Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Nem indul a motorom

Azért nem egészséges, ha nem indul be pár henger és úgy jár egy darabig. Lehetőség szerint kerüljük. Inkább megelőzés mint akkor kapkodás :cool:

Nem kapkodás az, elő szokott fordulni. Nyilván ne induljon el túrázni úgy az ember, hogy 2-3hengerezik a motorja (kivéve, ha mondjuk ER-6, vagy Triumph :D), de hosszú állás után, nem rendkívüli az, szerintem a tieddel is volt már, max. nem vetted észre :) Olyan nincs, hogy minden henger tökegyformán dolgozzon, esetleg a porlasztók se telnek fel elsőre egyformán, kicsit taknyosabb az egyik gyertya, ad szikrát, de nem az igazi... Csomó ilyen dolog helyreáll egy rendes felmelegítéssel meg járatással, nem kell megijedni tőle. Persze hónapokig-évekig nem kell kihagyó hengerekkel furikázni, de egy tavaszi indításkor, tizen-huszon-harminconéves motoroknál, nem dől össze a világ tőle.
 
Nem kapkodás az, elő szokott fordulni. Nyilván ne induljon el túrázni úgy az ember, hogy 2-3hengerezik a motorja (kivéve, ha mondjuk ER-6, vagy Triumph :D), de hosszú állás után, nem rendkívüli az, szerintem a tieddel is volt már, max. nem vetted észre :) Olyan nincs, hogy minden henger tökegyformán dolgozzon, esetleg a porlasztók se telnek fel elsőre egyformán, kicsit taknyosabb az egyik gyertya, ad szikrát, de nem az igazi... Csomó ilyen dolog helyreáll egy rendes felmelegítéssel meg járatással, nem kell megijedni tőle. Persze hónapokig-évekig nem kell kihagyó hengerekkel furikázni, de egy tavaszi indításkor, tizen-huszon-harminconéves motoroknál, nem dől össze a világ tőle.

Persze, hogy volt már. Olyan GS500 hangja lett a kis zizgése helyett, hogy majd összefstam magam :D De nem tartott soká hála annak a magasságosnak. Csak hát azért ha van rá mód, akkor inkább ne. Egy taknyosabb indulás és 1-2 perc még nem a világ. De nagyobb dzsuva bent tud ragadni s 10-20 percek szerintem már nem múlnak el nyomtalanul. Persze lehet túlmisztifikálom ezt is :D
 
Túlmisztifikálod :)
Kezdve azzal, hogy ha ugyanezzel a hibával elviszed szerelőhöz, és odáig jut a dolog, hogy elkezd mondjuk falslevegő-szívást keresni, az se 1-2 percig fog tartani, a motor meg ugyanúgy jár nála is, mint nálad járna...
 
Az teljesen normalis hogy hosszu allas utan hidegen kihagy egy egy henger.Par perc melegites es megy rendesen.
 
Nézzétek meg jobban, emlékeim szerint kell lennie csapnak a ZiZiken... általában csak az újabb, injektoros, tankba épített AC pumpás motorokról spórolják le. Ott kell lennie vagy a tankon, vagy valamelyik bal oldali panelen.
A durrogás biztos, hogy azért volt, mert próbált beindulni a szerencsétlen, aztán amit előzőleg beleköpködött benzint a kipufogórendszerbe, begyulladt. A füst meg lehetett kondenzvíz is, az is szeret meggyűlni a kipufogóban. Ha beindul és jár rendesen, majd eltűnik, még ha az elején meg is marad egy időre.
Az a baj, hogy idomos motorod van, és az 5 perces mókák is fél óra idombontással kezdődnek :D Én azt csinálnám, hogy gyertyasor ki, megtakarít (gázlángon ki lehet égetni pár perc alatt, vagy acél drótkefével megdörzsölni az elektródákat), porlasztókból benzin leenged (ha kevés van a tankban, esetleg tartalékon van, hozni bele frisset egy kannával), csap direkt állásba, csurig töltött akksi, és hosszú indítózások:) Ha legalább két henger beindul, az már fogja húzni magával a többit is, csak alapjárat fölött kell járatni egy darabig. Ha már egyenetlenül is, de jár, akkor meg elmenni vele egy jó fél órás karikára, hadd járja ki magából az összes dzsuvát.
Apropó tartalék... ha eddig nem is találtátok a csapot a motoron, nem lehet, hogy már a megvétel óta tartalék állásban van folyamatosan, mostanra meg annyira elfogyott belőle a benzin, hogy már nincs mivel beindulnia? Ha jól emlékszem, szintjelző van rajta, vagy visszajelző lámpa, simán lehet, hogy az előző tulaja is úgy járt vele, hogy folyamatosan tartalék állás, amikor jelzett a lámpa/óra, akkor meg irány a kút... Vagy egyszerűen maga a csap adta fel a harcot, le lehetne húzni a csövet a porlasztósorról, és megnézni, hogy jön-e belőle egyáltalán benzin indítózáskor. Durrogni, egyet-egyet pöffenni tud egy darabig az úszóházakban lévő maradék benzinből is...


(És ilyenkor úgy tudok neki örülni, hogy a tavaszi indításom csak annyiból állt, hogy visszakötöttem az 1 napra biztonságból töltőre tett akksit, ráadtam a gyújtást, megnyomtam az indítógombot, az injektor meg intézte a többit, negyedik fordulatra járt a motor...:) )

Nekem meggyőződésem, hogy nincs rajta benzincsap, de ezek után megnézzük még egyszer. Meg hát úgyis szét kell kapni, szóval szétszedés közben úgy is kiderül :p Abban is biztos vagyok, hogy az őszi rendberakáson (ha van rajta) és tartalékban volt a szerelő tuti átállította, nagyon gondos emberke.Meg teli tankkal raktuk le.Szóval ezt igazából kizárnám, de a többinek valószínűleg nekirugaszkodunk. Köszi a tippeket!
 
Ja amúgy én cseppet sem vagyok meglepődve, hogy nem indult...Amikor elvittük tavaly szerelőhöz azt mondta, hogy alapvetően nincs rossz állapotban, de az előző tulaj egy autószerelő volt és azt hitte ért a motorokhoz is.....éspedig nem...szóval egy csomó minden szarul volt beállítva. Lehet a mostani rosszalkodás is a múltjának a hagyatéka..
 
Jah, mégvalamit a múlt évi benyáról. Jó párszor tankoltam mol, de legfőképp agip kutakon olyat, hogy a Lóóó maga alá csorgatta, egyszerűen úgy volt vele, ezt az ő gyomra nem veszi be. Ezért nem is járok a közeli kútra, mert a franc tudja mit pancsolnak össze amit aztán benzinnek hazudnak. Történt olyan, hogy megálltam a stúdiónál, csorgatott maga alá egyet, elzártam a benzincsapot, felmentem fotózni vagy 3-4 órát, és a pocsolya (ami elvileg benzin lett volna és elillanna üzemszerűen) az még mindig ott állt... Szóval a karburátorba az ilyen fostalicska simán belerohad egy tél alatt, mert elpárologni azt sose fog, csak beleszáradni valami trutymó...
 
A folt amit a benzinnek hívott folyadék hagyott, hónapokig ott volt az aszfalton, konkrétan megmarta azt. Gyanakszom valami etanolos pancsolásra.
 
A folt amit a benzinnek hívott folyadék hagyott, hónapokig ott volt az aszfalton, konkrétan megmarta azt. Gyanakszom valami etanolos pancsolásra.
Egyébként nem értem, hogy pancsolhatnak bele. Bármikor jöhet ellenőrzés, és mintát vesznek a cuccból. Sőt, minden lefejtéskor mintát kell venni, hogy ha bármi baj van, akkor tudjuk bizonyítani, hogy csak a szállító által kaphattunk mi rossz anyagot. Nagyon komoly pénzbüntetést, illetve bezárást vonhat maga után egy ilyen pancsolás. Én inkább arra gyanakszom, hogy vagy nem elég adalékanyagot adnak hozzá, vagy nem megfelelőt... Nekünk még soha nem volt panasz az üzemanyagunkra, de nem is csalunk vele. Meg úgy látszik az AVIA-s adalékanyag is állja a próbát.
Bár sose felejtem el, mikor épp én voltam berakva a kútra... Bejön két fiatalabb srác, huszonakárhányévesek, munkás kezeslábas (hátulját nem láttam), és egyből:
- Sziasztok! Mit kértek?
Vigyorogva az egyik:
- Szia! Mi vagyunk a NAV-osok! Jöttünk kicsit rontani a levegőt!
:D Na mondom ezek is jókor jönnek, mert én nem igen tudom melyik papír hol van. De szóltam nekik, hogy órák kérdése és adom a cuccokat, csak telefonon segítséget kell kérnem, hogy mi hol van :D Szerencsére nagyon kedvesek voltak és röhögtek velem együtt, nem voltak köcsögök kicsit sem. Ja, és még helyesek is volt, az anyjuk mindenit :D
 
Etanol viszont alapból van most már mindegyik benzinben, a normál 95-ösben is talán 10%, ha jól emlékszem, valami EU norma miatt. De múltkor volt totalcaron egy cikk, hogy jött valami új rendelet, ami miatt még feljebb fog kelleni vinniük az arányt... Az E85-nél meg, de azt úgyis tudjátok, a 85 nem oktánszámot, hanem térfogat%-ot jelöl, 15% normál 95-ös+85% etanol a keverési arány.
Nem volt még amúgy komoly gondom soha benzinnel, se olyan, hogy valamelyik kúton tankolva lényegesen megugrott volna a fogyasztás, vagy sz*rabbul ment volna, se úgy, hogy akár majdnem üres, akár teli tankkal állítottam le télire, ne indult volna pöccre tavasszal. Pedig csak egy alapvetésem van, hogy Shellnél, ha nem élet-halál kérdés, nem tankolok, amúgy bármi, ami szembe jön. Útba szokott esni egy Lukoil, általában oda járok (jólesik a lelkemnek a hétvégi 5Ft-os kedvezményük, meg alapból is legalább annyival olcsóbbak a környékbeli összes többinél), de beállok Mol-ra is, ÖMV-re is, külföldiában meg aztán végképp, ami jön, és ahol van 95-ös :D
 
Etanol viszont alapból van most már mindegyik benzinben, a normál 95-ösben is talán 10%, ha jól emlékszem, valami EU norma miatt. De múltkor volt totalcaron egy cikk, hogy jött valami új rendelet, ami miatt még feljebb fog kelleni vinniük az arányt... Az E85-nél meg, de azt úgyis tudjátok, a 85 nem oktánszámot, hanem térfogat%-ot jelöl, 15% normál 95-ös+85% etanol a keverési arány.
Nem volt még amúgy komoly gondom soha benzinnel, se olyan, hogy valamelyik kúton tankolva lényegesen megugrott volna a fogyasztás, vagy sz*rabbul ment volna, se úgy, hogy akár majdnem üres, akár teli tankkal állítottam le télire, ne indult volna pöccre tavasszal. Pedig csak egy alapvetésem van, hogy Shellnél, ha nem élet-halál kérdés, nem tankolok, amúgy bármi, ami szembe jön. Útba szokott esni egy Lukoil, általában oda járok (jólesik a lelkemnek a hétvégi 5Ft-os kedvezményük, meg alapból is legalább annyival olcsóbbak a környékbeli összes többinél), de beállok Mol-ra is, ÖMV-re is, külföldiában meg aztán végképp, ami jön, és ahol van 95-ös :D

Shell-el mi a baj?Én abban a hitben vagyok, hogy ők normális minőséget képviselnek......
 
Nálunk egymás mellett van egy MOL és egy SHELL kút. Tesóm egyszer végignézte, mikor a tartálykocsi dolga végeztével egyikről átállt a másikra :)
 
Létezik amolyan benzint konzerváló adalék, ami a hosszú ideig a tankban tartott benzin tulajdonságait hivatott megőrizni. Jellemzően benzin/gáz üzemű autóhoz használják, mert a benzint csak indításhoz használja a kocsit, így előfordul, hogy pl 20 litert tankol emberünk a benzinből, és az 1-2 évig is ott lötyög. Ilyen cuccot érdemes a tankba önteni téli elrakáskor. Ezzel megjáratni a benzinrendszert is. Én mondjuk, ha sokat áll a motorom, leengedem a benzint (ez megy a kocsiba) és friss benzinnel töltöm fel. Ezeket az adalékokat nem szeretem. Tudom, leengedni a benzint, meg újra tankolni macerás, de én szűz vagyok, és precizitás fetisiszta. :)
 
no, én meg inkább nem is mesélek a svájci benzinről, mert akkor nem csokit fogtok örökké követelni rajtam, hanem benzint, oszt' járhatok tartálykocsival :D :D :D
 
Nem érné meg behozni. De vállalom a vezetést, ha még is valaki felbérelne erre megfelelő embert. Már csak egy ADR vizsgát kell tennem pluszba hozzá :D
 
Akkor viszont tűzijátékot is szállíthatsz nekem! Királyság! :D
természetesen, de csakis együtt a benzinnel, szeretik az intim közelséget, nemde??? :D :D :D

Egyébként ebben a svájci benzin-kérdésben még az a vicc, hogy nagyjából ugyanannyiba kerül, mint otthon... bár most épp nem vagyok nagyon képben a magyar árakkal, de itt átszámítva kábé 420 ft-ra jön ki literje (ami volt 360 is, amikor erősebb volt a forint - nálunk otthon akkor emelkedett talán először 400 ft fölé, vagyis volt időszak, hogy Svájcban olcsóbb volt a benzin basszus, mint otthon... :boa: )
Szóval ha ebből itt is ugye levennénk az áfát, meg a többi helyi adót, akkor még az is lehet, hogy mégiscsak megérné hazaszállítani nagy tételben és nyitni egy privát benzinkutat... az első tankolás után mindenki csak hozzánk jönne vissza, amikor megszűnne a szelepcsörgés, húzni kezdene az autó, elcsendesülne az egész motorzaj, és 10-20 %-kal kevesebbet kezdene fogyasztani a szerkezet... (mondjuk engem meg, mint az egész történet felelősét, egy szép, harmatos hajnalon valószínűleg átvágott torokkal találnának meg valami mocsárban... :D )
 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére