Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek elsőnek?

Én vágom, autóval egyáltalán nem fékezel, megáll majd magától, de ezt motornál mire kivárnád már tényleg baromira kéne végig egyensúlyozni, vagy a legvége fele amikor már tényleg csak gyök2-vel gurul majd eldől az ember.... Hát ezt motorral tényleg neakarja senki kivitelezni. Egyenletes, határozott fékezéssel kell szépen megállni.
 
Én vágom, autóval egyáltalán nem fékezel, megáll majd magától, de ezt motornál mire kivárnád már tényleg baromira kéne végig egyensúlyozni, vagy a legvége fele amikor már tényleg csak gyök2-vel gurul majd eldől az ember.... Hát ezt motorral tényleg neakarja senki kivitelezni. Egyenletes, határozott fékezéssel kell szépen megállni.
nahhh, leesett a kő, akkor mégiscsak érthető a dolog :D Igen, pontosan erre gondoltam :ok:
 
Amúgy, hogy a témához visszatérjünk én az első nagymocimmal a cb500-al maradéktalanul elégedett voltam/vagyok.
Az elején kockásan kanyarodtam ugyan, és nehéznek éreztem, de aztán ráéreztem a dolgokra.
A motor jó kezdőmotor, amennyiben az ember rájön a trükkjére. Ugyanis az a helyzet hogy az én motorom esetében állandóan úgy éreztem, hogy nem vehetem be annyival a kanyart mint a többiek. Rájöttem az okára is: eleve könnyű vagyok 55-60 kg közötti, de ez még hagyján, a motor súlyelosztásából és az én könnyűségemből adódóan nincs elég súly a hátsó keréken. (még akkor sem igazán ha sátrat is felkötök, meg a hátsó doboz is fullon van, hisz nem téglákat cipelek) A súly hiánya miatt rosszabb a tapadás ott, és a hátsókerék hajlamos "elúszni" kanyarokban. Persze engedelmeskedve a fizika törvényeinek szépen az út széle felé sodródik, és ha nem akarok elesni fékezni kell. Na ez kanyar közben elég bajos volt eleinte, aztán ráéreztem a megoldásra: apránként, finoman adagolt hátsófék kanyar közben. Ha hirtelen, vagy akár csak kicsit erősebben fékeznék az rontana a helyzeten, hisz előrevinné a motor súlypontját, viszont finom kis hátsó fékekkel, épp annyit tesz csak, hogy a hátsó rugózás lehelletnyit összébb megy, így gyakorolva nyomást a kerékre, és növelve a tapadást.
Egyszóval megkellett tanulnom fékezve kanyarodni, és akár még gyorsítani is kanyar közben, úgy hogy mindeközben hátsófékezek. Na a hátsóféket tuti sűrűbben kell majd cserélnem :D
Viszont vittem már utast is. Hát úgy egy álom volt menni. (Persze az utas is jól viselkedett) de a lényeg, hogy cseppet sem csúszkált ki a segge, nem akart elmászni, meg semmi ilyesmi. Furcsa is volt, úgy éreztem mintha túlóvatoskodnám a dolgot, pedig csak a szokásos rákészülés volt bennem a hátsó fékezésre, amire viszont akkor nem volt szükség.
Szóval kezesbárány a CB500-ha megtanulod a trükkjét, bátyus aki gs500 fan, még azt is mondta miután ő vezette, és én ültem hátul hogy jobban fordul mint az ő gs-e... Ezt szerintem az ominózus súlyponti dolok miatt is érezhette, de akár amúgy is lehet benne valami.

Hozzáteszem, tervezem új kerék vételét, mert az előző eléggé megkopott a szezon végére, és hátha ez is segít kicsit a tapadáson.
 
Nekem eleinte nem volt üres a motoromon, így vagy behúzott kuplunggal álltam végig a pirosat, vagy még menet közben a visszaváltásnál pöccintettem egyet rajta 2.ban s üresben érkeztem. Mondjuk azt mondják egészségesebb autónál is, ha sebességben kis motorfékkel gurulsz, de nekem valahogy nem így rögzült, így motorral is előfordul, hogy üresben érkezem. Mondjuk ezt a billegést nem igazán értem. Én sokszor még lassú manőverezni is szoktam (vagy hogy hívják azt a lehetős leglassabb gurulást, amikor már a kormány forgatással próbálsz függőlegesbe maradni :D) hogy ne kelljen letenni a lábam. Imádom, mikor vált a lámpa, de a bamba balga autósok nem indulnak el, s miattuk kell letenni a lábam :S
 
Nekem eleinte nem volt üres a motoromon, így vagy behúzott kuplunggal álltam végig a pirosat, vagy még menet közben a visszaváltásnál pöccintettem egyet rajta 2.ban s üresben érkeztem. Mondjuk azt mondják egészségesebb autónál is, ha sebességben kis motorfékkel gurulsz, de nekem valahogy nem így rögzült, így motorral is előfordul, hogy üresben érkezem. Mondjuk ezt a billegést nem igazán értem. Én sokszor még lassú manőverezni is szoktam (vagy hogy hívják azt a lehetős leglassabb gurulást, amikor már a kormány forgatással próbálsz függőlegesbe maradni :D) hogy ne kelljen letenni a lábam. Imádom, mikor vált a lámpa, de a bamba balga autósok nem indulnak el, s miattuk kell letenni a lábam :S

na pont a kormányforgatásos billegésről van szó it.... mi azt nem szeressük
 
Jaaa. Pedig az jókis egyensúly gyakorlat és lehet belőle sokat tanulni, amit később máskor is lehet hasznosítani.
igen, meg lehet vele égni a forgalom többi résztvevője előtt... inkább kihagyom, köszi, mire rájöttem, hogyan tudom elkerülni, gyakoroltam épp eleget :D :D :D
 
Áhhhááááá! Oké, leesett! Festett barna vagyok titokban, amiről még én se tudok, annyira top secret.
Kismilliószor egyensúlyozok így. Franc fog megállni, már csak azért se! :D Még egyszer se volt olyan, hogy kiestem volna egy pillanatra is az egyensúlyomból. Ezt gyorsan le is kopogom! :D
 
hát basszus, én meg inkább elpazarolok piros lámpánként 14 csepp benzint, mint hogy billegve bénázzak a vonalig :D :D :D

Amúgy azon gondolkodtál már, hogy a módszereddel, pl. vizes úton, vagy buszmegálló közelében (ahol esélyes, hogy valami sz*r kicsöpögtet magából némi olajat), esetleg olyan helyen, ahol régen javították ki a felgyűrt aszfaltot, növeled az esélyeidet egy alapos motorral takarózásra? :)
 
Amúgy azon gondolkodtál már, hogy a módszereddel, pl. vizes úton, vagy buszmegálló közelében (ahol esélyes, hogy valami sz*r kicsöpögtet magából némi olajat), esetleg olyan helyen, ahol régen javították ki a felgyűrt aszfaltot, növeled az esélyeidet egy alapos motorral takarózásra? :)
amúgy basszus tényleg senki nem érti Ciccen kívül, hogy nem 90-nel lámpáig száguldásról és végül hirtelen lebólintós satufékezésről beszélek???? :D :D :D
 
Szerintem azzal növelné az esélyeit egy alapos motorral takarózásra ha erőn felül üresben gurulva próbána egyensúlyozni a 1 km/h-val sem haladó motoron, merthogy ilyenkor már elég egy apró kihagyás, rossz mozdulat, és máris aládbicsaklott a motor (tudom tudom, olyan ügyesek vagytok hogy ilyesmi nem történik meg, mert akkor inkább leteszitek a lábatok.). Ugyanígy, természetesen az, hogy nem üresben gurulva érkezünk a lámpához nem azt jelenti hogy nem vesszük figyelembe a féktávot, az útminőséget, az időjárási körülményeket, és azt, hogy a tervezettnél hamarabb is lehet h meg kell állnunk. Szerintem amúgy abban is bőven van kockázat hogy üresben gurulgatsz az úton, mert pl nem tudsz hirtelen gázt adva elkerülni egy oldalról belédszáguldani akaró idiótát... csak hogy vvalami radikálisat mondjak, hátha beleköt valaki.
(plussz: útfelgyűrődés? - mert üresben araszolva, gyök kettővel nem veszéleyes dolog... hát persze...
olajfolt? - nem kanyarról beszélünk haolyan erővel kéne fékezni hogy egyenesben is eltanyálj egy olajfolton akkor ott még te sem gyök kettővel gurulgatnál....)
 
Értem, miről beszélsz, ettől függetlenül tartom, amit írtam... :)
nem hiszem, hogy érted... :) Egyszerűen annyi kevés gázzal közelítem a lámpát, hogy a motor még épp megtartsa magát, ne nekem kelljen billegve egyensúlyozgatnom vele. És amikor elérem a vonalat, fékezek, hogy megálljak. Ennyi.
Azzal szemben, hogy már 50 méterről elveszem a gázt, és a meglévő lendülettel gurulgatok a lámpáig, aminek a vége (túl azon, hogy elérek-e odáig lendületből vagy sem) már olyannyira gyökkettővel csordogálás, hogy billegni, kacsázni, dülöngélni kezd a motor, egyensúlyozni kell vele - és nem hiszem, hogy kisebb lenne a taknyolás veszélye ebben a billegális állapotban, ha az általad említett gyűrött aszfalt/olajfolt/vizes aszfalt esete forog fent :)
 
Szerintem azzal növelné az esélyeit egy alapos motorral takarózásra ha erőn felül üresben gurulva próbána egyensúlyozni a 1 km/h-val sem haladó motoron, merthogy ilyenkor már elég egy apró kihagyás, rossz mozdulat, és máris aládbicsaklott a motor (tudom tudom, olyan ügyesek vagytok hogy ilyesmi nem történik meg, mert akkor inkább leteszitek a lábatok.). Ugyanígy, természetesen az, hogy nem üresben gurulva érkezünk a lámpához nem azt jelenti hogy nem vesszük figyelembe a féktávot, az útminőséget, az időjárási körülményeket, és azt, hogy a tervezettnél hamarabb is lehet h meg kell állnunk. Szerintem amúgy abban is bőven van kockázat hogy üresben gurulgatsz az úton, mert pl nem tudsz hirtelen gázt adva elkerülni egy oldalról belédszáguldani akaró idiótát... csak hogy vvalami radikálisat mondjak, hátha beleköt valaki.
midig tökéletesen megfogalmazod helyettem, köszönöm!!!! :love:
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére