a hátsó fék stabilizálja a motort.
ezt nem lehet eléggé kiemelni. ezért nagyon nagyon lényeges megtanulni használni.
oldalszél: országúton kicsit beledőlsz, de nagyon figyelsz, mi van az út mellett [ez persze amúgyis alap, ki tudja, mi kerül eléd*]: ha sövény, erdősáv, akár csak néhány fa, akkor az mind befolyásolja a szél erejét, akkoris, ha gyenge. ez adott esetben akár egy nyomvályúba/ból be/ki dobódást is jelenthet, az meg potenciális veszélyhelyzet.
a legjobb példa: 7-es út, martonvásár után a balaton felé. az út emelkedik, enyhe jobbkanyar, három méter magas bokorfal mindkét oldalon - aztán hirtelen szinte egy fűszál se. majd ötszáz méter múlva fasor.
és itt mindig oldalszél van, ha fúj. ez tisztességes szélben akár egy méteres oldalmozgást is jelenthet.
az oldalmozgáson kívül még egy veszélye van az oldalszélnek, főleg magas motorral, magas pilótával [moi]: a motor magas súlypontja miatt hajlamos "elkönnyülni", mintha a tengelyeknél fogva próbálnák alólad kifordítani. ez baromi ijesztő, taknyos úton veszélyes lehet.
falevelekről, pocsolyákról már nem is szólok, az remélhetőleg mindenkinek alap.
*: gazdagrét felett a törökbálinti úton elgázoltam egyszer egy macskát [nagyon nem direkt]. az út 2x1 sáv, mellette közvetlenül járda, gazdagrét felett éles jobbkanyar, a kanyar után buszmegálló, utána kb 50 méterrel nagyjából térdig érő sövény.
60 körül közelítettem, a sövény elején a bokor alatt egy tiszta fehér macska. a hülyéje rámnézett, megvárta, míg egy méterre érek tőle, utána keresztülvetődött előttem. telibe kaptam.
hulla biztos, hogy látott. az is, hogy nagyon kevés hiányzott a hatalmas perechez. szóval MINDENRE számítani kell. és mindent látni kell, ami körülötted történik.