Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kezdő motorosok topicja

Szerintem ezt kanyargás előtt egyszerűbb megtanulni egyenesben, a gázzal játszva. Megy az ember egy adott sebességgel, és teljesen visszaengedi a gázkart, akkor egyértelműen előrebukik a motor, és a motorfékkel elkezd lassulni. Innen finoman elkezdi megint ráhúzni, addig a pontig, amikor már nem lassul a motor, hanem megint elkezd egyenletes sebességgel haladni. Na, ott lesz valahol a stabilizáló gáz. Ha tovább húzza, onnantól gyorsul a jószág, az már a kigyorsítás lesz.
Mikor már érzi az ember, el lehet kezdeni gyakorolni ugyanezt kanyarban is, olyan sebességnél, és sebességi fokozatban, aminél úgy érzi, hogy amúgy is biztonságosan be tud fordulni.
És persze alapszabály, hogy kanyar előtt váltunk vissza:)

Nem is igazan erre gondoltam es csak azert ideztem egy par dolgot hogy figyelmesen kell olvasni sok minden olyan mintha ellentmondas lenne vagy egyszerüen csak nem ertik mert igy ne voot mindenki fizikabol menö es meg talan akkor se.
Az meg veszelyes ha csak azt jegyzi meg valaki amit ert es azt hajtogatja es gondolja igazsagnak helyesnek.Na ez meg veszelyes is.
 
Azért azt elfelejtetted kedves Hajós, hogy a könyv írója első sorban a mai modern sportmotoroktól ír. Persze nem tagadom, hogy sok dolog nem csak azokra érvényes, de vannak szituk, amikor másképp viselkedik a csutka kormányos, fejen álló, hegyes vas, mint az én übertechnikás 15 éves nakedem. És akkor te is olvastad, hogy hátsó fék is kell a kanyarodáshoz sőt azt is, hogy szűk helyen anélkül nem tudsz megfordulni egy íven!
 
Azért azt elfelejtetted kedves Hajós, hogy a könyv írója első sorban a mai modern sportmotoroktól ír. Persze nem tagadom, hogy sok dolog nem csak azokra érvényes, de vannak szituk, amikor másképp viselkedik a csutka kormányos, fejen álló, hegyes vas, mint az én übertechnikás 15 éves nakedem. És akkor te is olvastad, hogy hátsó fék is kell a kanyarodáshoz sőt azt is, hogy szűk helyen anélkül nem tudsz megfordulni egy íven!

Nem kell de adott esetben lehet hasznos.Meglehet szükhelyen fordulni anelkül is csak könyebb.Na es ugye a szükhelyen akarsz megfordulni akkor lassan mesz.
Amit ir az ervenyes volt 40 evvel ezelött is es ervenyes is lesz.Az igaz ne minden motorra egyforman,A naked es a sportmotor között sokszor csak a ruha hianya a külömbseg.
 
Nem kell de adott esetben lehet hasznos.Meglehet szükhelyen fordulni anelkül is csak könyebb.Na es ugye a szükhelyen akarsz megfordulni akkor lassan mesz.
Amit ir az ervenyes volt 40 evvel ezelött is es ervenyes is lesz.Az igaz ne minden motorra egyforman,A naked es a sportmotor között sokszor csak a ruha hianya a külömbseg.


Igen, alapigazságokon és a fizikán nem lehet és nem is kell változtatni. :hura:
Mondjuk az én nakedem azért nem egy R1 futóműves FZ1 és nem is egy RSV alapokon nyugvó Tuono :D
Csak pont pl az első hátsó fék megoszlásának aránya más a sportmotoron, a chopperen és a nakeden. A múltkor erről (is) ment a vita.
 
Igen, alapigazságokon és a fizikán nem lehet és nem is kell változtatni. :hura:
Mondjuk az én nakedem azért nem egy R1 futóműves FZ1 és nem is egy RSV alapokon nyugvó Tuono :D
Csak pont pl az első hátsó fék megoszlásának aránya más a sportmotoron, a chopperen és a nakeden. A múltkor erről (is) ment a vita.

A spotmotor es a naked között nincs lenyeges külömbseg, sok sportmotor a naked felöltöztetett valtozata kicsit erösebb motorral.
DE a teny az teny megallni es fekhatast elerni az elsöfekkel lehet es azt kene megtanulni.
 
Egyáltalán, mi a "naked", azt is ki kellene találnotok először. A Fazerekben szinte R1-R6 technika van, a Hornetekben a régebbi CBR-eké, a Z750-1000-ben ZXR750 meg ZX-9, a GSR-ben meg GSXR600. Ezek mind sport, vagy sport-túra motorok, és a belőlük származtatható nakedek is hasonló geometriájú futóművel, hasonló fékekkel vannak szerelve, hasonló a súlyuk is a sport-elődökéhez, csak alacsonyabban van a lábtartó, meg magasabb és szélesebb a kormány, ami viszont akár előnyös is lehet a mindennapokban.
Ha a "klasszikus" motorokat vesszük, mint mondjuk a CB1300, ZRX1100-1200, GSX750-1200-1400, XJR1300, ezek ugyanúgy "naked"-ek, viszont eleve inkább túrára tervezték őket, hosszabb a tengelytáv, jónéhány kilóval nehezebbek, méretre is nagyobbak, van bennük egy halom nyomaték, a futóművük viszont általában nem rosszabb az utcai sportmotorokénál, vagy a fentebb említett naked-ekénél.
Szóval, elvileg az előbbiekre 1 az 1ben ráhúzható a sportmotor-séma, az utóbbiakat meg "chopperesen kellene vezetni, gyakorlatilag meg volt olyan pályanap, mikor Harmati Árpi egy alap XJR-rel kerülte körbe a menő sportmotoros arcokat:D

Lehet ezen rágódni, meg megint teleírni oldalakat pro és kontra a hozzászólásokkal, a végeredmény úgyis vagy az lesz, hogy első+hátsó fék megfelelő aránya, vagy az, hogy mindenki meghallgat mindenféle okosságot, aztán úgy fordul be a kanyarban, ahogy tud:D

(A saját végkövetkeztetésem: én pl. biztos qrvasz*rul kanyarodok, mert még sose léptem rá közben a hátsó fékre, de biztos lesz majd olyan, akit, miután kikerültem valahol, utána a parkolóban majd elmagyarázza, hogy nem jól csinálom, mert a tréningen nem így tanítják:D)
 
Végül is az első nakedek úgy lettek, hogy lebontották egy esésnél az idomzatot :) Majd rájöttek, hogy nem is olyan csúnya ez így :D

De ott a pont Bq-nál, mindenki úgy csinálja, ahogy neki jó, mert mindenki másképp csinálja ;)
 
A spotmotor es a naked között nincs lenyeges külömbseg, sok sportmotor a naked felöltöztetett valtozata kicsit erösebb motorral.
DE a teny az teny megallni es fekhatast elerni az elsöfekkel lehet es azt kene megtanulni.

Ott a pont! Az első fék télleg jobb, de ésszel kell használni, különben f*a kis meglepetés érheti az embert:törés:
 
:D
Az alapvető dolog, amit remélhetőleg még mindig elmondanak a tanfolyamokon is, hogy minél kevesebb időt töltsünk a szembesávban, úgyhogy a "jó gyorsan", eléggé lesarkítva, de nem is rossz válasz:)
Amúgy, helyzettől függ. 2 személlyel, felpakolva, meggondoltabban szoktam előzni is, fékezni is, ha nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy beférek a szembejövő előtt, inkább beállok az előttem haladó mögé, amíg tiszta lesz a terep. Mivel itt mindenki szabálytisztelő motoros, elő sem fordulhat az a helyzet, hogy 90-nel haladó autót kellene ilyen helyzetből megelőzni ;), annál a 60-70-80-as tempónál már érdemes visszaváltani 1-2 fokozatot, és 4.-5.-ben intenzíven gyorsítva megkezdeni az előzést.
Ha szinte folyamatos a kocsisor, amit előzök, és szemből is sűrű a forgalom, akkor én általában el se váltok közben, bent hagyom 4-esben, és úgy bújkálok vissza az autók közé.
Országúton amúgy lehetőleg lendületből előzök, ha jönnek szembe, akkor akár még úgy is, hogy kicsit visszaveszek a tempóból, mielőtt utolérném az előttem haladót, hogy a szembejövő eltűnjön mellőle, mire előzési helyzetbe kerülök. A sebességkülönbség így még bőven megmarad, viszont nincs az, hogy húzom a gázt, mint a barom, hogy beférjen még az előzés, aztán, mikor az utolsó pillanatban kiderül, hogy mégsem, akkor nagyfék-anyázás-visszaváltás-anyázás-nagygáz...:)
A másik alapvető dolog (nem csak előzéshez, hanem pl. kanyarodáshoz is), hogy ki kell tapasztalni a motort is, megtanulni, hogy melyik sebességfokozatban kb. milyen fordulaton jön meg az ereje, meg mennyire gyorsul. Ennek alapján lehet eldönteni azt is, hogy adott tempónál feltétlenül vissza kell-e váltani még egyet, vagy lazán beférek még a szembejövő előtt 6.-ban is...:)
 
Nagyon nem mindegy mit es mikor elözünk.Mas egy szemelyautot mas egy teherautot.Aztan se mindegy milyen tempoben kell elözni.90-100 al menö teherauto vagy buszelözesenel fel kell arra keszülni hogy kb a fülke magassagaban mar komoly legturbulenciak vannak.Amik egy kezdö motorost meglephetnek bajba hozhatnak.
 
még tanulnod kell birge. wolfie-val nagyon könnyű előzni, csak be kell lőnöd, hogy akkor érje el a 7000-es fordulatot amikor kiteszed az orrát, mert akkor nyit a power-szelep és úgy meglódul, akár egy 600-as. természetesen ez alatt és e fölött már nincs benne akkora erő. de 100 és 130 között is egész szépen gyorsul, viszont 140-nél már vége van.

szóval 90-es tempónál még simán lehet vele előzni. persze én is az a típus vagyok, aki ha jönnek szemből, ha nem minél előbb szeretek visszamenni a saját sávomba, így nem egyszer előfordult, hogy előzéseknél a csutkagázzal a piros tartományig forgattam, de bírja hidd el, még örül is neki sztem, hogy végre kikormolod a kipufogót :)
egyébként szerintem pont a power-szelep miatt gyorsulási szempontból nem éreztem akkor különbséget az SV és wolfie között, ami viszont brutális az SV-n az a motorfék, ami wolfin lényegében nincs is...

Lehetőleg sehogy! Ha mégis muszáj, akkor csukott szemmel, imádkozva:)
 
kezdo minusz egy

Sziasztok,

Roviden:

Meg akarok tanulni motorozni. Most tartok ott hogy iskolat kell valasztanom. Nem magyarorszagon elek, 50 kilos (na jo 55) szoke no vagyok, szoval nagy az eselye annak, hogy bemegyek egy iskolaba es latatlanba elore el akarnak nekem adni X darab orat allitva hogy nekem ennyi minimum kell a jogsihoz.

Van tippetek, hogy mire kell figyelni, mit kell elore megbeszelni? Mi az az oraszam ami alatt meg tudok tanulni? Milyen motort kell valasztani? Mitol jo egy oktato? Kell a tanulashoz specko ruha, vedocucc ilyesmi amit valoban meg kell vennem?

Tanulaskor fontos hogy kesobb milyen motort akarok majd vezetni?

Koszonok minden tanacsot :)

Rolam annyit hogy nem tartom magam benanak, autot jol vezetek (barmilyen oldalon :), tudok (jol) biciklizni, korcsolyazni, sielni, buvarkodni, szoval fegyelmezett vagyok, es gyorsan tanulok. Motorokhoz viszont annyi kozom van hogy gyerekkent alltam babettan :eek:) Nincs egyetlen ismerosom sem akinek lenne motorja, nem tudok errol senkivel beszelni :-/

Koszi
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére