Motoros paráink

lököttke témája a 'Motorozás' fórumban , 2008 Április 17.

  1. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,915
    De a kettön elöl joval nagyobb a felület mint az egy hatson!
     
    #301
  2. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    4,077
    Visszaírtam a visszaigazoló mailre, hogy nem lehetne-e későbbi időpont. Lehetett. Gyere velem!
     
    #302
  3. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,256
    Nekem elöl is egy van :p
     
    #303
  4. Lizi

    Lizi CSAM függő CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2007 Szeptember 26
    Üzenet:
    5,751
    Kapott Lájkok:
    303
    Évci, birge! Én is parázok mindig...szinte mindentől...:D de azért felülök és megyek...és azért szeretek a Csajokkal menni, mert tényleg figyelünk egymásra...illetve Ők rám...:D Utána mindig valahogy ügyesebbnek érzem magam...meg gyorsabbnak...:D puszi az illetékeseknek :love:
    De sokat megyek egyedül is, olyankor próbálgatok..persze ez itt vidéken könnyebb... Úgy hogy fel a fejjel, nem vagytok egyedül...:jo
    birge! Vickey motorja nagyon jó választás, szeretni fogod és jó gazdija volt! :)
     
    #304
  5. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,915
    De nezd meg mennyivel nagyobb mint a hatso:p
     
    #305
  6. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,915
    Akinek kocsi is van otthon az a kocsin is megnezheti az elsö tarcsak mennyivel nagyobbak raadasul amikor elkezd fekezni a kocsi elsöfeke fog elöször es csak utana a hatso.
    Ha netalan meg van meg az utolso müszaki vizsga papir meg lehet nezni mennyivel nagyobb a fekhatas elöl mint hatul.
    A motornal ugyanigy van.Tessek megtanulni a helyes hasznalatat gondoljatok arra a a sajat eleteteket tudjatok adott esetben megmenteni sulyos serülest elkerülni!!!!!!
     
    #306
  7. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,256
    Mi nem azt mondtuk, hogy senki ne használja az első féket! Csak azt, hogy van olyan helyzet, amikor nem tanácsos és hogy ha fékezni kell egy szempillantásnyi idővel előbb a hátsót kell lenyomni mint az elsőt! Nyilván csak hátsó fékkel nem lehet megállni, sőt az elsővel lehet, hogy hamarabb mint a hátsóval, de legalább megállsz és nem esel el mondjuk, vagy nem állsz fejre ;)

    Sportmotorokon pl 90-10 az arány és az új kombinált ABS-ek már olyanok, hogy hiába csak az elsőt húzod a hátsóra is hat, mert így a biztonságosabb!
     
    #307
  8. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,915
    Ne haragudj de ugy butusag az egesz ahogy leirtad.Tenyleg ne haragudj.A hatsot hasznalod egy hirtelen fekezesnek mar fekszel is mert elcsuszol.Sajnos ezek a hatsot picit hamarabb es hasonlo jo tanacsok nem igazan jok.Ma szinte mindenki kiad valamilyen könyvet vagy ir az internetten ha tud ha nem.Egyebkent en csak annyit mondtam az elsöt es föleg az elsöt kell hasznalni a jobb fekhatas miatt es be kell gyakorolni a helyes hasznalatat.
    Nem igazan ertemem a 90-10 arany .Valoban vannak föleg a Hondanak ilyen ABS rendszerei miert arra most hagy ne terjek ki mert hosszu de azert nem veletlen hogy nem terjedt igazan el a rendszer.Annyival nem dragabb.
     
    #308
  9. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,915

    Ha erdekel ez sok mindent megmagyaraz.

    http://www.xt660-club.hu/Media/Motorozas_hataron.pdf
     
    #309
  10. tt100

    tt100 Motorbiciklista

    Regisztrált:
    2009 Március 23
    Üzenet:
    12,148
    Kapott Lájkok:
    1,438
    Nem hiszek a szememnek,ezeket a sorokat ugye kényszer hatása alatt írtad le...?! Már ne is haragudj,de te jól motorozol ;)
     
    #310
  11. Vica77

    Vica77 Gyalog

    Regisztrált:
    2010 November 12
    Üzenet:
    154
    Kapott Lájkok:
    9
    Az én oktatóm is azt tanította, hogy elsővel kezdjek fékezni és fokozatosan adjam hozzá a hátsót, majd csökkentsem az elsőt.

    Úgy látszik elég sok az eltérő nézet.

    A motor nagyságát illetően. Én szuzuki gs 500-on tanultam és egyáltalán nem éreztem nagynak. Megbíztam abban, hogy olyat adnak alám, amivel képes vagyok elboldogulni. Sőt első két-három alkalommal 125-ösre ültettek, féltem én is ráülni a nagyra, de meglepő volt, hogy könnyebb volt íven tartani a gs-t. Azt éreztem, hogy "szinte" viszi magát a motor. Amit tanultam, azt jónak tartom, megbíztam az oktatóm véleményében, szerintem sem nagy egy 600-as sem, amennyiben valaki nem érzi annak!

    Amúgy a szafety-nél most cserélték le a cbf500-asokat 600-as hornetekre. Azt mondják, a cbf jobb volt.

    Én máj 17-18-án megyek hozzájuk és nagyon várom, mert rám is rám férne. Hétvégén egy saras földúton sikerült leraknom, mert kiakartam jönni a nyomvályúból, de így tanul az ember "lánya":D

    Birge, ne aggódj, menni fog!;)
     
    #311
  12. Évci

    Évci Kolbimetál darázs-idomár CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Szeptember 1
    Üzenet:
    2,604
    Kapott Lájkok:
    180
    Igazán kedves Tőled Tt!:love: A jótól messze vagyok, nem is kell elismerés, csak legalább ne cseszegessenek.:) Élni és élni hagyni!:zp: már a rutinpályán látott GS 500-zal eltaknyolni, amikor oktatásra jártam, szerintem onnan ered a cikizés.:D Nem akar rosszat, csak néha nem méri fel, hogy mit és hogyan mond, biztosan csak a bőröm félti, nálam meg betelt picit a pohár.:) A Safetyre mindenképp gyűjtögetek, főképp mert nem saját motorral kell menni, viszont van Hornetük is.:) Olvasgattam a vendégkönyvüket és bizony több évtizednyi tapasztalattal is félve mennek oda emberek, hogy kiderül, hogy nem is jó motorosok, aztán nagyon jó tapasztalatokkal távoznak.
     
    #312
  13. Évci

    Évci Kolbimetál darázs-idomár CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Szeptember 1
    Üzenet:
    2,604
    Kapott Lájkok:
    180
    Első esésem nekem is a nyomvájú miatt volt földúton.:) Gondoltam kicrossozok belőle, és ahelyett, hogy elvettem volna a gázról a kezem, inkább ráhúztam.:D Azóta parázok attól, hogy ugyanez megtörténik műúton, mert a buszok és kamionok igen komolyan deformálják az aszfaltot, ami aztán dobál ide-oda.
     
    #313
  14. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,256

    Nem bántódok meg, de nem könyvből olvastam ezt. Egyrészt az oktatók mondták, másrészt a saját bőrömön tapasztalom! De még egyszer én nem azt mondtam, hogy csak hátsó fék, ahogy te sem azt, hogy csak első. Tény, hogy ha csak elsőt húzol a motor eleje felé megy el, tehát fejre állsz, ha csak hátsót, akkor arra felé, könnyen megcsúszhat a hátulja és akkor jön a risza! Ezért kell mindig használni mind a kettőt és már bocsánat de feláll a hátamon a szőr "az igazi kemény motoros nem használ hátsó féket" meg a "büszke vagyok rá, hogy nekem nem kell hátsó fékbetétre költeni" hisz úgy van kitalálva az egész rendszer, hogy mind a kettő fék használata adja meg a maximális fékerőt!

    A 90-10 pedig sportmotoroknál tényleg igaz, 90% az első fék és 10% a hátsó fék ereje, mert ott elől van a nagyobb súly a magasabb súlypont miatt. Ez változik nakedeknél, meg túrásabb mociknál 80-20-ra vagy 70-30-ra csoppereknél pedig akár 60-40-re is! Ezek mind tények!!! Nem én találtam ki ;)

    Egyébként meg mindenki úgy fékez, ahogy szeretne, amíg meg tud állni és nincs galiba :hura:
     
    #314
  15. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,256

    Van egy fenomenális ötletem :D Téged mindenki a kisebbre akar rábeszélni, engem meg a nagyobbra, hát cseréljünk :D

    Na jó viccet félretéve, mindenki el tudja dönteni, hogy mekkora mocival kezdjen! Ha neke nincs gondod a 600-assal akkor szard le magasról, de ne hagyd magad rábeszélni és frusztrálni! Engem sem érdekel, hogy mindenki mondja: "kevés ez, ki fogod nőni, minek költesz rá" azért mert nekem NEM KELL nagyobb, legalábbis még nem! Majd ha én úgy érzem, hogy meg tudok küzdeni a a nagyobb súlyával, akkor majd váltok, de addig lesz...om, hogy ki milyen okosakat mond! Az én testi épségem én vigyázok rá úgy ahogy jónak látom ;)

    Amúgy meg tökre nem vagyunk egyformák. Ott a Dóri, aki átülve a 125-ről tudott normális lenni, nem elszállni (bár ő nem ment a hülyegyerekek után) És nézd meg a Barbit! No komment! Mondjuk ő már a kis 125-el is úgy közlekedett... És én asszem megúsztam pár hülyeséget annak köszönhetően, hogy nem 100 hanem csak 40 pacit mozgat a csuklóm :cool:
     
    #315
  16. Évci

    Évci Kolbimetál darázs-idomár CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Szeptember 1
    Üzenet:
    2,604
    Kapott Lájkok:
    180
    Na ez az! Idén többet szeretnék csajokkal menni, mert volt, hogy beszóltak, hogy lassan megyek, simán befértem volna még előzésnél stb. Az én életem, ne más döntsön róla!
     
    #316
  17. tt100

    tt100 Motorbiciklista

    Regisztrált:
    2009 Március 23
    Üzenet:
    12,148
    Kapott Lájkok:
    1,438
    Évci,ezt nem puszta gesztusként írtam,volt szerencsém veled motorozni másokkal együtt csapatban,és kurva jól toltad neki te is ;) :D Egyébként meg a tapasztaltabb motorosoknak is mindjárt több izzadság gyűlik össze a tökükön,amint rutinpályákon,vagy vezetéstechnikai mutatványokon dolgoznak...tökmindegy lenne,hogy most neked 50-es,250-es,vagy 600-as motorod van,úgysem tudsz a nagyobb motorral sem gyorsabban menni a feladatokon,a súly kérdése meg itt szinte lényegtelen.A motor súlyának igazából akkor van szerepe,amikor nagyobb sebességnél megkapja az ember a menetszelet,és az oldalsó széllökéseket,mert akkor kell az ember derekának,testének elviselnie a motor kilengéseit...
     
    #317
    Évci kedveli ezt.
  18. Csutka

    Csutka Gyalog

    Regisztrált:
    2006 Július 13
    Üzenet:
    1,036
    Kapott Lájkok:
    74
    Aki nem tudja, mire jó a hátsó fék, az menjen el egy vezetéstechnikai tréningre, ott megtanulja! A tárcsa mérete pedig nincs összhangban a fékhatással, nekem a BMW-men olyan nyeszlett egy darab is féktárcsa van, hogy rossz ránézni, mégis majd fejreesek vele úgy megáll! Sokkal jobb a féke, mint a Kawának volt a két nagy tárcsával! :cool:
     
    #318
  19. tt100

    tt100 Motorbiciklista

    Regisztrált:
    2009 Március 23
    Üzenet:
    12,148
    Kapott Lájkok:
    1,438
    Jómagam kifejezetten élvezem kitenni és csúsztatni a seggét a hátsófékkel...:D
     
    #319
  20. Csutka

    Csutka Gyalog

    Regisztrált:
    2006 Július 13
    Üzenet:
    1,036
    Kapott Lájkok:
    74
    Szerintem meg az a béna, aki egy vezetéstechnikai tréningen nem taknyol el! Mert az nem meri feszegetni a saját határait! A tréning arra van, hogy az ember tanuljon, és azt csak úgy lehet, ha az ember megpróbál túllépni a saját korlátain! Aki egy tréningen elesik, az büszke lehet, mert van mersze ezt megpróbálni! :csam:
     
    #320
    tt100 kedveli ezt.
: para, félsz, félelem

Megosztás