Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Égések és bénázások

Betud ám záródni az autó, ha olyat gondol. Apumnak még vagy 10 éve bezáródott a kocsija a ház előtt, amíg csak berohant valamiért. Aztán nem tudom hány órán át bütykölte a motorháztető alatt, ahol elvileg volt valami kiskapu ilyen helyzet esetére, hogy kinyissa :D
Az Ignist pl. ha távirányítóval kinyitod, de nem nyitsz ki egyetlen ajtót sem, akkor pár perc után visszazár magától.
 
Akkor meg túl hirtelen engedik fel a kuplungot, a gázt meg nem húzzák neki, nem?

Ha jár a motor, a forgás kicsit "rásegít" a kuplungnak a kiemeléshez. Ha áll, úgy teszed sebességbe, és ráindítózol, hiába húzod be a kuplungkart, egy minimális ideig, amíg a forgás miatt nem oldanak teljesen a lamellák, a kuplung átvisz egy kis hajtást a váltó felé, ezért ugrik meg egy kicsit a motor. A gyakorlatban ez csak egy pár centi előregurulást jelent, ha számítasz rá, nem történhet belőle probléma, nem fogja a motor kirántani alólad a lábad, főleg, ha ki is támasztasz előre egy kicsit.

Amiről te beszélsz, az a motorfék hatásából adódik. Durvább esetben akár blokkolás is lehet belőle, ha pl. túl sokat váltaszt vissza, ráengeded a kuplungot, és a főtengely nem tudja hirtelen felvenni a hátsó kerék fordulatát.
 
Ezt most nem értem... Én a GS-t melegítés céljából be szoktam indítani, ÜRESBEN, SZTENDEREN, és ha netán ráültem, egyesbe raktam, és még kint volt a sztender, akkor fulladt le. Nem inkább leváltott egyesbe, és úgy rúgta ki a sztendert. Mert AKKOR tényleg lefullad.
de, nem jól írtam, teljesen belezavarodtam már :D
 
Az Ignis is ajtónyitásra kezd el sípolni, ha kivettem a kulcsot, de nem kapcsoltam le a fényszórót.


Egyszerűbb lenne lehúzni az ablakot, nem? :D
az ablak folyamatosan le van húzva, gondolhatod, hogy nem szaunának használom az autót :gurul: De az ajtón a kábé 3×-os felülete miatt kicsit több levegő jut be... :)
 
Akkor meg túl hirtelen engedik fel a kuplungot, a gázt meg nem húzzák neki, nem?
Amikor indítózol, reflexből kuplunggal és nem tudod, hogy sebességbe van, ergo nem akarsz elindulni, ezért nem csúsztatod, akkor te hogyan engeded fel? Még jó, hogy hirtelen :D
 
Az Ignist pl. ha távirányítóval kinyitod, de nem nyitsz ki egyetlen ajtót sem, akkor pár perc után visszazár magától.
Szerintem mindegyik újkori, riasztós, vagy legalábbis központi záras autónál így van. A Skodáknál pl. nem elég, hogy ajtót nyitsz, konkrétan csak akkor nem zár vissza, amikor a vezető oldalit nyitod.
 
Amikor indítózol, reflexből kuplunggal és nem tudod, hogy sebességbe van, ergo nem akarsz elindulni, ezért nem csúsztatod, akkor te hogyan engeded fel? Még jó, hogy hirtelen :D
Ja, én már elindulásra értettem! Mikor egyesben van, és engeded a kuplungot, aztán húzod a gázt, és szépen elindulsz. Viszont ha túl hirtelen dobod ki a kuplungot, a gázt meg nem húzod, vagy nem eléggé, akkor is megugrik előre, és lefullad. Így dőltem el egyszer még a forgalmi vezetésen :D
 
Tegnap egy üzleti portré fotósorozatot készítettem egy srácnak, felajánlottam reklámként valami rendezvényen, és most jött beváltani a nyereményét. Reggel 9-re... Cserélgetem az 5 akkumulátort a gépben, csak nem működik, csak nem, mi a franc lehet vele, olyan nincs, hogy egysezrre 4-5 aksi megdöglik.... már kezdett lilulni az agyam, amikor is észrevettem, hogy nem kapcsoltam be a gépet. :D :D :D Korán volt még, nah..... :D
 
Az Ignist pl. ha távirányítóval kinyitod, de nem nyitsz ki egyetlen ajtót sem, akkor pár perc után visszazár magától.

Nagyon utálom az ilyen önműködő, hülyebiztos szerkezeteket...

Tök idegesítő, mikor a Suzuki is sípol, ha benne van a kulcs. A régin ki is köttettem ezt a funkciót, aztán meg vissza, amikor harmadszorra szívta le a világítás az akksit, mert az is ugyanarra a pittyegőre volt rákötve, és nappal nem vettem észre, hogy égve maradt. :elpirul2:
 
Pankának és mindenkinek, akinek elment az önbizalma: ennél nagyobb baromságot nem tudtok csinálni, ettől tuti visszajön!
Felgurultunk ma Visegrádra kanyarogni egy kicsit, de hirtelen nem tudtuk, hol lehet parkolni, így egy percre félreálltunk egy autó mögött. Megbeszéltük, merre tovább, majd nemtávirat enyhén visszagurult és kikanyarodott az autó mögül, ment a parkoló irányába. Én is ezt akartam tenni, csak hogy a DRZről még mindig nem ér le a lábam (nem volt szívem lejjebb engedtetni, de ez egy hosszú sztori), szóval nagyon óvatosan gurultam pár centit hátra, de láttam, hogy mindjárt jön a döccenő, ott tuti elvágódom, ha sokáig rollerezek még.
Rutinos vagyok már, ilyenkor leszállok szépen, nem veszem észre a rajtam röhögő közönséget, és arrébb tolom a kis drágát (úúúúgy élvezem, hogy ilyen könnyű! Tisztára, mintha erős lennék vagy mi).
Ehhez a pár centi arrébbtoláshoz gondoltam maradhat a sztender.
Ez volt a hiba... nem tudom, hogy lehettem ilyen béna, de simán letámasztottam a motort a lábamra. Oké, hogy csak 110 kiló, de akkor is 110 kiló...

Na ezt überelje valaki.
 
Pankának és mindenkinek, akinek elment az önbizalma: ennél nagyobb baromságot nem tudtok csinálni, ettől tuti visszajön!
Felgurultunk ma Visegrádra kanyarogni egy kicsit, de hirtelen nem tudtuk, hol lehet parkolni, így egy percre félreálltunk egy autó mögött. Megbeszéltük, merre tovább, majd nemtávirat enyhén visszagurult és kikanyarodott az autó mögül, ment a parkoló irányába. Én is ezt akartam tenni, csak hogy a DRZről még mindig nem ér le a lábam (nem volt szívem lejjebb engedtetni, de ez egy hosszú sztori), szóval nagyon óvatosan gurultam pár centit hátra, de láttam, hogy mindjárt jön a döccenő, ott tuti elvágódom, ha sokáig rollerezek még.
Rutinos vagyok már, ilyenkor leszállok szépen, nem veszem észre a rajtam röhögő közönséget, és arrébb tolom a kis drágát (úúúúgy élvezem, hogy ilyen könnyű! Tisztára, mintha erős lennék vagy mi).
Ehhez a pár centi arrébbtoláshoz gondoltam maradhat a sztender.
Ez volt a hiba... nem tudom, hogy lehettem ilyen béna, de simán letámasztottam a motort a lábamra. Oké, hogy csak 110 kiló, de akkor is 110 kiló...

Na ezt überelje valaki.
jujjj.... még belegondolva is elég intenzíven át tudom élni és kirázott még a hideg is....
Pláne, mert én amikor kapkodok a porszívózással, akkor a székeket tudom a rüsztömre tenni, és azok ugyan 10 kiló alattiak, de attól is bekönnyezik a szemem.... :D
 
En azota nem merem szembol bevinni a motort a sorra leparkolni, mert mikor meglett, ugy alltam (meg aznap) es csak jobb oldalt tudtam volna leszallni, ugy a falhoz allitottam. Jelentem, nem megy jobbrol, rogton eldontottem. De fogtam, csak nem birtam mar felallitani, igy szep lassan letettem. Azota csak hatulrol allok be :D
 
En azota nem merem szembol bevinni a motort a sorra leparkolni, mert mikor meglett, ugy alltam (meg aznap) es csak jobb oldalt tudtam volna leszallni, ugy a falhoz allitottam. Jelentem, nem megy jobbrol, rogton eldontottem. De fogtam, csak nem birtam mar felallitani, igy szep lassan letettem. Azota csak hatulrol allok be :D
Mi elég szűkösen vagyunk a tárolóban, szóval nagyon a "falhoz" kell tolni a motorokat. Én úgy szoktam, hogy beállok vele (a hátizsákot eleve leveszem, mert úgy már nem férek el), aztán balról felszállok a motorra és a jobb oldalon leszállok. Visszafelé ugyanez pepitában.
 
Na, ma megint alkottam.
Már reggel éreztem, hogy nem kéne elindulni, amikor a szemhéjtussal összefestettem a ruhám (ehhez azért elég kétbalkéz kell), de becsületesen beöltöztem michelin-babának és elsétáltam a 10 percnyire lévő tárolóhoz. Ekkor már eléggé késésben voltam, gyorsan lerángattam a ponyvát... és rájöttem, hogy otthon hagytam a slusszkulcsot! Oda-vissza 20 perc lett volna az út, szóval kitaláltam a tutit: kormányzár nincs rajta, úgyhogy eltolom a motort a kávézóig (utána már sokat kéne lépcsőzni:)) onnan hazaszaladok, visszaszaladok a kulccsal és már indulok is!
Elméletben nem tűnt olyan rossz ötletnek, gyakorlatban rájöttem, hogy az út végig enyhén emelkedik - az utolsó szakaszon nem annyira enyhén, ott már folyt rólam a víz, remegett kezem-lábam, de az Ég küldött egy őrangyalt: egy bácsi odajött, hogy segíthet-e, megtolta kicsit a motor seggét, így simán felgurítottuk azon a 10 méteres szakaszon. Onnan már csak azon kellett izgulni, hogy el ne tolják, amíg visszaérek...

Utána persze rekordot döntöttem a munkahelyre jövet és beértem időben:D
 
Gurultunk a hétvégén egy aprócskát a Drágámmal. Hát öcsém, képzeljétek azt el, hogy lemotorozott tavaly úgy 10-12 e km-ert, hogy halvány lila dunsztja nincs, hogy az ON-OFF-RES-PRI miket jelent a benzincsapon. Történt ugyanis, hogy a benzinszintjelző elkezdte nyaldosni a pirosat és nem álltunk meg tankolni, mert simán hazaérünk még, majd otthon. De a sárkány nem átallott a lágymányosi felhajtó lámpánál leállni. Mondom na mi a szösz, gáz van-é. Erre az én Életem Szerelme nem hogy az út széle felé tolta volna ki a vasat vagy a lámpa tövénél megállt volna, ahol látnak és viszonylagosan biztonságos, nem vaguynk útba, neeem. Ő feltolta a felhajtó mellett, a kanyarba, át a padkán, mert oda nem jöhetnek utánunk, a híd alá. Jah csak én nem tudtam felállni mögé (mert nekem nem ér le a térdem is, annyira hosszú a lábam) meg a lejövetel is álomba illő volt. Diagnózis, szívatóval megy, gázzal tartva nem. Tankba láthatóan van még nafta. Mondom te mikor szoktad áttekerni tartalékra a benzincsapot? Ő? Ő még azt az állást sohase használta... Miért van különbség? Mondom, akkor próbáljuk már meg a PRI állást, mert annál közvetlenebb nincs mielőtt szerelőt hívunk. És láss csodát :) Dr. Szöszi rendel :cool: Meg öregedtem 50 évet a fel és lehajtástól, hogy ne üssenek el minket, kanyarba, takarásból a híd alól előbujú motorosokat...
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére