mi az a tányértárcsa?
1 tárcsa van elöl,vagy kettő?
Egy tárcsa van, ez nem erőmű A tányértárcsa pont olyan A lényeg, hogy nem síkba van a közepe meg a széle, hanem mint egy leveses mélytányér, a belseje "mélyebben" van!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
mi az a tányértárcsa?
1 tárcsa van elöl,vagy kettő?
Á értem!Azt fel lehet szabályozni,kiszedik a szegecseket és csak a sík tárcsa marad és azért szabályozzák,hogy egyenlő vastagságú legyen és ne legyen görbe.Majd újra szegecselik.
Azért mérd meg egy egyszerű tolómérővel a tárcsa vastagságát,és ha már 1mm-rel a megengedett vastagsága alatt van,akkor inkább dobd el...de ha nem,akkor valóban megéri inkább felszabályoztatni
Akkor kuka valóban,ne várj veleAz a baj, hogy nem emlékszem pontosan hogy erre, vagy a hátsóra mondta Szacsa, hogy még gyári.
De azt tudom, hogy amikor legutóbb nézni akartam, hogy mennyire kopott a fékbetét és kerestem a kopásjelzőt (amit nem találtam meg) megnéztem a tárcsát is és azt hiszem erre mondják, hogy kezd "vállaosdni". A szélétől kb 1-2 mm-re már kopott, de a legszéle kintebb volt fél 1 mm-el. Mondjuk én nem forgattam a kereket, ahogy a szerelő, csak a harmadát tudtam így megnézni, de arra ez volt jellemző. Most, hogy bejelölte nekem a csávó láttam, hogy valahol a legszéléig kopott, van ahol meg amit írtam. Szerintem csereérett korú is már.
Akkor kuka valóban,ne várj vele
Tessék akkor majd a leszerelt tárcsát szembetűnő helyre rakni a lakásba,hogy mindig emlékeztessen erre ...az én régi tárcsáim lábasalátétnek vannak használvaMár berendelte a csávó és a motort is nála hagytam, mert azt mondta életveszélyes így járni, akkor meg minek kockáztassak Csoda, hogy eddig megúsztam ez alatt a párezer km alatt ép bőrrel. Csak 3 nagyobb fékezésre emlékszem, abból 2 satu volt és nem csúsztam meg, amit emlegetett a csávó, hogy fentáll a veszélye! Mázli
Tessék akkor majd a leszerelt tárcsát szembetűnő helyre rakni a lakásba,hogy mindig emlékeztessen erre ...az én régi tárcsáim lábasalátétnek vannak használva
Na azért nem életveszély az ilyen tárcsa,de ha van lóvé valóban nem árt kicserélni.A féktárcsák roppant sokat kibírnak,pl egy 3,5-ig koptatható tárcsát simán lelehet akár 1,8 mm-ig is koptatni és nem fog eltörni(kipróbáltam).Akkor gáz igazán,amikor a tárcsán lévő furatoktól hajszálrepedések indulnak a tárcsa széle felé,vagy egyik furattól a másik furat irányába.Anno a cbr-emen rohadt vállas volt a tárcsa,elvittem egy általam megbízhatónak ítélt szerelőhöz,aki azt mondta:"ha van rá pénzed cseréld majd ki,de simán elmotorozhatsz vele japánba új tárcsáért"
Na azért nem életveszély az ilyen tárcsa,de ha van lóvé valóban nem árt kicserélni.A féktárcsák roppant sokat kibírnak,pl egy 3,5-ig koptatható tárcsát simán lelehet akár 1,8 mm-ig is koptatni és nem fog eltörni(kipróbáltam).Akkor gáz igazán,amikor a tárcsán lévő furatoktól hajszálrepedések indulnak a tárcsa széle felé,vagy egyik furattól a másik furat irányába.Anno a cbr-emen rohadt vállas volt a tárcsa,elvittem egy általam megbízhatónak ítélt szerelőhöz,aki azt mondta:"ha van rá pénzed cseréld majd ki,de simán elmotorozhatsz vele japánba új tárcsáért"
Na azért nem életveszély az ilyen tárcsa,de ha van lóvé valóban nem árt kicserélni.A féktárcsák roppant sokat kibírnak,pl egy 3,5-ig koptatható tárcsát simán lelehet akár 1,8 mm-ig is koptatni és nem fog eltörni(kipróbáltam).Akkor gáz igazán,amikor a tárcsán lévő furatoktól hajszálrepedések indulnak a tárcsa széle felé,vagy egyik furattól a másik furat irányába.Anno a cbr-emen rohadt vállas volt a tárcsa,elvittem egy általam megbízhatónak ítélt szerelőhöz,aki azt mondta:"ha van rá pénzed cseréld majd ki,de simán elmotorozhatsz vele japánba új tárcsáért"
mind ezt mennyi km után?Ha már magamtól is érzem, hogy lüktet az első fék fékezéskor, és amúgy a GSX1400-asoknál többször előfordult, hogy deformálódott az első tárcsa, plusz az egyik tárcsán a szegecsek fele olyan laza, hogy kézzel megforgatom a helyén, akkor azért nem baj, ha kicserélem?
Ha már magamtól is érzem, hogy lüktet az első fék fékezéskor, és amúgy a GSX1400-asoknál többször előfordult, hogy deformálódott az első tárcsa, plusz az egyik tárcsán a szegecsek fele olyan laza, hogy kézzel megforgatom a helyén, akkor azért nem baj, ha kicserélem?
mind ezt mennyi km után?
Mozgó szegecs:mentem annó egy jó ismerősöm verseny Husaberg-jével,volt benne tán' 15 üzemóra és úgy lógtak a szegecsek,hogy simán megráztad rajta a tárcsát,ennek ellenére elég volt két ujjal egy picit húzni és az egekbe emelte a seggét.Nem volt rossz fíling'.
60 ezrenként beleférKb. 60ezer. Annyi alatt sz*rabb fékbetét akár a tárcsát is megeszi, úgyhogy annyira azért nem keseredteme l...
A verseny tárcsákat amúgy is lazábbra szegecselik, úgy tudom De amúgy a lazulás nem is aggasztott volna, ha mindegyik szegecs olyan, nem csak a fele, és nem csak az egyik tárcsán...