Nem (csak) az a baj, hogy nincs meg a fokozatosság, hanem az, hogy sokszor azért nincs meg, mert az "okos haverok" elkezdik oltogatni a full kezdőt olyan baromságokkal, mint az "1000 alatt nincs motor", meg a "vegyél legalább 600-ast kezdőmotornak, a többit úgyis hamar kinövöd". (Ez utóbbiban akár lehet is valami egyébként, csak meg kell nézni, kinek mondja az ember.) Lóf*szt növi ki... illetve, igen, kinövi 2-3 szezon alatt, de pont ez lenne a lényege, hogy nullkilométeres s*ggel ne egyből valami vadállatra üljön, amivel minden méter orosz rulett, hanem valami barátságosabb jószágra, amivel megtanulja az alapokat. És az "alapok" nem azt jelenti, hogy tudok elindulni-megállni, megcsináltam mindent a rutinpályán, meg vezettem 15 (mittudoménmennyi a kötelező mostanában) órát forgalomban+vizsga. Sőt, még nem is azt, hogy utána elmentem kétszer vezetéstechnikai tréningre, ahol ellenőrzött körülmények között "kerültem" necces(ebb) szitukba. Azt aláírom, hogy segít, de nem fog pótolni pár év-pár10ezer forgalomban levezetett km-t. És nem is akkor van kinőve, amikor az autópályán már végigmegy csutkagázon Siófokig, úgyhogy jó lenne már még egy fokozat, vagy +50km/h végsebesség, hanem, mondjuk, amikor már rutinból oldja meg a helyzeteket, valós körülmények között...
Nem csak annyi a követelmény, hogy 125-ösnél nagyobb legyen, és még ne lépje túl az A2 teljesítményhatárát?
Csak kérdeztem, nem tudom Annó a korlátlan A-nál volt és ugye az újnál is van minimum. De A2-nél nem tudom
Szerintem (és ezúton kérek elnézést) ez a fiúk, férfiak hülyesége, ill. inkább rájuk jellemző. De tény, hogy akinek a legnagyobb a szája ("Lepencén nem megy eleget az R1") az szokott a legszebbeket alkotni egy veztechnikai tréningen. Olyan jót röhögtem a Safetyn is. Arra hivatkozott a csávó, hogy az Ő R1, na az nem ilyen és ugyan már mutassa meg neki az instruktor azzal a csutkakormányos okossággal ugyanazt, amit a CBF1000-el. Mert persze marhára nem volt ám ügyes, csak nagy a pofája.
Jah és egy nyílt napon is hallottam az okosokat. "Áh, az én egyhengeresemmel ilyet nem tud." Persze mert a hátsó fék használata a hengerek számától függ
Tudom, hogy elsősorban nem a tanpályán kell megtanulni motorozni, de például mai napig nem értem, nekem miért nem oktatták motorral is az emelkedőről való elindulást? Kb egy mélygarázsba nem tudok egyelőre lemenni, mert félek, hogy eldöntöm a motoromat, mivel sosem éreztem még, hogy viselkedik ilyenkor. Meg egy csomó technikát is megmutathatnának, ha már az ember kifizeti azt a nem kevés pénzt. Pl. hogyan kell úgy lassan kanyarodni, hogy ne bicsakoljon alá a kormány és ne sz*rd össze magad és tedd le a lábad, vagy hogyan kell felállítani a motort ha mégis megtörtént a baj stb. Gondolom ennek mind-mind megvannak a maga kis trükkjei. Ha csak párat ezekből megtanítanának, sokkal könnyebben vágna neki szerintem bármelyik kezdő motoros a további motorozgatásnak. Velem sokan kezdtek olyanok a tanpályán, akiknek tudom, hogy nem lett végül jogsijuk, pedig szerintem lehetett volna, csak mondjuk kevesebb kitartásuk volt, és úgy voltak vele nekik ez nem megy. Lehet csak több odafigyelés kellett volna nekik, nekem ugye szerencsém volt, ott volt a férjem, de nem mindenki mellett van egy tapasztaltabb motoros, hogy segítsen..... :/
Ebben az a vicc, hogy az ottan egyik főinstruktor (Szabó Ákos, ha jól emlékszem a nevére) anno az első itthoni streetfighteresek között volt (Erdős Csaba, Tölgyesi "Babu", és a többiek), szóval gyanús, hogy kb. tökmindegy, milyen motorral kell megcsinálnia a gyakorlatokat
Nekem oktatták az emelkedőn való elindulást, ráadásul olyan dombon, amin a kocsival alig bírok felmenni! Na holnap igyekszem nem elfelejteni és lefényképezem végre Teherautóval is ott tanultam az indulást. Mellesleg szerintem ne a lemeneteltől félj, hanem hogy mész ki onnan... Legurulni könnyebb, mint feltornázni a motort, főleg ha nincs lehetőséged egy kis lendülettel nekiindulni. Amúgy mikor úgy döntöttem, hogy a Viragot lecserélem (anno az volt itthon, azon kezdtem motorozni, de egyre jobban "megutáltam", bár közrejátszott az is, hogy nem volt tip-top a motor :/), ugye elkezdtem nézelődni, hogy kb 40-50 lovasat szeretnék, mondjuk 200 kg-ig. Miután volt 1-2 elképzelésem, pl a GS, úgy voltam vele, hogy már csak rá kell ülnöm, hogy leér e a lábam. Szerencsére helyben találkoztam egy GS-es pasival, aki megengedte, hogy ráüljek és ezzel el is döntöttem, hogy ilyenem lesz. Igazából nem mentem arra, hogy külsőleg nagyon tetszen a motor, hanem arra hogy legyen egy olyan gépem, amin megtudom tanulni az alapokat. Bár nekem amúgy könnyebb volt a 170 cm-emmel vadászni, ez tény Azért is félnék olyan motort venni, amiről alig ér le a lábam, mert nyáron a Karasna túrán egy alacsonyabb csajszi is volt ott egy mittudoménhanyas SV-vel, de még magamnak is nagy lett volna az a motor. Konkrétan a motorra kellett ugrania, mert ha jól láttam, kb egyáltalán nem ért le róla a lába. Aztán volt egy olyan szituáció, hogy meg kellett állnia az út szélén és épp egy picike gödörnél fékezett le. Tette volna a lábát le, csak hááát nem jött össze neki és puff, 90 fokban el is dőlt. Ha mondjuk csak 5 cm-rel hosszabb a lába, simán megtartja a motort, szerintem. De biztonságosabb, ha letudod tenni legalább féltalpnyira a lábad. Ezért is félek apám 600-as CBF-jétől. Úgy emlékszem, hogy 10 éve nem ért le nagyon a lábam róla, és amúgy azóta én nem nőttem Bár mondták, hogy állítható az ülése, de mielőtt felteszem a GS-t használtra, azért csak kipróbálom a Hondát, hogy kompatibilis-e hozzám...
Mellesleg kezdésnek simán ajánlom a 600-as Diversiont is. Elvileg 20 kg-val nehezebb, mint a GS, és én meg könnyebbnek éreztem Manőverezni is egyszerűbb vele és még a lábam is jobban leér róla
Ő még az elsők között kezdte, de szerintem azóta már cserélődött és frissült a csapat. Amikor én voltam nekünk két másik oktató tartotta a tréninget, ő meg egyedül foglalkozott egy csajjal. Belsős Hondás dolgozó volt, ott tanult meg motort vezetni, aztán csak vizsgázni ment el egy suliba, mert a Safetynél nem lehet. Peddig többet ér. De szerintem totál mindegy, hogy melyiküket hozzuk példának, mindegyik pöpec jól nyomja, olyan kiképzést kapnak és folyamatos továbbképzésük is van. Mesélték, hogy Japánba olyan a Safety, hogy az egész Honda paletta rendelkezésre áll. Ergo pont olyan motoron tudsz gyakorolni, mint a sajátod Európában a Spanyol kp. a csúcs, ami szintén elég komoly, már a Magyarhoz képest. Én jónak tartom és arányaiban nem drága, ha azt veszed, hogy meg tudsz előzni egy bukást, balesetet és a motorod javíttatását. Amúgy mindig megy az okoskodás, hogy "tessék odaadom a motorom, felmehetsz a pályára, aztán mutasd már meg hogy ezzel is lehet." Persze nem szabad nekik, még az ő sajátjukkal sem, csak spécin átalakított oktatómotorral. Én még a terepesre lennék kivi. Azt mondják utcán is lehet hasznosítani az ott tanultakat. Csak nekem még azok a gyerekmocsik is nagyok Meg nem annyira megfelelő a felszerelésem.
Boszi kötözködni akarsz? Mina ugy latszik kimaradt azt nem olvastatok hogy irtam minden kezdet nehez.De azt te is tudod hogy ahoz hogy megtanuljon valaki menni kell.Könyvböl innen onnan olvasgatva nem lehet megtanulni. Mnetel mar eleg sok motorral es tudod mindegyikkel lehet lassan menni.Azt se olvastatok hogy mondtam mindenki ugy menjen ahogy biztonsagosnak erzi es ne törödjön vele a masik gyorsabb vagy nem.Szerintem ezek olyan arany szabalyok amit be kell tartani a többi aztan jön magatol.
Én teszteltem anno... http://csajokamotoron.hu/magazin/mo...j-a-zoeld-uton-kawasaki-ninja-250r-2008-teszt
Haveromnak van, felajánlotta próbára, meg azt is, hogy az legyen az én motorom, de nem. Pedig még rózsaszín kitet is nézett hozzá, hogy csajmotorrá varázsolhassuk, ha igent mondok. Az ülésmagassága jó, még nekem is (155 centi vagyok, a kétláb-telitalp nem megy róla, csak lábujjhegyen), ami miatt a kipróbálásig sem jutottam el, az a súlypontja. Rajta ülve, úgy, hogy ki volt hajtva a sztender, nehezen bírtam egyenesbe állítani, izmoznom kellett. Ez persze menet közben nem számít, de elképzeltem, hogy minden megállás-elindulás milyen lesz... Ki kell próbálni, neked jó-e, mert haverom nem adta volna oda nekem, ha nem tökéletes kezdőmotor, kezesbárány, toleráns.
Erre szerintem alapvetően egy válasz van: azért, mert az itthoni motorkerékpár-vezetői oktatás alapjai megragadtak a 60 évvel ezelőtti szinten... OK, valamit változott a szlalom, meg tettek be plusz egy feladatot a rutinba (plusz a motortolás, meg a középállványra állítás, de minek...), de az alapok azon a szinten vannak, amikor még az MZ volt a nagymotor...
Nana tetszett a kis olvasmány a tesztedről, hasznos volt. Macs neked is köszi az információkat nem sokkal vagyok magasabb (159) mozgok, tornázgatok sokat remélem meglátszik majd a hatása, és meg tudom tartani.
dehogy kötözködni akarok, csak a tényeket közöltem Ellenben ÉN igazából ki is kérhetném magamnak, hogy a segítőkész válaszaimat felesleges mellébeszéléssé minősítetted le... akkor most ki is kötözködik???
En is segitökesz akartam lenni.Radasul talan tapasztalatom is van eleg no meg egy par embert ismertem mar aki elkezdte a motorozast.
Akkor csak szólók, hogy motorral nincs emelkedő. Sok helyen még az autós oktatásnál is egy ilyen rámpa szerű szar van, ami épp, hogy nagyobb egy fekvőrendőrnél. Én ezt a vez technikán tanultam meg, mondjuk ott meg is kellett fordulni, na az nem volt egyszerű. Szerintem most nem menne, vagy legalábbis nem merném Az egyenes garázsoktól nem fosok. Mivel nekem mióta motorom van, azóta teremgarázsba van, így egyből kellett gyakorolni. Mondjuk nem mondom, hogy nem volt szívdobogásom először Meg ugye teljesen felnyíilik, mielőtt indulok, szóval csak ki kell jönni, nem kell rajta megállni s elindulni. Viszont most az albiban, vagy hát alatta, kicsit meg van csavarva, mert nem csak, hogy meredek, de kanyar is van a végén. Időbe telt, mire le mertem jönni és kifelé még nem jutottam el odáig, hogy ki merjek jönni. Így mindig megkérem a Drágát, hogy menjen már ki nekem Abból a szempontból szar, hogy nem mehetek amikor akarok, de mivel rohadtul semmi időm nincs, így ritka az olyan szitu, hogy mennék de nincs aki kiálljon Ha lenne, akkor inkább áll fél napot az utcán a motor. Nekem ez az idei egyik kihívás, amit le kell küzdenem. Azt még hozzátenném, hogy az emelkedő, pontosabban a lejtő igencsak máshogy működik, ha jár a motor és ha nem. Még a 250 ccm-nél is érezhető az a motorfék. Mondjuk az első leállásomnál is csak legurultam, na az is megérne egy blogot, az a bénázás és majdnem motorral betakarózás
én meg pont ezért írtam, hogy a nők női válaszokra vágynak, mert ami a pasik szerint segítőkészség, az nálunk nőknél legtöbbször kioktatásként, lekezelésként, észosztásként, ledegradálásként csapódik le...