Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Jogsi, Motorvizsga

Pedig esélyesebb néhány segítőkész havert találni egy parkolózásra, mint az, hogy egy iskola felkészüljön arra, hogy egy kategórián belül 3-4 különböző motort kiállítson... Az azért, a 3 kategóriát figyelembe véve, minimum 9-12 motor (plusz az SM), adott esetben mind teljesen különböző alkatrész- és karbantartásigénnyel. Az biztos, hogy én, ha iskolát vezetnék, és akkorát, hogy igény/lehetőség van 1-1 kategórián belül több motort üzemeltetni, igyekeznék egységesíteni, hogy ne kelljen sokfajta kopó-fogyó cuccot tartanom. Meg esetleg úgy esélyem lenne valami flottás üzemeltetést összehozni...

@birge úgy-úgy. ahogy tanult kollegám mondja. nem véletlenül van tele minden suli er-5ökkel.
én egyszer voltam parkolózni, még a tw125öm volt, az index motoros topicjával. ott aztán próbáltam mindent, gilera runnert, 50es váltós kis derbit, mindenki adta-vitte.

a transalpot is kipróbálhatod, ha úgy alakul, nyugodtan. :)
 
Anno nekem néhányan odaadták a vasaikat vizsga előtt, mert én is keveseltem hogy van ugyan forgalomban 2-3 éves robeszos tapasztalatom B-vel, de ég és föld a váltós motoron. A mai napig hálás vagyok azoknak a srácoknak, és ha valaki kezdőként kér tőlem vasat gyakorolni rutint, nagyon szívesen kimegyek vele és magyarázok is, meg oda is adom a parkolóban a gurigát gyakorolni. Kérjetek és adatik. Aztán meg majd egy másik kezdőnek ugyanígy segítsetek. ;-)
 
Anno nekem néhányan odaadták a vasaikat vizsga előtt, mert én is keveseltem hogy van ugyan forgalomban 2-3 éves robeszos tapasztalatom B-vel, de ég és föld a váltós motoron. A mai napig hálás vagyok azoknak a srácoknak, és ha valaki kezdőként kér tőlem vasat gyakorolni rutint, nagyon szívesen kimegyek vele és magyarázok is, meg oda is adom a parkolóban a gurigát gyakorolni. Kérjetek és adatik. Aztán meg majd egy másik kezdőnek ugyanígy segítsetek. ;-)
Nekem Dunaújvárosban anno csak egy motoros ismerősöm volt, és a 600as Deauvillet (ami egy bálna) valahogy nem akarózott kipróbálni:) Nem is a blokk miatt, mert csak egy kicsit volt nagyobb a kawánál, amin tanultam, inkább a méretei és a súlya miatt. No meg a fényezése miatt;)
 
Nekem anno egy 250 kilós CX500-at (30éves volt akkor) adtak kölcsön meg 125-ös ETZ-t. Rákérdeztem hogy húhamileszha, mondták a parkolóban nagy baj nem lehet, de figyeljek azért oda. Az építő jellegű volt az önbizalmamra, hogy ennyire megbíznak bennem.
 
Én 3 motoron ültem. Ha azt az ETZ-t vagy mit nem számítom, amivel 1 kört mentem a rutinpályán :D 125-ös TU, aztán meg a nagytesó, amivel vizsgáztam, a 250-es. Szerencsére nekem közbejött a jogsiba egy téliszünet, ami alatt beszereztem a motort. Így suttyomban gyakoroltam a forgalmi órák mellett 1-2-szer a sajátomon is. Hát ég és föld volt. Aztán amikor meglett a jogsi sokáig csak kísérővel mentem. Azóta is hálás vagyok Senkinek az oltalmazásáért. Ő segített szakadó esőben hazatolni a vasat, amikor megállt és nem volt hajlandó egy tapodtat se menni tovább. És ezen kívül ültem még a Safetys vasakon és egy kör erejéig egy WR250-esen. Ennyi :D
 
Holnap egesz nap motoros hospitalason leszek Vacott, majd leirom a tapasztalatokat, hogy mit lattam. Asszem leszek rutinon meg forgalmin is :D
Mar jo par orat voltam B-s hospitalason, egy ora kivetelevel en ultem a jobb 1-ben, mint oktato... Talan ma kezdtem picit vegre raerezni hogyan kene ezt csinalni, mert ma egy kisse gyengebb lanykat kaptam magam melle :D van egy srac, akivel masodszor vezettem egyutt, az egyenesen imad engem bakker, bar kicsit meg Schuminak kepzeli magat :D de ket foglalkozasat hagytam ki, mar keresett, hogy en mikor jovok ujra :D tok jo erzes :sze:
Kezdem elvezni az oktatosdit :D
 
Holnap egesz nap motoros hospitalason leszek Vacott, majd leirom a tapasztalatokat, hogy mit lattam. Asszem leszek rutinon meg forgalmin is :D
Mar jo par orat voltam B-s hospitalason, egy ora kivetelevel en ultem a jobb 1-ben, mint oktato... Talan ma kezdtem picit vegre raerezni hogyan kene ezt csinalni, mert ma egy kisse gyengebb lanykat kaptam magam melle :D van egy srac, akivel masodszor vezettem egyutt, az egyenesen imad engem bakker, bar kicsit meg Schuminak kepzeli magat :D de ket foglalkozasat hagytam ki, mar keresett, hogy en mikor jovok ujra :D tok jo erzes :sze:
Kezdem elvezni az oktatosdit :D
Csak maradjon a lendület :D c-t d-t is fogsz oktatni? Az mondjuk vicces lesz :D
 
Sziasztok!

Ismerősöm ajánlotta a fórumot, így be is regisztráltam most.
Már rég óta tervben van a korlátlan jogosítvány motorra, de eddig csak azért volt szempont, hogy ne csak a B C D kat legyen beírva a jogsiba, hanem akkor már a motor is, meg később a nehézpót is. Aztán mostanában voltunk motorozni ismerősökkel, közben eltiltottak versenyzéstől (lóverseny augusztus végéig), ezért úgy gondoltam akkor most itt az ideje megtanulni motorozni helyette. Elkezdtem nézegetni 50 ccm-es motorokat, hogy elsőnek megtanulok aztán később, ha megy a dolog és betöltöm a 24-et (november) és meg tudom csinálni (152cm magasságom miatt kicsit tartok tőle, hogy őszinte legyek), akkor megyek jogsit letenni.
Nagyon tetszenek a Yamaha TZR 50-ek és a Honda NSR-ek is. Elkezdtem eladó motrokat nézegetni, aztán majd alakul. Ezért is ajánlotta ismerősöm a fórumot, hogy itt találhatok sok jó, okos tanácsot is a jövőre nézve. :)
Szép napot! :D

Rögtön az első: ne vegyél 50est. Mivel B jogsid van, csináld meg a b125öt, és vegyél egy rendszámos 125öst (mondjuk egy Yamaha tw) Sokkal jobban jársz, de persze ez csak az én véleményem :)
 
Sziasztok!

Ismerősöm ajánlotta a fórumot, így be is regisztráltam most.
Már rég óta tervben van a korlátlan jogosítvány motorra, de eddig csak azért volt szempont, hogy ne csak a B C D kat legyen beírva a jogsiba, hanem akkor már a motor is, meg később a nehézpót is. Aztán mostanában voltunk motorozni ismerősökkel, közben eltiltottak versenyzéstől (lóverseny augusztus végéig), ezért úgy gondoltam akkor most itt az ideje megtanulni motorozni helyette. Elkezdtem nézegetni 50 ccm-es motorokat, hogy elsőnek megtanulok aztán később, ha megy a dolog és betöltöm a 24-et (november) és meg tudom csinálni (152cm magasságom miatt kicsit tartok tőle, hogy őszinte legyek), akkor megyek jogsit letenni.
Nagyon tetszenek a Yamaha TZR 50-ek és a Honda NSR-ek is. Elkezdtem eladó motrokat nézegetni, aztán majd alakul. Ezért is ajánlotta ismerősöm a fórumot, hogy itt találhatok sok jó, okos tanácsot is a jövőre nézve. :)
Szép napot! :D
Szia! Egyetértek a felettem szólóval, én is így szerzem most a gyakorlatot a nagyobb kategóriához. A B125 gyorsan megvan, pár óra alatt, viszont már mehetsz vele "normálisan" is, nem úgy mint egy 50-essel. Kis súlyúak, könnyen kezelhetőek, de azért már megállják a helyüket főúton is. Autópályára meg úgyse megyek motorral...:D Sok sikert a terveidhez! :ok:
 
Szijja! Te is kiskapuval D jogsiztal? :D akkor ha mar megcsinalod az A jogsit, menj el szakoktatoi kepzesre is :D csak valami ertelme is legyen a majdnem fullos jogsinak :D

Kiskapu? :D Az mi lenne? OFA-n keresztül csinálom, ha az az, akkor igen! Csak már januárban dolgoznunk kellett volna, erre még most van a forgalmi meg GKI vizsga hátra... eddig nem nagyon siették el. Tavaly áprilisba kezdtünk :(
Szakoktatóin még nem gondolkodtam, meg most úgy néz ki csúszik a motor vétel is :( :elpirul2: na meg a szüleim nem igen örülnek ennek az ötletemnek.
 
Rögtön az első: ne vegyél 50est. Mivel B jogsid van, csináld meg a b125öt, és vegyél egy rendszámos 125öst (mondjuk egy Yamaha tw) Sokkal jobban jársz, de persze ez csak az én véleményem :)

Köszönöm, csak nézegettem az árakat jogsiknál és olyan feleslegesnek tűnik kidobni rá az árát + csomó idő elmegy még vezetsz, stb... és most jelenleg bele se férne a D mellett, ha csak nem egy hónap alatt meg lehet csinálni... ,de abból kiindulva hogy kressz meg egyéb vizsgaidőpontokra 1hónapot, de van hogy kettőt vártam eddig is, nem hiszem, hogy gyorsan lezavarnák ezt. Na meg anyuéknak még adagolni kell a motorozásos dolgot. Mikor kipattant a fejemből ez az egész, azt hittem egyszerűbb és gyorsabban fog menni. De mégsem az. :D
 
Szia! Egyetértek a felettem szólóval, én is így szerzem most a gyakorlatot a nagyobb kategóriához. A B125 gyorsan megvan, pár óra alatt, viszont már mehetsz vele "normálisan" is, nem úgy mint egy 50-essel. Kis súlyúak, könnyen kezelhetőek, de azért már megállják a helyüket főúton is. Autópályára meg úgyse megyek motorral...:D Sok sikert a terveidhez! :ok:

Gyorsan meg van? Amit én találtam ott írják hogy kressz vizsgát is kell tenni, oda időpontot 1hónappal később adnak mert nincs hely. B-nél, C-nél, D-nél így volt, nem hiszem hogy motornál kivételeznek vagy valamit én néztem el nagyon és nem kell hozzá semmilyen kressz? :O
Köszönöm szépen a biztatást, neked is sok sikert és kellemes gurulásokat ;)
 
Gyorsan meg van? Amit én találtam ott írják hogy kressz vizsgát is kell tenni, oda időpontot 1hónappal később adnak mert nincs hely. B-nél, C-nél, D-nél így volt, nem hiszem hogy motornál kivételeznek vagy valamit én néztem el nagyon és nem kell hozzá semmilyen kressz? :O
Köszönöm szépen a biztatást, neked is sok sikert és kellemes gurulásokat ;)

a b125 elvileg azért lett kitalálva, hogy akinek megvan a b jogsi, ne kelljen már bohóckodnia mindennel. amennyire én tudom, pár óra vezetésről van szó és egy vizsgáról. de ennek pontosan utána kell nézni. ez valójában egy különbözeti vizsga, a b jogsi kiegészítésére.
 
a b125 elvileg azért lett kitalálva, hogy akinek megvan a b jogsi, ne kelljen már bohóckodnia mindennel. amennyire én tudom, pár óra vezetésről van szó és egy vizsgáról. de ennek pontosan utána kell nézni. ez valójában egy különbözeti vizsga, a b jogsi kiegészítésére.

Eddig ezt találtam mindenhol: "A B125 jogsi egyszerűsített formában szerezhető meg, három elméleti óra és két gyakorlati óra után, forgalmi ill. KRESZ vizsgát követően" Ennek utána kérdezek, köszönöm! :flover:
 
Eddig ezt találtam mindenhol: "A B125 jogsi egyszerűsített formában szerezhető meg, három elméleti óra és két gyakorlati óra után, forgalmi ill. KRESZ vizsgát követően" Ennek utána kérdezek, köszönöm! :flover:

majd oszd is meg velünk, amit találtál, szerintem más is érdeklődéssel olvas róla. :)
 
@storm @Adree
Csak hogy ne a bemutatkozast offoljuk tovabb :)
Ha jol emlekszem a B125nel (ami egyebkent A1B, nem is ertem), 2 rutin es 1 forgalmi ora van, vagy forditva. A ket vizsga pedig egyszerre. Azt hiszem 2 rutin palyat kell csak teljesitened, aztan mentek is ki forgalomba.
Viszont! Altalaban, szinte mindenkinek sokkal tobb orat kell vennie, igy sokkal dragabban jon ki a jogositvany. Legalabb is egy gyomroi sulis ismerosom csinal A1B-t, es O mondta, hogy a huszonparezres jogsibol lesz ilyen 50-60 ezer ft osszegu szopatas, mert sokan nem tudjak a kis 125-ost se kezelni es kenytelen plusz orakat venni. Sose a forgalmi szituaciokkal van a problema.
En reszemrol ugy tartom, hogy faszsag, penzkidobas, akkor inkabb rogton nagy A, es nincs semmilyen mizeria. Addig meg el lehet bohockodni egy 50-essel, amihez csak egy robogo kell, vagy mondjuk inkabb egy valtos 50-es :)
En direkt soha nem szorakoztam a lepcsofokokkal, illetve megtehettem, hogy kivartam a megfelelo eletkort es egybol mentem korlatlanra. :)
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére