Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek elsőnek?

Már hogyne számítana. Párom mikor megvette az FZ6-ját megültették neki. Úgy hogy, lecsíptek a hátsó rugóból, a sztenderből (mondjuk az nem lényeges elem inkább szükséges :D) és beejtették az elejét. Amikor vitt engem is mindig felpakolta a legkeményebbre a rugót, kicsit számított is, de túl sokat nem. Aztán megtanult motorozni, így átalakíttatta az ülést a futóművet meg vissza. Lényegesen vezethetőbb lett a motor. Pedig ha minden igaz 2 centiről beszélünk elöl és hátul is. Jah és kapott előre egy progresszív szettet is fincsibb olajat még félúton :) De ezeknek mondjuk volt költségvonzata rendesen.
Ha nagyon igenyes valaki lehet kapni elöre es hatra is allithato fotomüvez amin rugokemenyseget be es kifelegatlast is lehet allitani.
Istenigazabol senknek se kell menert nem motorozik ugy az utcan hogy kelljen.Arrol nem beszelve hogy igencsak eretni kell hozza rendesen beallitani.A gyark milliokat költenek arra hogy olyan futomüveket rakjanak a gepbe ami a 99%-nak megfelel.
 
Hol írtam, hogy nem számít? :)
A rugóból lecsípés meg valóban egyszerű, viszont az egyik legrosszabb megoldás... rövidül a rugó, a keménysége nem változik, visszaalakítani nem lehet, az előfeszítést meg hiába állítgatod nagyobb terhelés alatt, a kevesebb menet miatt így is-úgy is összeül... akkor már inkább a hosszabb kutyacsont, ha központi rugós+himbarendszeres a motor, de még az is megváltoztatja a rugózás jellegét.
Sehol, csak reagáltam :D Akkor még pelyhessegűek voltunk, nem is igazán tudtunk hogyan ültették meg, csak örültünk. Ma ezt már nem játszák meg az tuti. Nem is véletlen, hogy vissza lett alakítva.
 
Hajóssal értek egyet. A rugót meg lehet piszkálgatni, de évek mennek el az ideális menetstabilitás kialakítására a gyáraknak, komplett szériákban, hogy az tényleg a lehető legjobb legyen. Egy becsületesebb szerelő nem kotor bele, vagy legalább piszokul húzza a száját ha ezt kéred tőle...
 
Ha nagyon igenyes valaki lehet kapni elöre es hatra is allithato fotomüvez amin rugokemenyseget be es kifelegatlast is lehet allitani.
Istenigazabol senknek se kell menert nem motorozik ugy az utcan hogy kelljen.Arrol nem beszelve hogy igencsak eretni kell hozza rendesen beallitani.A gyark milliokat költenek arra hogy olyan futomüveket rakjanak a gepbe ami a 99%-nak megfelel.
Nah jah. Akad egy két olyan motor, aminek elég rendesen lehet állítani a futóművét. 10/9 csak az elállításig jutnak az okosok. Aztán meg panaszkodik, hogy mekkora szar a gép kanyarban meg egyebek.
 
Nah jah. Akad egy két olyan motor, aminek elég rendesen lehet állítani a futóművét. 10/9 csak az elállításig jutnak az okosok. Aztán meg panaszkodik, hogy mekkora szar a gép kanyarban meg egyebek.
Babu nem veletlen hogy a motogp-ben külön futomüves van aki csak avval foglalkozik persze összhangban a többi szerelövel.
 
Szerintem jó ha valaki válogat hiszen nem mind1, hogy pl. egy kezdő mire ül rá, hiszen a választék széles. Még A2 kategóriában is vannak bitang nagy 700 köbcentis vasak. Valamint mindenkinek más az ízlése, más kivitelű motoron érzi jól magát akkor miért vegyen olyat ami nem hozzá illik?
És akkor még jön Ekime indoka, teljesen egyet értek, a gyerek rossz példa volt.
PC már leírta, mire idejutottam: nem biztos, hogy az ember rögtön megtalálja, amit szeretne, vagy azt hiszi, hogy megtalálta, de kiderül, hogy van még annál is jobb.
De olyan is akad, hogy valami tökéletes, de pár év múlva másra vágysz.
Nem értem, miért kellene leragadni egy típusnál, ha az ember idővel rájön, hogy egy másik sokkal jobban megfelel az igényeinek?
 
PC már leírta, mire idejutottam: nem biztos, hogy az ember rögtön megtalálja, amit szeretne, vagy azt hiszi, hogy megtalálta, de kiderül, hogy van még annál is jobb.
De olyan is akad, hogy valami tökéletes, de pár év múlva másra vágysz.
Nem értem, miért kellene leragadni egy típusnál, ha az ember idővel rájön, hogy egy másik sokkal jobban megfelel az igényeinek?

Ezért is mondom hogy szerintem jó válogatni.
 
Ha kisebb lennék sem szeretnék 50 kilós pasit:)
Amúgy gyanús a túl magasság, most voltam egy konferencián, ahova szépen kiöltöztem, magassarkú, mifene, és a beszélgetőpartnereim többsége (főleg nők) kínosan alacsony volt hozzám képest.

Meg könnyü is vagy :p
Mondom, hogy én vagyok az átlag magasság :D
 
Bocsánat amiért nem mindenkinek van humorérzéke! :)
Akkor legyen példa a kabát!
Miért vesznek emberek sokkal nagyobb kabátot mint ami jó nekik? :)
 
És mi tart vissza attól (nem csak téged, bárkit is), hogy a motor lehetőségeihez képest, próbálkozva, a lehetséges állítható paraméterekkel játszva, a saját súlyodhoz, vezetési stílusodhoz, ízlésedhez állítsd, vagy állíttasd? Ha mást nem, legalább a rugóelőfeszítést, az minden motoron állítható, legalább hátul. És elvileg állítani is kellene, az lenne az alap futóműbeállítás, hogy rugóelőfeszítéssel beállítják az összeülést (hasznos rugóutat tulajdonképpen), aztán ahhoz lövik be a csillapítás(oka)t. Még könnyít is a dolgodon, ha csak rád kell szabni, nem vezeti más is a motorodat, vagy nem (vagy szinte sosem) viszel utast, mert egyszer belövöd, aztán soha többé hozzá se kell nyúlni.
Valamennyire még a villaszöggel is lehet játszani, mondjuk a teleszkópszárakat állítgatva, pár mm is sokat jelent néha. Ha meg kifogy az ember a lehetőségekből, végső esetben, lehet venni olyan rugóstagokat, amik mindenfele állítgathatók, lehet villarugót, villaolajat cserélni...
Mert közalkalmazotti fizetésből élek jelenleg :)
Na jó, ez önmagában még nemtakar mindent... Eddig fel sem merült bennem h állíttassam, többek között azért sem, mert mire rájöttem mi a bajom vele már javában gyűjtenem kellett h majd kitudjam fizetni a villa és elsőfék javítását, plussz venni gumit, a kopott helyett... szóval most anyagilag nem megy, még az indexek cseréjét sem engedtem a szerelőnek, pedig azok már megvannak, csak munkadíjba kerülne elvileg.
Na sebaj, majd egyszercsak erre is lessz keret :)
 
Nem azzal kell kezdeni, hogy nekiesni a futóműnek, és telerakni progresszív rugóval, meg hiperszuperultramagos villaolajjal, meg beleb*szni a full állítható Öhlins hátsó rugóstagot. A rugóelőfeszítés beállításához elég egy körmöskulcs, egy villáskulcs, pár kábelkötegelő, meg egy levegővétel, hogy rászánja magát az ember. És esetleg érdemes ráguglizni a futóműbeállítás kulcsszóra, elolvasni pár cikket, mielőtt szétállítgatja valaki a rugóstagjait. (Plusz, felírni a gyári beállításokat, hogy ha mégis sz*rabb lesz az eredmény, mint volt, legyen mihez visszatérni.) Utcai motorok szintjén, nincsenek hihetetlen nagy varázslások, általában nem állítható minden paraméter, főleg nem fokozatmentesen, hogy nagyon bele lehessen kavarodni.

A gyári beállítások nagyon jók, a gyári tesztpilótáknak, akik hajtják a tesztmotorokat, meg az átlag 1 személyes használathoz, amihez kb. belövik őket. Aztán, amikor megveszi az ember, elkezdi használni, jönnek az egyedi igények, meg a tapasztalatok. Arról már nem is beszélve, hogy az itteniek 90%-a használt motort vesz, vagy vett, amiken aztán csak a jóisten a tudója, ki mikor és mihez nyúlt hozzá, mennyi köze van rajta bármilyen beállításnak is a gyárihoz.
Nyilván más a helyzet a nem állítható rugóstagokkal, azt valóban, a gyárban hozzálövik a nagyátlaghoz, és éljen vele együtt az ember, ahogy tud. Az ilyen hátsó telókkal nem is lehet sokat kezdeni, általában gyárilag úgy vannak összerakva, hogy még egy sűrűbb/hígabb olajra csere se egyszerű, esetleg egy rugócsere, ami megoldható. A nem állítható első telóknál van némi mozgástér az olaj cseréjével, meg persze ott is szóbajöhet rugócsere, esetleg a benne lévő távtartók cseréjével az előfeszítés-állítás.
 
Sose felejtem el, hogy mekkora változást okozott az első telóolaj csere. Főleg, hogy az egyik villában már hiányos is volt a szint :D Még én is éreztem a difit :D
 
Nem azzal kell kezdeni, hogy nekiesni a futóműnek, és telerakni progresszív rugóval, meg hiperszuperultramagos villaolajjal, meg beleb*szni a full állítható Öhlins hátsó rugóstagot. A rugóelőfeszítés beállításához elég egy körmöskulcs, egy villáskulcs, pár kábelkötegelő, meg egy levegővétel, hogy rászánja magát az ember. És esetleg érdemes ráguglizni a futóműbeállítás kulcsszóra, elolvasni pár cikket, mielőtt szétállítgatja valaki a rugóstagjait. (Plusz, felírni a gyári beállításokat, hogy ha mégis sz*rabb lesz az eredmény, mint volt, legyen mihez visszatérni.) Utcai motorok szintjén, nincsenek hihetetlen nagy varázslások, általában nem állítható minden paraméter, főleg nem fokozatmentesen, hogy nagyon bele lehessen kavarodni.

A gyári beállítások nagyon jók, a gyári tesztpilótáknak, akik hajtják a tesztmotorokat, meg az átlag 1 személyes használathoz, amihez kb. belövik őket. Aztán, amikor megveszi az ember, elkezdi használni, jönnek az egyedi igények, meg a tapasztalatok. Arról már nem is beszélve, hogy az itteniek 90%-a használt motort vesz, vagy vett, amiken aztán csak a jóisten a tudója, ki mikor és mihez nyúlt hozzá, mennyi köze van rajta bármilyen beállításnak is a gyárihoz.
Nyilván más a helyzet a nem állítható rugóstagokkal, azt valóban, a gyárban hozzálövik a nagyátlaghoz, és éljen vele együtt az ember, ahogy tud. Az ilyen hátsó telókkal nem is lehet sokat kezdeni, általában gyárilag úgy vannak összerakva, hogy még egy sűrűbb/hígabb olajra csere se egyszerű, esetleg egy rugócsere, ami megoldható. A nem állítható első telóknál van némi mozgástér az olaj cseréjével, meg persze ott is szóbajöhet rugócsere, esetleg a benne lévő távtartók cseréjével az előfeszítés-állítás.

Én sem arra gondoltam, hogy új alkatrészekre kellene horror összegeket költenem, hanem hogy az ilyesminek egész komoly munkadíja lehet, hisz csomószér visszamész állítgatni mire jól sikerül a beállítás. És ugyan nem vagyok műszaki analfabéta, de azzal a minimális motor-szerelési tapasztalatommal amit eddig magamraszedtem nem mernék nekiesni a motoromnak. Az ilyesmivel azért várnék még pár évet, hátha magamraveszek némi tudást még... És tudom hogy a google a barátom, de azért a futóműbeállítást had ne az onnan szerzett - kétes - infókból építkezve csináljam...
 
De ha meg minden aprósággal szerelőhöz rohangálsz, sose fogsz merni hozzányúlni. OK, gumit nyilván ne cserélj házilag, de ha bevallottan nem tartod magad műszaki analfabétának, nem értem, miért ne tudnád pl. az indexeket magadtól kicserélni? Vagy mondjuk úgy, hogy ott áll a közelben a tesód, vagy egy hozzáértőbb haverod, és segít, ha kell. Ez is pont olyan, mint a motorozás, csak elméletben nem lehet megtanulni. És máshogyan hogy szednéd fel azt a plusz tudást, amit szeretnél? Ha a netről szerzett infók számodra "kétesek", akkor mi lesz a hiteles forrás? Fórumtársak, márkatársak, akikkel akár ugyanúgy a neten tartod a kapcsolatot? És hogy ellenőrzöd a tudásukat? Ha így állsz neki, az egyetlen hiteles forrás egy motorszerelői tanfolyam lesz (aminek, őszintén szólva, az itt megjelent "szakmai cikkek" elolvasása után , mondjuk úgy, kételkedem a hitelességében, tekintve, hogy ilyen sulit végzett hölgy volt a "szakmai forrás").
Hidd el, a te motorodon pont nincsenek hatalmas műszaki talányok. Ha tényleg van valamennyi műszaki érzéked, láttál már szerszámokat közelről, töltsd le valahonnan a gépkönyvét, nézegesd, és kezdd el megcsinálgatni rajta annak alapján először az egyszerűbb, aztán majd a bonyolultabb ellenőrzéseket, javításokat. A szerelő se mindenható, ő ugyanúgy nem tud mindent fejből (főleg, ha nem márkaspecifikus szakszervízben dolgozik), max. az általános dolgokhoz tud rutinból hozzákezdeni.
Apropó, megnéztem a motorod adatait... egyetlen dolog állítható a futóművén, a hátsó rugóelőfeszítés. Annak az állításával nagy katasztrófát nem tudsz csinálni házilag se, viszont egy futóműspecialista se igen hiszem, hogy túl tudná variálni annyira, hogy többször kelljen visszamenni miatta... :) Van itt egy cikk, nem hülye ember írta, érdemes elolvasni: http://totalbike.hu/magazin/2012/05/25/a_futomuallitas_nem_misztikum/
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére