mi az a tányértárcsa?
1 tárcsa van elöl,vagy kettő?
Egy tárcsa van, ez nem erőmű


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
mi az a tányértárcsa?
1 tárcsa van elöl,vagy kettő?
Á értem!Azt fel lehet szabályozni,kiszedik a szegecseket és csak a sík tárcsa marad és azért szabályozzák,hogy egyenlő vastagságú legyen és ne legyen görbe.Majd újra szegecselik.
Azért mérd meg egy egyszerű tolómérővel a tárcsa vastagságát,és ha már 1mm-rel a megengedett vastagsága alatt van,akkor inkább dobd el...de ha nem,akkor valóban megéri inkább felszabályoztatni![]()
Akkor kuka valóban,Az a baj, hogy nem emlékszem pontosan hogy erre, vagy a hátsóra mondta Szacsa, hogy még gyári.
De azt tudom, hogy amikor legutóbb nézni akartam, hogy mennyire kopott a fékbetét és kerestem a kopásjelzőt (amit nem találtam meg) megnéztem a tárcsát is és azt hiszem erre mondják, hogy kezd "vállaosdni". A szélétől kb 1-2 mm-re már kopott, de a legszéle kintebb volt fél 1 mm-el. Mondjuk én nem forgattam a kereket, ahogy a szerelő, csak a harmadát tudtam így megnézni, de arra ez volt jellemző. Most, hogy bejelölte nekem a csávó láttam, hogy valahol a legszéléig kopott, van ahol meg amit írtam. Szerintem csereérett korú is már.
Akkor kuka valóban,ne várj vele
![]()
Tessék akkor majd a leszerelt tárcsát szembetűnő helyre rakni a lakásba,hogy mindig emlékeztessen erre ...az én régi tárcsáim lábasalátétnek vannak használvaMár berendelte a csávó és a motort is nála hagytam, mert azt mondta életveszélyes így járni, akkor meg minek kockáztassakCsoda, hogy eddig megúsztam ez alatt a párezer km alatt ép bőrrel. Csak 3 nagyobb fékezésre emlékszem, abból 2 satu volt és nem csúsztam meg, amit emlegetett a csávó, hogy fentáll a veszélye!
Mázli
![]()
Tessék akkor majd a leszerelt tárcsát szembetűnő helyre rakni a lakásba,hogy mindig emlékeztessen erre ...az én régi tárcsáim lábasalátétnek vannak használva![]()
Na azért nem életveszély az ilyen tárcsa,de ha van lóvé valóban nem árt kicserélni.A féktárcsák roppant sokat kibírnak,pl egy 3,5-ig koptatható tárcsát simán lelehet akár 1,8 mm-ig is koptatni és nem fog eltörni(kipróbáltam).Akkor gáz igazán,amikor a tárcsán lévő furatoktól hajszálrepedések indulnak a tárcsa széle felé,vagy egyik furattól a másik furat irányába.Anno a cbr-emen rohadt vállas volt a tárcsa,elvittem egy általam megbízhatónak ítélt szerelőhöz,aki azt mondta:"ha van rá pénzed cseréld majd ki,de simán elmotorozhatsz vele japánba új tárcsáért"![]()
Na azért nem életveszély az ilyen tárcsa,de ha van lóvé valóban nem árt kicserélni.A féktárcsák roppant sokat kibírnak,pl egy 3,5-ig koptatható tárcsát simán lelehet akár 1,8 mm-ig is koptatni és nem fog eltörni(kipróbáltam).Akkor gáz igazán,amikor a tárcsán lévő furatoktól hajszálrepedések indulnak a tárcsa széle felé,vagy egyik furattól a másik furat irányába.Anno a cbr-emen rohadt vállas volt a tárcsa,elvittem egy általam megbízhatónak ítélt szerelőhöz,aki azt mondta:"ha van rá pénzed cseréld majd ki,de simán elmotorozhatsz vele japánba új tárcsáért"![]()
Na azért nem életveszély az ilyen tárcsa,de ha van lóvé valóban nem árt kicserélni.A féktárcsák roppant sokat kibírnak,pl egy 3,5-ig koptatható tárcsát simán lelehet akár 1,8 mm-ig is koptatni és nem fog eltörni(kipróbáltam).Akkor gáz igazán,amikor a tárcsán lévő furatoktól hajszálrepedések indulnak a tárcsa széle felé,vagy egyik furattól a másik furat irányába.Anno a cbr-emen rohadt vállas volt a tárcsa,elvittem egy általam megbízhatónak ítélt szerelőhöz,aki azt mondta:"ha van rá pénzed cseréld majd ki,de simán elmotorozhatsz vele japánba új tárcsáért"![]()
mind ezt mennyi km után?Ha már magamtól is érzem, hogy lüktet az első fék fékezéskor, és amúgy a GSX1400-asoknál többször előfordult, hogy deformálódott az első tárcsa, plusz az egyik tárcsán a szegecsek fele olyan laza, hogy kézzel megforgatom a helyén, akkor azért nem baj, ha kicserélem?![]()
Ha már magamtól is érzem, hogy lüktet az első fék fékezéskor, és amúgy a GSX1400-asoknál többször előfordult, hogy deformálódott az első tárcsa, plusz az egyik tárcsán a szegecsek fele olyan laza, hogy kézzel megforgatom a helyén, akkor azért nem baj, ha kicserélem?![]()
mind ezt mennyi km után?
Mozgó szegecs:mentem annó egy jó ismerősöm verseny Husaberg-jével,volt benne tán' 15 üzemóra és úgy lógtak a szegecsek,hogy simán megráztad rajta a tárcsát,ennek ellenére elég volt két ujjal egy picit húzni és az egekbe emelte a seggét.Nem volt rossz fíling'.![]()
60 ezrenként beleférKb. 60ezer. Annyi alatt sz*rabb fékbetét akár a tárcsát is megeszi, úgyhogy annyira azért nem keseredteme l...
A verseny tárcsákat amúgy is lazábbra szegecselik, úgy tudomDe amúgy a lazulás nem is aggasztott volna, ha mindegyik szegecs olyan, nem csak a fele, és nem csak az egyik tárcsán...