Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek elsőnek?

én meg pont ezért írtam, hogy a nők női válaszokra vágynak, mert ami a pasik szerint segítőkészség, az nálunk nőknél legtöbbször kioktatásként, lekezelésként, észosztásként, ledegradálásként csapódik le... :)
Ha hiszed ha nem csak joszandek volt bennem.
 
Nem írt rosszakat a Hajós......
jaj Zé, ne kezdd Te is :D Tudom, hogy nem, de Ti meg értsétek már végre, hogy az ilyen női izékre női izéket kell válaszolni :D Ti képtelenek vagytok arról az oldalról megközelíteni a problémáinkat, amelyik oldalról azok nálunk generálódnak :)
 
És arról, hogy ér le?
Amúgy fura, hogy A2-re CBF250 van. Az még az Ak-hoz sem volt túl erős...

Hát, A1-be nem fér, A-hoz kevés, akkor A2 :D

Egyébként van, ami semmilyen kategóriához nem lehetne tanulómotor, pl. az enyém :D
650 köbcenti, 37kW. Ugye A2 nem lehet, mert több 35kW-nál. Viszont nem éri el a törvényben meghatározott 40-et se, hogy oktatni lehessen vele :D Pedig gondoltunk rá, hogy esetleg tudna vele A-ra tanulni a párom (Ak-ja van, ami on demand A2 :)), ha már hivatalosan nem vezetheti... de nem.

Igaz, a kormányt is visszább kéne hajtani hozzá, hogy rendesen elérje. Szerintem a földről is csak azért nem tudja fölszedni, mert túl messze van neki a kormány a hátsó kapaszkodótól (ott van rajta fogás), nem éri el a kettőt. A 20 kilóval könyebb GV250-et már kapta föl úgy, hogy észre se vette, mit csinál :D

Itt jönnek ki ugye a motor fizikai méretei. Én se szívesen vettem volna anyahajót kezdésnek, ma se tenném. 176/65 vagyok, nekem már egy mezei V-Strom is bálnának néz ki, bár tudom, hogy igazából nem az :D Tudom, hogy nálam kisebb emberek is hajtanak nagyobb motort. Nem baj, nekem nem kell.
 
Nem írt rosszakat a Hajós......

Tegyük hozzá, jót se :D Újra elolvastam, szerintem igazából nincs is benne semmi, csak egy kis bátorítás, hogy mindegy, mit csinálsz, menni fog :D

(Na bazz, én meg olyan vagyok, mint a motorom, egyik kategóriába se férek, se "a férfi", se "a női" szemléletet nem tudom teljesen magaménak érezni :D)
 
Hajós, persze hogy menni kell, ezzel nincsen gond. A közlekedési rutint valóban csak magad szedheted össze, de az apró részletek kérdésében illik egy férfinek gentlemanként viselkednie. (Főként ha az nem kerül semmibe) A az apró de költséges részletekről beszélgetünk most. Húzni a gázt minden marha tudja előre. Az egyenesben a nagyonfacacsávók amikor aztán gyökketővel kanyarodnak, és a parkolóban a lábára ejti a vasat, az aztán a végtelen menő. Az ilyen ostoba véglények jobb ha hallgatnak. Van akit fel lehet kezdőként ültetni persze egy nagyvasra, de a motors népesség kb 3 % rendelkezik ezzel a mentalitással, a maradék 97% jó eséllyel fog vagy megdögleni, vagy minimum jó alaposan odaverni magát valahova.
Csak menés közben nem mondja el senki, hogy a mélygarázsba beálláskor hogyan ne verd oda magad....
 
Suzanne, nálunk nem mélygarázs van hanem hegyoldal, ferde kapubeállóval. Söndöröm kitalálta, hogy tároljuk ott a motorokat, mert az ott húdejó. Kérdeztem biztos ne a másik kapunál, ahol csak kis lejtő van? Kb fél évig ott tartottuk a vasakat, aztán kétszer felborult és rácsukódott a kapu, mire rájött, hogy ez valóban nem jó ötlet volt. Leverte a wifiről egyik alkalommal az indexet, a másik alkalommal meg egy fékkart. Necces beállni mert felfelé nyílik a kapu szárnya, tehát alulról nem tudsz beállni (ahonnan kényelmes lenne), kanyarban van, és a szomszéd kapuja is kb szemben van, plusz mesteri érzékkel egyszerre indulok/érkezek tőlük valakivel.
Kifelé menet ezért mindig felfelé indultam el, érkezni pedig lefelé érkeztem az alábbi módon:
Motorral felülről kapu megközelít, sebességbe tesz, majd leállítom a vasat. A jószágot tartja a sebességbe tevés, közben elő tudom keresni a távnyünyőt a tízmillió zsebem közül valahonnan, megvan, megnyomom, hallelúja.
Kinyílik a kapu. Megjelenik a kanyarban egy felfelé jövő autó, megvárom míg elmegy. Közben megindul a szomszéd is, intelligens lény, mert észleli fejjel lefelé lógok a lejtőn, viszont int mert siet és nyélgázon elindul még előttem. Kapu visszacsukódik. Gomb előkotor, ismét megnyom, kapu nyílik. A vas még mindig tartja magát sebességben, kiveszem sebességből, a saját lejtőn szerzett lendületével begördülök úgy, hogy a járda és a kapuillesztés közti rész legnagyobb szögét elkerüljem (ehhez rá kell simulni félig a kapu bal oldalára), ugyanis ott jobb oldalt már nem ér le a lábam ha ott veszik el a lendület. Erre nagyon ügyelek, kb 3 méterre kell a kaputól megálljak, hogy a lendület meglegyen és még a hátsó fékkel is tudok játszani ha nagyon meglendülne.
Egyszer Söndör végignézte a produkciót, és megreklamálta, hogy miért nem megyek közelebb a kapuhoz és hagyom járó motorral a vasat, kivéve sebességből és jobb lábbal, vagy vagy kézzel fogva a féket. Mondtam mert így egyszerűbb, nem kell egyensúlyozgatni, és combbal fogva a stabilan álló vassal szőrözhetnek előttem ameddig jólesik. Mert persze, majd a lejtőn perceket fogok egyensúlyozgatni fél lábon, közben fél kézzel matatva a távnyünyő után és várni, hogy az igen tisztelt forgalomban résztvevők elkotorjanak az útból, majd megnyelezni a 3 méterre lévő garázskaput a lejtő-emelkedő kombóval. Kb másfél hét után bemutatta ezt a verziót, aznap 35 fok volt, leizzadt mint egy állat, üvöltött az autósokkal mint a sakál, hogy miért nem tudnak eltakarodni az útból, majd felidegesedve elcseszte a lejtős utca és emelkedő garázsbejáró illesztést és hiába járt a motor, már nem húzott időben gázt, hogy meglegyen a lendület (rájött túl közel a garázsajtó), átbillent. Nem ért le a lába, felborult, a kapu meg automatikusan rácsukódott.
Nehéz volt megállni hogy fel ne nyerítsek. Mondtam vérkomoly pofával, hogy csak jobb lenne a másik oldalon parkolni. Mondta neeeem, nincs nagy gond (csak a fékkar), csak felidegesítettek és meleg van és stb stb. Egy hónap múlva kifelé menet borult el ugyanúgy a beton illesztésnél, mert lefelé akart elindulni, megkerülve a kaput.... Az rácsukódott megint, akkor volt az index. Következő héten átpakoltuk a motorokat.
:D
Szóval a lejtőn sebességbe tesszük a már nem járó motorú vasat és az elég stabilan megfogja amíg kotorászunk akármiért MINDKÉT kezünkkel. Közben meg combbal simán csak megtámasztod, semmi izommunka meg egyensúlyozgatás nem kell fél kézzel babrálva és dőligcsélve. A hátsó fékkel nagyon jól koordinálhatod utána a lendületet. Fél kézzel én egyébként se tudom az összes zsebemet áttúrni. :D
 
Utoljára módosítva:
Hajós, persze hogy menni kell, ezzel nincsen gond. A közlekedési rutint valóban csak magad szedheted össze, de az apró részletek kérdésében illik egy férfinek gentlemanként viselkednie. (Főként ha az nem kerül semmibe) A az apró de költséges részletekről beszélgetünk most. Húzni a gázt minden marha tudja előre. Az egyenesben a nagyonfacacsávók amikor aztán gyökketővel kanyarodnak, és a parkolóban a lábára ejti a vasat, az aztán a végtelen menő. Az ilyen ostoba véglények jobb ha hallgatnak. Van akit fel lehet kezdőként ültetni persze egy nagyvasra, de a motors népesség kb 3 % rendelkezik ezzel a mentalitással, a maradék 97% jó eséllyel fog vagy megdögleni, vagy minimum jó alaposan odaverni magát valahova.
Csak menés közben nem mondja el senki, hogy a mélygarázsba beálláskor hogyan ne verd oda magad....
Mina igazad van de hiaba beszelsz rola akarmennyit hiaba olvas ki valaki szaz könyvet arrol hogy kell motorozni ha nem megy sohasem fogja megtanulni.Azt is ketsegbe vonom hogy ha ott a helyzet emlekezni fog ra valaki hogy itt mit beszelgettek milyen jo tanacsot kapott.Semmi sem helyetesiti a gyakorlatot.Abban is igazad van egyenesen menni huzni a gazt abban nincs müveszet.Szegeny apam azt mondta a gazt nyomni nem kell esz ha egy teglat rateszek a gazpedalra az is nyomja.Huzni se kell esz.De te is tudod mivel van tapasztalatod van motor amivel könnyü megfordulni es van motor amivel csak akkor lehet rendesen megfordulni ha huzas alatt van tehat nem behuzott kuplungal hanem kicsit gazt adva.DE erre csak akkor jön ra valaki ha megy.Szerintem az egyik legfontosabb tanacs amit en adtam.Ugy motorozni ahogy sajat maga biztonsagosnak erzi mindegy ki mit mond.Mehetnel gyosabban vagy lassan mesz vagy ezt vagy azt.
Azt alairom hogy en nem nöi esszel erzekkel allok a problemahoz de azt nem hogy nincs igazam vagy netalan nem jot akarok es nem a joszandek vezerelt.
 
Suzanne, ne add fel :)
Nekem GS 500-asom van, ami a legesleg-über-tutibb kezdőmotor állítólag - szárazon 193 kiló, teletankolva, olajjal feltöltve közelíti a 220-at... szóval nem extrém nehéz a motorod, ne aggódj :) A felállítása pedig tényleg nem a súlyán múlik, sokkal inkább a technikán, szerintem sokan meg tudjuk mutatni Neked, hogyan kell, ha sikerül találkoznunk (mondjuk CSAM szülinapon vagy ilyesmi) :)
És hidd el, hogy én a legtökéletesebb kezdőmotorommal, ami mindenki szerint könnyen kezelhető, kezes kis motorka, pontosan ugyanilyen parákon mentem keresztül, mint Te és nekem is volt olyan időszak, mint most Neked, amikor totálisan el voltam keseredve és úgy éreztem, nem bírom tovább, én ezzel a motorral nem bírok, túl nagy, túl nehéz, nem találom a helyem rajta, nem kényelmes, nem megy vele a jobbra kanyarodás, a visszafordulás se, semmi se, nekem ez nem megy... de aztán meg mindig az jutott eszembe, hogy hát csak nem fogom kiröhögtetni magam, hogy feladjam, amikor milliárdnyi ember a földön megtanult motorozni, akkor pont nekem ne menne???? És nem tágítottam, próbálkoztam, szenvedtem, kínlódtam, és egyszercsak észrevétlenül eljött az a pont, amikor ez az egész egycsapásra elmúlt. És abból vettem csak észre, hogy voltam egy kisebb túrán csajokkal, és az egyik leányzó friss jogsival, friss motorral jött velünk, és ahogy figyelgettem őt, akkor hasított belém a villám, hogy jééééééééé, hát hiszen pontosan így küzdöttem én is pontosan ugyanezekkel a dolgokkal, mint ő most - és jéééééé, de én már nem!!!!

A számból vetted ki a szót! Pontosan ugyanezt tudom mondani!. Nyári csam-szülinapon jött a felismerés, hogy jééé én is "így" VOLTAM, de már nem is bénázok úgy... :D
 
A régi CB-ket is sokan szeretik tanulóvasnak. Csak egy javaslat a kezdőknek, ha már spoileressel kezdenek, vetkőztessék le az első szezonra a vasat és tegyenek fel valami bukóbigyót - gombát/vasat. Mindenki leteszi legalább olyan szinten párszor az elején, hogy gyakorlatilag álltában vagy valami parkolási manőver közben dobja szerteszéjjel a vasat.
ezt csak tanusítani tudom. Első nagymotoros szezonom alatt legalább 6-szor dőltem el vele jóformán folyton álltában! (plussz egyszer megindulásnál a túl nagy gáz +poros út kombó miatt)
, utoljára azért dőltem el álltomban mert olyan büszke voltam magamra, hogy milyen überkirályul kiálltam a leejtős, nagy döccenővel murvás egyenesbe váltó kapubejárómnál (ahol a lényegében már állsz de mégis eldőlsz mutatványok zömét előadtam) hogy kapu bezárása után a büszkeségtől megjött lendület túl nagy volt a motor sztenderről felállításánál és ment a túloldalra tovább...
Na az egészhez hozzátartozik az is, hogy minden álltomban eldőlős mutatványnál állva maradtam a két lábamon terpeszben, a motor meg alattam a földön, és vakargattam a fejemet hogy "hát ez elöbb még alattam állt, most hogy a fenébe lehet h a földön fekszik??"
 
Mina igazad van de hiaba beszelsz rola akarmennyit hiaba olvas ki valaki szaz könyvet arrol hogy kell motorozni ha nem megy sohasem fogja megtanulni.Azt is ketsegbe vonom hogy ha ott a helyzet emlekezni fog ra valaki hogy itt mit beszelgettek milyen jo tanacsot kapott.Semmi sem helyetesiti a gyakorlatot.Abban is igazad van egyenesen menni huzni a gazt abban nincs müveszet.Szegeny apam azt mondta a gazt nyomni nem kell esz ha egy teglat rateszek a gazpedalra az is nyomja.Huzni se kell esz.De te is tudod mivel van tapasztalatod van motor amivel könnyü megfordulni es van motor amivel csak akkor lehet rendesen megfordulni ha huzas alatt van tehat nem behuzott kuplungal hanem kicsit gazt adva.DE erre csak akkor jön ra valaki ha megy.Szerintem az egyik legfontosabb tanacs amit en adtam.Ugy motorozni ahogy sajat maga biztonsagosnak erzi mindegy ki mit mond.Mehetnel gyosabban vagy lassan mesz vagy ezt vagy azt.
Azt alairom hogy en nem nöi esszel erzekkel allok a problemahoz de azt nem hogy nincs igazam vagy netalan nem jot akarok es nem a joszandek vezerelt.

Az a lényeg fiúk és lányok, hogy:
1., motorozni akkor tanulsz meg ha motorozol, de nem az autópályán.
2., hamarabb, és biztonságosabban tanulhatsz meg jól motorozni ha a motorozás során alkalmazott technikákat elmondják előre, vagy elolvasod, a rád és a motorra ható fizikai erőkkel tisztában vagy valamilyen forrásból, és a legfontosabb, hogy a motorozásról tanult elméleti tudásodat rendezed fejben, és átülteted a gyakorlatba is.
3. ha parázol mert nincs önbizalmad, nyugodtan írj ide, majd mi öntünk beléd, ha mással nem hát a saját bénaságunk leírásával

Szóval mindkettőtöknek igazatok van, csak Hajós... ide az elméletért és némi bíztatásért írnak a csajok, nem azért hogy azt mondjuk nekik menjenek motorozni, mert azt már amúgy is tudják, és teszik amennyiszer lehet.
 
Az a lényeg fiúk és lányok, hogy:
1., motorozni akkor tanulsz meg ha motorozol, de nem az autópályán.
2., hamarabb, és biztonságosabban tanulhatsz meg jól motorozni ha a motorozás során alkalmazott technikákat elmondják előre, vagy elolvasod, a rád és a motorra ható fizikai erőkkel tisztában vagy valamilyen forrásból, és a legfontosabb, hogy a motorozásról tanult elméleti tudásodat rendezed fejben, és átülteted a gyakorlatba is.
3. ha parázol mert nincs önbizalmad, nyugodtan írj ide, majd mi öntünk beléd, ha mással nem hát a saját bénaságunk leírásával

Szóval mindkettőtöknek igazatok van, csak Hajós... ide az elméletért és némi bíztatásért írnak a csajok, nem azért hogy azt mondjuk nekik menjenek motorozni, mert azt már amúgy is tudják, és teszik amennyiszer lehet.

Az a bűvös harmadik pont az, amit szerintem - elsősorban - csak a nők értenek :)
 
Az a lényeg fiúk és lányok, hogy:
csak Hajós... ide az elméletért és némi bíztatásért írnak a csajok, nem azért hogy azt mondjuk nekik menjenek motorozni, mert azt már amúgy is tudják, és teszik amennyiszer lehet.

pontosan így van. És olyan apró kis "hülye" piszlicsáré trükkökért, ami a pasiknak lehet, hogy elsőre egyértelmű, de mi képesek vagyunk hónapokig bénázni-küzdeni velük... mint én például azzal, hogy mindig, minden piros lámpához billegve, egyensúlyozgatva érkeztem, míg rá nem jöttem, hogy motorral nem úgy kell közelíteni a lámpát, mint autóval, hanem nagyobb sebességgel és közvetlenül megállás előtt fékezni csak egy viszonylag nagyobbat. Akkor a lassuló motor nem kezd el billegni, hanem szépen, egyenletes sebességgel elgurul a vonalig, és végül megáll, mint a cövek :D
Hja, végül itt is meglett az igazságod, Hajós, mert motoroztam, kitapasztaltam, rájöttem... de egyszerűbb és könnyebb lett volna, ha valaki ezt elmondja előre :) És tutira van még kismillió ilyen, amin mi nők nem ütközünk meg, hanem segítünk egymásnak, elmondjuk, mi hogyan csináljuk, mert ugyanúgy problémánk volt vele a kezdeteknél, mint annak, aki most jár abban a stádiumban :)

(ellenben sztem kezdünk nagyon átmenni a "Milyen motort vegyek elsőnek?" témából valami másikba... csak nem tudom, melyikbe? Mintha lett volna valami ilyen kezdőknek szóló, kérdezős, jótanácsos téma, de hogy hívták? :eek: )
 
pontosan így van. És olyan apró kis "hülye" piszlicsáré trükkökért, ami a pasiknak lehet, hogy elsőre egyértelmű, de mi képesek vagyunk hónapokig bénázni-küzdeni velük... mint én például azzal, hogy mindig, minden piros lámpához billegve, egyensúlyozgatva érkeztem, míg rá nem jöttem, hogy motorral nem úgy kell közelíteni a lámpát, mint autóval, hanem nagyobb sebességgel és közvetlenül megállás előtt fékezni csak egy viszonylag nagyobbat. Akkor a lassuló motor nem kezd el billegni, hanem szépen, egyenletes sebességgel elgurul a vonalig, és végül megáll, mint a cövek :D

Hja, végül itt is meglett az igazságod, Hajós, mert motoroztam, kitapasztaltam, rájöttem... de egyszerűbb és könnyebb lett volna, ha valaki ezt elmondja előre :) És tutira van még kismillió ilyen, amin mi nők nem ütközünk meg, hanem segítünk egymásnak, elmondjuk, mi hogyan csináljuk, mert ugyanúgy problémánk volt vele a kezdeteknél, mint annak, aki most jár abban a stádiumban :)

(ellenben sztem kezdünk nagyon átmenni a "Milyen motort vegyek elsőnek?" témából valami másikba... csak nem tudom, melyikbe? Mintha lett volna valami ilyen kezdőknek szóló, kérdezős, jótanácsos téma, de hogy hívták? :eek: )

Égések, bénázások :D Ne izgulj, minden a helyére kerül előbb utóbb :D A modik meg szeretnek minket, mert munkát adunk nekik :D
 
pontosan így van. És olyan apró kis "hülye" piszlicsáré trükkökért, ami a pasiknak lehet, hogy elsőre egyértelmű, de mi képesek vagyunk hónapokig bénázni-küzdeni velük... mint én például azzal, hogy mindig, minden piros lámpához billegve, egyensúlyozgatva érkeztem, míg rá nem jöttem, hogy motorral nem úgy kell közelíteni a lámpát, mint autóval, hanem nagyobb sebességgel és közvetlenül megállás előtt fékezni csak egy viszonylag nagyobbat. Akkor a lassuló motor nem kezd el billegni, hanem szépen, egyenletes sebességgel elgurul a vonalig, és végül megáll, mint a cövek :D
Hja, végül itt is meglett az igazságod, Hajós, mert motoroztam, kitapasztaltam, rájöttem... de egyszerűbb és könnyebb lett volna, ha valaki ezt elmondja előre :) És tutira van még kismillió ilyen, amin mi nők nem ütközünk meg, hanem segítünk egymásnak, elmondjuk, mi hogyan csináljuk, mert ugyanúgy problémánk volt vele a kezdeteknél, mint annak, aki most jár abban a stádiumban :)

(ellenben sztem kezdünk nagyon átmenni a "Milyen motort vegyek elsőnek?" témából valami másikba... csak nem tudom, melyikbe? Mintha lett volna valami ilyen kezdőknek szóló, kérdezős, jótanácsos téma, de hogy hívták? :eek: )
Hirtelen fékezéssel állsz meg? Én ugyanúgy begurulok a pirosnál, mint autóval :D mitől billegsz? :D
 
Hirtelen fékezéssel állsz meg? Én ugyanúgy begurulok a pirosnál, mint autóval :D mitől billegsz? :D
oké, sejtettem, hogy nem lesz egyértelmű :D Nem fejreállós, hirtelen satufékről beszélek :D
Hanem például autóval mindig úgy gurulok a messziről piros lámpához, hogy kilököm üresbe, és a lendület pont elvisz a vonalig. Na, ez motornál nem működik, mert a végére már annyira lelassul, hogy billegni kezd, ezért egyenletes gázon megyek tovább, ha látom is, hogy piros a lámpa, és csak a vonal előtt fékezek - nem lendületből gurulok :)
 
Égések, bénázások :D Ne izgulj, minden a helyére kerül előbb utóbb :D A modik meg szeretnek minket, mert munkát adunk nekik :D
nem, szerintem nem az volt... volt valami másik, ahová még én is írtam a kezdeti bajaimat mindig... de egyszerűen nem jut eszembe a címe :(
 
oké, sejtettem, hogy nem lesz egyértelmű :D Nem fejreállós, hirtelen satufékről beszélek :D
Hanem például autóval mindig úgy gurulok a messziről piros lámpához, hogy kilököm üresbe, és a lendület pont elvisz a vonalig. Na, ez motornál nem működik, mert a végére már annyira lelassul, hogy billegni kezd, ezért egyenletes gázon megyek tovább, ha látom is, hogy piros a lámpa, és csak a vonal előtt fékezek - nem lendületből gurulok :)
Nem értettelek félre, én is így gondoltam a gurulást, de még mindig nem értem, mert motorral simán megcsinálom :D
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére