de sztem hegeszteni is kéne csak hát ehez karosszéria lakatos kell... mert sztem nem mindegy hol van hegyesztve, nehogy elgyengüljön....
de a patent az jó ötlet.... erre nem is gondoltam
THX
No... lehet, hogy már okafogyottá vált a dolog, de mivel nem válaszolt senki...
Bontsd le a két oldalidomot. Látni fogod, hogy a legegyszerűbb úgy gombát feltenni, hogy az első blokktartó háromszögeknél (a kipufogó leömlőknél) a blokkra menő csavarokat kicseréled hosszabbakra, és azokra teszel gombát. Viszont, ehhez meg kell fúrni az idomokat mindenképpen, és az oldaldekniket nem védi a nagyobb ütésektől. Egyedileg lehetne csináltatni olyan bukócsövet, ami az első, és az első-alsó blokktartók között fut, és elfér az idom alatt, ez többet véd, és idomot se kell fúrkálni hozzá, viszont mindenképpen kell hozzá egy hegesztő. A vázat eszedbe ne jusson fúrkálni, vagy hegeszteni, egyrészt, mert gyengíted, másrészt, mert aluváz, és úgyse vállalja senki
Aki meg igen, az vagy nem ért hozzá, vagy igen, de akkor lesz úgyis jobb ötlete a hegesztésnél
Nagynehezen kivadásztam, hogy 750-esed van...viszont azt hirtelen nem tudom, hogy a 93-as az már vízhűtéses, vagy még a lég-olajos. Homer már emlegette a vezérműtengelyeket, sportlégszűrőt, átfúvókázást, kipufogót.
Kezdem azzal, hogy a power (exup??) szelepbe szerintem nem érdemes belebonyolódnod, azt is erősen hozzá kell hangolni a blokkhoz, meg eleve úgy tervezni a rendszert, a szelep vezérlését... nem hiszem, hogy ez házi, sacc/kb. módszerekkel hatékony lenne.
Sportszűrőkből a direktszűrőket lehetőleg felejtsd el, viszont lehet kapni a gyári airboxba való mosható sportbetétet, az jobb megoldás.
Kipufogóval akkor érsz el valami eredményt, ha a teljes rendszert cseréled. Alsó tartományban nyomatékot 4:2-es rendszerrel lehetne hozni, vagy 4:2:1-essel, ehhez nem kell kínlódni a plusz dob felrakásával.
Vezérműtengelyek általában a felső tartományban hoznak plusz lóerőket, viszont ezzel együtt az alját meg is ölik, versenypályán oké, de hétköznap, érzésre még kevesebb nyomatékod lesz, mint a gyári tengelyekkel. Ráadásul drága...
Amit el szoktak még követni, és különösebb gépmunka nélkül össze is lehet hozni, az a kompressziónövelés. Lég-olajos blokknál, volt a 750-esnek egy 750R változata, laposabb égéstérrel, emelt kompresszióval, az a hengerfej egy az egyben ráépíthető a "normál" 750-es blokkra. A vizesnél, meg lehet próbálkozni a vizes 600-as hengerfejével. Viszont, meg kell nézni, hogy az új hengerfejjel nem ver-e bele a régi dugattyú a szelepekbe a felső holtpontban. Ha igen, akkor más dugattyúk is kellenének. Lehet(ne) berakni vastagabb hengerfejtömítést, de azzal meg pont az égésteret növelnéd, akkor meg felesleges az egész átépítősdi.
Ha emlékeim nem csalnak, lehet kapni túlméretes dugattyúszettet a 750-eshez is (pl. Wiseco), de ahhoz minimum fúratni kell a hengersort, igazán nagy köbcentinöveléshez meg átperselyezni a hengersort, nagyobbra munkálni a forgattyúsházat... annyit már nem ér az egész.
A legegyszerűbb-leghatékonyabb tuning, ha beraksz egy GSXR1100 blokkot. A rögzítési pontok ugyanott vannak, csak arra kell figyelni, hogy vizesbe vizeset, lég-olajosba lég-olajosat, mert azok mennek be vázmódosítás nélkül. Nyilván, ilyenkor a donor blokkal jön a kipufogórendszer, porlasztósor, esetleg a gyújtás is. Működik a nagyobb blokk a 750-es gyújtáselektronikájával is, de vigyázni kell, mert később tilt, könnyen szét lehet forgatni így a cuccot.
Angliában, meg mindenféle északnyugati népeknél nagy hagyománya van amúgy az ilyen 750/1100 átépítéseknek, persze ott könnyebb lepapírozni egy ilyet...