Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Jogsi, Motorvizsga

A D-nel 24 eves korhatar van, de ketfele kiskapu van tudtommal, hogy hamarabb vizsgazhass, de 24 korig akkor sem lehet vele dolgozni, max a buszt egyik helyrol a masikra mozgatasi celbol vezetni.
A) lehetoseg: katonasagnal dolgozol, vagy
B) olyan cegnel dolgozol, ahol busz is van es neha el kell vinni ide-oda, pl egy muszaki vizsgara.
Nekem mar elotte megvolt a nehezpot is, de pl a DE kategoriat be se irtak a jogsimba 24 eves korom betolteig, mert gondolom, ha D-t meg 'korlatozva' vezethettem, addig a DE-t egyaltalan nem. :)

Vagy az OFA-s rendszer is egy kiskapu, amirol meg eddig nem tudtam... Passz :D
 
@storm @Adree
Csak hogy ne a bemutatkozast offoljuk tovabb :)
Ha jol emlekszem a B125nel (ami egyebkent A1B, nem is ertem), 2 rutin es 1 forgalmi ora van, vagy forditva. A ket vizsga pedig egyszerre. Azt hiszem 2 rutin palyat kell csak teljesitened, aztan mentek is ki forgalomba.
Viszont! Altalaban, szinte mindenkinek sokkal tobb orat kell vennie, igy sokkal dragabban jon ki a jogositvany. Legalabb is egy gyomroi sulis ismerosom csinal A1B-t, es O mondta, hogy a huszonparezres jogsibol lesz ilyen 50-60 ezer ft osszegu szopatas, mert sokan nem tudjak a kis 125-ost se kezelni es kenytelen plusz orakat venni. Sose a forgalmi szituaciokkal van a problema.
En reszemrol ugy tartom, hogy faszsag, penzkidobas, akkor inkabb rogton nagy A, es nincs semmilyen mizeria. Addig meg el lehet bohockodni egy 50-essel, amihez csak egy robogo kell, vagy mondjuk inkabb egy valtos 50-es :)
En direkt soha nem szorakoztam a lepcsofokokkal, illetve megtehettem, hogy kivartam a megfelelo eletkort es egybol mentem korlatlanra. :)

akkorse ülnék 50esre, ha muszáj lenne. az komoly életveszély, városban. a robogók főleg. továbbra is azt mondom, hogy inkább a b125 a megoldás. az meg, hogy nem tudják a motort kezelni, az nem igazán indok... csak ürügy. bárhol találni elhagyott, zárt parkolót, mellékutcát, ahol egy darab krétával meg akár pár decathlonos bójával ki lehet rakni bármilyen pályát és gyakorolni...
 
Ha van egészséges önkritikája, és elmegy gyakorolni. Biztos a korral jár, de szerintem meg életveszélyes, ha pár órás átképzés után azt hiszi, ő már tud motorozni. Nem véletlenül nyüstölik egy-két napon át a járműkezelés fondorlataival a népeket a vezetéstechnikai tréningeken. Azért 125-tel is pont ott lehet maradni az úton, ha elbénázol valamit. Értem, hogy az volt a cél a rövid idővel és kevesebb pénzzel, hogy egyáltalán elgondolkozzanak a papír megszerzésén, de szerintem kevéske ez így ahhoz, hogy biztonságosan tudjanak motorozni autóról átülve. Bár igaz, hogy robogóra még az sem kell, talán ezért is közlekednek ilyen eszementen. Tisztelet a kivételnek! :)
 
Ha van egészséges önkritikája, és elmegy gyakorolni. Biztos a korral jár, de szerintem meg életveszélyes, ha pár órás átképzés után azt hiszi, ő már tud motorozni. Nem véletlenül nyüstölik egy-két napon át a járműkezelés fondorlataival a népeket a vezetéstechnikai tréningeken. Azért 125-tel is pont ott lehet maradni az úton, ha elbénázol valamit. Értem, hogy az volt a cél a rövid idővel és kevesebb pénzzel, hogy egyáltalán elgondolkozzanak a papír megszerzésén, de szerintem kevéske ez így ahhoz, hogy biztonságosan tudjanak motorozni autóról átülve. Bár igaz, hogy robogóra még az sem kell, talán ezért is közlekednek ilyen eszementen. Tisztelet a kivételnek! :)

ha aközött kell választani, hogy mindenféle képzés, rendszám, beazonosíthatóság nélkül a hetvenesre felfúrt robogókkal ámokfutnak, vagy legalább pár óra képzést kapnak [úgy, hogy van már egy jogsijuk], és rendszámost fognak vezetni, akkor szerintem nem kérdés, melyiket kellene preferálni.
 
Alapvetően gondolom ezt azoknak az autósoknak találták ki, akik eljátszottak a robogóra ülés gondolatával, mert megunták a dugóba ücsörgést, viszont az 50-est kicsinek találták, ami érthető is. De vajmi kevés az óraszám, ha valakinek nincs rutinja már legalább robesszal. Akiknek meg jól jöhet, azok akik amúgy is járnak már, adott esetben tilosban, jogsi nélkül, és van annyi rutinjuk, hogy tényleg ennyi elég legyen egy plusz kategóriához és legalizálják a dolgot. Nyilván el lehet dönteni, hogy kik mennek el erre a jogsira inkább.
 
Alapvetően gondolom ezt azoknak az autósoknak találták ki, akik eljátszottak a robogóra ülés gondolatával, mert megunták a dugóba ücsörgést, viszont az 50-est kicsinek találták, ami érthető is. De vajmi kevés az óraszám, ha valakinek nincs rutinja már legalább robesszal. Akiknek meg jól jöhet, azok akik amúgy is járnak már, adott esetben tilosban, jogsi nélkül, és van annyi rutinjuk, hogy tényleg ennyi elég legyen egy plusz kategóriához és legalizálják a dolgot. Nyilván el lehet dönteni, hogy kik mennek el erre a jogsira inkább.

Anno, amikor a Totalcar elindította ezt a kezdeményezést, az volt az alapfelállás, hogy olyan autósoknak, akik amúgy mennek 50-essel, van már némi rutinjuk benne, de valamiért kellene nekik egy 125-ös. Vagy azért, mert kevés az 50, vagy, mert néha kellene utast vinni, vagy mert az agglomerációból az autópálya bevezetőkön át csak rendszámos motorral járhatnak be. Nyilván, annak is jól jön, aki kipróbálná, milyen a nagymotorozás, de elsőre mégsem szeretne A2/A jogsit, viszont B-je már van.
 
amúgy a "kevés az óraszám, ha nincs rutinja már" érvkészlethez még annyit hozzátennék: nagymotorra amikor megszerzed a jogsit, szerintetek elég bármiféle hangyányi rutin megszerzéséhez is az a húsz [vagy mennyi] óra, amit a tanfolyamon vezetsz? az ég adta világon semmire nem elég az sem.
 
Gyorsan meg van? Amit én találtam ott írják hogy kressz vizsgát is kell tenni, oda időpontot 1hónappal később adnak mert nincs hely. B-nél, C-nél, D-nél így volt, nem hiszem hogy motornál kivételeznek vagy valamit én néztem el nagyon és nem kell hozzá semmilyen kressz? :O
Köszönöm szépen a biztatást, neked is sok sikert és kellemes gurulásokat ;)
Szia! A válasz: igen, kell kresz vizsgát tenni, mert ugye tele van külön, a motorosokra vonatkozó forgalmi és műszaki kérdésekkel. Viszont: ha a kresz vizsgától számítva 2 éven belül szeretnél kategóriát váltani majd, akkor nem kell újra a kresz, mehetsz rögtön a rutin pályára gyakorolni. :)
Azt meg, hogy kinek mi a jó, mindenki döntse el maga. Én olyan 7 éve már egyszer elkezdtem az A-s jogsit, amit - az oktató meglátva a mélységem és a súlyom:D- rögtön A2-re módosíttatott. Mivel ez sem ment, estem-keltem, kétszer letörtem a kuplung kart, stb., a végén lógó orral feladtam...
De mivel nem olyan fából faragtak:Dés általában csakazértis az van, amit én akarok, kitaláltam egy másik utat: elmentem 2014. június 26-27-én a Safety Honda bevezető oktatására, ahol 2 (igen, kettő!) tréner foglalkozott 4 (azaz négy) tanulóval. 2 nap alatt úgy betanítottak mindent nulláról, hogy úgy köröztünk-szlalomoztunk-nyolcasoztunk, mint a kis angyal. 2 nappal később meg is vettem Picit:love:, egy Honda CG 125-öst. Olyat, amivel a pályán gyakoroltam.
Mivel volt saját mocim, a kresz vizsga után megcsináltam a kötelező óraszámot és sajáttal még annyi pótórát mehettem ingyen, amennyit csak akartam. Ezt ki is használtam a vizsgáig!;)
A rutin+forgalom egyben volt, meg kellett csinálni ugyanúgy mind a 3 pályát mint a nagyoknak, aztán go a forgalomba.
Szóval ennyi, én a fokozatosság mellet teszem le a voksom, nekem ez jött be! Miért törjem össze magam nagymotorral, amikor még a Picivel se tudok "rendesen" menni..?:huhu2:
Most pedig folyamatban van a kategóriaváltás, remélem 2 év gyakorlás már elég lesz, hogy megcsináljam az A-t vagy az A2-t. (Habár itt az oktató már az A-t javasolta, azt mondta, hogy gyakorlatilag a tanulómotorjai közt nincs nagy különbség súlyban/magasságban és nekem ugye ezek az elsődleges szempontok.:csam:
 
Szia! A válasz: igen, kell kresz vizsgát tenni, mert ugye tele van külön, a motorosokra vonatkozó forgalmi és műszaki kérdésekkel. Viszont: ha a kresz vizsgától számítva 2 éven belül szeretnél kategóriát váltani majd, akkor nem kell újra a kresz, mehetsz rögtön a rutin pályára gyakorolni. :)
Azt meg, hogy kinek mi a jó, mindenki döntse el maga. Én olyan 7 éve már egyszer elkezdtem az A-s jogsit, amit - az oktató meglátva a mélységem és a súlyom:D- rögtön A2-re módosíttatott. Mivel ez sem ment, estem-keltem, kétszer letörtem a kuplung kart, stb., a végén lógó orral feladtam...
De mivel nem olyan fából faragtak:Dés általában csakazértis az van, amit én akarok, kitaláltam egy másik utat: elmentem 2014. június 26-27-én a Safety Honda bevezető oktatására, ahol 2 (igen, kettő!) tréner foglalkozott 4 (azaz négy) tanulóval. 2 nap alatt úgy betanítottak mindent nulláról, hogy úgy köröztünk-szlalomoztunk-nyolcasoztunk, mint a kis angyal. 2 nappal később meg is vettem Picit:love:, egy Honda CG 125-öst. Olyat, amivel a pályán gyakoroltam.
Mivel volt saját mocim, a kresz vizsga után megcsináltam a kötelező óraszámot és sajáttal még annyi pótórát mehettem ingyen, amennyit csak akartam. Ezt ki is használtam a vizsgáig!;)
A rutin+forgalom egyben volt, meg kellett csinálni ugyanúgy mind a 3 pályát mint a nagyoknak, aztán go a forgalomba.
Szóval ennyi, én a fokozatosság mellet teszem le a voksom, nekem ez jött be! Miért törjem össze magam nagymotorral, amikor még a Picivel se tudok "rendesen" menni..?:huhu2:
Most pedig folyamatban van a kategóriaváltás, remélem 2 év gyakorlás már elég lesz, hogy megcsináljam az A-t vagy az A2-t. (Habár itt az oktató már az A-t javasolta, azt mondta, hogy gyakorlatilag a tanulómotorjai közt nincs nagy különbség súlyban/magasságban és nekem ugye ezek az elsődleges szempontok.:csam:

Oh, közben megkérdeztem én is meg kértem árlistát sulitól ,ahol most teszem a buszt. Hát tényleg kell kressz. Csak azzal az a baj, hogy egy hónap mire adnak vizsgaidőpontot szóval nem tudom, megy az agyalás rajta. Nagyon jó olvasni a történeted, köszönöm, hogy leírtad! :) Most közbe jött pár dolog, úgyhogy a motor vétel illetve jogsi jelenleg szünetel :( :( +anyuék nem igen örültek az ötletnek...
 
@storm @Adree
Csak hogy ne a bemutatkozast offoljuk tovabb :)
Ha jol emlekszem a B125nel (ami egyebkent A1B, nem is ertem), 2 rutin es 1 forgalmi ora van, vagy forditva. A ket vizsga pedig egyszerre. Azt hiszem 2 rutin palyat kell csak teljesitened, aztan mentek is ki forgalomba.
Viszont! Altalaban, szinte mindenkinek sokkal tobb orat kell vennie, igy sokkal dragabban jon ki a jogositvany. Legalabb is egy gyomroi sulis ismerosom csinal A1B-t, es O mondta, hogy a huszonparezres jogsibol lesz ilyen 50-60 ezer ft osszegu szopatas, mert sokan nem tudjak a kis 125-ost se kezelni es kenytelen plusz orakat venni. Sose a forgalmi szituaciokkal van a problema.
En reszemrol ugy tartom, hogy faszsag, penzkidobas, akkor inkabb rogton nagy A, es nincs semmilyen mizeria. Addig meg el lehet bohockodni egy 50-essel, amihez csak egy robogo kell, vagy mondjuk inkabb egy valtos 50-es :)
En direkt soha nem szorakoztam a lepcsofokokkal, illetve megtehettem, hogy kivartam a megfelelo eletkort es egybol mentem korlatlanra. :)

Rendben, rendben, bocsánat!! :)
Én is ezen agyalok, hogy rögtön nagy A mert feles pénzkidobás, addig meg 50ccm-essel és motoros baráttal sikerül motorozni tanulni, sulikba annyira nem bízok. Valamilyen lépcsőfok azért jó lenne, mert motor tudásom = a nullával. Meg most napolom a dolgot sajnos, közbe jött 1-2 más :( + anya nem örült az ötletemnek, sőt...szépen fogalmaztam :( Hiába múltam el 18... úgy látszik ez nem változik :D
 
Rendben, rendben, bocsánat!! :)
Én is ezen agyalok, hogy rögtön nagy A mert feles pénzkidobás, addig meg 50ccm-essel és motoros baráttal sikerül motorozni tanulni, sulikba annyira nem bízok. Valamilyen lépcsőfok azért jó lenne, mert motor tudásom = a nullával. Meg most napolom a dolgot sajnos, közbe jött 1-2 más :( + anya nem örült az ötletemnek, sőt...szépen fogalmaztam :( Hiába múltam el 18... úgy látszik ez nem változik :D
meg tudom erteni, nalam is ki lett verve a balhe, es mai napig megy a hiszti, ha motorra ulok. Meg semertem neki mondani, hogy a mostani vizsgamon pocakosan felultem :D faternak meg van annyi esze, hogy nem mondja el neki :)
Nekem se volt igazabol hattertudasom, es megis ment. Volt nehany hiszti, de nem adtam fel, es 2 honap alatt meg lett a jogsi :)
 
Sziasztok! Kicsit eltűntem, de itt vagyok ismét. Miután a rutint megszereztem, egy kis kihagyás jött, kis anyagi probléma és egy bokasérülés miatt! :D De már múlt hét csütörtökön voltam vezetni forgalomba először, és büszkén jelentem, nem mondtam csütörtököt! :cool::mad: Ráéreztem, és nagyon tetszik a dolog! :D Holnap megyek ismét délután, várom már nagyon, hogy most mit produkálok! :D És lehet, hogy kicsit elbíztam magam, de lehet hogy mégsem kell az a nagy szamárlétra a motor cm3-e kapcsán. Tetszik a 600-as Yamaha Diversion (xj600n) :D Holnap jelentkezem! :ciao:
 
Szijja! A Divi szerintem nagyon jo tanulomotornak! Nem tul eros, de azert lehet vele elozni; konnyu es nem tul magas; finom kis gepezet :) Paromnak az voot az elso nagy turankon es a kis Divi felment mindenhova, akarcsak a kis GS, szoval eleg az :) elvitte Ot 5-6 orszagba :) na meg a masik: alkatreszt is lehet bele kapni, nem kell sokat vadaszni es kb minden szerelo ismeri, ami ugye azert nem hatrany :D
Sok sikert a tovabbiakban es nagyon vigyazz magadra!! :)
 
Sziasztok! Köszönöm szépen Ekime6 a jó szavakat! :) A "holnap"-ból holnapután lett! :D Megvolt a 2. óra is, kicsit az elején apróbb bakik:eek: (index úgy hagyás, sávváltás zebra előtt záróvonalon:() De amúgy nekem tetszett, és meg voltam elégedve magammal, az is nagy szó nekem, hogy tudok "normálisan" (bakikat leszámítva) közlekedni! :D Folytatás hétfőn, és ha minden jól megy, és le tudjuk zavarni, akkor már 31-én vizsgázhatok :D Sok sikert magamnak! :cool: És ha minden jól megy, lesz egy Diversionom, egy baráttól meg tudom majd venni! :) Na jóccakát! Majd jelentkezem! :)
 
Nyugi. Az indexet a legtapasztaltabbak is ugy hagyjak rengetegszer :D en ezert szoktam neha csak ugy menet kozben is ranyomni, mert nekem meg a visszajelzom hol mukodik, hol nem, igy arra nem hagyatkozhatok :D
A zebranal levo savvaltas szinten olyan, amirol megfeledkezik az ember, mert ugye ha nem zavar senkit, akkor nem is gondol arra a franya zarovonalra.
A lenyeg, hogy nyugi, fasza leszel :D
 
Sziasztok! Olvasgatom a fórumot, próbálom begyűjteni a tapasztalataitokat.
Én május első két hetében csináltam meg a KRESZ tanfolyamot ( Zebra autósiskola - Pista bácsi kb. hozzátanulás nélkül megtanít az anyagra, 5 éve B kategóriához is nála tanultam), majd most június 23-ai időponttal vizsgáztam le. Ezután már 26-an elmentem rutinpályára (Villám jogsi), mivel gyerekkoromban robogózgattam csak így első órán váltás, megállás, motorkezelés volt egy 125-ös Hondával. Második alkalommal már 1,2 rutinpálya gyakorlás. Mondhatni tök jôl ment kezdő létemre, így harmadik alkalommal már váltás történt egy Kawasaki ER 500-ra. Egyből éreztem, hogy ez igen sokkal nehezebb, de végre közelít egy "motorhoz", nincs robogó hangulata. Az első 5 percben meg is volt ismerkedés közben a borulás (együtt gyakorlunk autósokkal a tanpályán- jobbra indexelt, oktató balra mutogatott, amikor meg hirtelen megindult, engem megijesztett és gyorsabban vettem be a kanyart, nyilván elsőfékeztem, aztán bedőltem, mint a büdösbogár :muhaha:. Persze semmi bajom, nem lett, csak a lelkem sérült. Xd Legutóbbi alkalommal ismét Kawa, oktatóm nagyon jó, látta, hogy félek, megnyugtatott, majd hibákat átbeszéltük, egész alkalommal a 8-asokat gyakoroltam. Annyira tetszett, végre megérezték milyen amikor a testeddel irányítod! Fantasztikus. Egyenlőre itt tartok, legközelebb megyünk a pályára gyakorolni megint.
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére