Az alapvető dolog, amit remélhetőleg még mindig elmondanak a tanfolyamokon is, hogy minél kevesebb időt töltsünk a szembesávban, úgyhogy a "jó gyorsan", eléggé lesarkítva, de nem is rossz válasz
Amúgy, helyzettől függ. 2 személlyel, felpakolva, meggondoltabban szoktam előzni is, fékezni is, ha nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy beférek a szembejövő előtt, inkább beállok az előttem haladó mögé, amíg tiszta lesz a terep. Mivel itt mindenki szabálytisztelő motoros, elő sem fordulhat az a helyzet, hogy 90-nel haladó autót kellene ilyen helyzetből megelőzni , annál a 60-70-80-as tempónál már érdemes visszaváltani 1-2 fokozatot, és 4.-5.-ben intenzíven gyorsítva megkezdeni az előzést.
Ha szinte folyamatos a kocsisor, amit előzök, és szemből is sűrű a forgalom, akkor én általában el se váltok közben, bent hagyom 4-esben, és úgy bújkálok vissza az autók közé.
Országúton amúgy lehetőleg lendületből előzök, ha jönnek szembe, akkor akár még úgy is, hogy kicsit visszaveszek a tempóból, mielőtt utolérném az előttem haladót, hogy a szembejövő eltűnjön mellőle, mire előzési helyzetbe kerülök. A sebességkülönbség így még bőven megmarad, viszont nincs az, hogy húzom a gázt, mint a barom, hogy beférjen még az előzés, aztán, mikor az utolsó pillanatban kiderül, hogy mégsem, akkor nagyfék-anyázás-visszaváltás-anyázás-nagygáz...
A másik alapvető dolog (nem csak előzéshez, hanem pl. kanyarodáshoz is), hogy ki kell tapasztalni a motort is, megtanulni, hogy melyik sebességfokozatban kb. milyen fordulaton jön meg az ereje, meg mennyire gyorsul. Ennek alapján lehet eldönteni azt is, hogy adott tempónál feltétlenül vissza kell-e váltani még egyet, vagy lazán beférek még a szembejövő előtt 6.-ban is...
A fent leírtakkal totál egyetértek, én is igyekszem így tenni. Amit pedig írtam. Nos igen a kis Zümi ereje 6000 alatt semmi, utána kezd iramodni és 10000 körül a legfickósabb. De ha mondjuk megyünk 80-al, az 6.-ban 7000-et jelent, ha visszadobok egyet, azzal még nem értem cél, mert nem lett több erő, ha még egyet visszadobok, akkor meg már nem sok marad a fordulatból, ergo nincs hova gyorsulnia. Ezért mondtam azt, hogy szar helyzet csak húzni a gázt és imádkozni! Nem egyszer volt olyan, hogy a Drágám ment elöl az FZ-vel én meg utána és ő már ment volna tovább, előzte volna a kövi akadályt, de én meg beragadtam egy teherszar vagy busz mögé, mert egyszerűen nem éreztem úgy, hogy beleférjek. Szemből is mindig úgy vannak elosztva a kis genyók Tehát ez az egyetlen dolog, amikor hiányzik a pár paci, vagy inkább a GS500 nyomatéka!
Ezért is utálok előzni. Aztán kamionnál még az oldalszél és annak megszűnése is kegyetlen dolog. Kocsisort még állót sem szeretek előzni, de néha muszáj.