Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek elsőnek?

De ha meg minden aprósággal szerelőhöz rohangálsz, sose fogsz merni hozzányúlni. OK, gumit nyilván ne cserélj házilag, de ha bevallottan nem tartod magad műszaki analfabétának, nem értem, miért ne tudnád pl. az indexeket magadtól kicserélni? Vagy mondjuk úgy, hogy ott áll a közelben a tesód, vagy egy hozzáértőbb haverod, és segít, ha kell. Ez is pont olyan, mint a motorozás, csak elméletben nem lehet megtanulni. És máshogyan hogy szednéd fel azt a plusz tudást, amit szeretnél? Ha a netről szerzett infók számodra "kétesek", akkor mi lesz a hiteles forrás? Fórumtársak, márkatársak, akikkel akár ugyanúgy a neten tartod a kapcsolatot? És hogy ellenőrzöd a tudásukat? Ha így állsz neki, az egyetlen hiteles forrás egy motorszerelői tanfolyam lesz (aminek, őszintén szólva, az itt megjelent "szakmai cikkek" elolvasása után , mondjuk úgy, kételkedem a hitelességében, tekintve, hogy ilyen sulit végzett hölgy volt a "szakmai forrás").
Hidd el, a te motorodon pont nincsenek hatalmas műszaki talányok. Ha tényleg van valamennyi műszaki érzéked, láttál már szerszámokat közelről, töltsd le valahonnan a gépkönyvét, nézegesd, és kezdd el megcsinálgatni rajta annak alapján először az egyszerűbb, aztán majd a bonyolultabb ellenőrzéseket, javításokat. A szerelő se mindenható, ő ugyanúgy nem tud mindent fejből (főleg, ha nem márkaspecifikus szakszervízben dolgozik), max. az általános dolgokhoz tud rutinból hozzákezdeni.
Apropó, megnéztem a motorod adatait... egyetlen dolog állítható a futóművén, a hátsó rugóelőfeszítés. Annak az állításával nagy katasztrófát nem tudsz csinálni házilag se, viszont egy futóműspecialista se igen hiszem, hogy túl tudná variálni annyira, hogy többször kelljen visszamenni miatta... :) Van itt egy cikk, nem hülye ember írta, érdemes elolvasni: http://totalbike.hu/magazin/2012/05/25/a_futomuallitas_nem_misztikum/
A cikket, köszi, majd áttanulmányozom. Az indexet én fogom kicserélni, pont azért mert ha akarnám se lenne pénzem még azt is megfizetni, ugyanakkor nem is nagyon akarom. (Jó, ha full gazdag lennék vacakolna vele a franc) Abban sajnos nem bízom hogy bátyus (elektronikus dolgokban hozzáértőnek számító személy) ott álna mögöttem index csere közben, őt max telefonos segítségnek tudom használni. Ez utóbbit ki is fogom használni, mert a riasztó is úgy néz ki hogy beszart ősszel, csak akkor sem energiám, sem kedvem nem volt hozzá, inkább csak széthúztam mindenét. Amúgy légszűrő-, olajcseréket magam végzem a motoron mikor kell, szóval nem megyek minden aprósággal szerelőhöz. Azért került szerelőhöz a motor, mert egy villajavítást, szimeringcserét, meg a gumicseréket ahogy te is mondtad nem állok neki házilag megcsinálni. Szivességből visszaegyengette a behajlott váltókart is amihez én nem mertem a minimálisan szükségesnél jobban nyúlni. A kétes netes infók alatt pedig a mindenféle cikkeket értem, amik megjelennek s én amatőrként nemtudom még nagyjából sem eldönteni hogy jókat ír-e benne a szerző vagy baromság az egész.... (Szerző végzettségétől függetlenül) Hiteles forrásnak mondjuk olyan illető (akár netes) beszámolóját tartom aki hasonló motoron csinált ilyen "beavatkozást" és ismerem is az illetőt, hogy eldönthessem adok-e a szavára vagy sem.... Amúgymeg minden internetes forrást fenntartásokkal kell kezelni véleményem szerint, mert az emberek még jószándékból is hajlamosak ferdíteni, az olvasottság növeléséért meg aztán pláne...

Amúgy attól hogy nem vagyok műszaki analfabéta, még sosem volt korábban dolgom motorszereléssel, így szerintem érthető hogy inkább csak akkor nyúlok hozzá ha nagyon muszály, mintsemhogy elb*szak valamit. Az is hozzájön a dologhoz hogy az újonnan fele ennyibe kerülő kétütemű robogómhoz bátrabban nyúltam, meg hagyatkoztam a "hozzáértő haverokra" aztán a vége egy 40000-res javítási költség lett mert eltört és átégett a dugattyú, valószínűleg a házilag gyártott kipufogó okán. Szóval a kpufon spóroltam kb 6-8000 Ft-ot, aztán otthagytam 40-et a szerelőnél és mire megint használható lett a kis piros számos óra idegeskedésen, motortoláson, fejtörésen és bosszankodáson is túl voltam....Ez utóbbiakból volt a leginkább elegem, ezért kell megbízható motor, és ezért viszem inkább szerelőhöz ha nemtudom mi van vele. Könnyű úgy mondani hogy hajrá csináld meg, google a barátod, hogy nem a te időd, idegeskedésed és pénzed bánja a végén...
 
...Könnyű úgy mondani hogy hajrá csináld meg, google a barátod, hogy nem a te időd, idegeskedésed és pénzed bánja a végén...

Azt azért nem mondtam, hogy egyből mondjuk egy szelephézag-állításnak ess neki, vagy karbiszinkronnak, főleg, ha az utóbbihoz műszered sincs, vagy nem tudsz kölcsönkérni... Amúgy pl. négyüteműt nehezebb elb*szni egy rossz kipufogóval (nem lehetetlen persze, de nem rövidtávon), mint akár egy robogót, mert a működése szempontjából kevésbé kritikus a fojtása.
Azt meg, hogy csináld, meg gugli a barátod, nem fotelhuszárként mondom, hidd el. Végigmentem a lépcsőkön, kezdtem (akkor még apai segítséggel) a Simsonon, aztán az MZ-ken, szívtam pont eleget a Katanámmal is anno, most meg az 1.4-et tartom magam karban, ami azért elég fájó tudna lenni anyagilag is, ha elb*sznám, mégis hozzányúlok, amihez tudok. Olajcsere, szűrők, gyertyák, az alap, de telószimmeringet is cseréltem már benne otthon, a hátsó rugóstagok hidraulikus előfeszítését is kellett már javítani, ellenőriztem rajta szelephézagot, cseréltem láncszettet, féktárcsákat, fékbetétet, szedtem már ripityára a féknyergeit is, hogy áttakarítsam... És oké, hogy volt már közöm előtte hasonló melókhoz, de ezek közül majd' mindegyiknek úgy álltam neki, hogy felcsaptam a gépkönyvet, elolvastam, hogy kell, aztán lépésről lépésre megcsináltam, ami benne volt. És volt benne jópár olyan dolog is, amit az 1.4-en csináltam először.

Mindegy, nem hittérítek tovább, mindenki maga érzi, mit vállal be, és mi az, amire azt mondja, hogy oké, ez már legyen a szervíz dolga. Viszont, ha mondok/írok valamit, azt próbálom úgy tenni, hogy nem felejtem el, milyen kezdőnek lenni, és igyekszem nem olyanra bíztatni senkit, ami teljesen nulláról lehetetlen vállalkozás. Esetleg az idő-idegeskedés faktorról feledkezek el, mert én alapvetően szeretek tenni-venni is a motorjaimon, nem csak menni velük, és feldob, ha megcsinálok rajtuk valamit, vagy megtanulok róluk-velük valami újat.
 
Azt azért nem mondtam, hogy egyből mondjuk egy szelephézag-állításnak ess neki, vagy karbiszinkronnak, főleg, ha az utóbbihoz műszered sincs, vagy nem tudsz kölcsönkérni... Amúgy pl. négyüteműt nehezebb elb*szni egy rossz kipufogóval (nem lehetetlen persze, de nem rövidtávon), mint akár egy robogót, mert a működése szempontjából kevésbé kritikus a fojtása.
Azt meg, hogy csináld, meg gugli a barátod, nem fotelhuszárként mondom, hidd el. Végigmentem a lépcsőkön, kezdtem (akkor még apai segítséggel) a Simsonon, aztán az MZ-ken, szívtam pont eleget a Katanámmal is anno, most meg az 1.4-et tartom magam karban, ami azért elég fájó tudna lenni anyagilag is, ha elb*sznám, mégis hozzányúlok, amihez tudok. Olajcsere, szűrők, gyertyák, az alap, de telószimmeringet is cseréltem már benne otthon, a hátsó rugóstagok hidraulikus előfeszítését is kellett már javítani, ellenőriztem rajta szelephézagot, cseréltem láncszettet, féktárcsákat, fékbetétet, szedtem már ripityára a féknyergeit is, hogy áttakarítsam... És oké, hogy volt már közöm előtte hasonló melókhoz, de ezek közül majd' mindegyiknek úgy álltam neki, hogy felcsaptam a gépkönyvet, elolvastam, hogy kell, aztán lépésről lépésre megcsináltam, ami benne volt. És volt benne jópár olyan dolog is, amit az 1.4-en csináltam először.

Mindegy, nem hittérítek tovább, mindenki maga érzi, mit vállal be, és mi az, amire azt mondja, hogy oké, ez már legyen a szervíz dolga. Viszont, ha mondok/írok valamit, azt próbálom úgy tenni, hogy nem felejtem el, milyen kezdőnek lenni, és igyekszem nem olyanra bíztatni senkit, ami teljesen nulláról lehetetlen vállalkozás. Esetleg az idő-idegeskedés faktorról feledkezek el, mert én alapvetően szeretek tenni-venni is a motorjaimon, nem csak menni velük, és feldob, ha megcsinálok rajtuk valamit, vagy megtanulok róluk-velük valami újat.
Ha arról lenne szó, hogy én is teszek veszek rajta, aztán amikor meguntam felpattanok és megyek vele akkor nem lenne semmi baj ezzel. Csak túl sok olyat éltem át, hogy a mocc nem megy, én ülök fölötte mert nincs pénz szerelőre/nem akarom oda költeni és próbálom megoldani, és órákat töltök a net elött olvasva, telefonálgatok és mégsem haladok vele tapodtat sem. Nemtudok vele menni, nemtudom megjavítani szóval csak szívás az egész. Alapvetően azért van motorom hogy használjam, nem azért hogy piszmogjak rajta. Szóval nekem nem nagy élvezet tenni-venni rajta, én azt két esetben csinálom: 1., muszály mert nem megy/ nem jól megy, 2., esztétikailag szúrja valami a szemem.
Ennyi.
Azt meg jól mondtad, hogy mindenki maga döntse el mit vállal be, és szerintem elég érthető, hogy egy magamfajta csaj kevesebbnek mer nekiállni nulla tapasztalattal mint te anno, szerintem a szakmánk is elég eltérő, és ez is fontos kiindulópont ilyesminél.
 
Ha arról lenne szó, hogy én is teszek veszek rajta, aztán amikor meguntam felpattanok és megyek vele akkor nem lenne semmi baj ezzel. Csak túl sok olyat éltem át, hogy a mocc nem megy, én ülök fölötte mert nincs pénz szerelőre/nem akarom oda költeni és próbálom megoldani, és órákat töltök a net elött olvasva, telefonálgatok és mégsem haladok vele tapodtat sem. Nemtudok vele menni, nemtudom megjavítani szóval csak szívás az egész. Alapvetően azért van motorom hogy használjam, nem azért hogy piszmogjak rajta. Szóval nekem nem nagy élvezet tenni-venni rajta, én azt két esetben csinálom: 1., muszály mert nem megy/ nem jól megy, 2., esztétikailag szúrja valami a szemem.
Ennyi.
Azt meg jól mondtad, hogy mindenki maga döntse el mit vállal be, és szerintem elég érthető, hogy egy magamfajta csaj kevesebbnek mer nekiállni nulla tapasztalattal mint te anno, szerintem a szakmánk is elég eltérő, és ez is fontos kiindulópont ilyesminél.
Cica, én a tizedének se állnék neki abból, aminek Te igen, részemről így is minden tiszteletem a Tiéd!!!! :ok:

Én ragaszkodom hozzá, hogy nő vagyok, zseniálisan háztartásozok, de a szerelősdi nem az én asztalom :gurul: Se kedvem, se késztetésem, se érzékem, de még kíváncsiságom sincs semmi ilyesmi iránt... :)
 
Van valami szerelős téma is... át kéne pakolnom most titeket...
 
Azért a piros lámpához való guruláskor szerintem jobb sebességi fokozatban gurulni,biztonságosabban lehet tartani a motor futását,bármikor gázt lehet adni szükség esetén. Általában 3-4-es fokozatban gurulok,gázt teljesen visszavéve,a megállás pontjához közeledve és a lendületvesztés mértékében váltogatok vissza,fékezek,és csak közvetlen a megállás pillanata előtt teszem üresbe.Guruló motort üresjárati fokozatból kurva szar sebességbe tenni,ha netalán gázt kell adni valamiért gyorsan,és általában ilyenkor a 2-es fokozatot nem szeretik a motorok,hanem inkább a 3-ast,viszont egy ütemű mozdulattal nem lehet üresből 3-asba tenni,ellenben gyorsan is kell cselekedni.Jah,amúgy meg ha lehet,akkor első motornak Triumph-ot vegyen az ember. Drágább kicsit,de a stresszmentes motorozás vele mindent kárpótol ;) :p
 
Utoljára módosítva:
Azért a piros lámpához való guruláskor szerintem jobb sebességi fokozatban gurulni,biztonságosabban lehet tartani a motor futását,bármikor gázt lehet adni szükség esetén. Általában 3-4-es fokozatban gurulok,gázt teljesen visszavéve,a megállás pontjához közeledve és a lendületvesztés mértékében váltogatok vissza,fékezek,és csak közvetlen a megállás pillanata előtt teszem üresbe.Guruló motor üresjárati fokozatból kurva szar sebességbe tenni a motort,ha netalán gázt kell adni valamiért gyorsan,és általában ilyenkor a 2-es fokozatot nem szeretik a motorok,hanem inkább a 3-ast,viszont egy ütemű mozdulattal nem lehet üresből 3-asba tenni,ellenben gyorsan is kell cselekedni.Jah,amúgy meg ha lehet,akkor első motornak Triumph-ot vegyen az ember. Drágább kicsit,de a stresszmentes motorozás vele mindent kárpótol ;) :p
Erről jut eszembe tt, van a motorodnak egy klónja :D Már másodszor láttam itt pesten. Patika állapotú, de nem te ültél rajta.
 
Guruló motort üresjárati fokozatból kurva szar sebességbe tenni,ha netalán gázt kell adni valamiért gyorsan

Teresa kb. 40 alatt gond nélkül jön vissza üresből - fölötte meg nagyon nem, szóval ezt tartom szem előtt, hogy csak a kuplungot nyomom-e ki szabadon futáshoz, vagy ki is veszem üresbe. Lakott területen piroshoz gurulás esetén kevés problémát okoz ez a 40-es határ, nagyon hamar lelassul odáig, legalábbis síkon. Mindazonáltal ha nem tudom biztosra, hogy meg fogok állni, inkább nem váltok üresbe, csak a vége fele. Motorféknek nem sok értelme lenne az esetemben, mert szinte azonnal kezdhetnék váltogatni visszafele, mivel szeretek alacsony fordulaton közlekedni. Fogyasztásnak meg direkt rosszat tenne, mert tapasztalataim szerint a befecskendezést nem nagyon szereti kikapcsolni, akkor meg már kevesebbet eszik alapjáraton, mintha fölötte pörögne csak a motorfék kedvéért (és akkor a visszaváltáskori gázfröccsökről még szó se volt). Persze nekem ez a sportom, így általában eleve jó messziről célzom be a lassulási célpontokat a fék nélküli kiguruláshoz.

Kocsival eléggé más, a kis Yaris lelkesen zárja el a naftát motorfékre, és elég alacsony fordulatig meg is tartja magának, így lehet használni jó gyenge motorféket nulla fogyasztással ott, ahol motorral vagy rángatva szenvedne vagy beleállna az aszfaltba a motorféktől, a fokozattól függően.
 
Teresa kb. 40 alatt gond nélkül jön vissza üresből - fölötte meg nagyon nem, szóval ezt tartom szem előtt, hogy csak a kuplungot nyomom-e ki szabadon futáshoz, vagy ki is veszem üresbe. Lakott területen piroshoz gurulás esetén kevés problémát okoz ez a 40-es határ, nagyon hamar lelassul odáig, legalábbis síkon. Mindazonáltal ha nem tudom biztosra, hogy meg fogok állni, inkább nem váltok üresbe, csak a vége fele. Motorféknek nem sok értelme lenne az esetemben, mert szinte azonnal kezdhetnék váltogatni visszafele, mivel szeretek alacsony fordulaton közlekedni. Fogyasztásnak meg direkt rosszat tenne, mert tapasztalataim szerint a befecskendezést nem nagyon szereti kikapcsolni, akkor meg már kevesebbet eszik alapjáraton, mintha fölötte pörögne csak a motorfék kedvéért (és akkor a visszaváltáskori gázfröccsökről még szó se volt). Persze nekem ez a sportom, így általában eleve jó messziről célzom be a lassulási célpontokat a fék nélküli kiguruláshoz.

Kocsival eléggé más, a kis Yaris lelkesen zárja el a naftát motorfékre, és elég alacsony fordulatig meg is tartja magának, így lehet használni jó gyenge motorféket nulla fogyasztással ott, ahol motorral vagy rángatva szenvedne vagy beleállna az aszfaltba a motorféktől, a fokozattól függően.
Pont ezért írtam a 3-4. fokozatban való gurulást,ezekben nincs akkora hatása a motorféknek.Persze nem ha magasabb fordulatszámból vágod vissza a motorod ezekbe a sebességi fokozatokba,akkor természetes,hogy szinte blokkol.Ez motortípusonként változó,hogy melyik mekkora fordulaton vesz a visszaváltást zökkenőmentesen és finoman,ehhez ismerned kell a motorod járását.Az enyém karbis,így nem okoz neki gondot az üzemanyag ellátás.Le nem cserélném soha injektorosra.
 
na úgy néz ki szombat délután megyünk megvesszük a motort! Már alig várom..remélem jól döntöttünk.
YAMAHA FZ6-S (FAZER)
 
Azért a piros lámpához való guruláskor szerintem jobb sebességi fokozatban gurulni,biztonságosabban lehet tartani a motor futását,bármikor gázt lehet adni szükség esetén. Általában 3-4-es fokozatban gurulok,gázt teljesen visszavéve,a megállás pontjához közeledve és a lendületvesztés mértékében váltogatok vissza,fékezek,és csak közvetlen a megállás pillanata előtt teszem üresbe.Guruló motort üresjárati fokozatból kurva szar sebességbe tenni,ha netalán gázt kell adni valamiért gyorsan,és általában ilyenkor a 2-es fokozatot nem szeretik a motorok,hanem inkább a 3-ast,viszont egy ütemű mozdulattal nem lehet üresből 3-asba tenni,ellenben gyorsan is kell cselekedni.Jah,amúgy meg ha lehet,akkor első motornak Triumph-ot vegyen az ember. Drágább kicsit,de a stresszmentes motorozás vele mindent kárpótol ;) :p

Nem is tudtam, hogy ilyen bonyolult előregurulni a lámpánál! :confused:
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére