Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kezdő motorosok topicja

Hát saját bukó és kesztyű és zárt cipő (magas szárú bakancs a legjobb) a minimum.

zp az utolsó kivételével egyetértek. bakancs nem elég. pont ma mesélte ismerős, hogy beleakadt a fűző a váltóba, és majdnem világraszóló perec lett belőle.
és ez csak az egyik ok:)
tessék csizmát venni, ha komoly a szándék. lehet használtan is, nem kell rögtön 100e-ért.
ezen felül legyen egy kabát is! volt itt valahol egy táblázat, motoron a 10 fokot is -30nak érezni 80nal [vagy hogy, nem emlékszem a pontos számadatokra:)]

A többiek már írták, hogy zárt ruházat a minimum.
Bukót van aki tud adni, van aki nem, de szerintem ha utána akarsz motorozni, akkor abba érdemes befektetni

Nem tudom máshol mi a szokás, de ott ahol én tanulok a rutin pályára se engednek fel rendes ruha nélkül. Szerintem ez így is van jól. Bukót, kesztyűt és esőruhát nálunk adnak, de szinte senki nem kérte. Nekem az esőruha kell csak, mert az pont nincs :) Az oktató olyan bakancsban, aminek lóg a fűzője, nem is enged felülni a motorra - látott már hasonló esést. És amin meglepődtem, mert sehol nem hallottam még, hogy kell protektor! vagy rendes dzseki, vagy a minimum farmerdzseki alá.
Én ilyen iskolát és nagyon korrekt oktatót fogtam ki :D
 
ezért vettem nyitható bukót anno:) és érdekes, azóta csökkent az allergiám. Lehet, hogy a következő bukó már zárt lesz.. (akkor vajon visszajön?)

Nekem meg sose lesz nyitott, mert ha azom lenne, már nem lenne állam. Safetyn minek a gyök 2-höz lehúzni, mikor meleg is van. Na ha így lett volna nem a sisakom lenne most karcos, hanem az arcomból hiányozna egy kevés, jobb esetbe csak bőr ;)
 
Kezdőknek legelőször is csak a sebességváltást-gázkar adagolást kell begyakorolniuk egy egyenes,elhagyott,vagy gyér forgalmú szakaszon,fel és le...semmi kanyargás ! ;) Majd ha egyenes vonalon tudod uralni a motorod,biztonságosan tudsz váltani és megállni,akkor jöhet csak a kanyarodás !

Ebben abszolút egyetértünk... :) Most már csak a Közlekedési Főfelügyeletet kellene meggyőznünk róla, hogy vegyék ki a rutinvizsgából az összes hülye szlalomot, nyolcast, visszafordulást, kelljen csak egyenesen menni, oszt jóvan :D :D :D
 
Ebben abszolút egyetértünk... :) Most már csak a Közlekedési Főfelügyeletet kellene meggyőznünk róla, hogy vegyék ki a rutinvizsgából az összes hülye szlalomot, nyolcast, visszafordulást, kelljen csak egyenesen menni, oszt jóvan :D :D :D
Nem kell feltétlenül egyből jogsit szerezni ;) :D
 
Nem kell feltétlenül egyből jogsit szerezni ;) :D

Nem, persze, 3 évig nekem sem volt, nem is mertem motorozni, mert ha lemeszelnek, akkor 2 évig neki se állhatok az A kategóriának, plusz még fizethetek bírságként nehéz 10 ezreket is... szóval nekem nem jött be ez a módja a tanulásnak, ellenben azt is belátom, hogy a tanfolyamon nem lehet megtanulni motorozni vagyis előállt a 22-es csapdája.

Amúgy már tudok jobbra kanyarodni, kábé 27 km/ h óra sebességgel :D :D :D
 
Nem, persze, 3 évig nekem sem volt, nem is mertem motorozni, mert ha lemeszelnek, akkor 2 évig neki se állhatok az A kategóriának, plusz még fizethetek bírságként nehéz 10 ezreket is... szóval nekem nem jött be ez a módja a tanulásnak, ellenben azt is belátom, hogy a tanfolyamon nem lehet megtanulni motorozni vagyis előállt a 22-es csapdája.

Amúgy már tudok jobbra kanyarodni, kábé 27 km/ h óra sebességgel :D :D :D
Jól van,te is nyertél...gyakorolni,gyakorolni,gyakorolni :D :D :D
 
Az oltozekkel itt az a gond h alaphangon 30 fok van es 70% koruli paratartalom, szoval ha zart cuccban (bakancs-dzseki-buko) akarjak hogy tanuljak en garantaltam leajulok a motorrol.

Itt nagy divat a csupasz s*ggel valo motorozas, de azert remeltem hogy van a ketto kozt egy esszeru atmenet...
 
Az oltozekkel itt az a gond h alaphangon 30 fok van es 70% koruli paratartalom, szoval ha zart cuccban (bakancs-dzseki-buko) akarjak hogy tanuljak en garantaltam leajulok a motorrol.

Itt nagy divat a csupasz s*ggel valo motorozas, de azert remeltem hogy van a ketto kozt egy esszeru atmenet...

A külföldi viszonyokat én sem ismerem, de itt Magyarországon a vizsgán is elfogadják a farmernadrágot, farmerdzsekit (ami lehet vékony is, nem tapogatja a vizsgabiztos :D ), a magas szárú cipőt + bukót + ujjas kesztyűt viszont nem lehet elsunnyogni, az muszáj. Ha jófej az oktató, akkor a rutinpályán nem ragaszkodik 40 fokban a dzsekihez, de ez valamilyen szinten Neked lesz rossz, mert ha a vizsgán lesz rajtad először kabát, akkor szokatlan, kényelmetlen lesz, és zavarni fog. :csam:
 
Ma voltam Söndör első rutin óráján. Egy nőnemű van ott aki kismama (!), és idáig csak automata váltós autói voltak. :D Nagyon lelkes, látszik hogy akarja.

A bakancs fűzője betűrhető, nadrág szára ráhúzható. Én is megtanultam, amikor a Westend péntek délutáni csúcsforgalmú zebrája előtt borultam fel mint a büdösbogár - de legalább sokan jöttek segíteni.... :D
 
Az oltozekkel itt az a gond h alaphangon 30 fok van es 70% koruli paratartalom, szoval ha zart cuccban (bakancs-dzseki-buko) akarjak hogy tanuljak en garantaltam leajulok a motorrol.

Itt nagy divat a csupasz s*ggel valo motorozas, de azert remeltem hogy van a ketto kozt egy esszeru atmenet...

Ezt sajnos nem lehet megúszni: kesztyű, zárt cipő, hosszú ujjas, térdvédő.
Tavaly, amikor vizsgáztam, legalább 40 fok volt, és kabátban kellett végigcsinálni. Becsületére legyen mondva a vizsgabiztosnak, hogy ő is hosszú nadrágban ült a kocsiban.
Vannak háló betétes nyári kabátok, azon átfúj a szél, szerezz be egy olyat:) Ha pedig a bakancs motoros bakancs, annak a fűzőjét oldalra lehet fogatni, befogja a tépőzára.
 
Az oltozekkel itt az a gond h alaphangon 30 fok van es 70% koruli paratartalom, szoval ha zart cuccban (bakancs-dzseki-buko) akarjak hogy tanuljak en garantaltam leajulok a motorrol.

Itt nagy divat a csupasz s*ggel valo motorozas, de azert remeltem hogy van a ketto kozt egy esszeru atmenet...

Akkor veszel egy protektoringet, ami amíg tanulsz tökéletes lesz. Meg legalább egy térdprotektort és akkor mehetsz ruhátlanba, ha neked az jó :) Meg egy magas szárú (bokát fogó )csizma tényleg jó lenne.
De rá fogsz majd jönni, hogy a menetszél 30 fokban is eléggé meg tudja hűteni az ízületeidet.

Amúgy cipőfűző: Ádám a múltkor járt úgy, hogy sportcipőben volt, álltunk a pirosnál, emelte fel a lábát, és a fűző beleakadt a lábtartó koptatócsavarjába. Szerencsére már elég leharcolt volt a fűző, és egy határozott rántásra elszakadt.
 
Az oltozekkel itt az a gond h alaphangon 30 fok van es 70% koruli paratartalom, szoval ha zart cuccban (bakancs-dzseki-buko) akarjak hogy tanuljak en garantaltam leajulok a motorrol.

Itt nagy divat a csupasz s*ggel valo motorozas, de azert remeltem hogy van a ketto kozt egy esszeru atmenet...

Csak megszokás kérdése, de okos döntés emiatt eleinte kényelmetlenül érezni magad, mert a motoron csak az öltözéked véd. Különben sem tart sokáig megszokni. Egyébként pedig jobban jársz, ha megjegyzed: "az izzadtságot könnyebb lemosni, mint a vért" :D és ez nem vicc...

Ügyesen és okosan :)
 
A pasim rendkívül változatos és sokoldalú tanácsadásokat szokott nekem tartani, mindegyik így hangzik: motorozz többet, majd belejössz.

Ez jóóó :) szia boszi :)

Én pont 1 hónapja, május 2-án kezdtem nagymotorral a motorozást, előtte csak robogóval mentem, utoljára 2 éve. Szóval, szinte semmi tapasztalattal, de ma már a kanyar - a kezdők mumusa - is egész jól megy, sőt, nagyobb sebességnél (nem 1-esben), amikor az ellentétes irányba kell fordítani a motort kanyarban és bedőlni vele, már azt is gyakorlom és nagyon jó érzés. Valóban a sok gyakorlás a legfontosabb, meg hallgass olyanokra, akik valóban értenek is hozzá, tudnak motorozni. Jó, ha van, aki segít, aki tanítgat, aki mindig ott van veled, kielemez és elmondja, mi a hibád, miben kell javítanod, vagy máshogy csinálnod. Gyűjtsd az infókat és amint tudod, gyakorold. Itt is segítenek. Nekem van egy ismerősöm, aki csak 3 éve / szezon óta motorozik, de már 4 szintű vezetéstechnikai képzésen van túl és ő valóban hasznos tanácsokkal látott el (azóta megy a kanyarodás). Én is el fogom majd végezni, ha odajutok. Emellett ajánlani tudom a Motorozás Mesterfokon c.könyvet, a netről is le lehet tölteni. A ruha nagyon fontos, mert más nem VÉD meg a motoron, ha baj van. Ha nagyon vágysz arra, hogy jól motorozz és mindent meg is teszel érte, menni fog! Nekem annyira gyorsan ment, hogy én is csodálkozom. Viszont én 3 iskolában is jártam és ott sajnos nem igazán okítanak, csak amit nagyon muszáj, ezért kellenek "segítők" :)

Sok sikert és kellemes motorozást! :)
 
Ez jóóó :) szia boszi :)

Én pont 1 hónapja, május 2-án kezdtem nagymotorral a motorozást, előtte csak robogóval mentem, utoljára 2 éve. Szóval, szinte semmi tapasztalattal, de ma már a kanyar - a kezdők mumusa - is egész jól megy, sőt, nagyobb sebességnél (nem 1-esben), amikor az ellentétes irányba kell fordítani a motort kanyarban és bedőlni vele, már azt is gyakorlom és nagyon jó érzés. Valóban a sok gyakorlás a legfontosabb, meg hallgass olyanokra, akik valóban értenek is hozzá, tudnak motorozni. Jó, ha van, aki segít, aki tanítgat, aki mindig ott van veled, kielemez és elmondja, mi a hibád, miben kell javítanod, vagy máshogy csinálnod. Gyűjtsd az infókat és amint tudod, gyakorold. Itt is segítenek. Nekem van egy ismerősöm, aki csak 3 éve / szezon óta motorozik, de már 4 szintű vezetéstechnikai képzésen van túl és ő valóban hasznos tanácsokkal látott el (azóta megy a kanyarodás). Én is el fogom majd végezni, ha odajutok. Emellett ajánlani tudom a Motorozás Mesterfokon c.könyvet, a netről is le lehet tölteni. A ruha nagyon fontos, mert más nem VÉD meg a motoron, ha baj van. Ha nagyon vágysz arra, hogy jól motorozz és mindent meg is teszel érte, menni fog! Nekem annyira gyorsan ment, hogy én is csodálkozom. Viszont én 3 iskolában is jártam és ott sajnos nem igazán okítanak, csak amit nagyon muszáj, ezért kellenek "segítők" :)

Sok sikert és kellemes motorozást! :)
Köszönöm, drága vagy :)

Igazából én elég nehezen küzdöm le a kezdeti megilletődöttségemet... sőt, írhatnám, hogy döbbenetemet, amikor rá kellett ébrednem, hogy motorozni BAROMI NEHÉZ... de majdcsak túl leszek ezen az időszakon :)
 
Köszönöm, drága vagy :)

Igazából én elég nehezen küzdöm le a kezdeti megilletődöttségemet... sőt, írhatnám, hogy döbbenetemet, amikor rá kellett ébrednem, hogy motorozni BAROMI NEHÉZ... de majdcsak túl leszek ezen az időszakon :)

Ne izgasd magad 100 ezer kilometer utan mar elmondhatod te is hogy egy gyenge kezdö vagy:)
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére