Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Égések és bénázások

A Suzuki, köszöni szépen, él és virul, tavaszi indításra vár, és szerintem meglesz addig, amíg motorozni bírok, vagy legalább E85-öt lehet majd kapni :)


Szereti az E85-öt? Teresa utálja, egyszer próbáltam, soha többet. 1/3 etanollal szenvedett, fele-fele arányban 100 métert nem lehetett menni vele lefulladás nélkül. Meg is állapítottam, hogy nem alkoholista...
 
Párdon, nekem csak annyi ragadt meg hogy idomos és dög nehéz :) Amúgy mi a létjogosultsága a CB400-nak? Azon kívül, hogy kezes 4 hengeres :) És hogyan sikerült szert tenni rá? Vagy most árulják az új szabályok miatt az iskolák? Amikor én néztem egy darab sem volt. Azóta volt pár, de tizensok évesek és milla környékén...

Csereügylet volt, a VF-ért. (Az még külön megérne egy misét, hogy motorhirdetésekre milyen telefonok bírnak érkezni, milyen ajánlatokkal... :eek: ) Amúgy 83-as, 2 hengeres, 20kW-os, régi Ak-hoz is bőven jó, kb. mintha egy GS500 korábbi változata lenne :)
 
Csereügylet volt, a VF-ért. (Az még külön megérne egy misét, hogy motorhirdetésekre milyen telefonok bírnak érkezni, milyen ajánlatokkal... :eek: ) Amúgy 83-as, 2 hengeres, 20kW-os, régi Ak-hoz is bőven jó, kb. mintha egy GS500 korábbi változata lenne :)

2 hengeres? Tyű, akkor ez még korábbi mint amire én gondoltam. Akkor ez a régi CB250-esnek a tesója lehet, ami van Intrunak. Én már a 4 hengeres 35kW-osra gondoltam... Használt autó és -motor eladás rendszeresen kriminális. Párom árulja a BMW-t. Mivel be van írva, hogy beszél angolul, ezért megkeresték mailbe. Állítólag visszavonult amerikai katona, akinek pont az én párom motorja kellene. Persze fizetné a hajóztatást meg mindent. Megírta neki a párom jó részletesen, hogy mi mennyibe kerülne és megkérdezte, hogy miért nem nézeget a saját kontinensén. Azóta nem válaszolt :)
 
Mivel be van írva, hogy beszél angolul, ezért megkeresték mailbe. Állítólag visszavonult amerikai katona, akinek pont az én párom motorja kellene. Persze fizetné a hajóztatást meg mindent. Megírta neki a párom jó részletesen, hogy mi mennyibe kerülne és megkérdezte, hogy miért nem nézeget a saját kontinensén. Azóta nem válaszolt :)
Ilyen szöveggel én is találkoztam már,azonnal tiltsd le,küldj jelentést,mert a mail küldője a bankszámlátokhoz való hozzáférésre megy​
 
Szereti az E85-öt? Teresa utálja, egyszer próbáltam, soha többet. 1/3 etanollal szenvedett, fele-fele arányban 100 métert nem lehetett menni vele lefulladás nélkül. Meg is állapítottam, hogy nem alkoholista...

Még sosem próbáltam. De ha ezen fog múlni a motorozás, biztos kitalálom, hogy lehet belevarázsolni egy E85 elektronikát, amivel használható lesz... Mondjuk lambda-szondás az elektronikája, valamennyire önmagától utána kellene tudnia menni a nagyobb oktánszámnak. De ha más nem, egy Power Commanderrel, fékpadon, biztos be lehet lőni a benzinmennyiséget, hogy jó legyen, az meg van 1.4-hez gyári csatlakozókkal is, csak be kell dugni a kábelköteg meg az elektronika közé.

(Az a röhej, hogy az autós E85 elektronikákkal kb. ugyanezt találták fel megint, az is csak egy kis dobozka, ami adott fordulatszámokon plusz dúsítást ad a gyári programhoz képest... a Power Commander meg ugyanez pepitában, csak ott eredetileg a tuning volt a cél...)
 
Nem röhej, egyszerűen többet kell neki adni etanolból, mert benzines arányokkal nagyon szegény lesz a keverék. (Nem csoda, hogy mindig úgy viselkedett szegény, mintha hideg lenne a motor, és kevés a szivató.) Oszt' ha erre a funkcióra akarnak eladni elektronikát, ezzel fogják reklámozni. Persze, alkalmas erre a Power Commander is.

Szóval ennek kell feltétlenül utánamenni az elektronikával, nem az oktánszámnak. Az persze jó lenne, ha gyújtással, kompresszióval utána lehetne állni az nagyobb oktánszámnak, az növelné a hatékonyságot, ellensúlyozva valamelyest a kisebb energiasűrűségből adódó többletfogyasztást. Ja, meg az indításkori dúsítást is még megnyomja, mert az alkohol kevésbé illékony, mint a benzin.

Más kérdés, hogy az árát az elektronika soha nem fogja visszahozni, mai (magyar) árakon az E85 adott energiatartalomra vetítve jóval drágább, mint a 95-ös... ha csak E85 lenne, nem kérdés, hogy használnék ilyet, de egyelőre úgy néz ki, hogy nálunk inkább elnyomni próbálják az etanol használatát :karomkodik2: Tény, hogy elég sz@r félmegoldás a fosszilis energiahordozóktól való függés mérséklésére, de mégis valami.

Hát, majdnem offtopik lett, de legalább égésről is volt egy kis szó, legalább valahol a sorok között :D
 
2 hengeres? Tyű, akkor ez még korábbi mint amire én gondoltam. Akkor ez a régi CB250-esnek a tesója lehet, ami van Intrunak. Én már a 4 hengeres 35kW-osra gondoltam... Használt autó és -motor eladás rendszeresen kriminális. Párom árulja a BMW-t. Mivel be van írva, hogy beszél angolul, ezért megkeresték mailbe. Állítólag visszavonult amerikai katona, akinek pont az én párom motorja kellene. Persze fizetné a hajóztatást meg mindent. Megírta neki a párom jó részletesen, hogy mi mennyibe kerülne és megkérdezte, hogy miért nem nézeget a saját kontinensén. Azóta nem válaszolt :)

Ez egyértelmű csalás, be ne dőljetek neki.
Igen, kb. annak a tesója, csak nagyobb köbcentivel, meg szerintem az Intrué is fiatalabb pár évvel :)
Engem két oktató talált be, az egyik egy Aprilia Red Rose 125-re cserélte volna 1 az 1-ben, a másik meg ETZ250+Honda Dio+kp. Ez még el is ment volna, de mikor már telefonban is elkezdte tolni, hogy háááát, nézegette az interneten a benzin+olajfogyasztást, talán kicsit sokallja, én meg gyakorlati tapasztalatot nem tudok mondani (mivelhogy az 1.4-et használtuk), és ezért nem is tudja, meg hiányzik róla egy 3000Ft-os km-spirál, de akkor már biztos több baja is van, mert kihajtás, meg óra, meg amúgy is... Na, ezen a ponton erősen kellett moderálnom magam, hogy rá ne b*sszam a telefont. Természetesen nem jött el megnézni, de nem is bánom, mert ezek után neki biztos nem lett volna eladó, akármit is mond. B*sszus, egy 30 éves motorról beszélünk, túl se áraztuk, pont azért, mert tisztában voltam vele, hogy nem hibátlan, de itt mindenki szalonmotort akar 2-300ezerért 30 évesből is. Ha nem jött volna össze ez a csereügylet végül, meg is tartottam volna inkább, főleg, hogy úgy alakult, hogy nem árt itthonra egy rohangászós motor is a nagydög mellé.
 
Nem röhej, egyszerűen többet kell neki adni etanolból, mert benzines arányokkal nagyon szegény lesz a keverék. (Nem csoda, hogy mindig úgy viselkedett szegény, mintha hideg lenne a motor, és kevés a szivató.) Oszt' ha erre a funkcióra akarnak eladni elektronikát, ezzel fogják reklámozni. Persze, alkalmas erre a Power Commander is.

Szóval ennek kell feltétlenül utánamenni az elektronikával, nem az oktánszámnak. Az persze jó lenne, ha gyújtással, kompresszióval utána lehetne állni az nagyobb oktánszámnak, az növelné a hatékonyságot, ellensúlyozva valamelyest a kisebb energiasűrűségből adódó többletfogyasztást. Ja, meg az indításkori dúsítást is még megnyomja, mert az alkohol kevésbé illékony, mint a benzin.

Más kérdés, hogy az árát az elektronika soha nem fogja visszahozni, mai (magyar) árakon az E85 adott energiatartalomra vetítve jóval drágább, mint a 95-ös... ha csak E85 lenne, nem kérdés, hogy használnék ilyet, de egyelőre úgy néz ki, hogy nálunk inkább elnyomni próbálják az etanol használatát :karomkodik2: Tény, hogy elég sz@r félmegoldás a fosszilis energiahordozóktól való függés mérséklésére, de mégis valami.

Hát, majdnem offtopik lett, de legalább égésről is volt egy kis szó, legalább valahol a sorok között :D

Valóban, hülyeséget beszéltem, nem az oktánszám a lényeg, hanem, hogy többet kér E85-ből, mint normál benzinből, de a lényeg, hogy dúsítani kell a keveréket. Az előgyújtásszabályzást meg a túldúsítást amúgy simán le tudná kezelni egy gyári elektronika is lambda-szondával, meg egy kopogásérzékelővel. Nem is biztos, hogy sokkal drágább lenne megoldani szériában, mint a butított elektronikákkal, csak ha valamin meg lehet spórolni 10 eurocentet, akkor azon megspórolják... :(

A röhejt meg csak arra értettem, hogy mennyire új dolognak próbálják ezt a programozható túldúsítást végző elektronikát autóknál eladni, mikor motoroknál már megvan vagy 10 éve :)
 
Csak példának írtam, hogy mióta árulja a párom a motort, mivel találkozott. Természetesen az email váltásnál nem történt több :) Nem adtuk hajóra a bömöst a gyémántbánya tulajdonlás reményében :hura:
 
Egy kollégámmal történt meg:
Munka után bandázott egy haverjával aki nagy focirajongó, de annyit beszélt róla, hogy a cimbi inkább otthagyta mert ő meg nem az.
Másnap fájós lábbal ébredt!!!
Ugyanis azt álmodta, hogy focizik és éppen nála a labda és kapura rúgás következik!
Ő (álmában) mindent beleadva rúgott is!
Aztán felébredt mert fájt a lába, ugyanis a falba rúgott bele álmában! :D
Na amikor ezt elmesélte és jól kiröhögtük magunkat rengeteg jó tanácsot kapott, hogy kivel és mit beszélhet! :D
 
Egy kollégámmal történt meg:
Munka után bandázott egy haverjával aki nagy focirajongó, de annyit beszélt róla, hogy a cimbi inkább otthagyta mert ő meg nem az.
Másnap fájós lábbal ébredt!!!
Ugyanis azt álmodta, hogy focizik és éppen nála a labda és kapura rúgás következik!
Ő (álmában) mindent beleadva rúgott is!
Aztán felébredt mert fájt a lába, ugyanis a falba rúgott bele álmában! :D
Na amikor ezt elmesélte és jól kiröhögtük magunkat rengeteg jó tanácsot kapott, hogy kivel és mit beszélhet! :D

Azta kuu :D
 
No, hétfőn némi készpénz ellenében további két éves forgalomban történő részvételi lehetőséget nyert a Baglyom - én meg erre a vizsgaállomásra szerintem nem megyek többet... természetesen autószerelő műhellyel egybekötött vizsgaállomásról van szó, tehát nem 1-2 ember, hanem kicsit több figyelte, ahogy a motoros csaj érkezik... viszonylag sikkesen sikerült bekanyarodnom, megállnom, majd kirúgtam a sztendert - ami visszacsapódott, de persze nem vettem észre... kezdtem leszállni, elengedtem a motort, az meg persze dőlt tovább, megtartani természetesen nem bírtam, szóval amilyen lassan és óvatosan csak erőmből telt, lefektettem szépen a földre... mondjuk legalább nem maradtam alatta... az Ember kollégája jött velem az autóját vizsgáztatni, kiugrott a kocsiból, ő segített felállítani a motort, én meg fontolgattam, hogy a vörösen lángoló fejemről inkább le sem veszem a bukót... majd még egy lapáttal rátettek a bámészkodók, akik kórusban kérdezgették aggódva, hogy nem lett-e bajom... hát... fizikailag nem, de a lelkem porrá tört :D
 
A világ egyik legnagyobb állatsága ez a visszaugró oldaltámasz.
Ha jól emlékszem, nemtávirat motorját is eme csodálatos találmány miatt sikerült felborítanom.
Az előtt még sose láttam ilyet. Az is elég égő bénázás volt.
 
Tegnap hazafelé jöttem a Zölddel, előttem lassított egy autó, gázt visszaengedtem mert elég volt a motorfék is, aztán megállt az autó én meg behúztam a kuplungot (még bennem volt a megszokás a céges robogó miatt aminek ott a kombi fékje van) és sikítva konstatáltam, hogy valami nagyon nem jó mert már motorfék sincs se semmi fékerő!!! :heureka:
Szerencsére időben rámarkoltam az első fékre és bár kicsit kacsázva de megálltam! :)
 
Hát ez a gonosz oldaltámasz! :D Nekem is van vele egy storym... Tavaly tavasszal, mikor meg lett a motorom és első alkalommal el mentünk vele kerülni, apukám vitt ki a város külterületére -akkoriban kezdtem az A1 tanfolyamot-, hogy ki tudjam ott próbálni egy kevésbé forgalmas úton. Én leszáltam a hátsó ülésről, majd ő is leszált és azzal a lendülettel le is fektette szépen a motoromat a betonra, nem vette észre, hogy nem rúgta ki a támaszt és olyan váratlanul érte, hogy már megtartani sem bírta. Bal első indexbúra bánta a malőrt, illetve azóta kicsit ferdébben áll az index. De itt még nem volt vége a bénázásnak! Én mindezek után a próba utamon alakítottam egy kis show műsort, egyik kör után véletlenül sikerült egy gyönyörű stoppie-val megállnom, úgy meglepett milyen táltos a paripa hátulja, hogy még a lábamat is elfelejtettem lerakni a hátsó kerék levegőből visszaérkezése után és bedőltem az út mellett a fűbe. Szegény kis cbr jól fel lett avatva, de az indexeken kívül nem lett komolyabb bajunk. Remélem ez volt az első és utolsó borulásunk!
:)
 
No, hétfőn némi készpénz ellenében további két éves forgalomban történő részvételi lehetőséget nyert a Baglyom - én meg erre a vizsgaállomásra szerintem nem megyek többet... természetesen autószerelő műhellyel egybekötött vizsgaállomásról van szó, tehát nem 1-2 ember, hanem kicsit több figyelte, ahogy a motoros csaj érkezik... viszonylag sikkesen sikerült bekanyarodnom, megállnom, majd kirúgtam a sztendert - ami visszacsapódott, de persze nem vettem észre... kezdtem leszállni, elengedtem a motort, az meg persze dőlt tovább, megtartani természetesen nem bírtam, szóval amilyen lassan és óvatosan csak erőmből telt, lefektettem szépen a földre... mondjuk legalább nem maradtam alatta... az Ember kollégája jött velem az autóját vizsgáztatni, kiugrott a kocsiból, ő segített felállítani a motort, én meg fontolgattam, hogy a vörösen lángoló fejemről inkább le sem veszem a bukót... majd még egy lapáttal rátettek a bámészkodók, akik kórusban kérdezgették aggódva, hogy nem lett-e bajom... hát... fizikailag nem, de a lelkem porrá tört :D

Az új motortárolónknál finom kis murvás-kavicsos vacak van a tároló bejáratánál, a kapu pedig alig szélesebb, mint a motor, de legalább a parkolóban a taxisok is folyton ott bandáznak. Tegnap először próbáltam beállni (eddig mindig nemtávirattal rakattam el a motort), 20 percig szerencsétlenkedtem, de a motoron ülve meg sem bírtam mozdítani, mellette állva meg féltem, hogy elborítom. Végül a szomszéd állásban "lakó" robogós srác mentett meg, mert betette nekem a motort.

Na, ma gondoltam, jól begyakorolom a technikát, nehogy már ilyen kínos helyzetekbe kerüljek, megkértem nemtáviratot, hogy jöjjön le, álljon meg a motorom túloldalán és segítsen beállni vele, hogy legközelebb már egyedül is menjen. Hát nem sikerült, a párom pocsék tanár, tök ellentétesen képzeljük a motortolás megtanulását.

Valaki nem akar egyszer idejönni kiképezni:)?
(elvégre van még olyan biztonsági őr, aki nem látta a szerencsétlenkedésem, nehogy kimaradjon.)
 
Tegnap hazafelé jöttem a Zölddel, előttem lassított egy autó, gázt visszaengedtem mert elég volt a motorfék is, aztán megállt az autó én meg behúztam a kuplungot (még bennem volt a megszokás a céges robogó miatt aminek ott a kombi fékje van) és sikítva konstatáltam, hogy valami nagyon nem jó mert már motorfék sincs se semmi fékerő!!! :heureka:
Szerencsére időben rámarkoltam az első fékre és bár kicsit kacsázva de megálltam! :)
Hát,nem nagyon vágom ezt...Én is robogok is meg motorozok is,de sosem akartam kuplungolni robogón és a nagyobbikon sem húzkodtam a kuplungot fék gyanánt......Valóban érdemes elmenned a vezetés technikaira....:D
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére