Amúgy, hogy a témához visszatérjünk én az első nagymocimmal a cb500-al maradéktalanul elégedett voltam/vagyok.
Az elején kockásan kanyarodtam ugyan, és nehéznek éreztem, de aztán ráéreztem a dolgokra.
A motor jó kezdőmotor, amennyiben az ember rájön a trükkjére. Ugyanis az a helyzet hogy az én motorom esetében állandóan úgy éreztem, hogy nem vehetem be annyival a kanyart mint a többiek. Rájöttem az okára is: eleve könnyű vagyok 55-60 kg közötti, de ez még hagyján, a motor súlyelosztásából és az én könnyűségemből adódóan nincs elég súly a hátsó keréken. (még akkor sem igazán ha sátrat is felkötök, meg a hátsó doboz is fullon van, hisz nem téglákat cipelek) A súly hiánya miatt rosszabb a tapadás ott, és a hátsókerék hajlamos "elúszni" kanyarokban. Persze engedelmeskedve a fizika törvényeinek szépen az út széle felé sodródik, és ha nem akarok elesni fékezni kell. Na ez kanyar közben elég bajos volt eleinte, aztán ráéreztem a megoldásra: apránként, finoman adagolt hátsófék kanyar közben. Ha hirtelen, vagy akár csak kicsit erősebben fékeznék az rontana a helyzeten, hisz előrevinné a motor súlypontját, viszont finom kis hátsó fékekkel, épp annyit tesz csak, hogy a hátsó rugózás lehelletnyit összébb megy, így gyakorolva nyomást a kerékre, és növelve a tapadást.
Egyszóval megkellett tanulnom fékezve kanyarodni, és akár még gyorsítani is kanyar közben, úgy hogy mindeközben hátsófékezek. Na a hátsóféket tuti sűrűbben kell majd cserélnem
Viszont vittem már utast is. Hát úgy egy álom volt menni. (Persze az utas is jól viselkedett) de a lényeg, hogy cseppet sem csúszkált ki a segge, nem akart elmászni, meg semmi ilyesmi. Furcsa is volt, úgy éreztem mintha túlóvatoskodnám a dolgot, pedig csak a szokásos rákészülés volt bennem a hátsó fékezésre, amire viszont akkor nem volt szükség.
Szóval kezesbárány a CB500-ha megtanulod a trükkjét, bátyus aki gs500 fan, még azt is mondta miután ő vezette, és én ültem hátul hogy jobban fordul mint az ő gs-e... Ezt szerintem az ominózus súlyponti dolok miatt is érezhette, de akár amúgy is lehet benne valami.
Hozzáteszem, tervezem új kerék vételét, mert az előző eléggé megkopott a szezon végére, és hátha ez is segít kicsit a tapadáson.