Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek elsőnek?

Lehet, hogy minden problémád megoldódna egy magasabb, szélesebb kormánnyal. Nem emlékszem, milyen a ZiZik gyári kormánya, de akár az is elég lehet, ha a kormánycsutkákat átrakjátok a villahíd fölé, ha gyárilag nem ott vannak. Kezdetben (is) elég sokat segíthet, ha nem dőlsz annyira rá a tankra vezetés közben, meg ha a kormány befordításakor nem azon agyalsz, hogy elfér-e a kezed a tanktól úgy, hogy még a kezelőszerveket is használni tudd.
Esetleg csináltathattok olyan kormánykiemelő adaptert egy jó esztergályossal/maróssal, ami a gyári felfogatásokhoz csatlakozik, és belemegy egy utcai motor kormánya. Meg lehet csinálni úgy is, hogy gyári alkatrészt ne kelljen bántani hozzá, és ha belejöttél, visszaépíteni az eredeti állapotra.
 
Aki csúszós úton meg tud tanulni motorozni, az bárhogy tud motorozni;)
A tegnapi nap mondjuk semmivel nem volt rosszabb, mint egy tavaszi zuhé után. Márpedig tavasszal sem hagyjuk ott a motort, hogy gyalog hazajöjjünk, nem?
(Jó, mondjuk nagy a szám, az én motorom a garázsban van, tőlem sok kilométernyire, papírok nélkül, nekem nem olyan egyszerű télen előszedni...)

ZéPétől vettél órákat? :D
Azért nem mindegy, hogy tavasszal, amikor kezdi verdesni a hőmérő a 20-25 fokot napközben, és nincs tartósan hetekig 10 alatt, kap el egy zuhé, vagy a tartós 0-10-es tartomány+taknyos-nyálkás-kitudjamicsapódottrá utak időszakában jön 1-2 nap 10-15 fok, és úgy egy eső. Sose fog úgy tapadni a gumi... Főleg reggel-este, amikor inkább van 5 fok alatt a levegő, mint fölötte.
Részemről októbertől március-áprilisig pihen a vas, nem hiányzik se egy hirtelen felindulásból elkövetett leamortizálás, se az amúgy is kínlódó ízületeim továbbfagyasztása. Akkor inkább vállalom a papírkutyaságot :)
 
Lehet, hogy minden problémád megoldódna egy magasabb, szélesebb kormánnyal. Nem emlékszem, milyen a ZiZik gyári kormánya, de akár az is elég lehet, ha a kormánycsutkákat átrakjátok a villahíd fölé, ha gyárilag nem ott vannak. Kezdetben (is) elég sokat segíthet, ha nem dőlsz annyira rá a tankra vezetés közben, meg ha a kormány befordításakor nem azon agyalsz, hogy elfér-e a kezed a tanktól úgy, hogy még a kezelőszerveket is használni tudd.
Esetleg csináltathattok olyan kormánykiemelő adaptert egy jó esztergályossal/maróssal, ami a gyári felfogatásokhoz csatlakozik, és belemegy egy utcai motor kormánya. Meg lehet csinálni úgy is, hogy gyári alkatrészt ne kelljen bántani hozzá, és ha belejöttél, visszaépíteni az eredeti állapotra.


Még tavasszal gyakorolok és adok egy kis esélyt magamnak, aztán ha nagyon nem megy, akkor lehet az lesz amit te javasolsz.... :)
 
Én én is inkább egy könnyebb és kisebb vasra szavaznék, mert a kihívás nem egyenlő a szenvedéssel. Amúgy meg olyan motort kell választani, amit ha nagyon kell fel tudsz állítani egyedül is. És hidd el, a technikán múlik, nem a saját súlyodon. Ha ügyes vagy felkapod a 160 kg-t is könnyen. Ezt is gyakorolni kell. Le az idomokat, alá egy pokrócot és hajrá. Persze csak, ha már megismerted a technikákat ;) Kis hendikeppel (nem az oldalán feküdt hanem a spéci vason) én is felkaptam a CBF1000-t, egymás után 4-szer. Aztán nem bírtam lábra állni pár percet, mert a combom megérezte, de nem lehetetlen. A sajátom a földről már kényszerültem felkapni egyedül. Mázli, hogy volt időm, mert csak 3. nekifutásra ment. De ment. Az olyan 170-80 kg körül van, mert persze tele volt a tank...
 
Suzanne, ne add fel :)
Nekem GS 500-asom van, ami a legesleg-über-tutibb kezdőmotor állítólag - szárazon 193 kiló, teletankolva, olajjal feltöltve közelíti a 220-at... szóval nem extrém nehéz a motorod, ne aggódj :) A felállítása pedig tényleg nem a súlyán múlik, sokkal inkább a technikán, szerintem sokan meg tudjuk mutatni Neked, hogyan kell, ha sikerül találkoznunk (mondjuk CSAM szülinapon vagy ilyesmi) :)
És hidd el, hogy én a legtökéletesebb kezdőmotorommal, ami mindenki szerint könnyen kezelhető, kezes kis motorka, pontosan ugyanilyen parákon mentem keresztül, mint Te és nekem is volt olyan időszak, mint most Neked, amikor totálisan el voltam keseredve és úgy éreztem, nem bírom tovább, én ezzel a motorral nem bírok, túl nagy, túl nehéz, nem találom a helyem rajta, nem kényelmes, nem megy vele a jobbra kanyarodás, a visszafordulás se, semmi se, nekem ez nem megy... de aztán meg mindig az jutott eszembe, hogy hát csak nem fogom kiröhögtetni magam, hogy feladjam, amikor milliárdnyi ember a földön megtanult motorozni, akkor pont nekem ne menne???? És nem tágítottam, próbálkoztam, szenvedtem, kínlódtam, és egyszercsak észrevétlenül eljött az a pont, amikor ez az egész egycsapásra elmúlt. És abból vettem csak észre, hogy voltam egy kisebb túrán csajokkal, és az egyik leányzó friss jogsival, friss motorral jött velünk, és ahogy figyelgettem őt, akkor hasított belém a villám, hogy jééééééééé, hát hiszen pontosan így küzdöttem én is pontosan ugyanezekkel a dolgokkal, mint ő most - és jéééééé, de én már nem!!!!
Viszont szerintem egyedül gyakorolj többet. Egyrészt szerintem lazább is az ember, ha nincs benne a "megfelelési kényszer" annak a másiknak, aki már jobban tud, másrészt pedig nem az a cél, hogy "felelőtlenül" tanulj meg motorozni, mert Apa úgyis ott van és úgyis segít majd, ha akármi gáz van... eleinte én is ragaszkodtam a tapasztalt kísérőhöz (autóban is, motoron is), aztán rájöttem, hogy sokkal jobb egyedül. Akkor amit elcseszek, azt magamnak cseszem el, ha rossz döntést hozok, én viselem a következményeit, ha bénázok, magamnak bénázok, és azonnal meg fogom tanulni egy életre, hogy ezt így többet ne. Viszont ha mindig van ott valaki, aki figyel, óv, segít, véd, az engem mondjuk stresszel is, meg a tanulást is lassítja szerintem.
Szóval kitartás!!!! :ok:

:banya:
 
Suzanne, ne add fel :)
Nekem GS 500-asom van, ami a legesleg-über-tutibb kezdőmotor állítólag - szárazon 193 kiló, teletankolva, olajjal feltöltve közelíti a 220-at... szóval nem extrém nehéz a motorod, ne aggódj :) A felállítása pedig tényleg nem a súlyán múlik, sokkal inkább a technikán, szerintem sokan meg tudjuk mutatni Neked, hogyan kell, ha sikerül találkoznunk (mondjuk CSAM szülinapon vagy ilyesmi) :)
És hidd el, hogy én a legtökéletesebb kezdőmotorommal, ami mindenki szerint könnyen kezelhető, kezes kis motorka, pontosan ugyanilyen parákon mentem keresztül, mint Te és nekem is volt olyan időszak, mint most Neked, amikor totálisan el voltam keseredve és úgy éreztem, nem bírom tovább, én ezzel a motorral nem bírok, túl nagy, túl nehéz, nem találom a helyem rajta, nem kényelmes, nem megy vele a jobbra kanyarodás, a visszafordulás se, semmi se, nekem ez nem megy... de aztán meg mindig az jutott eszembe, hogy hát csak nem fogom kiröhögtetni magam, hogy feladjam, amikor milliárdnyi ember a földön megtanult motorozni, akkor pont nekem ne menne???? És nem tágítottam, próbálkoztam, szenvedtem, kínlódtam, és egyszercsak észrevétlenül eljött az a pont, amikor ez az egész egycsapásra elmúlt. És abból vettem csak észre, hogy voltam egy kisebb túrán csajokkal, és az egyik leányzó friss jogsival, friss motorral jött velünk, és ahogy figyelgettem őt, akkor hasított belém a villám, hogy jééééééééé, hát hiszen pontosan így küzdöttem én is pontosan ugyanezekkel a dolgokkal, mint ő most - és jéééééé, de én már nem!!!!
Viszont szerintem egyedül gyakorolj többet. Egyrészt szerintem lazább is az ember, ha nincs benne a "megfelelési kényszer" annak a másiknak, aki már jobban tud, másrészt pedig nem az a cél, hogy "felelőtlenül" tanulj meg motorozni, mert Apa úgyis ott van és úgyis segít majd, ha akármi gáz van... eleinte én is ragaszkodtam a tapasztalt kísérőhöz (autóban is, motoron is), aztán rájöttem, hogy sokkal jobb egyedül. Akkor amit elcseszek, azt magamnak cseszem el, ha rossz döntést hozok, én viselem a következményeit, ha bénázok, magamnak bénázok, és azonnal meg fogom tanulni egy életre, hogy ezt így többet ne. Viszont ha mindig van ott valaki, aki figyel, óv, segít, véd, az engem mondjuk stresszel is, meg a tanulást is lassítja szerintem.
Szóval kitartás!!!! :ok:

:banya:
Köszönöm a biztatást :) Az említett "ha másnak is ment nekem is fog" érzés szerencsére bennem is megvan, szóval lehet hogy sokat fogok még itt nyávogni, de feladni nem akarom :) A kísérgetés viszont rám más hatással van, mint ahogy leírtad. Én ugyanis inkább a túl óvatos típus vagyok és sokszor azt sem merem megcsinálni amire amúgy már képes lennék. Ha a férjem ott van mellettem ő nem feltétlenül atyáskodik rajtam, sőt sokszor (akár akaratlanul is) oylan szituációkba hoz, amit én egyedül kikerülnék. Nem kell itt semmi extrémre gondolni, csak mondjuk egy rossz kereszteződére, nehéz kanyarra, vagy megfordulásra.(Ezek neki már fel sem tűnnek ugye..) Így egyrészt kicsit belekényszerít, hogy olyan dolgokat is megcsináljak amikről azt gondolom nem megy, másrészt biztonságot ad a jelenléte, ezért kicsit magabiztosabb és ügyesebb is vagyok. Hál'istennek ő nagyon jó hatással van rám. ::)
Mással meg nem motorozok, mert ha más lenne mellettem , akkor viszont valóban az lenne amit írtál "megfelelési kényszer" ...
 
Nálam ez a megfelelési kényszer úgy jön ki, hogy ha motorozunk, mindig Szőrmók megy elől, és véleményem szerint Ő már elég jó motoros. Szóval még az elején igyekeztem teljes kezdőként felvenni vele a ritmust, aminek egyszer majdnem egy csúnya bukás lett a vége. Épphogy nem estem ki a kanyarban a fának, mert valahogy sikerült megfognom a 100 km/h-s sebességnél a motort miután a nyomvályús út megdobta. Dobogott a szívem vagy 10 percig mire lenyugodtam. Tudom, hogy én voltam a hülye, le is baszott érte rendesen, hogy miért nem úgy vettem be, ahogy én gondoltam, de az volt bennem, hogy vagyok olyan jó, mint Ő. Csak mögöttem volt az a pár tanulós km, mögötte meg már 20-30 ezer... Azóta inkább lemaradok, és max bevár később, de már nem próbálok bizonyítani neki. Szerintem sosem érem el azt a szintet, bár kitudja... :)
 
Nálam ez a megfelelési kényszer úgy jön ki, hogy ha motorozunk, mindig Szőrmók megy elől, és véleményem szerint Ő már elég jó motoros. Szóval még az elején igyekeztem teljes kezdőként felvenni vele a ritmust, aminek egyszer majdnem egy csúnya bukás lett a vége. Épphogy nem estem ki a kanyarban a fának, mert valahogy sikerült megfognom a 100 km/h-s sebességnél a motort miután a nyomvályús út megdobta. Dobogott a szívem vagy 10 percig mire lenyugodtam. Tudom, hogy én voltam a hülye, le is baszott érte rendesen, hogy miért nem úgy vettem be, ahogy én gondoltam, de az volt bennem, hogy vagyok olyan jó, mint Ő. Csak mögöttem volt az a pár tanulós km, mögötte meg már 20-30 ezer... Azóta inkább lemaradok, és max bevár később, de már nem próbálok bizonyítani neki. Szerintem sosem érem el azt a szintet, bár kitudja... :)

Vegyetek kommunikátort...Én nem próbálom utolérni, csak belehisztizek a fülébe, hogy lassabban vazzeg, miért kell így hajtani, amikor tudod hogy béna vagyok stb stb..... :D (jó néha sajnálom szegényt, még a motoron is az asszonyt kell hallgatni :D )
 
Vegyetek kommunikátort...Én nem próbálom utolérni, csak belehisztizek a fülébe, hogy lassabban vazzeg, miért kell így hajtani, amikor tudod hogy béna vagyok stb stb..... :D (jó néha sajnálom szegényt, még a motoron is az asszonyt kell hallgatni :D )
Drága a kommunikátor, meg már megmondta, hogy örül, hogy végre csönd van... :D Kisebb túrákon nem hiányzik, de mikor kimentünk több mint egy hétre, akkor jól jött volna néha... Majd egyszer lesz az is.
 
Ja és ha nekem azt írják itt többen is az okosok, hogy a sok-sok km meghozza majd a gyümölcsét, akkor ez gondolom Rád is érvényes, szóval ha már mindketten elérjük (vagy megközelítjük) a pasijaink szintjét, akkor elmegyünk egy közös túrára. Mit szólsz? :D
 
Drága a kommunikátor, meg már megmondta, hogy örül, hogy végre csönd van... :D Kisebb túrákon nem hiányzik, de mikor kimentünk több mint egy hétre, akkor jól jött volna néha... Majd egyszer lesz az is.

Nézzetek szét ebay-en, ott vannak olcsóbban...mi is onnan rendeltük és kifogástalanul működik.
 
Ja és ha nekem azt írják itt többen is az okosok, hogy a sok-sok km meghozza majd a gyümölcsét, akkor ez gondolom Rád is érvényes, szóval ha már mindketten elérjük (vagy megközelítjük) a pasijaink szintjét, akkor elmegyünk egy közös túrára. Mit szólsz? :D
Elmehetünk nélkülük is! :D Tavasszal tervezek egy hétvégés csajos-motoros abádszalóki "nyaralást", Neked az még közel is lenne :D Attól is függ, hogy Witch, hogyan is lesz itthon Svájcországból :D
Amúgy ebayezni csak most kezdtem el, szóval ott még nem néztem körül, de jó ötlet :D De még egy kis ideig hagy élvezze Szőrmók a rikácsolás-mentes motorozást :D
 
ZéPétől vettél órákat? :D
Azért nem mindegy, hogy tavasszal, amikor kezdi verdesni a hőmérő a 20-25 fokot napközben, és nincs tartósan hetekig 10 alatt, kap el egy zuhé, vagy a tartós 0-10-es tartomány+taknyos-nyálkás-kitudjamicsapódottrá utak időszakában jön 1-2 nap 10-15 fok, és úgy egy eső. Sose fog úgy tapadni a gumi... Főleg reggel-este, amikor inkább van 5 fok alatt a levegő, mint fölötte.
Részemről októbertől március-áprilisig pihen a vas, nem hiányzik se egy hirtelen felindulásból elkövetett leamortizálás, se az amúgy is kínlódó ízületeim továbbfagyasztása. Akkor inkább vállalom a papírkutyaságot :)

Jóvanna, mondtam, hogy én innen könnyen beszélek:)
De szerintem ha nem lenne ilyen macerás a motorjainkhoz jutás, tegnap elvittük volna egy-egy körre.
 
Hát tény, hogy választhattam volna kisebbet is, de megmondom őszintén, nem nagyon volt kire támaszkodni a vásárlás során. Az egy dolog, hogy a férjem motorozik vagy 3 éve, de egyrészt neki is az első motorja szolgál még, másrészt gyakorlatilag ő eddig bármilyen motorra ült fel (kölcsön vagy kipróbálás során), soha egyikkel sem volt baja. Ügyesebb is erősebb is mint én, valószínűleg önbizalma is több van, és amikor a ZiZi-t kipróbálta, persze, hogy neki semmi sem volt vele nehéz. Amúgy amikor először ráültem, nekem is megkönnyebbülés volt, leért a lábam, szépen fel tudtam állítani murváról is, nem éreztem olyan bizonytalannak, mint a jóval magasabb ER-t. A nagyobb ívű, viszonylag gyorsan bevehető kanyarokat olyan szépen lehet vele csinálni még így kezdőként is, hogy sírsz a boldogságtól, mert a motor szinte saját magát tartja íven. Az első fogszívások akkor jöttek, amikor kis ívben lassan kellett kanyarodnom...ebben sajnos úgy tűnik nem partner... :(
Ettől függetlenül nem szerettem ki belőle és küzdeni fogok érte, hogy összecsiszolódjunk, csak hát, lehet így kicsit több idő lesz mint egy tényleg kezdőknek kitalált motorral...Igazából azért is nyavalygok itt nektek állandóan, mert persze rossz érzés a kudarc, de nem akarom én feladni, csak időről időre kell egy kis biztatás a kis lelkemnek :)
Ezzel is menni fog, max több idő kell hozzá:)
De feladni azért butaság lenne. Kérsz egy inspiráló videót? Pont ma láttam egy nagyon jót:D
 
Nálam ez a megfelelési kényszer úgy jön ki, hogy ha motorozunk, mindig Szőrmók megy elől, és véleményem szerint Ő már elég jó motoros. Szóval még az elején igyekeztem teljes kezdőként felvenni vele a ritmust, aminek egyszer majdnem egy csúnya bukás lett a vége. Épphogy nem estem ki a kanyarban a fának, mert valahogy sikerült megfognom a 100 km/h-s sebességnél a motort miután a nyomvályús út megdobta. Dobogott a szívem vagy 10 percig mire lenyugodtam. Tudom, hogy én voltam a hülye, le is baszott érte rendesen, hogy miért nem úgy vettem be, ahogy én gondoltam, de az volt bennem, hogy vagyok olyan jó, mint Ő. Csak mögöttem volt az a pár tanulós km, mögötte meg már 20-30 ezer... Azóta inkább lemaradok, és max bevár később, de már nem próbálok bizonyítani neki. Szerintem sosem érem el azt a szintet, bár kitudja... :)
Bocs, de szerintem ha együtt motoroztok, akkor motorozzatok együtt. A gyengébb menjen elöl, az ő ritmusát vegye fel az üygesebb. Vagy a gyorsabb lassítson s ne kényszerítse bele a lassabbat, hogy erőn felül teljesítve bajba hozza magát, magukat. Jó persze néha elgurulhat a tócer és tépheti neki ha van ingerenciája. De ha az esetek többségében ez így alakul, akkor minek is motoroztok együtt?
 
Max a kanyargósabb részeknél hagy le picit, amúgy már részben felfejlődtem hozzá. :)
De Ő megy elől, mert jobban szeretem nézni a kis fenekét :D meg amúgy tudom figyelni a technikákat pl a kanyarokban...
 
Elmehetünk nélkülük is! :D Tavasszal tervezek egy hétvégés csajos-motoros abádszalóki "nyaralást", Neked az még közel is lenne :D Attól is függ, hogy Witch, hogyan is lesz itthon Svájcországból :D
Amúgy ebayezni csak most kezdtem el, szóval ott még nem néztem körül, de jó ötlet :D De még egy kis ideig hagy élvezze Szőrmók a rikácsolás-mentes motorozást :D

Simán benne lennék, csak szerintem tavasszal még nem leszek azon a szinten, hogy tartsam veletek a tempót :) Városon kívül még nem is nagyon voltam, nem volt még hozzá elég jó idő mióta megvan a motor :)
 
Simán benne lennék, csak szerintem tavasszal még nem leszek azon a szinten, hogy tartsam veletek a tempót :) Városon kívül még nem is nagyon voltam, nem volt még hozzá elég jó idő mióta megvan a motor :)
Arrafele úgy is szar az út, lehetetlen gyorsan menni biztonságosan :D
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére