B
_Bq_
Vendég
Nem hiszem, hogy egy 250-es CB-ben űrtechnika lenne a teleszkóp. Az elöregedett, összetört olaj amúgy tényleg okozhatja azt, hogy "felpuhul" a teló, de attól nem annyira felütni fog, hanem inkább a csillapítása csökken, berugózás után nem 1-2-3 rugózás után áll be, hanem sokáig "hullámzik" az eleje/hátulja. Arra is érdemes gondolni, hogy hideg időben "besűrűsödik" az olaj, mert attól is tud változni a csillapítás. Lehet, hogy érdemes lenne várni a szétszedéssel tavaszig, mert akkor visszaáll a normális állapot.
Ha csak az olajat akarja kicserélni az ember egy normál teleszkópban, az még nem túl macerás. Ki kell szedni a kereket, lebontani a féknyerget, sárvédőt, utána meglazítani a felső zárókupakokat, addig, amíg a villahidakban meg vannak szorítva a villaszárak. Lazítás után kell kilazítani a rögzítő csavarokat a villahídban, és kihúzni a villaszárakat. Utána kitekerni a zárókupakot, vigyázva, hogy ne pattintsa szét a rugó, mert azt a kupak feszíti elő. Kupak le, aztán ki lehet húzni a távtartót és a rugót a telószárból, Ez után a tetején ki lehet önteni az olajat. Mikor már látszólag mind kijött, megjáratni kicsit a teleszkópot, hogy kipumpálódjon belőle a maradék régi olaj is. Én fejre is szoktam állítani pár percre, hogy ami akar, még kicsorogjon belőle. Ha ez megvan, mehet bele az előírt mennyiségű új olaj. Feltöltéskor ugyanúgy pumpálni kell a teleszkópon, hogy az összes levegő kijöjjön belőle, és mindenhova kerüljön olaj, ahol lennie kell. A gépkönyvben benne van az előírt mennyiség, meg az összenyomott állapotban a belsőcső felső végétől mérhető szint is, ameddig fel kell tölteni a telót. Ha ez megvan, mehet vissza a rugó, a távtartó, a zárókupak, kézzel betekerve, ameddig lehet. Telószár vissza a villahídba, meghúzni a rögzítőcsavarokat, utána véglegesen meghúzni a zárókupakot is. Sárvédő, fék, kerék vissza. A keréktengely végleges meghúzása előtt párszor megrugóztatni az első kereket, hogy minden a helyére kerüljön, és kész.
Ha csak az olajat akarja kicserélni az ember egy normál teleszkópban, az még nem túl macerás. Ki kell szedni a kereket, lebontani a féknyerget, sárvédőt, utána meglazítani a felső zárókupakokat, addig, amíg a villahidakban meg vannak szorítva a villaszárak. Lazítás után kell kilazítani a rögzítő csavarokat a villahídban, és kihúzni a villaszárakat. Utána kitekerni a zárókupakot, vigyázva, hogy ne pattintsa szét a rugó, mert azt a kupak feszíti elő. Kupak le, aztán ki lehet húzni a távtartót és a rugót a telószárból, Ez után a tetején ki lehet önteni az olajat. Mikor már látszólag mind kijött, megjáratni kicsit a teleszkópot, hogy kipumpálódjon belőle a maradék régi olaj is. Én fejre is szoktam állítani pár percre, hogy ami akar, még kicsorogjon belőle. Ha ez megvan, mehet bele az előírt mennyiségű új olaj. Feltöltéskor ugyanúgy pumpálni kell a teleszkópon, hogy az összes levegő kijöjjön belőle, és mindenhova kerüljön olaj, ahol lennie kell. A gépkönyvben benne van az előírt mennyiség, meg az összenyomott állapotban a belsőcső felső végétől mérhető szint is, ameddig fel kell tölteni a telót. Ha ez megvan, mehet vissza a rugó, a távtartó, a zárókupak, kézzel betekerve, ameddig lehet. Telószár vissza a villahídba, meghúzni a rögzítőcsavarokat, utána véglegesen meghúzni a zárókupakot is. Sárvédő, fék, kerék vissza. A keréktengely végleges meghúzása előtt párszor megrugóztatni az első kereket, hogy minden a helyére kerüljön, és kész.