Suzanne, nálunk nem mélygarázs van hanem hegyoldal, ferde kapubeállóval. Söndöröm kitalálta, hogy tároljuk ott a motorokat, mert az ott húdejó. Kérdeztem biztos ne a másik kapunál, ahol csak kis lejtő van? Kb fél évig ott tartottuk a vasakat, aztán kétszer felborult és rácsukódott a kapu, mire rájött, hogy ez valóban nem jó ötlet volt. Leverte a wifiről egyik alkalommal az indexet, a másik alkalommal meg egy fékkart. Necces beállni mert felfelé nyílik a kapu szárnya, tehát alulról nem tudsz beállni (ahonnan kényelmes lenne), kanyarban van, és a szomszéd kapuja is kb szemben van, plusz mesteri érzékkel egyszerre indulok/érkezek tőlük valakivel.
Kifelé menet ezért mindig felfelé indultam el, érkezni pedig lefelé érkeztem az alábbi módon:
Motorral felülről kapu megközelít, sebességbe tesz, majd leállítom a vasat. A jószágot tartja a sebességbe tevés, közben elő tudom keresni a távnyünyőt a tízmillió zsebem közül valahonnan, megvan, megnyomom, hallelúja.
Kinyílik a kapu. Megjelenik a kanyarban egy felfelé jövő autó, megvárom míg elmegy. Közben megindul a szomszéd is, intelligens lény, mert észleli fejjel lefelé lógok a lejtőn, viszont int mert siet és nyélgázon elindul még előttem. Kapu visszacsukódik. Gomb előkotor, ismét megnyom, kapu nyílik. A vas még mindig tartja magát sebességben, kiveszem sebességből, a saját lejtőn szerzett lendületével begördülök úgy, hogy a járda és a kapuillesztés közti rész legnagyobb szögét elkerüljem (ehhez rá kell simulni félig a kapu bal oldalára), ugyanis ott jobb oldalt már nem ér le a lábam ha ott veszik el a lendület. Erre nagyon ügyelek, kb 3 méterre kell a kaputól megálljak, hogy a lendület meglegyen és még a hátsó fékkel is tudok játszani ha nagyon meglendülne.
Egyszer Söndör végignézte a produkciót, és megreklamálta, hogy miért nem megyek közelebb a kapuhoz és hagyom járó motorral a vasat, kivéve sebességből és jobb lábbal, vagy vagy kézzel fogva a féket. Mondtam mert így egyszerűbb, nem kell egyensúlyozgatni, és combbal fogva a stabilan álló vassal szőrözhetnek előttem ameddig jólesik. Mert persze, majd a lejtőn perceket fogok egyensúlyozgatni fél lábon, közben fél kézzel matatva a távnyünyő után és várni, hogy az igen tisztelt forgalomban résztvevők elkotorjanak az útból, majd megnyelezni a 3 méterre lévő garázskaput a lejtő-emelkedő kombóval. Kb másfél hét után bemutatta ezt a verziót, aznap 35 fok volt, leizzadt mint egy állat, üvöltött az autósokkal mint a sakál, hogy miért nem tudnak eltakarodni az útból, majd felidegesedve elcseszte a lejtős utca és emelkedő garázsbejáró illesztést és hiába járt a motor, már nem húzott időben gázt, hogy meglegyen a lendület (rájött túl közel a garázsajtó), átbillent. Nem ért le a lába, felborult, a kapu meg automatikusan rácsukódott.
Nehéz volt megállni hogy fel ne nyerítsek. Mondtam vérkomoly pofával, hogy csak jobb lenne a másik oldalon parkolni. Mondta neeeem, nincs nagy gond (csak a fékkar), csak felidegesítettek és meleg van és stb stb. Egy hónap múlva kifelé menet borult el ugyanúgy a beton illesztésnél, mert lefelé akart elindulni, megkerülve a kaput.... Az rácsukódott megint, akkor volt az index. Következő héten átpakoltuk a motorokat.
Szóval a lejtőn sebességbe tesszük a már nem járó motorú vasat és az elég stabilan megfogja amíg kotorászunk akármiért MINDKÉT kezünkkel. Közben meg combbal simán csak megtámasztod, semmi izommunka meg egyensúlyozgatás nem kell fél kézzel babrálva és dőligcsélve. A hátsó fékkel nagyon jól koordinálhatod utána a lendületet. Fél kézzel én egyébként se tudom az összes zsebemet áttúrni.