van hogy közel 30 év
megszokott mozdulatait nem lehet 2 nap alatt kiírtani az emberből.Mindegy a lecke fel van adva:bólyavásárlás?…típusváltás?….vonat alá?…. Bár most már van itthon saját
jól képzett trénerem,majd csak mutat egy -két trükköt Megköszönném Tamásnak,Gekkónak,az Oktatóknak a lehetőséget,és önzetlen segítséget!!!! Egy élmény volt és mindezek
ellenére azért úgy érzem sokat tanultam,amit majd a hétköznapokon megpróbálok alkalmazni. (már haza 1 órával előbb értünk,mint oda ) Talán azt kellene elérni,hogy a paciens
amíg nem bizonyítja,hogy résztvett egy ilyen oktatáson,ne is kaphassa meg a jogsiját. Bár…mint a példa mutatta itt mindenki vérprofi,mert egy ekkora országban nem érezte
úgy 12 motoros,hogy hoppá,ide lehet érdemes lenne elnéznem…no ehhez mo comment Megtörve,de azért vidáman,mindenkinek további jó utat,munkát..stb.”
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére