Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Vezetéstechnikai tréning, gyakorlás

Amúgy egész halkan merem csak megjegyezni, hogy az ellenkormányzást már vagy háromszor magyarázta ferink az oktatások elején. Pusztán figyeld meg tudatosan, hogy mikor nagy sebességgel kanyarodsz, és döntöd magad alatt a vasat, melyik irányba is fejtesz ki nyomást a kormányon :)
 
az első oktatóm, akihez járni kezdtem még elméletre, szerintem nagyon rendben volt: tőle tanultam az ellazulós, zsák-krumpli elvet, ami a mai napig az első és legfontosabb ismeretem a motorozásról :) Néha van, hogy érzem, elbizonytalanodom a motoron, instabillá válok - ilyenkor mindig azon kapom magam, hogy valamitől befeszültem, és azonnal beugrik, amit a fickó magyarázott... ilyenkor kifújom a levegőt, ellazulok, zsák krumpli leszek, és rögtön jobban fekszik a motor az úton, stabilabb lesz az egész történet :)
Aztán iskolát váltottam, gyakorlatra már más városban, más oktatóhoz jártam, hát, ő tényleg nem zavart semmi vizet... tudta, hogy motoros a pasim, és úgy gondolta, úgyis vele fogok majd motorozni, tehát leginkább tőle fogok majd motorozni tanulni, tőle fogom elfogadni a gyakorlati tanácsokat, úgyhogy nagyon nem is erőltette magát... bár 1-2 hasznos trükköt tőle is tanultam :)
De akkor is azt mondom, hogy a motorozás legalább 80%-ban a saját ráérzésed kérdése... ami csak gyakorlattal szerezhető meg. Én sem tudtam jobbra kanyarodni. Évekig. Inkább mentem háromszor balra, mint hogy egyszer jobbra kelljen. És a mai napig is csak úgy megy, ahogy írtam is, hogy rá kell készülnöm: mantrázom magamban, hogy egyrészt "zsák krumpli vagy", másrészt "ahová nézel, oda mész" :D Ez csak 1 másodperc, de ha van ennyi időm, akkor gyönyörűen kanyarodok jobbra akár minimális íven is :) Ha nincs időm, akkor dőlök :D De a kezdetekhez képest már legalább minimálisan tudok jobbra kanyarodni. Mert kellett jobbra kanyarodnom párszor. Ezáltal oda jutottam, hogy mantrázva ugyan, de megy :) A következő fokozat majd az lesz, amikor már mantra nélkül is menni fog :D De ehhez az én ráérzésem, begyakorlásom, rutinom kell - nincs az az oktató, aki megtaníthatna reflexből jobbra kanyarodni :)
Ugye, hogy eltérnek a tehnikák? Nekem pl az válik be, ha nem gondolkodom közben. Sajna elég ritkán jön össze, mert mindent-túlagyalós-fajta vagyok.
Erre már az oktatáson is rájöttem: állandóan paráztam a visszaforduláson meg a nyolcason (nálunk ráadásul a pálya szélén rögtön volt egy meredek dombocska, szóval ott tényleg el kellett férni), aztán egyszer nem figyeltem és gondolkodás nélkül befordultam&beparkoltam egy zsebkendőnyi területre. Na, ez azóta is csak ritkán jön össze. Leginkább vészhelyzetben mosolygok (utólag) magamon: amikor azt hiszem, hogy ezzel a tempóval eddig lehet dönteni a motort, aztán a kanyarban szembejön egy kocsi félig az én sávomban, és hirtelen rájövök, hogy lehet még szűkebb az a kanyar:D
 
Amúgy egész halkan merem csak megjegyezni, hogy az ellenkormányzást már vagy háromszor magyarázta ferink az oktatások elején. Pusztán figyeld meg tudatosan, hogy mikor nagy sebességgel kanyarodsz, és döntöd magad alatt a vasat, melyik irányba is fejtesz ki nyomást a kormányon :)
Igen, elméletben szokott szó lenni róla, de aztán nem erőltetik, gyakorlatban a csípővel döntést sulykolják, mert ez az elsődleges :) Meg még az, amit sulykolnak nagyon, hogy ne egész testeddel dőlve dönts, hanem Te maradj egyenesben, és "nyomd le" magad alatt a motort, mert így biztonságosabb, ha a Te látószöged-horizontod végig vízszintes marad. És aztán majd amikor már ez megy, akkor úgyis rájössz, ráérzel magadtól, hogy a súlypontod nem csak a fenekednél, hanem a tested egész oldalán áthelyeződik, ergo ellen fogsz kormányozni, de ez egy automatikus következménye lesz a megfelelő kanyarodási technikádnak, nem pedig kiindulópontja :)
 
Dràga Witch értem és köszi :) Mindenki màsképpen csinàlja gondolja ahogy gondolja:) értékelem mindenki technikàjàt és kipróbàlom.Próbàlgatom be fogok szâmolni róla;)
 
Sajnos nm jó a gépem a teloról nehéz olvasni,de összetaktam a mondandókat.Gyakorlàs gyakorlàs értem amúgy az a baj a rutinpàlyàn is többet kanyargunk ballra a feladatoknal max a 8nàl van egy kis jobbos :) az emelkefőn való megàllàs elindulàst meg szintén tananyagba kellene tenni:confused::)
 
Sziasztok Csajok :)
Kis segítséget és tanácsokat szeretnék kérni.
Bevallom kicsit lusta vagyok átnyálazni a 63 lapnyi beszélgetést, így gondoltam egyszerűbben kapok választ a kérdéseimre.
Szóval: Kinél, hol, mikor, mennyiért érdemes vezetés technikai tréningen részt venni?
Olvastam itt egy érdekes posztot, ami megütötte a szemem, a zsák krumpliról meg a befeszülésről. Nekem is ez a bajom. Sokszor azért tolok el egy kanyart, mert érzem, hogy mondjuk nem jó az ív, de még nem lenne rossz, de annyira rágörcsölök, hogy akkor aztán jujj de csúnyákat alkotok...
Most vettem nagy vasat. Legalábbis a régihez képest nagyot és kb mintha elölről kezdtem volna... Nem vagyok elég magabiztos. Úgy érzem szükségem van egy kis továbbképzésre :) Pozitív megerősítés, stb, mivel elméletben értem és többé kevésbé tudom, mi a helyes.
Előre is köszönöm a válaszotokat :)
Szép napot, széles utat!:csam:
 
A honda safety azért jó mert adnak alád motort (sok van és igyekeznek a saját típusodhoz közelit adni) és két napon keresztül átmossák az agyadat (kimossák belőle jó eséllyel a rossz rögzüléseket)A riliclub.hu is ugyanolyan jó (mert az oktatók egy helyre járnak kiképződni, ugyanúgy két napos), azt rendőrök csinálják, de saját motorral, így egy kicsit olcsóbb, de a saját vasaddal gyakorolsz (érdemes előtte bukóvasat-gombát felrakni).
Az ingyenes OBBK-s félnaposok is jók, csak ott a tömeges oktatás szerintem nem annyira hatékony, mert kevésbé tud úgy figyelni az oktató, mint egy max 10 fős csoportnál. De a semminél az is több és a lényeget ott is elmondják, viszont neked kell utána önállóan gyakorolnod tovább egy parkolóban, ha azt akarod, hogy rögzüljön. Felügyelettel hatékonyabb a dolog.
 
Szia motomerci !Érdemes a zsak efektus elé olvasnod mert sok érdekességet írtak le még a csajok.Àtérzem a bizonytalansàgod.Tavasszal mindenképpen tarts velem vezetéstechnikára;)
 
A honda safety azért jó mert adnak alád motort (sok van és igyekeznek a saját típusodhoz közelit adni) és két napon keresztül átmossák az agyadat (kimossák belőle jó eséllyel a rossz rögzüléseket)A riliclub.hu is ugyanolyan jó (mert az oktatók egy helyre járnak kiképződni, ugyanúgy két napos), azt rendőrök csinálják, de saját motorral, így egy kicsit olcsóbb, de a saját vasaddal gyakorolsz (érdemes előtte bukóvasat-gombát felrakni).
Az ingyenes OBBK-s félnaposok is jók, csak ott a tömeges oktatás szerintem nem annyira hatékony, mert kevésbé tud úgy figyelni az oktató, mint egy max 10 fős csoportnál. De a semminél az is több és a lényeget ott is elmondják, viszont neked kell utána önállóan gyakorolnod tovább egy parkolóban, ha azt akarod, hogy rögzüljön. Felügyelettel hatékonyabb a dolog.
Nekem az is tetszett, amit Ekime írt arról, ahol ő járt, hogy napközben lassú tempóban gyakorolgattak, aztán este kicsapták őket a ringra, hadd szokják ugyanazt sebesség mellett is.
 
én egyébként szeretek ilyeneknek utánanézni, például ugye mindig hallani hírekben, meg emberektől, hogy az utakon KPM ellenőrzés van... vajon tudja-e valaki, mi az a KPM???? Vagy például az SZTK??? :D
 
Utoljára módosítva:

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére