Nem indul a motorom

Suzanne témája a 'Motorszerelés' fórumban , 2014 Március 5.

  1. Suzanne

    Suzanne A ZiZi-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2013 Április 23
    Üzenet:
    254
    Kapott Lájkok:
    419
    Hétvégén ki akartunk menni gyakorolni, de nem indul a kawám :( Az akksit már feltöltöttük, de hiába indítózzuk....felhörren, puffant egy jó adag fehér füstöt és ennyi :( Beköpte volna a gyertyát? Vagy mi lehet?
    Pedig nagyon rám fért volna az oktató kör, ősszel sem mentem annyit, hogy rendesen belerázódjak, most meg már úgy érzem mintha soha nem ültem volna motoron (mármint vezetőülésben).
     
    #1
    NaNa kedveli ezt.
  2. tt100

    tt100 Motorbiciklista

    Regisztrált:
    2009 Március 23
    Üzenet:
    12,105
    Kapott Lájkok:
    1,016
    Első körben jó lenne tudni,hogy milyen idős az akksi a motorban.
     
    #2
  3. Suzanne

    Suzanne A ZiZi-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2013 Április 23
    Üzenet:
    254
    Kapott Lájkok:
    419
    Erre nem tudok érdemleges választ adni, mivel ősszel vettük a mocit, az előző tulaj meg nem kötötte az orrunkra. De azzal kezdtük, hogy kivettük és átkötöttük a másik kawáét rá (ami viszont tuti rendben van)...
     
    #3
  4. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Próbáljátok meg első körben jól feltöltött akksival, friss benzinnel, direkt átfolyásra állított benzincsappal indítani (ha van rajta ilyen állás). Az se baj, ha van kéznél bikakábel, és rá tudjátok kötni közben egy autóra, de akár az akkutöltővel is rá lehet segíteni, ha muszáj. Hosszú állás után a porlasztós motorok hajlamosak ilyesmiket produkálni... Ha ez nem jön be, akkor valószínűleg karbitakarítás, de előtte valóban ránézhettek a gyertyákra is. De ha se az akksi, se a gyertyák+légszűrő koráról-állapotáról nincs infótok, akkor a tavaszi felkészítést nyugodtan kezdhetitek egy olaj+olajszűrő-légszűrő-gyertyasor cserével...
     
    #4
    Tagama és Suzanne kedveli ezt.
  5. leper

    leper Vendég

    Check engine világít? Ha igen, ki kell olvasni a hibakódot és megjavítani a hibát. :)
     
    #5
  6. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,790
    Kapott Lájkok:
    3,579
    Esetleg még próbáljátok meg kiengedni a benyát a karbiból, hátha segít. Ha az se és a Bq által felsoroltak egyike se, akkor karbipuceválás és gyertyacsere.
     
    #6
    ekime6 és Suzanne kedveli ezt.
  7. Suzanne

    Suzanne A ZiZi-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2013 Április 23
    Üzenet:
    254
    Kapott Lájkok:
    419
    A legnagyobb gondunk az, hogy mélygarázsban áll és jó lenne legalább onnan valahogy lábon felvinni, mielőtt nagyon szétkapnánk. :/ Benzincsap nincs a motoron, az akksi mint említettem rendben van(mármint a másik kawáé amivel próbálkoztunk mindenképp, de szerintem a sajátja is). Amúgy azért is nem értjük a dolgot, mert igazán hosszú állásról nincs szó. Decemberben még mentünk vele, illetve 3hete még leszaladtunk beindítani. Neten keresgélve találtam azt, hogy amikor csak leszaladtunk hozzá beindítani, lehet nem járattuk elég ideig a motort és még hidegen állítottuk le és ezért beköpte a gyertyákat. De mivel ennyire nem értek hozzá, inkább jöttem ide segítséget kérni :)
    Amúgy amikor hörrent hátul elég durva fehér füstöt tolt ki magából ,meg volt, hogy robbant+szikrázott is (utógyújtás?). Bele is süketültem :p

    Ja és még egy infó: a motor teljes szervízen volt még ősszel (a vétel után) elvileg minden szépen le lett pucolva, be lett állítva, szűrők kicserélve, karbiszinkron stb.

    Ennyit tudok saját kútfőből mondani hirtelen, bár telefonos segítséget tudok kérni Azuramtól :):)
     
    #7
  8. Suzanne

    Suzanne A ZiZi-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2013 Április 23
    Üzenet:
    254
    Kapott Lájkok:
    419
    Nem hinném, hogy az enyémen lenne ilyen lámpa :D
     
    #8
  9. leper

    leper Vendég

    Van olyan, hogy nincs.
    Nekem volt egy Yamaha xj 550em, azzal szívtam sokat. Kb 1 évig volt meg. Olyan volt mint az időjárás. Vagy jó volt vagy nem.
    A motorozás izgalma az volt, hogy beindul-é vagy se, ha igen, eljutok vele valahova vagy se. Szereltem én is, más is, de sokat nem javult a helyzet, aztán elpasszoltam. Később visszahallottam, hogy a vákumos benzincsapnál a mebrán volt elfáradva. Nabasszzz azt se tudtam, hogy létezik ilyen alkatrész. Akkor már inkább egy jó ETZ. :D
     
    #9
    Tagama és Suzanne kedveli ezt.
  10. Suzanne

    Suzanne A ZiZi-motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2013 Április 23
    Üzenet:
    254
    Kapott Lájkok:
    419
    Remélem az én Zizikém csak nehezen ébred az álomból és nyáron melegben nem produkál majd hasonlókat :D Végülis a kisgazdája is fázós...Én megértem, hogy nyűgös még :D
     
    #10
  11. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,134
    A Diversion is nehezen indult 3 hete miután november közepétől pihizett. De Szőrmók valami olyat magyarázott, hogy a karburátorba nem jutott elég benzin, ezért sokáig (vagy 10 percig) kellett indítgatni, mire felszívott annyi benzint, hogy berõffenjen.
    Meg elkezdtem már simogatni, hogy tudom, hogy gonosz volt a gazdi és nem használta, de majd én törődök vele helyette is! Ezek utána indult be! :D
     
    #11
  12. leper

    leper Vendég

    Milyen kis hisztisek ezek a motorok. :D
     
    #12
    Tagama és Suzanne kedveli ezt.
  13. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Nézzétek meg jobban, emlékeim szerint kell lennie csapnak a ZiZiken... általában csak az újabb, injektoros, tankba épített AC pumpás motorokról spórolják le. Ott kell lennie vagy a tankon, vagy valamelyik bal oldali panelen.
    A durrogás biztos, hogy azért volt, mert próbált beindulni a szerencsétlen, aztán amit előzőleg beleköpködött benzint a kipufogórendszerbe, begyulladt. A füst meg lehetett kondenzvíz is, az is szeret meggyűlni a kipufogóban. Ha beindul és jár rendesen, majd eltűnik, még ha az elején meg is marad egy időre.
    Az a baj, hogy idomos motorod van, és az 5 perces mókák is fél óra idombontással kezdődnek :D Én azt csinálnám, hogy gyertyasor ki, megtakarít (gázlángon ki lehet égetni pár perc alatt, vagy acél drótkefével megdörzsölni az elektródákat), porlasztókból benzin leenged (ha kevés van a tankban, esetleg tartalékon van, hozni bele frisset egy kannával), csap direkt állásba, csurig töltött akksi, és hosszú indítózások:) Ha legalább két henger beindul, az már fogja húzni magával a többit is, csak alapjárat fölött kell járatni egy darabig. Ha már egyenetlenül is, de jár, akkor meg elmenni vele egy jó fél órás karikára, hadd járja ki magából az összes dzsuvát.
    Apropó tartalék... ha eddig nem is találtátok a csapot a motoron, nem lehet, hogy már a megvétel óta tartalék állásban van folyamatosan, mostanra meg annyira elfogyott belőle a benzin, hogy már nincs mivel beindulnia? Ha jól emlékszem, szintjelző van rajta, vagy visszajelző lámpa, simán lehet, hogy az előző tulaja is úgy járt vele, hogy folyamatosan tartalék állás, amikor jelzett a lámpa/óra, akkor meg irány a kút... Vagy egyszerűen maga a csap adta fel a harcot, le lehetne húzni a csövet a porlasztósorról, és megnézni, hogy jön-e belőle egyáltalán benzin indítózáskor. Durrogni, egyet-egyet pöffenni tud egy darabig az úszóházakban lévő maradék benzinből is...


    (És ilyenkor úgy tudok neki örülni, hogy a tavaszi indításom csak annyiból állt, hogy visszakötöttem az 1 napra biztonságból töltőre tett akksit, ráadtam a gyújtást, megnyomtam az indítógombot, az injektor meg intézte a többit, negyedik fordulatra járt a motor...:) )
     
    #13
    Tagama és Suzanne kedveli ezt.
  14. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Igen, ezért jó, ha van direkt állás a csapon, olyankor simán eljut a porlasztókhoz a benzin, és feltölti őket. Alapesetben, vákuumos csapnál, ON vagy RES állásban csak akkor nyit a csap, ha indítózol, mert a szívócsőből nyert vákuum nyitja ki ténylegesen. És ha valami nyűg van, mondjuk ki kell dolgoznia magából a kicsit döglöttebb benzint, vagy elpárolgott, és fel kell tölteni, értékes főtengelyfordulatok mennek el feleslegesen csak arra, hogy nyitva legyen a csap, és folyni tudjon a benzin. Ha az akksi már nincs a helyzete magaslatán, ez pont elég is arra, hogy mire feltelnének a karbik, és lenne rendes benzin-levegő keverék a beinduláshoz, már nem lesz benne annyi szufla, hogy az önindító forgatása mellett gyújtószikrát csiholni is legyen energiája. A júzer meg nem érti, mi van, hiszen szépen forgat az önindító, mégse indul a vas...
     
    #14
    ekime6 kedveli ezt.
  15. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,406
    Nem tudom ti hogy csinaljatok.Nekem az öreg 28 eves Suzuki GSX 550 masfel eve all.Beletettem az akkut atfolyasra allitottam a benzincsapot (PRI) vartam 5 percet szivato es rögtön indult.
     
    #15
    zéé77, _Bq_ és (deleted member) kedveli ezt.
  16. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Erről beszéltem az előbb kb. :D
     
    #16
  17. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    8,916
    Legutóbb én a Lovat forszíroztam menésre, kint ácsorgott egész télen egy féltető alatt, és úgy tűnik hagyja magát lábon elkergetni műszakira :D (36 éves).
     
    #17
    NaNa kedveli ezt.
  18. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Ja... az öcsikéje, a 16 szelepes GSX750, ősszel volt utoljára indítva, nem sokkal jobb körülmények között állt egész télen, PRI állás, benzin, akksitöltés, telt vagy 10-15 percbe, de összeszedte magát :) (Más kérdés, hogy a második kanyaros próbálkozás előtt benzincsapot is cseréltem rajta, hogy működjön is a PRI... :D )
     
    #18
  19. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,790
    Kapott Lájkok:
    3,579
    Nekem az a tapasztalatom, hogy nem árt kijáratni a benyát a karbikból mielőtt elrakod. De mivel tavaly volt többször is, hogy állt szezon közben is simán 1 hónapot, vagy még többet nehézkesebben is indult befele. Egyszer szórakozásból elzártam a csapot a garázs bejáratnál és zárt csappal pöfögtem körbe a sarkomig. Utána olyan nehezen indult be szegény, jól kijárt belőle a nafta. Azóta ilyennel nem játszom, csak téli álom előtt :D Én úgy szoktam ébreszteni, hogy fullos akksi, csap kinyit, pár perc után szívatót ráhúz majd óvatosan indít. Nem szokott elsőre beröffenni, de általában nem merül le az akksi. Kivéve tavaly. Mikor már hallom, hogy puff puff, akkor már annyi benyát szivott, hogy nem fog már beindulni, túlszívja magát. Ilyenkor jön a csavarhúzó, beny kienged és újra próbálkozás. De általában az akksi már nem szokta ezt tolerálni, szóval egy akksitöltés és másik nap szükséges.

    Azért nem egészséges, ha nem indul be pár henger és úgy jár egy darabig. Lehetőség szerint kerüljük. Inkább megelőzés mint akkor kapkodás :cool:
     
    #19
  20. ekime6

    ekime6 The Driver CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2011 Június 15
    Üzenet:
    3,605
    Kapott Lájkok:
    4,134
    Azok a GSX-ek tényleg bírják. Nekünk is '87-esek az oktatósok :D
     
    #20

Megosztás