Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kezdő motorosok topicja

:D
Az alapvető dolog, amit remélhetőleg még mindig elmondanak a tanfolyamokon is, hogy minél kevesebb időt töltsünk a szembesávban, úgyhogy a "jó gyorsan", eléggé lesarkítva, de nem is rossz válasz:)
Amúgy, helyzettől függ. 2 személlyel, felpakolva, meggondoltabban szoktam előzni is, fékezni is, ha nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy beférek a szembejövő előtt, inkább beállok az előttem haladó mögé, amíg tiszta lesz a terep. Mivel itt mindenki szabálytisztelő motoros, elő sem fordulhat az a helyzet, hogy 90-nel haladó autót kellene ilyen helyzetből megelőzni ;), annál a 60-70-80-as tempónál már érdemes visszaváltani 1-2 fokozatot, és 4.-5.-ben intenzíven gyorsítva megkezdeni az előzést.
Ha szinte folyamatos a kocsisor, amit előzök, és szemből is sűrű a forgalom, akkor én általában el se váltok közben, bent hagyom 4-esben, és úgy bújkálok vissza az autók közé.
Országúton amúgy lehetőleg lendületből előzök, ha jönnek szembe, akkor akár még úgy is, hogy kicsit visszaveszek a tempóból, mielőtt utolérném az előttem haladót, hogy a szembejövő eltűnjön mellőle, mire előzési helyzetbe kerülök. A sebességkülönbség így még bőven megmarad, viszont nincs az, hogy húzom a gázt, mint a barom, hogy beférjen még az előzés, aztán, mikor az utolsó pillanatban kiderül, hogy mégsem, akkor nagyfék-anyázás-visszaváltás-anyázás-nagygáz...:)
A másik alapvető dolog (nem csak előzéshez, hanem pl. kanyarodáshoz is), hogy ki kell tapasztalni a motort is, megtanulni, hogy melyik sebességfokozatban kb. milyen fordulaton jön meg az ereje, meg mennyire gyorsul. Ennek alapján lehet eldönteni azt is, hogy adott tempónál feltétlenül vissza kell-e váltani még egyet, vagy lazán beférek még a szembejövő előtt 6.-ban is...:)

A fent leírtakkal totál egyetértek, én is igyekszem így tenni. Amit pedig írtam. Nos igen a kis Zümi ereje 6000 alatt semmi, utána kezd iramodni és 10000 körül a legfickósabb. De ha mondjuk megyünk 80-al, az 6.-ban 7000-et jelent, ha visszadobok egyet, azzal még nem értem cél, mert nem lett több erő, ha még egyet visszadobok, akkor meg már nem sok marad a fordulatból, ergo nincs hova gyorsulnia. Ezért mondtam azt, hogy szar helyzet csak húzni a gázt és imádkozni! Nem egyszer volt olyan, hogy a Drágám ment elöl az FZ-vel én meg utána és ő már ment volna tovább, előzte volna a kövi akadályt, de én meg beragadtam egy teherszar vagy busz mögé, mert egyszerűen nem éreztem úgy, hogy beleférjek. Szemből is mindig úgy vannak elosztva a kis genyók :D Tehát ez az egyetlen dolog, amikor hiányzik a pár paci, vagy inkább a GS500 nyomatéka!

Ezért is utálok előzni. Aztán kamionnál még az oldalszél és annak megszűnése is kegyetlen dolog. Kocsisort még állót sem szeretek előzni, de néha muszáj.
 
Sziasztok,

Roviden:

Meg akarok tanulni motorozni. Most tartok ott hogy iskolat kell valasztanom. Nem magyarorszagon elek, 50 kilos (na jo 55) szoke no vagyok, szoval nagy az eselye annak, hogy bemegyek egy iskolaba es latatlanba elore el akarnak nekem adni X darab orat allitva hogy nekem ennyi minimum kell a jogsihoz.

Van tippetek, hogy mire kell figyelni, mit kell elore megbeszelni? Mi az az oraszam ami alatt meg tudok tanulni? Milyen motort kell valasztani? Mitol jo egy oktato? Kell a tanulashoz specko ruha, vedocucc ilyesmi amit valoban meg kell vennem?

Tanulaskor fontos hogy kesobb milyen motort akarok majd vezetni?

Koszonok minden tanacsot :)

Rolam annyit hogy nem tartom magam benanak, autot jol vezetek (barmilyen oldalon :), tudok (jol) biciklizni, korcsolyazni, sielni, buvarkodni, szoval fegyelmezett vagyok, es gyorsan tanulok. Motorokhoz viszont annyi kozom van hogy gyerekkent alltam babettan :eek:) Nincs egyetlen ismerosom sem akinek lenne motorja, nem tudok errol senkivel beszelni :-/

Koszi


A plusz óraszám ajánlatra mondd azt, hogy egyenlőre ennyit fogsz kifizetni, és ha nem bánják, majd a tanulás üteméhez mérten erről később beszéltek. A kötelező óraszámnak meg kell lennie, ha tudsz bringázni menni fog, ha még nem érzed biztosnak magad, kérsz plusz órát. Nemtom mennyi a kötelező most. A motort az oktató adja, választani max addig tudsz, amíg be nem iratkoztál a suliba - előtte rákérdezhetsz mivel oktatnak. Szép költség lenne, ha kívánságműsorként minden suliban 16 féle motort kéne tartsanak... A jó oktató türelmes, nincsenek előítéletei, de mindent egyik se fog tudni átadni, legfőképp a kellő rutint nem. Azt önállóban szokás megszerezni. Ha van motoros térdprotektorod, magas szárú bakancs, vastagabb farmer, vastagabb kabát, azzal már el lehet kezdeni tanulni. Bukót szoktak adni. Van amelyik oktató nem szól bele (itthon), hogy mi van rajtad, van akinek vannak ajánlásai, és láttam már olyat is hogy a rövidgatyást hazaküldték.
Az hogy milyen motoron tanulsz vezetni, olyan mint a bringázás, meg az autóvezetés. Utána képes vagy másféle típusokat is keregetni, hiába kempingbringán tanultál... megy az a mountenbike-on is. :D :D :D
Hajrá!
 
Wow, tök jó, hogy van ilyen topik!!! :jo

Csak az a bajom, hogy én annyira kezdő motoros vagyok, hogy még kérdezni sem tudok mit, mert egyelőre mindennel problémáim vannak, pedig már egy jogsit is adtak, mert állítólag tudok motorozni. Ami bizonyára így is van, csak épp a motorom zavar a tudásom kibontakoztatásában...

Folyamatosan rettegésben vagyok, hogy eldőlök, mert a motor nem áll meg a lábán, mint az autó (ahol adott esetben taposom a kuplungot meg a féket, becsukom a szemem és valahogy majdcsak megállok), a bukó alatt egyfolytában viszket az orrom vagy az arcom (esetleg a fülem), a kezem begörcsöl a kuplungolástól, folyton melléváltok és/vagy beragad a váltóm és az istennek se jön ki az adott sebességből (persze, ez műszaki probléma, majd megszerelődik, de addig is küzdök vele), és ezt még tetézi, hogy általában gőzöm sincs, hanyadikban vagyok (ezt felváltogatásnál számolni szoktam, de soxor elfelejtem, és aztán ha helyzet van, akkor már csak taposom a váltót, aztán majd lesz valami, üresnél legalább világít a zöld, ha eljutok odáig, és tudom elölről kezdeni).

A pasim rendkívül változatos és sokoldalú tanácsadásokat szokott nekem tartani, mindegyik így hangzik: motorozz többet, majd belejössz.

Most őszintén, tudom, hogy ezekkel a bénázásaimmal nem lehet mit kezdeni, csak annyit kérek, hogy nyugtassátok meg a lelkem, Ti, akik tapasztaltabbak vagytok: ugye Ti is így kezdtétek? Ugye tényleg belejövök majd? :elpirul2:
 
Így bizony...van, h még most is...:D és tényleg belejössz majd...:jo naaa megnyugodtál??? :D
 
Folyamatosan rettegésben vagyok, hogy eldőlök, mert a motor nem áll meg a lábán, mint az autó (ahol adott esetben taposom a kuplungot meg a féket, becsukom a szemem és valahogy majdcsak megállok), a bukó alatt egyfolytában viszket az orrom vagy az arcom (esetleg a fülem), a kezem begörcsöl a kuplungolástól, folyton melléváltok és/vagy beragad a váltóm és az istennek se jön ki az adott sebességből (persze, ez műszaki probléma, majd megszerelődik, de addig is küzdök vele), és ezt még tetézi, hogy általában gőzöm sincs, hanyadikban vagyok (ezt felváltogatásnál számolni szoktam, de soxor elfelejtem, és aztán ha helyzet van, akkor már csak taposom a váltót, aztán majd lesz valami, üresnél legalább világít a zöld, ha eljutok odáig, és tudom elölről kezdeni).
Nekem néha el is dől:D
Nekem is viszket mindenem....:D
Nekem is begörcsöl a kezem a kuplungolástól:D
Nekem se lenne gőzöm se, hanyadikban vagyok, ha nem írná ki a kijelző...:DÉS! mégis gurulok valahogy!:csam:
Szóval ne parázz és hallgass a pasidra, mert ezt bizony gyakorolni kell!:cool:
 
:D :D persze hogy bele fogsz jönni! :D
és ne aggódj, vagyunk így néhányan... pl. én is folyton eldőlök álló helyben; összevissza váltogatok és nem látom az üresjező zöldet, mert pont odasüt a nap; ha felhajtom a plexit, hogy kiszedjem a hajam a szememből, tuti hogy az alatt az 1 perc alatt repül PONT oda egy darázs és jól megcsíp (persze csamfotózásra menet); és még sorolhatnánk mindannyian...
 
De még mennyire így kezdtük. Sőt, megvolt az álltó helyben való felborulás is. De mindig volt aki segítsen felállítani... :D
 
Én már a rutinpályán megkezdtem a borulásokat gyakorolni :D

Nekem meg az a bajom, hogy állandóan a bukóban csöppen el az orrom. Jól kifújom előtte, mire felveszem már folyik. Nah? :D Lehet aki allergiás ne motorozzon a megoldás...
 
Én már a rutinpályán megkezdtem a borulásokat gyakorolni :D

Nekem meg az a bajom, hogy állandóan a bukóban csöppen el az orrom. Jól kifújom előtte, mire felveszem már folyik. Nah? :D Lehet aki allergiás ne motorozzon a megoldás...
ezért vettem nyitható bukót anno:) és érdekes, azóta csökkent az allergiám. Lehet, hogy a következő bukó már zárt lesz.. (akkor vajon visszajön?)
 
Én már a rutinpályán megkezdtem a borulásokat gyakorolni :D
Szerinted én nem? Egyszerűen (jobb kezes lévén) nem tudtam jobbra kanyarodni. Ahányszor megpróbáltam, dőltem. Néha sikerült megtartanom a 193 kilót, néha (többször persze) nem... de így legalább a vészleállító gombot megtanultam reflexszerűen kezelni :D (ellentétben a dudával, ami helyett notóriusan az indítógombot nyomkodom, amikor pl. leszorítanak, nem csoda, hogy nem sikerül felhívni magamra a figyelmet :D )
 
Nekem meg az a bajom, hogy állandóan a bukóban csöppen el az orrom. Jól kifújom előtte, mire felveszem már folyik. Nah? :D Lehet aki allergiás ne motorozzon a megoldás...

Na, az orrfolyás a másik... pedig a világon semmire nem vagyok allergiás, mégis folyik az orrom 20 éve télen-nyáron, éjjel-nappal, bukóban természetesen hatványozottan... :D
 
Hát saját bukó és kesztyű és zárt cipő (magas szárú bakancs a legjobb) a minimum.

zp az utolsó kivételével egyetértek. bakancs nem elég. pont ma mesélte ismerős, hogy beleakadt a fűző a váltóba, és majdnem világraszóló perec lett belőle.
és ez csak az egyik ok:)
tessék csizmát venni, ha komoly a szándék. lehet használtan is, nem kell rögtön 100e-ért.
ezen felül legyen egy kabát is! volt itt valahol egy táblázat, motoron a 10 fokot is -30nak érezni 80nal [vagy hogy, nem emlékszem a pontos számadatokra:)]
 
Az előző két oldalt nevetve olvastam végig, a saját bénázásaim lebegtek közben a szemem előtt. A sok pasi miatt a suliban kicsit gáz hibázni, mert rögtön valamelyik kretén rákezd, hogy minek nőnek nagymotor. Persze, ha elesik a barom, akkor vagánykodik, hogy kisebb gázzal kellet volna, na de a rutinja ...
Nekem is ezt mondja a párom mindig, és amikor biciklizni tanítottam a fiamat én is ezt hajtogattam : gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás :)
Szoktam mondani, ha belehalok is menni fog - de ez a motorozásra és az ejtőernyőzésre nem igaz.
Ha elsőre nem sikerül, akkor az ejtőernyőzés nem neked való :D ezt a tandemugrásnál mondta az, akivel ugrottam ...
 
Na, az orrfolyás a másik... pedig a világon semmire nem vagyok allergiás, mégis folyik az orrom 20 éve télen-nyáron, éjjel-nappal, bukóban természetesen hatványozottan... :D

erre mondják, hogy menetet vág a takony a nyakán:)
de ez mindenkinél megvan szerintem. nekem a könnyem szokott ömleni motorozás közben, a kesztyű csatakos lesz a törölgetéstől az út végére.
a huzattól van.
 
Sziasztok,

Roviden:

Meg akarok tanulni motorozni. Most tartok ott hogy iskolat kell valasztanom. Nem magyarorszagon elek, 50 kilos (na jo 55) szoke no vagyok, szoval nagy az eselye annak, hogy bemegyek egy iskolaba es latatlanba elore el akarnak nekem adni X darab orat allitva hogy nekem ennyi minimum kell a jogsihoz.

Van tippetek, hogy mire kell figyelni, mit kell elore megbeszelni? Mi az az oraszam ami alatt meg tudok tanulni? Milyen motort kell valasztani? Mitol jo egy oktato? Kell a tanulashoz specko ruha, vedocucc ilyesmi amit valoban meg kell vennem?

Tanulaskor fontos hogy kesobb milyen motort akarok majd vezetni?

Koszonok minden tanacsot :)

Rolam annyit hogy nem tartom magam benanak, autot jol vezetek (barmilyen oldalon :), tudok (jol) biciklizni, korcsolyazni, sielni, buvarkodni, szoval fegyelmezett vagyok, es gyorsan tanulok. Motorokhoz viszont annyi kozom van hogy gyerekkent alltam babettan :eek:) Nincs egyetlen ismerosom sem akinek lenne motorja, nem tudok errol senkivel beszelni :-/

Koszi

A többiek már írták, hogy zárt ruházat a minimum.
Bukót van aki tud adni, van aki nem, de szerintem ha utána akarsz motorozni, akkor abba érdemes befektetni, mert egyrészt nem biztos, hogy lesz a fejedre való, másrészt én nem vennék fel túl nyugodt szívvel olyan sisakot amibe előttem már 20an beleköhögtek, izzadtak stb.

Óraszám menet közben dől el, ne hagyd magad ha már előre cseszegetnek. Ami még fontos, menj el szerződés előtt a suliba, nézd meg milyen motorok vannak, ülj rájuk, próbáld meg esetleg felvenni sztenderről, hogy érezd a súlyát, meg hogy biztosan leér-e a lábad (nem kell félni, nagyon sok lány hasonló testsúllyal lazán kergeti a nagyobb vasakat is, neked is menni fog).

Mindenképp beszéld meg velük azt is, hogy ha kárt okozol a motorban (letörik az index, fékkar, akármi) azt kinek kell javíttatnia. Mert a sulinak illene, de van aki lelkesen ráterheli a tanulóra, aztán érdekes módon marad a törött kar meg fityegő index még évekig...
 
Kezdőknek legelőször is csak a sebességváltást-gázkar adagolást kell begyakorolniuk egy egyenes,elhagyott,vagy gyér forgalmú szakaszon,fel és le...semmi kanyargás ! ;) Majd ha egyenes vonalon tudod uralni a motorod,biztonságosan tudsz váltani és megállni,akkor jöhet csak a kanyarodás !
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére