B
_Bq_
Vendég
Az a sok kis apró infó, az nagyon fontos a csajoknak/kezdőknek - láttam már srácot aki bújta az itteni kezdő rovatokat, inkább hozzászólás nélkül, merthogy az "ciki" . A kezdők vergődésére a "nenyávogjámá" ismétlése édeskevés. Ami neked egyértelmű, az neki még az életét jelentheti. Nem lesz tőle senki se kevesebb, ha megválaszolja a felmerülő akár elsőre botornak tűnő kérdéseket. Valamikor te is elkezdted és ne feledd, teljesen másként. Mások voltak a közlekedésben résztvevő teljesítmények. Mind autó, mind motor oldalon. Most már nincs meg a babettától induló fokozatosság, így aki rögtön egy 250-es, neadjisten akár hatszázas, és már lelkesebb vasacskára ül, nem baj ha tisztába kerül azzal hogy mi vár rá, vagy a felmerülő apróságokból hogy ne legyen nagyobb életre szóló perec.
Nem (csak) az a baj, hogy nincs meg a fokozatosság, hanem az, hogy sokszor azért nincs meg, mert az "okos haverok" elkezdik oltogatni a full kezdőt olyan baromságokkal, mint az "1000 alatt nincs motor", meg a "vegyél legalább 600-ast kezdőmotornak, a többit úgyis hamar kinövöd". (Ez utóbbiban akár lehet is valami egyébként, csak meg kell nézni, kinek mondja az ember.) Lóf*szt növi ki... illetve, igen, kinövi 2-3 szezon alatt, de pont ez lenne a lényege, hogy nullkilométeres s*ggel ne egyből valami vadállatra üljön, amivel minden méter orosz rulett, hanem valami barátságosabb jószágra, amivel megtanulja az alapokat. És az "alapok" nem azt jelenti, hogy tudok elindulni-megállni, megcsináltam mindent a rutinpályán, meg vezettem 15 (mittudoménmennyi a kötelező mostanában) órát forgalomban+vizsga. Sőt, még nem is azt, hogy utána elmentem kétszer vezetéstechnikai tréningre, ahol ellenőrzött körülmények között "kerültem" necces(ebb) szitukba. Azt aláírom, hogy segít, de nem fog pótolni pár év-pár10ezer forgalomban levezetett km-t. És nem is akkor van kinőve, amikor az autópályán már végigmegy csutkagázon Siófokig, úgyhogy jó lenne már még egy fokozat, vagy +50km/h végsebesség, hanem, mondjuk, amikor már rutinból oldja meg a helyzeteket, valós körülmények között...