Nem csaptak ossze, az lenne a legnagyobb hulyeseg, ahogy szerintem autonal is az......Amúgy a motornál is összecsapták már a rutint meg a forgalmat gyakorlatnak és egybe kell vizsgázni, vagy az csak a kocsinál van?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
Nem csaptak ossze, az lenne a legnagyobb hulyeseg, ahogy szerintem autonal is az......Amúgy a motornál is összecsapták már a rutint meg a forgalmat gyakorlatnak és egybe kell vizsgázni, vagy az csak a kocsinál van?
úgy úgy, ezzel kb az oktatón kívül mindenkivel kicsesztek.Nem csaptak ossze, az lenne a legnagyobb hulyeseg, ahogy szerintem autonal is az......
azért ennek van némi értelme ám. szerintem. autóval se lenne baj, ha így menne.
Ja... annyi értelme mindenképpen van, hogy egy full kezdőnek, aki életében akkor vezet először biciklinél komolyabb kétkerekűt, jobb egy kisebb-gyengébben megtanulni legalább az elindulást-megállást-megfordulást. Abból a szempontból viszont szerintem nem sok, hogy "ismerjen meg többfajtát", és ilyen szempontból autókkal se látnám több értelmét. Mert, az elsőnek írt helyzettől eltekintve, egy full kezdőt inkább csak összezavar a különböző gépek különböző kezelése, mint hogy "szélesítené a látókörét"... Az majd megjön később a km-ekkel. (Autóknál már csak azért se sok értelmét látom, mert az átlag oktatóautók között menettulajdonságokban-teljesítményben még kevesebb különbség van, mint az A1-A2-A kategóriára alkalmas motorok között.)
mellesleg a saját motorodat-autódat is újra kell tanulni, ha csak egyetlen oktatóautóhoz szoksz hozzá.

Azt akár egy fékbetét-csere után is, adott esetben...
Igazából, ha elveket, szabályszerűségeket tanulna (tanítanának) meg az ember(nek), nem lenne gond. Nem azt, hogy "nézd, ha 5 centire felemeled a lábad, pont elkezd fogni a kuplung", hanem, hogy "finoman elkezded felengedni, és amikor érzed, hogy mozdulna, hallod, hogy esik le a fordulatszám, na akkor kezd fogni", és hasonlók. Innentől kezdve, nagyjából tökmindegy, mibe/mire ülsz, mert nem azt tanultad meg, hogy azt az egy járművet hogy kezeld, hanem, hogy hogy kell járművet kezelni.
Azt hittem, hogy egyben van, de nem! Ugyanúgy kell vizsgázni rutinból is!Amúgy a motornál is összecsapták már a rutint meg a forgalmat gyakorlatnak és egybe kell vizsgázni, vagy az csak a kocsinál van?
Nekem is meglepő volt, nem tudom milyen lehetett akkor az amikor egybe volt?

Nekem az azért durva, hogy minden órán másik motorral kell gyakorolnod. Nem lett volna csoda, ha a másik motorral is lefulladsz.
Én még a tesztmotorokkal is le szoktam, és az még csak a legkisebb bénázás, amikor egyik motorról a másikra ülsz, vagy egy tök ismeretlen motort vezetsz.
(Mondjuk anno, amikor vizsgáztam, tök másik motort kaptam a vizsgára, mint amivel gyakoroltam, mert az beszart épp akkor. azért sikerült a vizsga így is szerencsére.)
3. motor következik, a 3. nyomvonal is képbe kerül, mikor is 3.-ig felkapcsolni és intenzíven fékezni kell! Egy újabb izgulni való, nem akarok fejre álli. 
Engem kb 2 héttel ezelőtt hétvégén elvitt a párom egy elhagyatott terepre, amit kimondottan ilyen-olyan járművekkel való gyakorlásra használ mindenki. Meglepetés volt, nem tudtam mire készül. Leszálltunk a motorról és közölte, hogy azért jöttünk ide, mert itt tudom gyakorolni a motorozást. Elmondta az alapokat, hogy mi micsoda, mire való, hogyan használjuk. Aztán a kisebb oktatás után 1-esbe rakhattam és finoman felengedett kuplung karral gurulhattam kicsit a pályánhatalmas élmény volt!
Amikor középsztenderre kellett rakni a kis cb500-ast azt hittem beszarok, olyan súlya voltde azt mondta, hogy nyugi...oktatáson ettől csak nehezebbek lesznek XD
Le se ér a lábam. Ő már pedzegeti, hogy majd elvezethetem azt is, de lehet nem mostanában kerül arra sor! 

hát nem tudom, te hogy vagy vele, én csak gyakorlatban tudok megtanulni dolgokat. úgyhogy hiába mondanák, ha nem tapasztalom meg, hogy másiknál másmilyen, hiába tudom elméletben, cseszhetem.
a családban a két autó közül csak az egyiket használom sűrűn, a másikat ritkán - eléggé balfasz módon bánok vele olyankor.
Biztos megszoknám azt is, ha nem párszázat, hanem párezret vezetnék vele, de egyrészt, ez már az én olvasatomban nem "hasonló jellegű" (úgyhogy indokolt a hosszabb átállás), másrészt alapjáraton nem vágyok rá, nekem hozzátartozik a vezetéshez a váltóval matatás 
Így mindig óvatosba, elindulni is csak kuplunggal finoman először, hogy mi hol merre meddig van. De most van már autónk, szóval ezt fogom a legtöbbet vezetni, lehet hozzá fogok szokni 
Minél többet vezet valaki, annál inkább rááll keze-lába a megfelelő mozdulatokra, és maga a járműkezelés automatikussá válik. Elindulásnál pl. nem tudatosan fog figyelni rá az ember, hogy picigáz-csúsztatottkuplung, hanem reflexből jön, ha kicsit nagyobb gáz kell, kicsit lassabban kell felengedni, megint ki kell nyomni, különben lefullad... Ha nem így lenne, minden tavasszal tanulhatnánk újra motorozni
(Kéretik nem ide venni az elkopott reflexek, kanyartechnikák szintre hozását, csak a szorosan vett járműkezelésről beszélek.)Vagy egy csizmacsere, ugyebár...Azt akár egy fékbetét-csere után is, adott esetben...
.

Vagy egy csizmacsere, ugyebár...![]()






Tudom, hogy nem feltétlenül 100%-ig helyes a technikám, meg nyilván a meglátásaim se, de ennek a vesézése már végképp offtopic lenne egy jogsiszerzős témánál 
Valahogy úgy elment a reggel, hogy nem volt idő arra, hogy reggelezzünk, meg megigyuk a kávét! Ilyet nem szabad csinálni többet
Kicsit szétestem, lefulladtam. Megtréfáltam magam tudat alatt, ápr. 1. volt.
Még az ER5-el nyomultam, mert foglalt volt az a motor, amivel majdan vizsgázok is. Nagy nehezen összekaptam magam, önuralomra intettem magam, és már azt vettem észre, hogy a Yamahán ülök, és azzal gyakorolok. Kezdetben nagyon rossz volt, mert másik motor, másképp viselkedik, meg valamiért szerencsétlen alapjárata 2000 környékére van állítva
De aztán "megszoktam" és már -a pici hibákat leszámítva- egész jól ment az 1-es, 2-es pálya. A 3. pályát még csak az ER5-el csináltam meg egyszer, de hát majd eljön ismét az ideje.
Szóval elég vegyes érzelmekkel zártam azt a rutin órát. Majd lesz jobb is!
Veletek mi a helyzet? 

