Nem röhej, egyszerűen többet kell neki adni etanolból, mert benzines arányokkal nagyon szegény lesz a keverék. (Nem csoda, hogy mindig úgy viselkedett szegény, mintha hideg lenne a motor, és kevés a szivató.) Oszt' ha erre a funkcióra akarnak eladni elektronikát, ezzel fogják reklámozni. Persze, alkalmas erre a Power Commander is.
Szóval ennek kell feltétlenül utánamenni az elektronikával, nem az oktánszámnak. Az persze jó lenne, ha gyújtással, kompresszióval utána lehetne állni az nagyobb oktánszámnak, az növelné a hatékonyságot, ellensúlyozva valamelyest a kisebb energiasűrűségből adódó többletfogyasztást. Ja, meg az indításkori dúsítást is még megnyomja, mert az alkohol kevésbé illékony, mint a benzin.
Más kérdés, hogy az árát az elektronika soha nem fogja visszahozni, mai (magyar) árakon az E85 adott energiatartalomra vetítve jóval drágább, mint a 95-ös... ha csak E85 lenne, nem kérdés, hogy használnék ilyet, de egyelőre úgy néz ki, hogy nálunk inkább elnyomni próbálják az etanol használatát
Tény, hogy elég sz@r félmegoldás a fosszilis energiahordozóktól való függés mérséklésére, de mégis valami.
Hát, majdnem offtopik lett, de legalább égésről is volt egy kis szó, legalább valahol a sorok között