Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Égések és bénázások

Nálam is benne van a manőverbe a sztender felhajtás. Sőt én biztonságból még rá is szoktam rúgni, mert oda tolja a lánc az olajsarat és időnként ki kell féktisztítózni, pont akkor amikor már nem tudja a rugó húzni, hanem segíteni kell neki felhajlani. Azóta van ez, amióta egyszer karistolt a félig állás miatt.
 
Erősen gondolkodóba estem az eseteiteket olvasva és arra jutottam, hogy én még sosem jártam így Subával. Az ok egyszerű, sztenderen nem indít egyesben, csak üresben. Mákom van. :D úgy már jártam, hogy behúzott kuplunggal álltam egyesben, sztender kilök, motor leáll. Ott agyaltam, hogy oké, le akartam állítani, de most mi van, hát én még hozzá sem nyúltam se a vészleállítóhoz, se a kulcshoz? Ja! Sztender. :)
Ó ez velem is előfordult még a wolfieval, még amikor csak párban mertem motorozni SZMS díszkíséretével. Egyszer kimentünk Erzsébetre, nekem is lakik ott egy barátnőm, neki is, megbeszéltük, hogy szétválunk, nemsokára találkozunk egy előre megbeszélt ponton. Meglátogattam a barátnőmet, aki pont az akkor friss pasijával sétálgatott, beszélgettünk egy jót, persze mindenkinek leesett az álla, hogy milyen vagány motoros csaj vagyok... Aztán indulnék tovább, felszállok, nem indul. Megint próbálnám, megint lefullad. Benzincsapot ellenőriztem (ekkor már rutinos voltam:D) minden rendben, mégsem indul. Kétségbeesetten hívtam SZMSt, ő susogta a telefonba, hogy sztender... Na, okos lány, vertem a homlokom:)
(mentségemre legyen mondva, hogy én full nem-motoros közegből jöttem, az oktatómotoron sem volt ilyen feature (hm, az is kawasaki volt...), soha senki nem mondta korábban, hogy egyesben nem szeretik a sztendert:)
 
(mentségemre legyen mondva, hogy én full nem-motoros közegből jöttem, az oktatómotoron sem volt ilyen feature (hm, az is kawasaki volt...), soha senki nem mondta korábban, hogy egyesben nem szeretik a sztendert:)

Úgy látszik ahány féle kawa.....mindenesetre én marha hálás vagyok, hogy az enyémben vén kora ellenére benne van ez a "feature".Szerintem már pofára estem volna párszor, ha engedné a lent felejtett sztendert :p
 
A Guzzimon volt gyárilag ilyen sztenderkapcsoló. A második lefulladás után kikötöttem... ami annyiból állt, hogy konkrétan tényleg egy kapcsoló volt odavezetve a sztenderhez és odacsavarozva.Kicsavartam a csavart, és a kábelt feltekertem, és elrejtettem a lámpabura mögé, hogyne is lássam. :)
 
Szerintem biztonságosabb megszokni a mozdulatot, hogy indítózás előtt visszahajtom, mint kiiktatni, aztán az első balkanyarban csodálkozni, hogy mi karistol... és persze én is hagytam már kint, legutóbb a párom VF-én, amikor próbakörre vittem (azon még csak kuplungkapcsoló van). Szerencsére csak jobbkanyar volt, amikor visszaértem a ház elé, akkor meg a párom szaladt oda, hogy valamit elfelejtettem.

Nem saját bénázás, de égésnek elég égés lehetett, szintén oldaltámaszos sztori. Tokaj, nagy parkoló, nyár közepe, zsúfolásig emberekkel, ahogy kell. Épp öltöztünk be induláshoz, mikor hallom a jellegzetes sorozatot: indítózás-katt egyesbe-motor leáll. Nézek körbe, a figura vagy 10-15 méterrel arrébb küzd az indulással, már túl volt 3-4 próbálkozáson. Odakocogtam, kedélyesen rácsaptam a vállára, átkiabáltam neki a sisakon keresztül, hogy "oldaltámasz!", közben lábbal szépen visszahajtottam neki, aztán visszaballagtam a sajátomhoz... Elég gyorsan eltűnt a parkolóból utána :)
 
Én ezt már nem nevezném égésnek. Mindenkivel minimum egyszer előfordul. Én a sajátomon és a Páromén is rajta hagytam, de szerencsére nem indult el a motor. Párom a másik motorján hagyta rajta, úgy dudáltam rá és mutattam lefele, mert már persze elindultunk és a Honda nem érzékeli, vagy szól hogy lenn van az oldaltámasz.
Kinn külföldön 2. nap egy benzinkútnál néztük végig, hogy ötödszörre is lefullad egy speedmotoros, majd Párom odament, felhajtotta neki, az meg nézett bambán, hogy hogy lehetett ilyen bugyuta és megköszönve gyorsan elhajtott :D Kismilliónyi embert láttam ezt a hibát véteni, de szerintem senki nem tudja megszokni. 10-ből 1x lenn marad az a kis köcsög. :D
 
Ez olyan, mint az autón rajta hagyott világítás. Van amelyik szól érte, van amelyik nem. Aztán meg sietnél reggel a melóba és nem érted miért nincs se kép se hang.
Mondjuk a motornál talán biztonsági oka is van, értünk motort vezető egyénekért.
 
Ez olyan, mint az autón rajta hagyott világítás. Van amelyik szól érte, van amelyik nem. Aztán meg sietnél reggel a melóba és nem érted miért nincs se kép se hang.

Engem kifejezetten idegesített a Yaris azon szokása, hogy sípol, ha világító fénnyel szedem ki a kulcsot - azért bezzeg véletlen se szólna, hogy kapcsoljam föl a fényt, ha elindultam :D Nem baj, most megint sötétben járok (közvilágítás két kilométeren belül sehol), arról tuti eszembe jut :D
 
Engem kifejezetten idegesített a Yaris azon szokása, hogy sípol, ha világító fénnyel szedem ki a kulcsot - azért bezzeg véletlen se szólna, hogy kapcsoljam föl a fényt, ha elindultam :D Nem baj, most megint sötétben járok (közvilágítás két kilométeren belül sehol), arról tuti eszembe jut :D
Igen, a Yaris szokása, tudod női autó :D Ezért van az is, hogy amikor 0 km a megtehető út, akkor kapcsol tartalékra, azaz van még 10 liter benne. Mondjuk páromé volt a kocsi, jellemzően ő vezette, s ilyenkor amikor sípolt mindig megszólaltam, hogy lámpa :D Ennek már annyira nem örült :D
 
Igen, a Yaris szokása, tudod női autó :D Ezért van az is, hogy amikor 0 km a megtehető út, akkor kapcsol tartalékra, azaz van még 10 liter benne. Mondjuk páromé volt a kocsi, jellemzően ő vezette, s ilyenkor amikor sípolt mindig megszólaltam, hogy lámpa :D Ennek már annyira nem örült :D
úgy emléxem, a céges Doblomban anno úgy volt, hogy ha levettem a gyújtást, lekapcsolta a lámpákat... mennyivel praktikusabb megoldás, mint a sípolás?!?!? (a Swiftemben például az dühít még halálra, hogy ha benne hagyom a kulcsot, de kinyitom az autót, akkor is sípolni kezd... amikor például 40 fokban várok valakit, vagy sorompót kapok, és kiszállni nem akarok, csak az ajtót nyitom ki, hogy valami lég jöjjön be, akkor ki kell vennem belőle a kulcsot és letenni valahová, aztán meg keresgélni, bedugni, ha bekattant a kormányzár, azzal játszani, Istenem, miért????????? :boa: )
 
úgy emléxem, a céges Doblomban anno úgy volt, hogy ha levettem a gyújtást, lekapcsolta a lámpákat... mennyivel praktikusabb megoldás, mint a sípolás?!?!? (a Swiftemben például az dühít még halálra, hogy ha benne hagyom a kulcsot, de kinyitom az autót, akkor is sípolni kezd... amikor például 40 fokban várok valakit, vagy sorompót kapok, és kiszállni nem akarok, csak az ajtót nyitom ki, hogy valami lég jöjjön be, akkor ki kell vennem belőle a kulcsot és letenni valahová, aztán meg keresgélni, bedugni, ha bekattant a kormányzár, azzal játszani, Istenem, miért????????? :boa: )

Az a dobló mikori? Mert a Yaris '90-es évekbeli fejlesztés... Nem vitatom, hogy vannak jobb megoldások :)
 
(a Swiftemben például az dühít még halálra, hogy ha benne hagyom a kulcsot, de kinyitom az autót, akkor is sípolni kezd... amikor például 40 fokban várok valakit, vagy sorompót kapok, és kiszállni nem akarok, csak az ajtót nyitom ki, hogy valami lég jöjjön be, akkor ki kell vennem belőle a kulcsot és letenni valahová, aztán meg keresgélni, bedugni, ha bekattant a kormányzár, azzal játszani, Istenem, miért????????? :boa: )
Szerintem, hogy ne zárd be a kulcsot. :)
A sípoló a kesztyűtartó mögött/balra mellet van. Le kell húzni a csatlakozót és vége a sípolásnak.
 
Az enyém úgy van, hogy kocsi leállít, kulcs kihúz (semmi sipolás hiába rajta a lámpa) majd amikor az ajtót kinyitom akkor kezd visítani hogy rajta hagytam a lámpát... Szerintem ez egész jó megoldás.
A korábbiakkal kapcsolatban meg az én Hondám lehajtott stendernél üresben beindul, sebességben lefullad akkor is ha be van húzva a kuplung. Indítózni meg valamiért én is kuplungbehúzva indítózom mindig, pedig soha senki nem mondta hogy ez miért meg hogy egyáltalán jó a vasnak... (Ráéreztem?!...)
Fullasztott le engem is amúgy, mert elfelejtettem felhajtani, majd egyesbe raktam hogy akkor én indulok... De én ennek örülök, nálam a murván lehet kanyar se kéne, csak egy nagyobb kő amiben megakad és ha az nem feljhajtja már repülnék is. Azt meg hogy esetleg azért nem indul a motor mert sebességben van és lent a sztender rögtön levágtam eddig mindig az első meg nem nyikkanós próbálkozás után, de tény hogy kevés ilyen eset van, mert alapból üresben szokásom hagyni. (Na mondjuk mióta kikötöttem a riasztót (rosszalkodott) azóta munkahely elött, egyesben, a gyorsleállító gombot felnyomva szoktam lerakni, valami fura okból ettől úgy érzem legalább a lúzer tolvajoktól megvédtem... hülyeség, tudom :D )

Az nekem nagyon furi hogy kuplungot behúzva indításnál ugrik a motorotok... Tuti nem az a gáz hogy nem emel ki teljesen a kuplung?????
 
Az enyém úgy van, hogy kocsi leállít, kulcs kihúz (semmi sipolás hiába rajta a lámpa) majd amikor az ajtót kinyitom akkor kezd visítani hogy rajta hagytam a lámpát... Szerintem ez egész jó megoldás.
A korábbiakkal kapcsolatban meg az én Hondám lehajtott stendernél üresben beindul, sebességben lefullad akkor is ha be van húzva a kuplung. Indítózni meg valamiért én is kuplungbehúzva indítózom mindig, pedig soha senki nem mondta hogy ez miért meg hogy egyáltalán jó a vasnak... (Ráéreztem?!...)
Fullasztott le engem is amúgy, mert elfelejtettem felhajtani, majd egyesbe raktam hogy akkor én indulok... De én ennek örülök, nálam a murván lehet kanyar se kéne, csak egy nagyobb kő amiben megakad és ha az nem feljhajtja már repülnék is. Azt meg hogy esetleg azért nem indul a motor mert sebességben van és lent a sztender rögtön levágtam eddig mindig az első meg nem nyikkanós próbálkozás után, de tény hogy kevés ilyen eset van, mert alapból üresben szokásom hagyni. (Na mondjuk mióta kikötöttem a riasztót (rosszalkodott) azóta munkahely elött, egyesben, a gyorsleállító gombot felnyomva szoktam lerakni, valami fura okból ettől úgy érzem legalább a lúzer tolvajoktól megvédtem... hülyeség, tudom :D )

Az nekem nagyon furi hogy kuplungot behúzva indításnál ugrik a motorotok... Tuti nem az a gáz hogy nem emel ki teljesen a kuplung?????
Szerintem úgy gondolták, hogy amikor visszaengedik akkor ugrik egyet és lefullad ;)
 
Az a dobló mikori? Mert a Yaris '90-es évekbeli fejlesztés... Nem vitatom, hogy vannak jobb megoldások :)
A 2001-es Swiftem is csak sípolni tud, a Doblo is ezen évjárat volt, szóval nem feltétlenül korfüggő... véletlenül sem a Yarist akartam bántani, bocsánat, h így jött le :) Általában a logikátlan megoldásokat nem értékelem, amikor praktikusabbak is rendelkezésre állnak már...

Szerintem, hogy ne zárd be a kulcsot. :)
A sípoló a kesztyűtartó mögött/balra mellet van. Le kell húzni a csatlakozót és vége a sípolásnak.
Tudom én, hogy azért van, csak a logikáját nem értem: mégis hogy' a viharba' zárnám már be a kulcsot, ami a gyújtáskapcsolóban van???? Akkor mivel zárom be???? Nem tudok olyan életszerű szituációt elképzelni (de valójában életszerűtlent se), amikor ez sikerülne... :eek:
 
Betud ám záródni az autó, ha olyat gondol. Apumnak még vagy 10 éve bezáródott a kocsija a ház előtt, amíg csak berohant valamiért. Aztán nem tudom hány órán át bütykölte a motorháztető alatt, ahol elvileg volt valami kiskapu ilyen helyzet esetére, hogy kinyissa :D
 
Szerintem úgy gondolták, hogy amikor visszaengedik akkor ugrik egyet és lefullad ;)
Nem, tényleg indításkor ugrik egy kicsinykét. De tényleg csak kicsit. Majd tavasszal ránézek a kuplungra, de szerintem nincs vele bibi, mert amúgy mindig, minden pöpecül működik a drágán:)
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére