Körforgalom éjjel másik irányba. Nekem bejött!Csak elég későn kell menni, hogy már ne nagyon legyen forgalom
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
Körforgalom éjjel másik irányba. Nekem bejött!Csak elég későn kell menni, hogy már ne nagyon legyen forgalom
![]()
Ugye, hogy eltérnek a tehnikák? Nekem pl az válik be, ha nem gondolkodom közben. Sajna elég ritkán jön össze, mert mindent-túlagyalós-fajta vagyok.az első oktatóm, akihez járni kezdtem még elméletre, szerintem nagyon rendben volt: tőle tanultam az ellazulós, zsák-krumpli elvet, ami a mai napig az első és legfontosabb ismeretem a motorozásrólNéha van, hogy érzem, elbizonytalanodom a motoron, instabillá válok - ilyenkor mindig azon kapom magam, hogy valamitől befeszültem, és azonnal beugrik, amit a fickó magyarázott... ilyenkor kifújom a levegőt, ellazulok, zsák krumpli leszek, és rögtön jobban fekszik a motor az úton, stabilabb lesz az egész történet
Aztán iskolát váltottam, gyakorlatra már más városban, más oktatóhoz jártam, hát, ő tényleg nem zavart semmi vizet... tudta, hogy motoros a pasim, és úgy gondolta, úgyis vele fogok majd motorozni, tehát leginkább tőle fogok majd motorozni tanulni, tőle fogom elfogadni a gyakorlati tanácsokat, úgyhogy nagyon nem is erőltette magát... bár 1-2 hasznos trükköt tőle is tanultam
De akkor is azt mondom, hogy a motorozás legalább 80%-ban a saját ráérzésed kérdése... ami csak gyakorlattal szerezhető meg. Én sem tudtam jobbra kanyarodni. Évekig. Inkább mentem háromszor balra, mint hogy egyszer jobbra kelljen. És a mai napig is csak úgy megy, ahogy írtam is, hogy rá kell készülnöm: mantrázom magamban, hogy egyrészt "zsák krumpli vagy", másrészt "ahová nézel, oda mész"Ez csak 1 másodperc, de ha van ennyi időm, akkor gyönyörűen kanyarodok jobbra akár minimális íven is
Ha nincs időm, akkor dőlök
De a kezdetekhez képest már legalább minimálisan tudok jobbra kanyarodni. Mert kellett jobbra kanyarodnom párszor. Ezáltal oda jutottam, hogy mantrázva ugyan, de megy
A következő fokozat majd az lesz, amikor már mantra nélkül is menni fog
De ehhez az én ráérzésem, begyakorlásom, rutinom kell - nincs az az oktató, aki megtaníthatna reflexből jobbra kanyarodni
![]()
Igen, elméletben szokott szó lenni róla, de aztán nem erőltetik, gyakorlatban a csípővel döntést sulykolják, mert ez az elsődlegesAmúgy egész halkan merem csak megjegyezni, hogy az ellenkormányzást már vagy háromszor magyarázta ferink az oktatások elején. Pusztán figyeld meg tudatosan, hogy mikor nagy sebességgel kanyarodsz, és döntöd magad alatt a vasat, melyik irányba is fejtesz ki nyomást a kormányon![]()
Nekem az is tetszett, amit Ekime írt arról, ahol ő járt, hogy napközben lassú tempóban gyakorolgattak, aztán este kicsapták őket a ringra, hadd szokják ugyanazt sebesség mellett is.A honda safety azért jó mert adnak alád motort (sok van és igyekeznek a saját típusodhoz közelit adni) és két napon keresztül átmossák az agyadat (kimossák belőle jó eséllyel a rossz rögzüléseket)A riliclub.hu is ugyanolyan jó (mert az oktatók egy helyre járnak kiképződni, ugyanúgy két napos), azt rendőrök csinálják, de saját motorral, így egy kicsit olcsóbb, de a saját vasaddal gyakorolsz (érdemes előtte bukóvasat-gombát felrakni).
Az ingyenes OBBK-s félnaposok is jók, csak ott a tömeges oktatás szerintem nem annyira hatékony, mert kevésbé tud úgy figyelni az oktató, mint egy max 10 fős csoportnál. De a semminél az is több és a lényeget ott is elmondják, viszont neked kell utána önállóan gyakorolnod tovább egy parkolóban, ha azt akarod, hogy rögzüljön. Felügyelettel hatékonyabb a dolog.
...
Az ingyenes OBBK-s félnaposok is jók...
Én örülök, hogy a BRFK RSZKK-t megjegyeztem és tudom, mit jelentAz országos balesetmegelőzés bizottság mittoménmicsodája...amit a rendőrség szervez, ingyenesek.... biztos emlékszem ezekre a nyomorult rövidítésekre...
![]()