Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Égések és bénázások

Jólvan, nem magamat akartam fényezni, meg Őt sem bántom, mert amúgy jó műszaki érzéke van, meg ügyes keze. Csak azért no, hogy ilyet ne tudjon valaki, az azért meglepő, főleg, hogy ennyit ment már a motorral. Igaz még csak a második szezonja. Meg alapvetően túl óvatos és túlbiztosít mindent. Mondta is, hogy ezentúl fele alá se megy majd az a benzinszint jelző :) Akkor majd szépen tankol velem, 220 km-ként :D És a slussz poén, hogy eme események után sikerült 15 litert tankolni a 21 literes tankba.
 
Gurultunk a hétvégén egy aprócskát a Drágámmal. Hát öcsém, képzeljétek azt el, hogy lemotorozott tavaly úgy 10-12 e km-ert, hogy halvány lila dunsztja nincs, hogy az ON-OFF-RES-PRI miket jelent a benzincsapon. Történt ugyanis, hogy a benzinszintjelző elkezdte nyaldosni a pirosat és nem álltunk meg tankolni, mert simán hazaérünk még, majd otthon. De a sárkány nem átallott a lágymányosi felhajtó lámpánál leállni. Mondom na mi a szösz, gáz van-é. Erre az én Életem Szerelme nem hogy az út széle felé tolta volna ki a vasat vagy a lámpa tövénél megállt volna, ahol látnak és viszonylagosan biztonságos, nem vaguynk útba, neeem. Ő feltolta a felhajtó mellett, a kanyarba, át a padkán, mert oda nem jöhetnek utánunk, a híd alá. Jah csak én nem tudtam felállni mögé (mert nekem nem ér le a térdem is, annyira hosszú a lábam) meg a lejövetel is álomba illő volt. Diagnózis, szívatóval megy, gázzal tartva nem. Tankba láthatóan van még nafta. Mondom te mikor szoktad áttekerni tartalékra a benzincsapot? Ő? Ő még azt az állást sohase használta... Miért van különbség? Mondom, akkor próbáljuk már meg a PRI állást, mert annál közvetlenebb nincs mielőtt szerelőt hívunk. És láss csodát :) Dr. Szöszi rendel :cool: Meg öregedtem 50 évet a fel és lehajtástól, hogy ne üssenek el minket, kanyarba, takarásból a híd alól előbujú motorosokat...
A PRI-t en se hasznalom soha csak test celokra.A RES az mas azt igen-A masik motoromon meg nincs csap.
 
  • Like
Reactions: bae
A PRI-t en se hasznalom soha csak test celokra.A RES az mas azt igen-A masik motoromon meg nincs csap.
Lényegében mindegy, mert az ON állás kivételével másban nem volt az elmúlt másfél évben a csap :D Nekem pl nincs PRI, csak ON-OFF-RES. De benzinszint jelzőm sincs, így nézem a km-eket, annak ellenére, hogy ott a tarcsi. És ha 200 km körül leáll a lámpánál nem pánikolok, hanem áttekerem és go tovább :cool:
 
  • Like
Reactions: bae
Lényegében mindegy, mert az ON állás kivételével másban nem volt az elmúlt másfél évben a csap :D Nekem pl nincs PRI, csak ON-OFF-RES. De benzinszint jelzőm sincs, így nézem a km-eket, annak ellenére, hogy ott a tarcsi. És ha 200 km körül leáll a lámpánál nem pánikolok, hanem áttekerem és go tovább :cool:
Latod ezert kell egy motoros melle egy motoros nö.Te meg elolvastal mar azt hiszemmnden motoros könyvet ugy hogy tudnod kell.:)
 
  • Like
Reactions: bae
A pri szerelés után alkalmazandó,mikor kukk üres a karbi......Szilárd eljátszotta velem ezt tavaly Soltvadkertről hazafelé....:D
 
Csak mi tetéztük azzal,hogy én még benzint is szedtem le a dörözöből,hogy el tudjon jönni a kútig....ott derült fény a turpisságra....:)
Nekem is megfordult a fejemben, hogy mehetek a kútra két lityi benyáért/valahogy ki kéne vadászni az enyémből annyit. De hálisten megoldódott egyszerűbben :bang:
 
  • Like
Reactions: bae
Én jártam már úgy, hogy több HD-val tesztmotoroztattam, és egy valamit nem figyeltem meg. Az egyik típuson - nem tudom, már melyiken - a csap vége ha előre mutatott, akkor volt RES állásban, a másik modellnél meg ha hátrafelé mutatott. Nem olvasgattam rajtuk a feliratokat (RES, ON), teljes nyugalomban váltogattam így a motorokat abban a hitben, hogy a RES előre van mindegyiken. Műszer ezeken nem volt.. Pár embert elvittem egy Bp-Budaörs körre egy alkalommal. A motoron, amivel kísértem őket hátra mutatott a csap - azt gondolván, ON állásban van - mikor a Tesco-nál lévő felüljáróra mentünk fel, és elkezdett dadogni a gép. Mondom magamban, semmi gond, átállítom RES-re. Gondolom, már kitaláltátok, hogy eleve tartalékon mentem, szóval ott a felhajtón ki is kellett állnom a korláthoz, majd telefonos segítséget kérve vártam a kanna benzint. :) Tök ciki volt. :) Aztán még jártam úgy, hogy nem alattam, hanem egy tesztmotorozó alatt fogyott ki hasonlóképp a benya. Amíg vártunk a felmentő seregre, jót dumáltunk egy híd alatt. :)
 
Nálunk is hasonló a helyzet, mivel a töttörö és a drz benzincsapja pont az ellenkező irányban működik, és mivel gyakran kérjük kölcsön egymás motorját, ezért szinte mindennapos a tévedés:)
Szintjelző persze egyiken sincs, úgyhogy már kezdenek hozzánk szokni a környező benzinkutakon, ahogy félliteres ásványvizes flakonokba tankolunk, vagy csatakosan betolunk egy motort.
 
Eszembe jutott még egy szívás, ami nem velem történt meg, csak én hárítottam el a bajt. Az egyik barátom - aki állandóan veri a mellét a villamosmérnöki diplomájára, és én, mint bölcsész az "ádáz ellensége" vagyok :) - felhívott egyszer, és segítséget kért, mert nem tudott rájönni egy hibára. A sokat tanult, "jó műszaki érzékű" ember az XJ650-ről leszerelte a karburátor sort, kipucolta majd visszaszerelte. Mikor be akarta indítani, akkor látta, hogy valami nincs rendben. Nem akart indulni, majd hosszas próbálkozás után szerencsétlen motor amikor beindult, a fordulatszám magától az egekbe ugrott (8000 körülire), és azonnal le kellett állítani, mielőtt üresben szétpörögné magát. Na, ekkor hívott engem. Átautóztam a várost, mert a barátok ilyenek. Nézegettem kicsit a "művét", majd felállítottam a diagnózist. Az Isten barma a gázbowdent a szívatóra kötötte vissza, és a szívatót pedig a gázbowden csatlakozásához. Ennek eredménye az volt, hogy a feszülő szívató bowden szinte full gázt adott alapban - erre ha a szívatókart ráhúzta, még több gázt adott -, illetve a laza gázbowden a gázmarkolat forgatásakor nem tudott szívatót működtetni, amikor már kínjában gázzal akart volna indítani. Szóval a gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy teljesen hideg motort full gázon akart beindítani dúsítás nélkül, és amikor szegény motor valahogy mégis beindult, akkor pörgött, mint állat. Hát, irány a Kandó! :)
 
Utoljára módosítva:
Nem vákuumosak azok a benzincsapok? Mert akkor felesleges elzárni őket.

Nálunk is hasonló a helyzet, mivel a töttörö és a drz benzincsapja pont az ellenkező irányban működik, és mivel gyakran kérjük kölcsön egymás motorját, ezért szinte mindennapos a tévedés:)
Szintjelző persze egyiken sincs, úgyhogy már kezdenek hozzánk szokni a környező benzinkutakon, ahogy félliteres ásványvizes flakonokba tankolunk, vagy csatakosan betolunk egy motort.
 
  • Like
Reactions: bae
Nálunk is hasonló a helyzet, mivel a töttörö és a drz benzincsapja pont az ellenkező irányban működik, és mivel gyakran kérjük kölcsön egymás motorját, ezért szinte mindennapos a tévedés:)
Szintjelző persze egyiken sincs, úgyhogy már kezdenek hozzánk szokni a környező benzinkutakon, ahogy félliteres ásványvizes flakonokba tankolunk, vagy csatakosan betolunk egy motort.

Nem lenne egyszerűbb rászokni, hogy ha már tartalékon van a csap, vagy a km alapján várható, hogy nemsokára át kell tekerni, akkor hazafele befordultok a környékbeli kútra, és megtankoltok, hogy ne kongó tankkal vigye el a másik a motort legközelebb? Ezek szerint elég sok extra edzéstől megmenekülnétek... :D Csak azt ne mondd, hogy sietni kell hazafele, és nincs rá idő, mert a motortolással-flakonozással sokkal többet el lehet b*szni, mint az az 5 perc a kúton a nap végén :)
 
Nekem a legemlékezetesebb benzines sztorim az volt,amikor a dörözöből turkisvalentinról befelé kifogyott a nyál a pályán és a rendőrök érdeklődtek,mi a faszért toligálom a motrátot a leálló sávban.Én meg a hirtelen örömtől vezérelvén megkérdeztem őket,ha már a jószerencse így összehozott minket,akkor nem hoznának-é nekem benzint valamelyik kútról,ami kocsival csupán pár perc,gyaloggalopp motort toligálva viszont egy örökkévalóság...hümmögtek,a lányka rendőr már-már kapható volt,a fiúka viszont tartotta magát,de a szolgálunk és védünk szlogen felemlegetése őt is meggyőzte.....így kb 15 perc múlva gazdagabb lettem kb 3 liter nyállal és egy helyeske kannával....(amit este a nagymenőben eladtam egy kollégának)....:D
 
Egyszer majdnem én is toltam egy 300 kg-os Harley-t. Tudtam ugyan, hogy tartalékon vagyok, és kong a tank, de mertem remélni, hogy még beérek a melóhelyemre. Na, az M1-M7 bevezetőn elfogyott a nafta, de szerencsém volt, mert azzal a lendülettel begurultam az Agip kúthoz, és nem kellett tolni. :) Meg egyszer valahol Ausztriában egy ST1100-el már az 560 km-nél tartottam egy tank benzinnel, és sehol nem találtam benzinkutat. Na, ott is fostam, hogy mi lesz, de végül egy faluban volt egy kút. Ezeken az eseteken kívül azóta nálam sincs olyan, hogy elfogyjon. Ha bevillan a piros fény, akkor az első helyen tankolok. 400 kilót még egy métert sem akarok tolni.
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére