Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motorszerelés

Nem hiszem, hogy egy 250-es CB-ben űrtechnika lenne a teleszkóp. Az elöregedett, összetört olaj amúgy tényleg okozhatja azt, hogy "felpuhul" a teló, de attól nem annyira felütni fog, hanem inkább a csillapítása csökken, berugózás után nem 1-2-3 rugózás után áll be, hanem sokáig "hullámzik" az eleje/hátulja. Arra is érdemes gondolni, hogy hideg időben "besűrűsödik" az olaj, mert attól is tud változni a csillapítás. Lehet, hogy érdemes lenne várni a szétszedéssel tavaszig, mert akkor visszaáll a normális állapot.

Ha csak az olajat akarja kicserélni az ember egy normál teleszkópban, az még nem túl macerás. Ki kell szedni a kereket, lebontani a féknyerget, sárvédőt, utána meglazítani a felső zárókupakokat, addig, amíg a villahidakban meg vannak szorítva a villaszárak. Lazítás után kell kilazítani a rögzítő csavarokat a villahídban, és kihúzni a villaszárakat. Utána kitekerni a zárókupakot, vigyázva, hogy ne pattintsa szét a rugó, mert azt a kupak feszíti elő. Kupak le, aztán ki lehet húzni a távtartót és a rugót a telószárból, Ez után a tetején ki lehet önteni az olajat. Mikor már látszólag mind kijött, megjáratni kicsit a teleszkópot, hogy kipumpálódjon belőle a maradék régi olaj is. Én fejre is szoktam állítani pár percre, hogy ami akar, még kicsorogjon belőle. Ha ez megvan, mehet bele az előírt mennyiségű új olaj. Feltöltéskor ugyanúgy pumpálni kell a teleszkópon, hogy az összes levegő kijöjjön belőle, és mindenhova kerüljön olaj, ahol lennie kell. A gépkönyvben benne van az előírt mennyiség, meg az összenyomott állapotban a belsőcső felső végétől mérhető szint is, ameddig fel kell tölteni a telót. Ha ez megvan, mehet vissza a rugó, a távtartó, a zárókupak, kézzel betekerve, ameddig lehet. Telószár vissza a villahídba, meghúzni a rögzítőcsavarokat, utána véglegesen meghúzni a zárókupakot is. Sárvédő, fék, kerék vissza. A keréktengely végleges meghúzása előtt párszor megrugóztatni az első kereket, hogy minden a helyére kerüljön, és kész.
 
Nem hiszem, hogy egy 250-es CB-ben űrtechnika lenne a teleszkóp. Az elöregedett, összetört olaj amúgy tényleg okozhatja azt, hogy "felpuhul" a teló, de attól nem annyira felütni fog, hanem inkább a csillapítása csökken, berugózás után nem 1-2-3 rugózás után áll be, hanem sokáig "hullámzik" az eleje/hátulja. Arra is érdemes gondolni, hogy hideg időben "besűrűsödik" az olaj, mert attól is tud változni a csillapítás. Lehet, hogy érdemes lenne várni a szétszedéssel tavaszig, mert akkor visszaáll a normális állapot.

Ha csak az olajat akarja kicserélni az ember egy normál teleszkópban, az még nem túl macerás. Ki kell szedni a kereket, lebontani a féknyerget, sárvédőt, utána meglazítani a felső zárókupakokat, addig, amíg a villahidakban meg vannak szorítva a villaszárak. Lazítás után kell kilazítani a rögzítő csavarokat a villahídban, és kihúzni a villaszárakat. Utána kitekerni a zárókupakot, vigyázva, hogy ne pattintsa szét a rugó, mert azt a kupak feszíti elő. Kupak le, aztán ki lehet húzni a távtartót és a rugót a telószárból, Ez után a tetején ki lehet önteni az olajat. Mikor már látszólag mind kijött, megjáratni kicsit a teleszkópot, hogy kipumpálódjon belőle a maradék régi olaj is. Én fejre is szoktam állítani pár percre, hogy ami akar, még kicsorogjon belőle. Ha ez megvan, mehet bele az előírt mennyiségű új olaj. Feltöltéskor ugyanúgy pumpálni kell a teleszkópon, hogy az összes levegő kijöjjön belőle, és mindenhova kerüljön olaj, ahol lennie kell. A gépkönyvben benne van az előírt mennyiség, meg az összenyomott állapotban a belsőcső felső végétől mérhető szint is, ameddig fel kell tölteni a telót. Ha ez megvan, mehet vissza a rugó, a távtartó, a zárókupak, kézzel betekerve, ameddig lehet. Telószár vissza a villahídba, meghúzni a rögzítőcsavarokat, utána véglegesen meghúzni a zárókupakot is. Sárvédő, fék, kerék vissza. A keréktengely végleges meghúzása előtt párszor megrugóztatni az első kereket, hogy minden a helyére kerüljön, és kész.


Nem akarsz a szerelőm lenni:cool:? Köszi Bq:D
 
Az a baj, hogy attól még, hogy kicseréled az olajat nem biztos, hogy jobb lesz. Ha nem oldja meg akkor javasolnék egy progresszív rugót bele, bár ez némileg költségesebb mutatvány. Amúgy meg olajat cserélni nem eccerű tényleg. De szerintem youtube-on ez is fent van, tán még motortípus szerint is. ;)

Köszi! Megkeresem:D
 
Hát minden esetre bátor vagy, hogy hozzá akarsz fogni.
Én sem vagyok egy ijedős csaj, de nekem elég feladat volt a csavarodást kiszedni az elejéből. Elég jó kis meló volt.
Nekem csak egy fékolajcsere van betervezve. :D
 
Hát minden esetre bátor vagy, hogy hozzá akarsz fogni.
Én sem vagyok egy ijedős csaj, de nekem elég feladat volt a csavarodást kiszedni az elejéből. Elég jó kis meló volt.
Nekem csak egy fékolajcsere van betervezve. :D

:Dköszi!
De azt hiszem most is úgy lesz, hogy szerelőmet magam mellé állítom...
ősszel így cseréltem ki a kuplung bowdenét is:Delsőnél jó ha ott áll mögöttem egy hozzáértő ember!:csam:
 
A telókban KELL olajat cserélni ! CSak a gyárak ezt nem közlik mikor...
Pl. AT-n 24ekm vagy 2 év !
A hátsóban is kéne néha, de abban csak szakember tudja ! pláne ha gázos puffertartálya van ! Elfárad benne az olaj, elgyengül a csillapítás. Van olyan, hogy kimossák, feltöltik friss olajjal és gázzal.

Intru !
Az attól függ milyen a teleszkóp szerkezete ! Normál vagy upsidedown, patronos vagy sima egyszerű ?


Az enyémen egyszerű teló van azon alul kitekerem a leeresztő csavart (mert van ilyen) és szépen kifolyik, majd felül a záródugót kitekerve betöltöm a friss olajat !

Itt két dolog fontos: az, hogy Fork oil (villaolaj) a megfelelő sürűséggel (pl 5W, 10W ) és nagyon fontos a mennyiség mert befolyásolja a teló keménységét és progresszivitását ! Ha picit többet teszel bele progresszívabb lesz (nem üt fel) ha sürűbb olajat akkor meg feszesebb.

De javallom ezt: www.ohlins.hu ...ők meg is csinálják.
 
A telókban KELL olajat cserélni ! CSak a gyárak ezt nem közlik mikor...
Pl. AT-n 24ekm vagy 2 év !
A hátsóban is kéne néha, de abban csak szakember tudja ! pláne ha gázos puffertartálya van ! Elfárad benne az olaj, elgyengül a csillapítás. Van olyan, hogy kimossák, feltöltik friss olajjal és gázzal.

Intru !
Az attól függ milyen a teleszkóp szerkezete ! Normál vagy upsidedown, patronos vagy sima egyszerű ?


Az enyémen egyszerű teló van azon alul kitekerem a leeresztő csavart (mert van ilyen) és szépen kifolyik, majd felül a záródugót kitekerve betöltöm a friss olajat !

Itt két dolog fontos: az, hogy Fork oil (villaolaj) a megfelelő sürűséggel (pl 5W, 10W ) és nagyon fontos a mennyiség mert befolyásolja a teló keménységét és progresszivitását ! Ha picit többet teszel bele progresszívabb lesz (nem üt fel) ha sürűbb olajat akkor meg feszesebb.

De javallom ezt: www.ohlins.hu ...ők meg is csinálják.


Pont ezt akartam írni, hogy tegnap ahogy keresgéltem youtube-on találtam egy ilyen vidit, ami nekem teljesen új volt. Mármint, hogy alul csavar ki és szépen lassan kicsorog az olaj, mint egy átlagos olajcserénél, csak olyan pici a luk, hogy alig csorog. Lehet, hogy érdemes sete kicsavarni, reggelre kifolyik :)
 
Pont ezt akartam írni, hogy tegnap ahogy keresgéltem youtube-on találtam egy ilyen vidit, ami nekem teljesen új volt. Mármint, hogy alul csavar ki és szépen lassan kicsorog az olaj, mint egy átlagos olajcserénél, csak olyan pici a luk, hogy alig csorog. Lehet, hogy érdemes sete kicsavarni, reggelre kifolyik :)

Vagy kicsavarni a záródugót is, hogy kapjon levegőt felül, akkor esetleg könnyebben kicsorog.
 
Akkor már kész is a dolog?
Meg tudod mondani hogy mennyi időbe telt? Ismim is gondolkodik egy olajcserén, mert ereszti a teló az olajat...


nem ....sajna majd most csinálja a szerelőm...egyedül, mert ő nem enged be:((nem úgy mint a régi:((
De kb. 1óra.....mert annyi szervítdijjat számol rá.
No de legközelebb bátrabb leszek és egyedül megcsinálom ezt is:D! Láttad a képeket? Tök jól le van fényképezve az egész menet!
 
Hát minden esetre bátor vagy, hogy hozzá akarsz fogni.
Én sem vagyok egy ijedős csaj, de nekem elég feladat volt a csavarodást kiszedni az elejéből. Elég jó kis meló volt.
Nekem csak egy fékolajcsere van betervezve. :D


Jó neked;)! Én mindig találok minimum2-3 dolgot amit meg kell mahinálni rajta:D
 
Pont ezt akartam írni, hogy tegnap ahogy keresgéltem youtube-on találtam egy ilyen vidit, ami nekem teljesen új volt. Mármint, hogy alul csavar ki és szépen lassan kicsorog az olaj, mint egy átlagos olajcserénél, csak olyan pici a luk, hogy alig csorog. Lehet, hogy érdemes sete kicsavarni, reggelre kifolyik :)

Igen itt a lényeg, hogy milyen a teló szerkezete !

A Motorrevű őszi számaiban részletesen volt szó eezekről !
 
Igen itt a lényeg, hogy milyen a teló szerkezete !

A Motorrevű őszi számaiban részletesen volt szó eezekről !


Basszus! Szervezni kéne egy szereléstanfolyamot....Csamosoknak:D...akik még nem tudnak mindent....és ti mutatnátok nekünk...mi merre, hány méter:csam:
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére