Égések és bénázások

bae témája a 'Motorozás' fórumban , 2008 Július 25.

  1. NaNa

    NaNa nanana, Life is Life! Fórumvezető CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Április 21
    Üzenet:
    23,583
    Kapott Lájkok:
    11,648
    Mi lenne vele nélküled?
     
    #821
    bae és Yamina kedveli ezt.
  2. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,246
    Jólvan, nem magamat akartam fényezni, meg Őt sem bántom, mert amúgy jó műszaki érzéke van, meg ügyes keze. Csak azért no, hogy ilyet ne tudjon valaki, az azért meglepő, főleg, hogy ennyit ment már a motorral. Igaz még csak a második szezonja. Meg alapvetően túl óvatos és túlbiztosít mindent. Mondta is, hogy ezentúl fele alá se megy majd az a benzinszint jelző :) Akkor majd szépen tankol velem, 220 km-ként :D És a slussz poén, hogy eme események után sikerült 15 litert tankolni a 21 literes tankba.
     
    #822
    bae és ekime6 kedveli ezt.
  3. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,913
    A PRI-t en se hasznalom soha csak test celokra.A RES az mas azt igen-A masik motoromon meg nincs csap.
     
    #823
    bae kedveli ezt.
  4. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,246
    Lényegében mindegy, mert az ON állás kivételével másban nem volt az elmúlt másfél évben a csap :D Nekem pl nincs PRI, csak ON-OFF-RES. De benzinszint jelzőm sincs, így nézem a km-eket, annak ellenére, hogy ott a tarcsi. És ha 200 km körül leáll a lámpánál nem pánikolok, hanem áttekerem és go tovább :cool:
     
    #824
    bae kedveli ezt.
  5. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,913
    Latod ezert kell egy motoros melle egy motoros nö.Te meg elolvastal mar azt hiszemmnden motoros könyvet ugy hogy tudnod kell.:)
     
    #825
    bae kedveli ezt.
  6. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,246
    Ezért, is ;)
     
    #826
    bae és Hajos kedveli ezt.
  7. zéé77

    zéé77 Vendég

    A pri szerelés után alkalmazandó,mikor kukk üres a karbi......Szilárd eljátszotta velem ezt tavaly Soltvadkertről hazafelé....:D
     
    #827
    bae és Hajos kedveli ezt.
  8. zéé77

    zéé77 Vendég

    Csak mi tetéztük azzal,hogy én még benzint is szedtem le a dörözöből,hogy el tudjon jönni a kútig....ott derült fény a turpisságra....:)
     
    #828
    bae, NaNa és ekime6 kedveli ezt.
  9. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,246
    Nekem is megfordult a fejemben, hogy mehetek a kútra két lityi benyáért/valahogy ki kéne vadászni az enyémből annyit. De hálisten megoldódott egyszerűbben :bang:
     
    #829
    bae kedveli ezt.
  10. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    4,059
    Hajjaj, erről tudnék mesélni...
     
    #830
    bae és NaNa kedveli ezt.
  11. Alien

    Alien R.I.P. :( Moderátor

    Regisztrált:
    2013 Augusztus 3
    Üzenet:
    231
    Kapott Lájkok:
    706
    Én jártam már úgy, hogy több HD-val tesztmotoroztattam, és egy valamit nem figyeltem meg. Az egyik típuson - nem tudom, már melyiken - a csap vége ha előre mutatott, akkor volt RES állásban, a másik modellnél meg ha hátrafelé mutatott. Nem olvasgattam rajtuk a feliratokat (RES, ON), teljes nyugalomban váltogattam így a motorokat abban a hitben, hogy a RES előre van mindegyiken. Műszer ezeken nem volt.. Pár embert elvittem egy Bp-Budaörs körre egy alkalommal. A motoron, amivel kísértem őket hátra mutatott a csap - azt gondolván, ON állásban van - mikor a Tesco-nál lévő felüljáróra mentünk fel, és elkezdett dadogni a gép. Mondom magamban, semmi gond, átállítom RES-re. Gondolom, már kitaláltátok, hogy eleve tartalékon mentem, szóval ott a felhajtón ki is kellett állnom a korláthoz, majd telefonos segítséget kérve vártam a kanna benzint. :) Tök ciki volt. :) Aztán még jártam úgy, hogy nem alattam, hanem egy tesztmotorozó alatt fogyott ki hasonlóképp a benya. Amíg vártunk a felmentő seregre, jót dumáltunk egy híd alatt. :)
     
    #831
    bae, ekime6, Yamina és 1 másik tag kedveli ezt.
  12. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    4,059
    Nálunk is hasonló a helyzet, mivel a töttörö és a drz benzincsapja pont az ellenkező irányban működik, és mivel gyakran kérjük kölcsön egymás motorját, ezért szinte mindennapos a tévedés:)
    Szintjelző persze egyiken sincs, úgyhogy már kezdenek hozzánk szokni a környező benzinkutakon, ahogy félliteres ásványvizes flakonokba tankolunk, vagy csatakosan betolunk egy motort.
     
    #832
    bae, ekime6, _Bq_ és 2 további tag kedveli
  13. Alien

    Alien R.I.P. :( Moderátor

    Regisztrált:
    2013 Augusztus 3
    Üzenet:
    231
    Kapott Lájkok:
    706
    Eszembe jutott még egy szívás, ami nem velem történt meg, csak én hárítottam el a bajt. Az egyik barátom - aki állandóan veri a mellét a villamosmérnöki diplomájára, és én, mint bölcsész az "ádáz ellensége" vagyok :) - felhívott egyszer, és segítséget kért, mert nem tudott rájönni egy hibára. A sokat tanult, "jó műszaki érzékű" ember az XJ650-ről leszerelte a karburátor sort, kipucolta majd visszaszerelte. Mikor be akarta indítani, akkor látta, hogy valami nincs rendben. Nem akart indulni, majd hosszas próbálkozás után szerencsétlen motor amikor beindult, a fordulatszám magától az egekbe ugrott (8000 körülire), és azonnal le kellett állítani, mielőtt üresben szétpörögné magát. Na, ekkor hívott engem. Átautóztam a várost, mert a barátok ilyenek. Nézegettem kicsit a "művét", majd felállítottam a diagnózist. Az Isten barma a gázbowdent a szívatóra kötötte vissza, és a szívatót pedig a gázbowden csatlakozásához. Ennek eredménye az volt, hogy a feszülő szívató bowden szinte full gázt adott alapban - erre ha a szívatókart ráhúzta, még több gázt adott -, illetve a laza gázbowden a gázmarkolat forgatásakor nem tudott szívatót működtetni, amikor már kínjában gázzal akart volna indítani. Szóval a gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy teljesen hideg motort full gázon akart beindítani dúsítás nélkül, és amikor szegény motor valahogy mégis beindult, akkor pörgött, mint állat. Hát, irány a Kandó! :)
     
    #833
    Utoljára módosítva: 2015 Április 14
    bae, ekime6, Yamina és 1 másik tag kedveli ezt.
  14. Alien

    Alien R.I.P. :( Moderátor

    Regisztrált:
    2013 Augusztus 3
    Üzenet:
    231
    Kapott Lájkok:
    706
    Nem vákuumosak azok a benzincsapok? Mert akkor felesleges elzárni őket.

     
    #834
    bae kedveli ezt.
  15. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Nem az a suli tehet róla... én már csak tudom ;):D
     
    #835
    bae, ekime6 és Alien kedveli ezt.
  16. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Nem lenne egyszerűbb rászokni, hogy ha már tartalékon van a csap, vagy a km alapján várható, hogy nemsokára át kell tekerni, akkor hazafele befordultok a környékbeli kútra, és megtankoltok, hogy ne kongó tankkal vigye el a másik a motort legközelebb? Ezek szerint elég sok extra edzéstől megmenekülnétek... :D Csak azt ne mondd, hogy sietni kell hazafele, és nincs rá idő, mert a motortolással-flakonozással sokkal többet el lehet b*szni, mint az az 5 perc a kúton a nap végén :)
     
    #836
    bae, ekime6 és Yamina kedveli ezt.
  17. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,913
    Elöfordul ilyen hogy elfogy a benzin velem elöször es utoljara 1966-ban fordult elö.Na akkor toltam annyit hogy eleg volt.Azota inkabb tankolok.:D
     
    #837
    bae és ekime6 kedveli ezt.
  18. zéé77

    zéé77 Vendég

    Nekem a legemlékezetesebb benzines sztorim az volt,amikor a dörözöből turkisvalentinról befelé kifogyott a nyál a pályán és a rendőrök érdeklődtek,mi a faszért toligálom a motrátot a leálló sávban.Én meg a hirtelen örömtől vezérelvén megkérdeztem őket,ha már a jószerencse így összehozott minket,akkor nem hoznának-é nekem benzint valamelyik kútról,ami kocsival csupán pár perc,gyaloggalopp motort toligálva viszont egy örökkévalóság...hümmögtek,a lányka rendőr már-már kapható volt,a fiúka viszont tartotta magát,de a szolgálunk és védünk szlogen felemlegetése őt is meggyőzte.....így kb 15 perc múlva gazdagabb lettem kb 3 liter nyállal és egy helyeske kannával....(amit este a nagymenőben eladtam egy kollégának)....:D
     
    #838
    bae, ekime6 és Yamina kedveli ezt.
  19. Alien

    Alien R.I.P. :( Moderátor

    Regisztrált:
    2013 Augusztus 3
    Üzenet:
    231
    Kapott Lájkok:
    706
    Egyszer majdnem én is toltam egy 300 kg-os Harley-t. Tudtam ugyan, hogy tartalékon vagyok, és kong a tank, de mertem remélni, hogy még beérek a melóhelyemre. Na, az M1-M7 bevezetőn elfogyott a nafta, de szerencsém volt, mert azzal a lendülettel begurultam az Agip kúthoz, és nem kellett tolni. :) Meg egyszer valahol Ausztriában egy ST1100-el már az 560 km-nél tartottam egy tank benzinnel, és sehol nem találtam benzinkutat. Na, ott is fostam, hogy mi lesz, de végül egy faluban volt egy kút. Ezeken az eseteken kívül azóta nálam sincs olyan, hogy elfogyjon. Ha bevillan a piros fény, akkor az első helyen tankolok. 400 kilót még egy métert sem akarok tolni.
     
    #839
    bae és ekime6 kedveli ezt.
  20. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,262
    Pedig lehet a motortolást fokozni is. Amikor a gatya közben nem akar rajtad megmaradni. :D
     
    #840
    bae és ekime6 kedveli ezt.

Megosztás