No, ha már múltkor téma volt a GPS tartó, akkor beszámolok
Elkészült a V1.0 verzió, ami a nyaralás alatt egész jól vizsgázott. Csináltattam esztergályossal egy bilincset, a többi részét elfekvő alumínium profilokból vagdaltam-reszeltem. A kis szürke gumi rezgéscsillapítókhoz konkrétan céges szemétből túrtam porvédő gumisapkákat, amiknek levágtam a végét, a belsejükbe meg rézcsőből vágtam távtartókat, hogy a funkció is meglegyen. Ezt lehetne helyettesíteni pl. gumi kábelátvezetőkkel, eredetileg én is abból akartam, de barkácsboltban nem kaptam, utánajárni nem volt se kedvem, se időm, ezek meg épp kéznél voltak.
A túrát még úgy csináltam végig, hogy a GPS gyári töltőjét beraktam az ülés alá, a vezetékét kivezettem a tank és az ülés között, a motorosok legjobb barátjával (power tape
) 2 helyen odaragasztottam a tankhoz, és rádugtam a GPS-t. Azóta elkészült az új kábelezés, egy elfekvő szivargyújtó töltőbe behúztam egy 4 eres vezetéket, amiből 2 az USB kábelre megy, a másik kettővel pedig megszakítottam a töltő negatív pólusát. Az egészet behúzom majd a lámpafejbe, és a megszakított pólusra rákötök egy 12V-os mini relét, aminek a tekercsét a helyzetjelző izzóval lepárhuzamosítom. Így csak akkor lesz feszültség a GPS-nél, ha ráadom a gyújtást a motorra, és az ülés alatti aljzatban is bedugva maradhat a töltő, nem lesz rajta folyamatosan a 12V az elektronikáján.
A szerkezet egyetlen negatívuma, hogy a sok csavaros rögzítés miatt kicsit nehézkes beállítani. De már megterveződött az új bilincs, amiben csak 1 csavar lesz, és annak a lazításával az összes dőlésszög állítható lesz.
Pár kép a produktumról: