Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motorszerelés

zért nem szabad túlmisztifikálni a modern technikát. A kismillió kb.10-15 szenzort jelent egy sportmotor esetén. Suzukiknál (GSX-R) elég egy darab vékony drót és a hibakód már meg is jelenik a műszerfalon és ezután már csak azt kell tudni,hogy az mit jelent.
Javítani szinte lehetetlen az alkatrészeket.Ez a fejlődés egyik ára.


ilyenről már hallottam:Delég nagy sikerrel űzi az,aki leszarja a motorját...azzal a kis drottal éppenséggel a hibakodót sütöd ki,és az hogy a hiba eltűnik,a jelenség megmarad...volt konkrét ismerősöm aki az asráját szerelte ily modon,majd amikor a hibajelzés eltűnt,mondta"megvanszerelveolcson"aztán hazafele 130nél besültek a dugok 120°-os kanyarban:)

amúgy a vezérműtengely kivétele nélkül nem lehetséges...


de nagyon eltértünk a tárgytól...

 
Csak annyi az a pár probléma, hogy az első lengés csillapító szimeringes és nem tudjuk a méretét, plusz az olaj mennyiségét, lóg a kormány csapágy is és a hátsó lengés csillapító gázos-olajos de gyenge, mert csak a rugó tart. Jah meg h a láncnak milyen feszesnek kell lenni két személyre?
 
a szimeringet könnyü lemérni ,ha nincs magán a szimeringen adat,külső belső átmérő lemérése tolomérővel,a belső méretet a szimeringen kell,a külsőt jobb a tartozkodási helyénél,az olaj mennyiség meg hát érzésre ha sok lesz,hülyén hangzik,de a felesleget majd kinyomja a telo,a kormánycsapágyat pedig cseréljétek,elkell vinni a csapágyat a csapágyboltba,ott majd lemérik és kaptok megfelelőt,a telóról így én nem nyilatkoznék inkább,a lánc meg szintén egyszerű ha ráültök ketten se feszüljön meg sebességben a lánc ennyi
 
Csak annyi az a pár probléma, hogy az első lengés csillapító szimeringes és nem tudjuk a méretét, plusz az olaj mennyiségét, lóg a kormány csapágy is és a hátsó lengés csillapító gázos-olajos de gyenge, mert csak a rugó tart. Jah meg h a láncnak milyen feszesnek kell lenni két személyre?
szia!ha esetleg még aktuális!szerelési könyvet a méret és beállitási adatokkal,kapcsolási rajzokkal,ábrákkal,stb.27€ lehet beszerezni,plusz postaköltség.a könyv németnyelvü,de például egy szimering,vagy csapágyméretet,esetleg a fluidok mennyiségét ki lehet böngészni egy szótárral.
 
Csak annyi az a pár probléma, hogy az első lengés csillapító szimeringes és nem tudjuk a méretét, plusz az olaj mennyiségét, lóg a kormány csapágy is és a hátsó lengés csillapító gázos-olajos de gyenge, mert csak a rugó tart. Jah meg h a láncnak milyen feszesnek kell lenni két személyre?


Ááááááááá... Kill, ugye azt a "teló majd kinyomja a felesleges olajat" dolgot te se gondoltad komolyan??????

Először is... www.louis.de, Bike-datenbank. Alapdolgok benne vannak, pl. milyen gyertya kell, szelephézagok, gyertyahézag, guminyomás... A Freewind: http://www.louis.de/_40fa7a56c87a66...xt=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=AC

Konkrétan a telóolaj szintje is ott van, 92mm száranként. Mérni úgy kell, hogy a teló zárókupakját levenni, rugót kihúzni, telószárakat összenyomni, és ebben az állapotban a belső cső felső élétől mérve 92mm-re kell lennie az olajszintnek. Szoktak megadni töltésmennyiséget is köbcentiben, de a szint a lényeg.
Telószimmeringet, ha motorosboltban vesztek, akkor normális helyeken van katalógusuk, abban megvan a motortípushoz való cikkszám, méret, annak alapján adnak, vagy rendelnek. Kormánycsapágy, ha máshol nem, márkaképviseletnél mikrofilmről rendelhető, érdemes is, mert a hülye japán általában nem szabványméretű csapágyakat pakol be. De lehet, hogy csak be kell állítani, akkor elég levenni a felső villahidat és húzni alatta a körmös anyán.
Gázos hátsó csillapító felújításába otthon ne fogjatok bele, vagy nézzetek egy jót bontottan, vagy keressetek szakembert, aki ezzel foglalkozik, gázzal feltölteni úgyse tudjátok házilag.
Láncbeállítás általában: oldalsztenderre rakott motornál a lánc közepén 20-30mm szabad mozgás legyen, de beállítás után érdemes körbeforgatni a láncot, és megnézni több ponton, mert ha nagyon egyenetlenül van megnyúlva, akkor csere...
 
Lehet,hogy az én ismereteim a hiányosak,de az én még nem találkoztam olyan motorkerékpárral,ahol a hézagoló lapkák cseréje lehetséges a vezérműtengely kiemelése nélkül.

Azért nem szabad túlmisztifikálni a modern technikát. A kismillió kb.10-15 szenzort jelent egy sportmotor esetén. Suzukiknál (GSX-R) elég egy darab vékony drót és a hibakód már meg is jelenik a műszerfalon és ezután már csak azt kell tudni,hogy az mit jelent.
Javítani szinte lehetetlen az alkatrészeket.Ez a fejlődés egyik ára.

Lehet,hogy ismét hiányos a tudásom,de szerintem a vezérlést (mármint egy 4 ütemű motorét) csak egyféle képpen lehet összerakni.

De utálom, hogy megírom, elküldeném, és kiléptet...:boa:

Szóval, sorban:

Láttam olyan célszerszámot, aminek úgy van kialakítva egy íve, hogy be lehet feszíteni a vez.tengely és a lapka fészke közé, így eltávolodik egymástól annyira a kettő, hogy egy mágnessel ki lehet emelni a lapkát.

A kismillió nyilván a költői túlzás volt, de egy régi porlasztós blokkhoz képest, ahol kb. a gyújtásjeladó, meg esetleg egy pillangószelep tengely potméter a max., a 10-15 se kevés:) Abban meg egyetértettünk, hogy a hibakód értelmezéséhez kell a gépkönyv...

Vezérlés összerakásánál meg olyanokra gondoltam, hogy melyik tengelyt milyen jelzésre kell állítani, DOHC-nál hány láncszem legyen a fogaskerekek megfelelő pontjai között, meg egyáltalán, hol vannak a jelzések, és milyenek. Suzukihoz meg Yamahához már volt szerencsém ilyen téren, a két gyártó még csak véletlenül se ugyanúgy oldotta meg a jelölést...
 
zért nem szabad túlmisztifikálni a modern technikát. A kismillió kb.10-15 szenzort jelent egy sportmotor esetén. Suzukiknál (GSX-R) elég egy darab vékony drót és a hibakód már meg is jelenik a műszerfalon és ezután már csak azt kell tudni,hogy az mit jelent.
Javítani szinte lehetetlen az alkatrészeket.Ez a fejlődés egyik ára.


ilyenről már hallottam:Delég nagy sikerrel űzi az,aki leszarja a motorját...azzal a kis drottal éppenséggel a hibakodót sütöd ki,és az hogy a hiba eltűnik,a jelenség megmarad...volt konkrét ismerősöm aki az asráját szerelte ily modon,majd amikor a hibajelzés eltűnt,mondta"megvanszerelveolcson"aztán hazafele 130nél besültek a dugok 120°-os kanyarban:)

amúgy a vezérműtengely kivétele nélkül nem lehetséges...


de nagyon eltértünk a tárgytól...






Kérlek olvasd el még egyszer a fenti soraimat!

Mivel az eredeti témában arról volt szó,hogy a hibakód megjelenítéséhez "kódolvasó" szükséges,én erre írtam azt,hogy gixernél erre nincs feltétlenül szükség.
Ha ismered a gixereket,akkor tudnod kell,hogy a műszerfalon csak az FI jelenik meg (ami nem hibakód).Ezt követően tudod a kis drót segítségével,a megfelelő csatlakozóba bedugva,"kiolvasni" a hibakódot (pl. F22 -ez jelenik meg a műszerfalon/ami a TPS szenzor elmozdulására figyelmeztet).A hibakód megjelenítése a műszerfalon csak egyszer lehetséges!Utána már az SDS-t kell csatlakoztatni a motorhoz.

Az FI hibajelzés "eltüntetése" a műszerfalról nem egyenlő a javítással és én ilyet nem is állítottam a hozzászólásomban!

<!-- / message -->
 
Szia!
Köszi, de pont ez a könyv van meg és ebből nem értünk semmit. Próbáltam szótárral de abba nem volt semmi :S
 
Szia!
Köszi, de pont ez a könyv van meg és ebből nem értünk semmit. Próbáltam szótárral de abba nem volt semmi :S
szia.sajnalom,mert tudtam volna tovabb segiteni,mert a suzuki kereskedö ,itt ahol lakom,jo cimbora es biztos van neki sokkal reszletesebben meg-leirt szakkönyve,de az is nemetül.azert ha mar tudtok valamit es anyagbeszerzesi gond van,szoljal,talan tudok innet segiteni.
 
Egyikben sem és akár mindben.
Saját vállalkozás és járok szervizekhez javítani mint külsős, csak vállalok haza is.
A héten végeztem yamaha R6 immo egység javításával, valamint egy másik yamaha gyujtásmodult még boncolok.
De elvittek a 2db ducatit amivel elektromos gondok voltak és jött egy honda 600RR amivel meg vannak.
Amúgy alap szervíz dolgokat meg tudok oldani, igény szerint.
 
Szerintem nagy gondod nem lehet :) ha jól látom 250R van neked is.
Eddigi tapasztalatom szerint pár apróság van amire érdemes figyelni.
Most 13eKM-nél tartok vele, gyűlnek a tapasztalatok :)

Amit megváltoztattam rajta:
- tompított lámpa xenon-t kapott (mert sokat megyek vele este is, valamint nappal lényegesen jobban látszik a forgalom többi résztvevője számára is a motor)
- kapott led-es irányjelzőt, mert a gyári kilóg elöl annyira, hogy ha eldőlsz a motorral, képes az idomot betörni a merevsége miatt, meg beázásra is hajlamos egy mosást követőleg, no meg a ledes lényegesen jobban látszik.
- fényvisszaverős felnicsík a biztonság miatt, meg jól is mutat
- emelt sötétített plexi (lényegesen jobb szélvédelem, ezt kint vettem mert itthon aranyárban volt a nyáron)
- hátsó sárvédő lefűrészelés, mert szerintem béna volt...főleg a prizma a végén.

Amit érdemes megnézni, megcsinálni:
- kábelköteg az idomok alatt, mert kikopik a rázkódástól a bandázs
- a műanyagidom kikoptatja a festést a tanknál, kell egy kis habszivacs az idom és a tank közé
- olajcsere 6000km-enként, a szervízmanual 12e-re írja.

Magam szervizelem, 12eKM-nél a szelephézagot ellenőrizni kell + még más dolgok, én 18eKM-nél állítom is, mert 3db most határon van.

Ha kell valami alkatrész, vagy gond lenne, akkor nyugodtan írj egy pü-t.
 
Szerintem nagy gondod nem lehet :) ha jól látom 250R van neked is.
Eddigi tapasztalatom szerint pár apróság van amire érdemes figyelni.
Most 13eKM-nél tartok vele, gyűlnek a tapasztalatok :)

Amit megváltoztattam rajta:
- tompított lámpa xenon-t kapott (mert sokat megyek vele este is, valamint nappal lényegesen jobban látszik a forgalom többi résztvevője számára is a motor)
- kapott led-es irányjelzőt, mert a gyári kilóg elöl annyira, hogy ha eldőlsz a motorral, képes az idomot betörni a merevsége miatt, meg beázásra is hajlamos egy mosást követőleg, no meg a ledes lényegesen jobban látszik.
- fényvisszaverős felnicsík a biztonság miatt, meg jól is mutat
- emelt sötétített plexi (lényegesen jobb szélvédelem, ezt kint vettem mert itthon aranyárban volt a nyáron)
- hátsó sárvédő lefűrészelés, mert szerintem béna volt...főleg a prizma a végén.

Amit érdemes megnézni, megcsinálni:
- kábelköteg az idomok alatt, mert kikopik a rázkódástól a bandázs
- a műanyagidom kikoptatja a festést a tanknál, kell egy kis habszivacs az idom és a tank közé
- olajcsere 6000km-enként, a szervízmanual 12e-re írja.

Magam szervizelem, 12eKM-nél a szelephézagot ellenőrizni kell + még más dolgok, én 18eKM-nél állítom is, mert 3db most határon van.

Ha kell valami alkatrész, vagy gond lenne, akkor nyugodtan írj egy pü-t.

Köszi az infót! :)
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére