Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Jogsi, Motorvizsga

Nem csaptak ossze, az lenne a legnagyobb hulyeseg, ahogy szerintem autonal is az......
úgy úgy, ezzel kb az oktatón kívül mindenkivel kicsesztek.
leginkább azokkal az autósokkal-motorosokkal, akik kénytelenek végignézni az oktatóautó háta mögül, amíg a járműkezeléssel küzd szerencsétlen delikvens a csúcsban.
 
azért ennek van némi értelme ám. szerintem. autóval se lenne baj, ha így menne.

Ja... annyi értelme mindenképpen van, hogy egy full kezdőnek, aki életében akkor vezet először biciklinél komolyabb kétkerekűt, jobb egy kisebb-gyengébben megtanulni legalább az elindulást-megállást-megfordulást. Abból a szempontból viszont szerintem nem sok, hogy "ismerjen meg többfajtát", és ilyen szempontból autókkal se látnám több értelmét. Mert, az elsőnek írt helyzettől eltekintve, egy full kezdőt inkább csak összezavar a különböző gépek különböző kezelése, mint hogy "szélesítené a látókörét"... Az majd megjön később a km-ekkel. (Autóknál már csak azért se sok értelmét látom, mert az átlag oktatóautók között menettulajdonságokban-teljesítményben még kevesebb különbség van, mint az A1-A2-A kategóriára alkalmas motorok között.)
 
Ja... annyi értelme mindenképpen van, hogy egy full kezdőnek, aki életében akkor vezet először biciklinél komolyabb kétkerekűt, jobb egy kisebb-gyengébben megtanulni legalább az elindulást-megállást-megfordulást. Abból a szempontból viszont szerintem nem sok, hogy "ismerjen meg többfajtát", és ilyen szempontból autókkal se látnám több értelmét. Mert, az elsőnek írt helyzettől eltekintve, egy full kezdőt inkább csak összezavar a különböző gépek különböző kezelése, mint hogy "szélesítené a látókörét"... Az majd megjön később a km-ekkel. (Autóknál már csak azért se sok értelmét látom, mert az átlag oktatóautók között menettulajdonságokban-teljesítményben még kevesebb különbség van, mint az A1-A2-A kategóriára alkalmas motorok között.)

nem a menettulajdonságok miatt. főképp nem azok miatt. de még két egyforma suzuki swift között is van különbség. máshol fog a kupplung, máshol kopott a fék. és jobb, ha megtanulja, hogy ne rögződjön be minden egyféleképpen.
 
mellesleg a saját motorodat-autódat is újra kell tanulni, ha csak egyetlen oktatóautóhoz szoksz hozzá.

Azt akár egy fékbetét-csere után is, adott esetben... :D

Igazából, ha elveket, szabályszerűségeket tanulna (tanítanának) meg az ember(nek), nem lenne gond. Nem azt, hogy "nézd, ha 5 centire felemeled a lábad, pont elkezd fogni a kuplung", hanem, hogy "finoman elkezded felengedni, és amikor érzed, hogy mozdulna, hallod, hogy esik le a fordulatszám, na akkor kezd fogni", és hasonlók. Innentől kezdve, nagyjából tökmindegy, mibe/mire ülsz, mert nem azt tanultad meg, hogy azt az egy járművet hogy kezeld, hanem, hogy hogy kell járművet kezelni.
 
Azt akár egy fékbetét-csere után is, adott esetben... :D

Igazából, ha elveket, szabályszerűségeket tanulna (tanítanának) meg az ember(nek), nem lenne gond. Nem azt, hogy "nézd, ha 5 centire felemeled a lábad, pont elkezd fogni a kuplung", hanem, hogy "finoman elkezded felengedni, és amikor érzed, hogy mozdulna, hallod, hogy esik le a fordulatszám, na akkor kezd fogni", és hasonlók. Innentől kezdve, nagyjából tökmindegy, mibe/mire ülsz, mert nem azt tanultad meg, hogy azt az egy járművet hogy kezeld, hanem, hogy hogy kell járművet kezelni.

hát nem tudom, te hogy vagy vele, én csak gyakorlatban tudok megtanulni dolgokat. úgyhogy hiába mondanák, ha nem tapasztalom meg, hogy másiknál másmilyen, hiába tudom elméletben, cseszhetem.
a családban a két autó közül csak az egyiket használom sűrűn, a másikat ritkán - eléggé balfasz módon bánok vele olyankor.
 
Amúgy a motornál is összecsapták már a rutint meg a forgalmat gyakorlatnak és egybe kell vizsgázni, vagy az csak a kocsinál van?
Azt hittem, hogy egyben van, de nem! Ugyanúgy kell vizsgázni rutinból is! :confused: Nekem is meglepő volt, nem tudom milyen lehetett akkor az amikor egybe volt? :confused: :D
 
Nekem az azért durva, hogy minden órán másik motorral kell gyakorolnod. Nem lett volna csoda, ha a másik motorral is lefulladsz.
Én még a tesztmotorokkal is le szoktam, és az még csak a legkisebb bénázás, amikor egyik motorról a másikra ülsz, vagy egy tök ismeretlen motort vezetsz.

(Mondjuk anno, amikor vizsgáztam, tök másik motort kaptam a vizsgára, mint amivel gyakoroltam, mert az beszart épp akkor. azért sikerült a vizsga így is szerencsére.)

A 125-ös után féltem kicsit az 500-astól, de meglepően jól ment. Talán úgy van vele az oktató, hogy akin látja hogy ügyesebb, azt zavarja lefelé. Magyarán nem tötymörögtet, hanem pakolja a motorokat alád! :D 3. motor következik, a 3. nyomvonal is képbe kerül, mikor is 3.-ig felkapcsolni és intenzíven fékezni kell! Egy újabb izgulni való, nem akarok fejre álli. :D
 
Engem kb 2 héttel ezelőtt hétvégén elvitt a párom egy elhagyatott terepre, amit kimondottan ilyen-olyan járművekkel való gyakorlásra használ mindenki. Meglepetés volt, nem tudtam mire készül. Leszálltunk a motorról és közölte, hogy azért jöttünk ide, mert itt tudom gyakorolni a motorozást. Elmondta az alapokat, hogy mi micsoda, mire való, hogyan használjuk. Aztán a kisebb oktatás után 1-esbe rakhattam és finoman felengedett kuplung karral gurulhattam kicsit a pályán :) hatalmas élmény volt!
Amikor középsztenderre kellett rakni a kis cb500-ast azt hittem beszarok, olyan súlya volt :D de azt mondta, hogy nyugi...oktatáson ettől csak nehezebbek lesznek XD

Én a párom motorjával nem mernék gyakorolni, egy Kawa Zx9R-el :D Le se ér a lábam. Ő már pedzegeti, hogy majd elvezethetem azt is, de lehet nem mostanában kerül arra sor! :D:gurul:
 
hát nem tudom, te hogy vagy vele, én csak gyakorlatban tudok megtanulni dolgokat. úgyhogy hiába mondanák, ha nem tapasztalom meg, hogy másiknál másmilyen, hiába tudom elméletben, cseszhetem.
a családban a két autó közül csak az egyiket használom sűrűn, a másikat ritkán - eléggé balfasz módon bánok vele olyankor.

Hasonló jellegű autókkal-motorokkal nem szokott bajom lenni. Nyilván, ha a kezem közé kerül valami, ami nem a megszokott, eltelik pár perc, mire rááll a kezem-lábam, ki kell vele próbálni, hol kezd el fogni a fék-kuplung, és nem kezdek el vele rögtön ugyanúgy menni, mint a sajátjaimmal, de ez szerintem természetes. Mindemellett, ez úgy alakult ki, hogy nem vezettem rendszeresen sok fajta járművet, 14 éves korom óta összesen 5 saját motorom volt, autóból 2 családi (amiket azért inkább alkalomszerűen vezettem, mint rendszeresen), most a harmadik saját, párszáz km-re esetleg beesett 1-2 céges, vagy kölcsönzött autó.

Balf*szkodni egy automata Opel Mokkával balf*szkodtam nemrég... elvileg tudom, bal láb leszögezve, csak a jobbat használom, vezettem is már automatát jópár éve, egy keveset... de azóta eltelt bő 200ezer km. manuális váltósokon, berögződött egy csomó reflex, ami akár tetszik, akár nem, előjött, ha hirtelen kellett megoldani valamit... fékpedálba bal lábbal belekuplungolni meg annyira nem szerencsés :D Biztos megszoknám azt is, ha nem párszázat, hanem párezret vezetnék vele, de egyrészt, ez már az én olvasatomban nem "hasonló jellegű" (úgyhogy indokolt a hosszabb átállás), másrészt alapjáraton nem vágyok rá, nekem hozzátartozik a vezetéshez a váltóval matatás :)
 
Nekem motorral voltak ilyen élményeim, tipikus máshol fog a kuplung és bakkecskézés. Autóval valahogy nem. De szerintem azért, mert azt nem igazán szoktam vezetni, semmilyet, szóval nem szoktam hozzá semmihez :D Így mindig óvatosba, elindulni is csak kuplunggal finoman először, hogy mi hol merre meddig van. De most van már autónk, szóval ezt fogom a legtöbbet vezetni, lehet hozzá fogok szokni :D
 
Meg, ahogy Lenin apánk is mondhatta volna: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni :D Minél többet vezet valaki, annál inkább rááll keze-lába a megfelelő mozdulatokra, és maga a járműkezelés automatikussá válik. Elindulásnál pl. nem tudatosan fog figyelni rá az ember, hogy picigáz-csúsztatottkuplung, hanem reflexből jön, ha kicsit nagyobb gáz kell, kicsit lassabban kell felengedni, megint ki kell nyomni, különben lefullad... Ha nem így lenne, minden tavasszal tanulhatnánk újra motorozni ;) (Kéretik nem ide venni az elkopott reflexek, kanyartechnikák szintre hozását, csak a szorosan vett járműkezelésről beszélek.)
 
Hááát... kinek mi válik be. Tudományosan négyféleképpen tudnak tanulni az emberek: van aki auditív (hallja, elmagyarázzák neki), van aki vizuális (megmutatják neki, megnézheti), van aki meg gyakorlati/motorikus (kipróbálhatja, mozgásból tanul) és van aki kommunikatív (vitáznia, beszélgetnie kell egy témáról). Innentől kezdve nem lehet leszögezni, hogy egy bizonyos módszer a tuti: hogy többféle autót-motort vezessen vagy ne, szerintem maximálisan egyénfüggő. (És innentől kezdve az iskolapad kizárólag egy típusnak kedvez, pedig anno az ókorban még az oktatások a nem az iskolapadban, hanem a természetben zajlottak, összeültek egy kupacba, megnézték együtt, megtapintották megnézhették, megmutatták egymásnak, beszélgettek róla...a tapasztalati úton való tanulás ezért segít mindenkinek jobban, mert ott tuti hogy előbb-utóbb az ő témaköre is előjön amiben erős.)
 
Mondjuk én is jobban örülnék, ha bármilyen jármű oktatásánál több lenne a vezetéstechnikai téma. Anno a második autós oktatóm mutatta meg milyen ha megcsúszik az autó és mit kell tenni olyankor. (Az elsőről ne beszéljünk, a nőgyűlöletére is allergiás lettem ezért megváltunk egymástól.) Viszont a motoros oktatáson nem mondták el a lejtőn megállást, fékezés első-hátsó kerékkel, mindkét kerékkel mikormiért stb. Szóval egy csomó vezetéstechnikai dolgot én még beletennék az oktatásba.
 
Ez is örök vitatéma a hátsó meg az első fék. De ha valóban meg akarsz állni, a kéttenyérnyi tapadás még mindig több mint az egytenyérnyi...
 
Ebbe most ne is menjünk bele... :) Tudom, hogy nem feltétlenül 100%-ig helyes a technikám, meg nyilván a meglátásaim se, de ennek a vesézése már végképp offtopic lenne egy jogsiszerzős témánál :)
 
Sziasztok! Megvolt a 3. rutin óra. :) Valahogy úgy elment a reggel, hogy nem volt idő arra, hogy reggelezzünk, meg megigyuk a kávét! Ilyet nem szabad csinálni többet :D Kicsit szétestem, lefulladtam. Megtréfáltam magam tudat alatt, ápr. 1. volt. :boa: Még az ER5-el nyomultam, mert foglalt volt az a motor, amivel majdan vizsgázok is. Nagy nehezen összekaptam magam, önuralomra intettem magam, és már azt vettem észre, hogy a Yamahán ülök, és azzal gyakorolok. Kezdetben nagyon rossz volt, mert másik motor, másképp viselkedik, meg valamiért szerencsétlen alapjárata 2000 környékére van állítva :boa: De aztán "megszoktam" és már -a pici hibákat leszámítva- egész jól ment az 1-es, 2-es pálya. A 3. pályát még csak az ER5-el csináltam meg egyszer, de hát majd eljön ismét az ideje. :D Szóval elég vegyes érzelmekkel zártam azt a rutin órát. Majd lesz jobb is! :D Veletek mi a helyzet? :)
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére