Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motorszerelés

javítás

Segítenék szívesen ugyan nem vagyok Gyurcsók féle távgyógyítás híve, de talán segíthetek valamit nektek és olyan, hogy jó szerelési könyv olyannal még nem találkoztam magyar nyelven...
 
nem Tündvér jofej volt,Monst kevésbé,be is durcizott(nem publikus mért)aztán elisment ,mi meg vettünk sárga multit Tündvérrel:D
 
sztem ha van egy jó robbantott blokk rajz,már mindent meglehet oldani,de amugy szelephibákat,karburácios,gyujtáshibákat am se lehet igen könyvől javíttani


Na ja, de az alkatrészek tűréseit, szét-összeszerelések menetét, villamos alkatrészek kiméregetését elég jól leírják, legalábbis a gyáriak, meg a Haynes-ek, amikkel eddig találkoztam. Meg mondjuk a meghúzási nyomatékokat... Ilyesmiket azért egy robbantott ábra alapján nem feltétlenül mondasz meg, a "szemre jó ez még ide", meg az "érzésre meghúzzuk" meg már egy őskövület MZ blokknál se feltétlenül jó hozzáállás...
 
Na ja, de az alkatrészek tűréseit, szét-összeszerelések menetét, villamos alkatrészek kiméregetését elég jól leírják, legalábbis a gyáriak, meg a Haynes-ek, amikkel eddig találkoztam. Meg mondjuk a meghúzási nyomatékokat... Ilyesmiket azért egy robbantott ábra alapján nem feltétlenül mondasz meg, a "szemre jó ez még ide", meg az "érzésre meghúzzuk" meg már egy őskövület MZ blokknál se feltétlenül jó hozzáállás...

hát a szelephézagoláshoz érteni kell pl,hiába írják,ha nincs műszer elég nehéz,az elektronikához meg érteni kell séróból,nem egy motort kötegeltem újra,valaki vagy ért hozzá vagy nem,sztem....hát a kétütemű blokkok,mint etz,simson,megy annyira primitivek,mi lehet a baj,elszenesedett kalapács,a nem megfelelő gyujtáspont(holdpont)karbi hiba,válto hiba ennyi,tirisztor hiba,általában a Cdi gyujtásos motoroknál...sztem,legalábbis én értek hozzá,de maga a rendszer legyen 2T,4T nem bonyolult,ha átlátod az egésznek a működési elvét...
 
Sziasztok!
Hát beindul a kicsike, csak nincs benne semmi erő.Már igy vettem a srác valamit a vezérműszijról meg valami szelep hibájáról magyarázott, azt hozzá tenném ő is annyit ért a szereléshez mint én. Szóval a lényeg hogy valahol elveszik az ereje. Ha van valakinek valami jó ötlete azt szivesen fogadom.
 
lehet befecskendezés,rossz szelephézag,lehet szimering probléma,lehet sima karburálási probléma,gyujtás hiba nem hiszem mert akkor nem is pörög fel(bár erről nem írtál)lehet tömítési hiba..hitrelen ezek,bár ehez hallani kéne a hangját....
 
Magyarországi a motor vagy kinti szürke importos?
Mert akár 15 Kw os is lehet, és azért nincsen erő...
Ha beindul az már egy pozitívum :)
 
hát a szelephézagoláshoz érteni kell pl,hiába írják,ha nincs műszer elég nehéz,az elektronikához meg érteni kell séróból,nem egy motort kötegeltem újra,valaki vagy ért hozzá vagy nem,sztem....hát a kétütemű blokkok,mint etz,simson,megy annyira primitivek,mi lehet a baj,elszenesedett kalapács,a nem megfelelő gyujtáspont(holdpont)karbi hiba,válto hiba ennyi,tirisztor hiba,általában a Cdi gyujtásos motoroknál...sztem,legalábbis én értek hozzá,de maga a rendszer legyen 2T,4T nem bonyolult,ha átlátod az egésznek a működési elvét...

Milyen műszer kell a szelephézagoláshoz egy hézagmérőn kívül? Ha lapkás, maximum célszerszám a tőke lenyomásához, hogy ki tudd venni, meg esetleg egy mikrométer, ha a lapka vastagságát kell mérni. Elektronikánál nem arról van szó, hogy (újra)vezetékelés, hanem pl. arról, hogy hogy tudsz kimérni egy fesszabályzót, vagy gyújtótrafót, milyen értékeket kell mérned melyik pontok között... ezeket fejből nem hiszem, hogy bárki tudná, főleg, ha több típust is szerel. Injektoros motorokról nem is beszélve, ahol már kismillió szenzor van, meg hibakódok... bár ahhoz már általában kódolvasó is kell.
Maga a működési elv tényleg nem bonyolult, de amikor már rendszerben kell valaminek működnie, akkor már adódnak gondok. Itt-ott falsot szív, rossz benzinszint, rosszul összerakott vezérlés (ez utóbbit megintcsak nehéz könyv nélkül beállítani, ha először csinálod az adott típust)...
Nyilvánvalóan olyanokban nem segít a szervizkönyv, hogy hogy használd a multimétert, tolómérőt, mérőórát, mikrométert, meg melyik végén fogd meg a villáskulcsot, aki ilyen alapokkal nincs tisztában, az inkább tényleg ne kezdjen hozzá.
 
hét ezaz amiket leírtál hibákat azokhoz kétlem hogy akár neked,vagy bármelyik mezei motorszerelőnek lenne műszere...a könyv inkább arra jó csak ha érted is mit akarsz csinálni
 
"Milyen műszer kell a szelephézagoláshoz egy hézagmérőn kívül?"

Több "műszerre" nincs szükség,de szerszámra annál inkább!


"Ha lapkás, maximum célszerszám a tőke lenyomásához, hogy ki tudd venni, meg esetleg egy mikrométer, ha a lapka vastagságát kell mérni."

Lehet,hogy az én ismereteim a hiányosak,de az én még nem találkoztam olyan motorkerékpárral,ahol a hézagoló lapkák cseréje lehetséges a vezérműtengely kiemelése nélkül.


"Elektronikánál nem arról van szó, hogy (újra)vezetékelés, hanem pl. arról, hogy hogy tudsz kimérni egy fesszabályzót, vagy gyújtótrafót, milyen értékeket kell mérned melyik pontok között... ezeket fejből nem hiszem, hogy bárki tudná, főleg, ha több típust is szerel."

Ez így igaz.Ilyenkor jönnek jól a különböző "daták" és a gyári gépkönyvek (ez nem az amit a motorhoz mellékelnek a gyártók).


"Injektoros motorokról nem is beszélve, ahol már kismillió szenzor van, meg hibakódok... bár ahhoz már általában kódolvasó is kell."

Azért nem szabad túlmisztifikálni a modern technikát. A kismillió kb.10-15 szenzort jelent egy sportmotor esetén. Suzukiknál (GSX-R) elég egy darab vékony drót és a hibakód már meg is jelenik a műszerfalon és ezután már csak azt kell tudni,hogy az mit jelent.
Javítani szinte lehetetlen az alkatrészeket.Ez a fejlődés egyik ára.


"Maga a működési elv tényleg nem bonyolult, de amikor már rendszerben kell valaminek működnie, akkor már adódnak gondok. Itt-ott falsot szív, rossz benzinszint, rosszul összerakott vezérlés (ez utóbbit megintcsak nehéz könyv nélkül beállítani, ha először csinálod az adott típust)...

Lehet,hogy ismét hiányos a tudásom,de szerintem a vezérlést (mármint egy 4 ütemű motorét) csak egyféle képpen lehet összerakni.
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére