Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek elsőnek?

Tegnap jutott eszembe miközben haladtam a forgalomban, hogy sok ember nem tudja milyen motort akar, válogat!
Ha nekik lesz gyermekük és valami nem tetszik rajta akkor is elakarják majd adni vagy cserélni egy másikra?
 
Elcserélni nem tudod, de anyám példáját nézve pl. félévente kitagadhatod. Aztán megunja egyszer csak, és magától is lelép a gyerek, nem lesz vele több gond. (Bocs az offért, térjünk vissza a motorokra, azok nem feleselnek...)
 
Tegnap jutott eszembe miközben haladtam a forgalomban, hogy sok ember nem tudja milyen motort akar, válogat!
Ha nekik lesz gyermekük és valami nem tetszik rajta akkor is elakarják majd adni vagy cserélni egy másikra?
Azért egy gyereket ne hasonlíts a motorhoz. Egy gyereket nem lehet kigyógyítani egy halálos betegségből ha milliárdos is vagy , de egy totálkáros motort rendbehozathatsz.
A gyerek Tőled van, a Te véred, de ha nem Te csináltál meg minden alkatrészt és raktad össze a motorod, az max a szerelmed lehet, de nem a gyermeked.
Nem tudom. Nekem nem ugyanaz.
Szarok arra, ha pl ronda lesz a gyerekem (ezzel a génnel utánam...), de inkább legyen csúnya mint beteg. De mindenképp szeretni fogom, mivel azért is lesz(nek) Ő(k), mert a szerelmem gyümölcse(i). Mi akarunk gyereket, nem a gyerek akar minket és jön csak úgy.
 
Tegnap jutott eszembe miközben haladtam a forgalomban, hogy sok ember nem tudja milyen motort akar, válogat!
Ha nekik lesz gyermekük és valami nem tetszik rajta akkor is elakarják majd adni vagy cserélni egy másikra?

Szerintem jó ha valaki válogat hiszen nem mind1, hogy pl. egy kezdő mire ül rá, hiszen a választék széles. Még A2 kategóriában is vannak bitang nagy 700 köbcentis vasak. Valamint mindenkinek más az ízlése, más kivitelű motoron érzi jól magát akkor miért vegyen olyat ami nem hozzá illik?
És akkor még jön Ekime indoka, teljesen egyet értek, a gyerek rossz példa volt.
 
ZP ez egy elég hülye összehasonlítás volt....
Inkább hasonlítsuk ahhoz amikor kabátot vásárol az ember. A szín, meg fazon inkább csak izlés kérdése, aki nemtudja mit akar azt már itt elveszik. De hiába van meg a jó szín és a fazon ha az nem a te méreted az istennek sem. Persze belerőszakolhatod magad egy kisebbe, de az első integetésnél szétszakad rajtad, vagy ha több számmal nagyobb akkor elveszel benne, és lóg rajtad. A motorokkal is ez van: Meg kell találni a tökéletest, és néha nem az a tökéletes ami a szín, meg a fazon alapján megtetszett, mert a próbánál derül ki hogy a mérete viszont nem stimmel...
És ezek után igen: ha próba nélkül vagy kénytelen "kabátot" venni, és kiderül hogy mégsem a te méreted, add el és próbálkozz másikkal. Ha meg időközben növöd ki akkor is.
Sajnos motorokat leginkább csak próba nélkül tudunk venni (hosszabb, tényleges próbára gondolok, nem a vásárláskori próbakörre)
 
Ne remenykedj!Rossi peldaul ugy 70 kilo Pedrosa meg 65 es a többiek is lyen sulyba vannak.Csak azok vannak nagyobb sulyban akik terepen motoroznak.
Csak hogy ők a saját súlyukra, és méretükre kalibrált, spéci gumikkal ellátott motorokon vannak. Az ő súlyukat figyelembe véve állítják be a rugózást, és fejlesztik a motor számos menettulajdonságra ható részét.
Egy szavam sem lenne ha profi szerelőgárda az én testfelépítésemet és súlyomat figyelembevéve állítana be minden apró részletet a felfüggesztéstől kezdve a kormánydőlésszögén át egészen a plexi széltereléséig stb stb stb....

Szóval igen birge, és mindenki más: a te súlyod is a motoron van, ezzel együtt a kerék tapadására is hatással van, és hát nagyobb súly, nagyobb nehézségi erőt és nagyobb tapadást jelent vagy mi. Szóval ha a te motoroddal a pasid aki 20-30-x kilóval nehezebb betud venni egy kanyart mondjuk 70-el. Lehet hogy azt te inkább csak 60-al csináld meg, ha nemakarod az árokban végezni. (Csak egy hasraütészerű példa volt)
 
Csak hogy ők a saját súlyukra, és méretükre kalibrált, spéci gumikkal ellátott motorokon vannak. Az ő súlyukat figyelembe véve állítják be a rugózást, és fejlesztik a motor számos menettulajdonságra ható részét.
Egy szavam sem lenne ha profi szerelőgárda az én testfelépítésemet és súlyomat figyelembevéve állítana be minden apró részletet a felfüggesztéstől kezdve a kormánydőlésszögén át egészen a plexi széltereléséig stb stb stb....

Szóval igen birge, és mindenki más: a te súlyod is a motoron van, ezzel együtt a kerék tapadására is hatással van, és hát nagyobb súly, nagyobb nehézségi erőt és nagyobb tapadást jelent vagy mi. Szóval ha a te motoroddal a pasid aki 20-30-x kilóval nehezebb betud venni egy kanyart mondjuk 70-el. Lehet hogy azt te inkább csak 60-al csináld meg, ha nemakarod az árokban végezni. (Csak egy hasraütészerű példa volt)
Ezért jobb utassal mennyi, jobb a tapadás hátul :) Csak ne könnyülne el az eleje közben.
 
Csak hogy ők a saját súlyukra, és méretükre kalibrált, spéci gumikkal ellátott motorokon vannak. Az ő súlyukat figyelembe véve állítják be a rugózást, és fejlesztik a motor számos menettulajdonságra ható részét.
Egy szavam sem lenne ha profi szerelőgárda az én testfelépítésemet és súlyomat figyelembevéve állítana be minden apró részletet a felfüggesztéstől kezdve a kormánydőlésszögén át egészen a plexi széltereléséig stb stb stb....

Szóval igen birge, és mindenki más: a te súlyod is a motoron van, ezzel együtt a kerék tapadására is hatással van, és hát nagyobb súly, nagyobb nehézségi erőt és nagyobb tapadást jelent vagy mi. Szóval ha a te motoroddal a pasid aki 20-30-x kilóval nehezebb betud venni egy kanyart mondjuk 70-el. Lehet hogy azt te inkább csak 60-al csináld meg, ha nemakarod az árokban végezni. (Csak egy hasraütészerű példa volt)

És mi tart vissza attól (nem csak téged, bárkit is), hogy a motor lehetőségeihez képest, próbálkozva, a lehetséges állítható paraméterekkel játszva, a saját súlyodhoz, vezetési stílusodhoz, ízlésedhez állítsd, vagy állíttasd? Ha mást nem, legalább a rugóelőfeszítést, az minden motoron állítható, legalább hátul. És elvileg állítani is kellene, az lenne az alap futóműbeállítás, hogy rugóelőfeszítéssel beállítják az összeülést (hasznos rugóutat tulajdonképpen), aztán ahhoz lövik be a csillapítás(oka)t. Még könnyít is a dolgodon, ha csak rád kell szabni, nem vezeti más is a motorodat, vagy nem (vagy szinte sosem) viszel utast, mert egyszer belövöd, aztán soha többé hozzá se kell nyúlni.
Valamennyire még a villaszöggel is lehet játszani, mondjuk a teleszkópszárakat állítgatva, pár mm is sokat jelent néha. Ha meg kifogy az ember a lehetőségekből, végső esetben, lehet venni olyan rugóstagokat, amik mindenfele állítgathatók, lehet villarugót, villaolajat cserélni...
 
És mi tart vissza attól (nem csak téged, bárkit is), hogy a motor lehetőségeihez képest, próbálkozva, a lehetséges állítható paraméterekkel játszva, a saját súlyodhoz, vezetési stílusodhoz, ízlésedhez állítsd, vagy állíttasd? Ha mást nem, legalább a rugóelőfeszítést, az minden motoron állítható, legalább hátul. És elvileg állítani is kellene, az lenne az alap futóműbeállítás, hogy rugóelőfeszítéssel beállítják az összeülést (hasznos rugóutat tulajdonképpen), aztán ahhoz lövik be a csillapítás(oka)t. Még könnyít is a dolgodon, ha csak rád kell szabni, nem vezeti más is a motorodat, vagy nem (vagy szinte sosem) viszel utast, mert egyszer belövöd, aztán soha többé hozzá se kell nyúlni.
Valamennyire még a villaszöggel is lehet játszani, mondjuk a teleszkópszárakat állítgatva, pár mm is sokat jelent néha. Ha meg kifogy az ember a lehetőségekből, végső esetben, lehet venni olyan rugóstagokat, amik mindenfele állítgathatók, lehet villarugót, villaolajat cserélni...

Már hogyne számítana. Párom mikor megvette az FZ6-ját megültették neki. Úgy hogy, lecsíptek a hátsó rugóból, a sztenderből (mondjuk az nem lényeges elem inkább szükséges :D) és beejtették az elejét. Amikor vitt engem is mindig felpakolta a legkeményebbre a rugót, kicsit számított is, de túl sokat nem. Aztán megtanult motorozni, így átalakíttatta az ülést a futóművet meg vissza. Lényegesen vezethetőbb lett a motor. Pedig ha minden igaz 2 centiről beszélünk elöl és hátul is. Jah és kapott előre egy progresszív szettet is fincsibb olajat még félúton :) De ezeknek mondjuk volt költségvonzata rendesen.
 
Hol írtam, hogy nem számít? :)
A rugóból lecsípés meg valóban egyszerű, viszont az egyik legrosszabb megoldás... rövidül a rugó, a keménysége nem változik, visszaalakítani nem lehet, az előfeszítést meg hiába állítgatod nagyobb terhelés alatt, a kevesebb menet miatt így is-úgy is összeül... akkor már inkább a hosszabb kutyacsont, ha központi rugós+himbarendszeres a motor, de még az is megváltoztatja a rugózás jellegét.
 
De már megint nagyon átmegyünk offtopicba, mint az átbeszélőkkel, ki fogunk kapni :)
 
Egyébként van motoros felszereléshez kapcsolódó topik? Találni nem találtam de lehet, hogy csak én voltam béna. :D
 
Csak hogy ők a saját súlyukra, és méretükre kalibrált, spéci gumikkal ellátott motorokon vannak. Az ő súlyukat figyelembe véve állítják be a rugózást, és fejlesztik a motor számos menettulajdonságra ható részét.
Egy szavam sem lenne ha profi szerelőgárda az én testfelépítésemet és súlyomat figyelembevéve állítana be minden apró részletet a felfüggesztéstől kezdve a kormánydőlésszögén át egészen a plexi széltereléséig stb stb stb....

Szóval igen birge, és mindenki más: a te súlyod is a motoron van, ezzel együtt a kerék tapadására is hatással van, és hát nagyobb súly, nagyobb nehézségi erőt és nagyobb tapadást jelent vagy mi. Szóval ha a te motoroddal a pasid aki 20-30-x kilóval nehezebb betud venni egy kanyart mondjuk 70-el. Lehet hogy azt te inkább csak 60-al csináld meg, ha nemakarod az árokban végezni. (Csak egy hasraütészerű példa volt)
A te motorodon is lehet a hatso rugozast reszben allitani.Megprobaltad mar?
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére