Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Jogsi, Motorvizsga

Nem tudom megindokolni, de nekem valamiért az A2 a teteje (egyébként 24 éves vagyok). Az már nekem épp elég széles skála ccm terén :)Valószínű ahhoz köthető, hogy mióta tavaly szerelembe estem a 250-es Ninjával, azóta abban gondolkodom, hogy tudjak majd olyat vezetni, és nem érzem a húzást a nagyobb kategória felé jogsiban.

Úgy látszik a Miskolci csajoknak a tini Ninja jön be :D
 
Igen! :DDe nagyon szeretem, alig kér enni és városba tökéletes, plusz még velem együtt is megy 110et :D

Nekem az volt az első szerelmem de sajna nekem nagyobb távokra is kell a motor, na meg már van párom és még így is hogy tini Ninját akarok, sokkal nagyobb motorja van meg rutinosabb is simán otthagyhatna bárhol :(
 
Hát most az van de azért én vezetni szeretnék :D de már nagyon... ennek ellenére ma voltam intézni a jogsi folytatást és eddig szarban vagyok :(
 
Nekem az volt az első szerelmem de sajna nekem nagyobb távokra is kell a motor, na meg már van párom és még így is hogy tini Ninját akarok, sokkal nagyobb motorja van meg rutinosabb is simán otthagyhatna bárhol :(

Hát ne hagyjon ott, milyen dolog már az! :nemnem::DSzerencsére nekem ilyen problémám egyelőre nem lesz :)

Hát most az van de azért én vezetni szeretnék :D de már nagyon... ennek ellenére ma voltam intézni a jogsi folytatást és eddig szarban vagyok :(

Miért mi a baj?
 
Egyébként ha már jogsi, készítettünk áprilisban szakmai gyakorlatra egy motoros rutinpálya oktatófilmet :)Próbáltunk minden fontos részletre kitérni (közben meglepett a fórum, hogy küldés után kirakta a link helyére a vidit, tök jó :)):
 
Hát ne hagyjon ott, milyen dolog már az! :nemnem::DSzerencsére nekem ilyen problémám egyelőre nem lesz :)



Miért mi a baj?

A képzési igazolásom régi fajta így nem biztos, hogy elfogadják, lehet hogy újat kell majd kérnem de azzal is csak húzódik a dolog :( de még ha el is fogadják, akkor is még levelezgetnek a miskolci hatósággal és ha minden rendben van csak utána kezdhetek...:eek::(:confused:
 
A képzési igazolásom régi fajta így nem biztos, hogy elfogadják, lehet hogy újat kell majd kérnem de azzal is csak húzódik a dolog :( de még ha el is fogadják, akkor is még levelezgetnek a miskolci hatósággal és ha minden rendben van csak utána kezdhetek...:eek::(:confused:

Éljen a papírok országa... :nemnem: Hol tartasz egyébként?
 
Egyébként gondolom él még a szabályozás (bár nem vagyok benne otthon mióta nem értint) hogy 1 éven belül elég különbözeti vizsgát tenni a két kategória között. Tehát nem kell kétszer kifizetni a jogsit, csak két vizsga és pár óra árát.

Jah és sajnos a szigorításoknak hála, már nem úgy van mint 3 éve, hogy lehet nagyjogsit tenni egy 535-ös virgaóval, ma már kell a 6x lóerő és 600 ccm feletti motor (nem tudom pontosan) ami elsőre azért nem biztos, hogy könnyű dolog. Legalábbis nekem nem lett volna az egy 200 kilós motorral ügyeskedni.

Így van, nekem is emiatt a szabályozás miatt kellett az SV650-el rutinoznom, holott a férjem még egy GS500-on rakta a korlátlant.....mondjuk teljesíthető, de nem mondom, hogy nem esett volna jobban az elején a GS-t vinni....sokkal-sokkal kezelhetőbb volt számomra mint az SV.

Na közben megtaláltam a szabályozást:
"legalább 600 köbcentiméter hengerűrtartalmú és minimum 55 lóerő teljesítményű gépekkel lehet majd sikeres vizsgát tenni"

Amúgy ha nem érzi a késztetést rá, hogy nagy A-t csináljon, szerintem elég az A2 is. Minek olyanba belehajszolni, amire még nem érzi magát késznek?Én megcsináltam ugyan a korlátlant, de a kawám befér az A2-be és messze vagyok attól, hogy kinőjem :) Mondjuk annyiból hasznos volt, hogy tudom vinni férjem ER6F-jét is......na meg én alapból A-t is akartam, próbáltak róla lebeszélni, de nem lehetett :p
 
Amúgy azt nem értem, hogy a rutinon miért nem tartják be a fokozatosság elvét, ha kell? Mert az oké, hogy vizsgázni majd azon kell, amin, de főleg egy full kezdőnél, miért kell egyből nagyra ültetni? Nyugodtan lezavarhatna 2-3 órát a kisebbeken, és amikor azokkal már jól megy, ráültetni a nagyra. Forgalomban meg már meglesz az alapja hozzá, hogy egyből a nagyon menjen.

(Magyarázat persze nyilván van rá, ha a képző cég nem a rutinpályán tárolja a tanulómotorokat: az egy szem oktató nem tudja megoldani, hogy a különböző kategóriás gépeket kivigye a pályára. Csak azt nem tudom, olyankor mit csinál, ha beesik egyszerre minden kategóriából tanuló... mert akkor viszont meg _kell_, hogy oldja, hacsak nem egyesével oktat mindenkit...)
 
Amúgy azt nem értem, hogy a rutinon miért nem tartják be a fokozatosság elvét, ha kell? Mert az oké, hogy vizsgázni majd azon kell, amin, de főleg egy full kezdőnél, miért kell egyből nagyra ültetni? Nyugodtan lezavarhatna 2-3 órát a kisebbeken, és amikor azokkal már jól megy, ráültetni a nagyra. Forgalomban meg már meglesz az alapja hozzá, hogy egyből a nagyon menjen.

(Magyarázat persze nyilván van rá, ha a képző cég nem a rutinpályán tárolja a tanulómotorokat: az egy szem oktató nem tudja megoldani, hogy a különböző kategóriás gépeket kivigye a pályára. Csak azt nem tudom, olyankor mit csinál, ha beesik egyszerre minden kategóriából tanuló... mert akkor viszont meg _kell_, hogy oldja, hacsak nem egyesével oktat mindenkit...)
Szerintem iskolája válogatja. Engem először (még mielőtt egyáltalán beiratkoztam volna!) az oktatóm ráültetett egy 125-ös yamahára, azzal kellett mennem pár kört, hogy lássuk, hogy tényleg érdekel-e a motorozás, tudok-e legalább egyenesen menni:) Pár hivatalos óra után jött az MZ és csak azután kaptam rendes nagymotort. Tök jó volt, mert éreztem a fejlődésemet, nagyon büszke voltam magamra, valahányszor szintet léptem:)
 
Eng
Amúgy azt nem értem, hogy a rutinon miért nem tartják be a fokozatosság elvét, ha kell? Mert az oké, hogy vizsgázni majd azon kell, amin, de főleg egy full kezdőnél, miért kell egyből nagyra ültetni? Nyugodtan lezavarhatna 2-3 órát a kisebbeken, és amikor azokkal már jól megy, ráültetni a nagyra. Forgalomban meg már meglesz az alapja hozzá, hogy egyből a nagyon menjen.

(Magyarázat persze nyilván van rá, ha a képző cég nem a rutinpályán tárolja a tanulómotorokat: az egy szem oktató nem tudja megoldani, hogy a különböző kategóriás gépeket kivigye a pályára. Csak azt nem tudom, olyankor mit csinál, ha beesik egyszerre minden kategóriából tanuló... mert akkor viszont meg _kell_, hogy oldja, hacsak nem egyesével oktat mindenkit...)

Engem hálistennek végigvittek a létrán....125->500->650, sőt első órán robogóztam is, mert még azt sem vezettem előtte sosem :D:D
De még így is nehéz volt az SV-vel nyolcasozni. Bár nőiesen bevallom, a legrosszabb a nyolcas tolás volt, főleg, hogy a rutinpálya elején kialakult egy gödör, ugye az induló vonalnál és hát dupla poén volt onnan kitornászni, azt hittem összesz*om magam :D:D. Én azt nem értem, tolni miért nem tanítják meg a motort....olyan sokszor szükség lehet rá később....és elvileg ugye ahhoz is csak a technikát kellene elsajátítani
 
Ja, normális helyen... Anno, mikor millió éve csináltam a nagy A-t, engem is visszaültetett az oktató 1-2 órára a 125-ös ETZ-re, hogy amíg megint megtanulom a pályákat, ne a naggyal görcsöljek. Pedig akkor a "nagy" még csak a 250-es ETZ volt... :)
A páromnál viszont ez volt a hivatkozási alap, amit zárójelben leírtam. Aztán meg, amikor rosszat mozdult, megijedt, leblokkolt, és utána azt is elrontotta, ami előtte csont nélkül ment, elintézte az oktató azzal, hogy "biztos van a családban valahol egy Simson, gyakorolja azon az alapokat, aztán menjen vissza, amikor már megy". Nyilván el is ment a kedve az egésztől, bukta is a KRESZ-t, mert azóta se jutott el a gyakorlatra (bár annak más okai is voltak).
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére