Nézzétek meg jobban, emlékeim szerint kell lennie csapnak a ZiZiken... általában csak az újabb, injektoros, tankba épített AC pumpás motorokról spórolják le. Ott kell lennie vagy a tankon, vagy valamelyik bal oldali panelen.
A durrogás biztos, hogy azért volt, mert próbált beindulni a szerencsétlen, aztán amit előzőleg beleköpködött benzint a kipufogórendszerbe, begyulladt. A füst meg lehetett kondenzvíz is, az is szeret meggyűlni a kipufogóban. Ha beindul és jár rendesen, majd eltűnik, még ha az elején meg is marad egy időre.
Az a baj, hogy idomos motorod van, és az 5 perces mókák is fél óra idombontással kezdődnek
Én azt csinálnám, hogy gyertyasor ki, megtakarít (gázlángon ki lehet égetni pár perc alatt, vagy acél drótkefével megdörzsölni az elektródákat), porlasztókból benzin leenged (ha kevés van a tankban, esetleg tartalékon van, hozni bele frisset egy kannával), csap direkt állásba, csurig töltött akksi, és hosszú indítózások
Ha legalább két henger beindul, az már fogja húzni magával a többit is, csak alapjárat fölött kell járatni egy darabig. Ha már egyenetlenül is, de jár, akkor meg elmenni vele egy jó fél órás karikára, hadd járja ki magából az összes dzsuvát.
Apropó tartalék... ha eddig nem is találtátok a csapot a motoron, nem lehet, hogy már a megvétel óta tartalék állásban van folyamatosan, mostanra meg annyira elfogyott belőle a benzin, hogy már nincs mivel beindulnia? Ha jól emlékszem, szintjelző van rajta, vagy visszajelző lámpa, simán lehet, hogy az előző tulaja is úgy járt vele, hogy folyamatosan tartalék állás, amikor jelzett a lámpa/óra, akkor meg irány a kút... Vagy egyszerűen maga a csap adta fel a harcot, le lehetne húzni a csövet a porlasztósorról, és megnézni, hogy jön-e belőle egyáltalán benzin indítózáskor. Durrogni, egyet-egyet pöffenni tud egy darabig az úszóházakban lévő maradék benzinből is...
(És ilyenkor úgy tudok neki örülni, hogy a tavaszi indításom csak annyiból állt, hogy visszakötöttem az 1 napra biztonságból töltőre tett akksit, ráadtam a gyújtást, megnyomtam az indítógombot, az injektor meg intézte a többit, negyedik fordulatra járt a motor...
)