A cikket, köszi, majd áttanulmányozom. Az indexet én fogom kicserélni, pont azért mert ha akarnám se lenne pénzem még azt is megfizetni, ugyanakkor nem is nagyon akarom. (Jó, ha full gazdag lennék vacakolna vele a franc) Abban sajnos nem bízom hogy bátyus (elektronikus dolgokban hozzáértőnek számító személy) ott álna mögöttem index csere közben, őt max telefonos segítségnek tudom használni. Ez utóbbit ki is fogom használni, mert a riasztó is úgy néz ki hogy beszart ősszel, csak akkor sem energiám, sem kedvem nem volt hozzá, inkább csak széthúztam mindenét. Amúgy légszűrő-, olajcseréket magam végzem a motoron mikor kell, szóval nem megyek minden aprósággal szerelőhöz. Azért került szerelőhöz a motor, mert egy villajavítást, szimeringcserét, meg a gumicseréket ahogy te is mondtad nem állok neki házilag megcsinálni. Szivességből visszaegyengette a behajlott váltókart is amihez én nem mertem a minimálisan szükségesnél jobban nyúlni. A kétes netes infók alatt pedig a mindenféle cikkeket értem, amik megjelennek s én amatőrként nemtudom még nagyjából sem eldönteni hogy jókat ír-e benne a szerző vagy baromság az egész.... (Szerző végzettségétől függetlenül) Hiteles forrásnak mondjuk olyan illető (akár netes) beszámolóját tartom aki hasonló motoron csinált ilyen "beavatkozást" és ismerem is az illetőt, hogy eldönthessem adok-e a szavára vagy sem.... Amúgymeg minden internetes forrást fenntartásokkal kell kezelni véleményem szerint, mert az emberek még jószándékból is hajlamosak ferdíteni, az olvasottság növeléséért meg aztán pláne...De ha meg minden aprósággal szerelőhöz rohangálsz, sose fogsz merni hozzányúlni. OK, gumit nyilván ne cserélj házilag, de ha bevallottan nem tartod magad műszaki analfabétának, nem értem, miért ne tudnád pl. az indexeket magadtól kicserélni? Vagy mondjuk úgy, hogy ott áll a közelben a tesód, vagy egy hozzáértőbb haverod, és segít, ha kell. Ez is pont olyan, mint a motorozás, csak elméletben nem lehet megtanulni. És máshogyan hogy szednéd fel azt a plusz tudást, amit szeretnél? Ha a netről szerzett infók számodra "kétesek", akkor mi lesz a hiteles forrás? Fórumtársak, márkatársak, akikkel akár ugyanúgy a neten tartod a kapcsolatot? És hogy ellenőrzöd a tudásukat? Ha így állsz neki, az egyetlen hiteles forrás egy motorszerelői tanfolyam lesz (aminek, őszintén szólva, az itt megjelent "szakmai cikkek" elolvasása után , mondjuk úgy, kételkedem a hitelességében, tekintve, hogy ilyen sulit végzett hölgy volt a "szakmai forrás").
Hidd el, a te motorodon pont nincsenek hatalmas műszaki talányok. Ha tényleg van valamennyi műszaki érzéked, láttál már szerszámokat közelről, töltsd le valahonnan a gépkönyvét, nézegesd, és kezdd el megcsinálgatni rajta annak alapján először az egyszerűbb, aztán majd a bonyolultabb ellenőrzéseket, javításokat. A szerelő se mindenható, ő ugyanúgy nem tud mindent fejből (főleg, ha nem márkaspecifikus szakszervízben dolgozik), max. az általános dolgokhoz tud rutinból hozzákezdeni.
Apropó, megnéztem a motorod adatait... egyetlen dolog állítható a futóművén, a hátsó rugóelőfeszítés. Annak az állításával nagy katasztrófát nem tudsz csinálni házilag se, viszont egy futóműspecialista se igen hiszem, hogy túl tudná variálni annyira, hogy többször kelljen visszamenni miatta... Van itt egy cikk, nem hülye ember írta, érdemes elolvasni: http://totalbike.hu/magazin/2012/05/25/a_futomuallitas_nem_misztikum/
Amúgy attól hogy nem vagyok műszaki analfabéta, még sosem volt korábban dolgom motorszereléssel, így szerintem érthető hogy inkább csak akkor nyúlok hozzá ha nagyon muszály, mintsemhogy elb*szak valamit. Az is hozzájön a dologhoz hogy az újonnan fele ennyibe kerülő kétütemű robogómhoz bátrabban nyúltam, meg hagyatkoztam a "hozzáértő haverokra" aztán a vége egy 40000-res javítási költség lett mert eltört és átégett a dugattyú, valószínűleg a házilag gyártott kipufogó okán. Szóval a kpufon spóroltam kb 6-8000 Ft-ot, aztán otthagytam 40-et a szerelőnél és mire megint használható lett a kis piros számos óra idegeskedésen, motortoláson, fejtörésen és bosszankodáson is túl voltam....Ez utóbbiakból volt a leginkább elegem, ezért kell megbízható motor, és ezért viszem inkább szerelőhöz ha nemtudom mi van vele. Könnyű úgy mondani hogy hajrá csináld meg, google a barátod, hogy nem a te időd, idegeskedésed és pénzed bánja a végén...