Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motoros paráink

Na, akkor van olyan, hogy vezetéstechnika topik? Mert ez a fékezés nekem is homályos - még mindig! Az kis sebességű kanyarodásokhoz (álló helyzetből indulás, lekanyarodás jobbra-balra stb) én is mindig a kanyar közben engedem ki a kuplungot, mint Évci. Úton haladáskor próbálgatom ezt az amerre-kanyarodom-azt-a-kormányvéget-nyomom-le technikát, és, ha nagyobb a kanyar, mint gondoltam, akkor hátsó fékkel klasszul bedől, miközben folyamatos gázadással huzatom. Így még lehet korrigálni sebességen-íven.
Viszont az egyenes fékezésnél megfáztam párszor a hátsó fék intenzívebb nyomásával, mert - amíg nem kezdett fogni az első is - beriszált a hátulja. MOndjuk nyomhattam volna kevesebb erővel is, de hát amikor para van..;). Ha meg az elsőbe kapaszkodom rögtön, akkor el is szállhatok, mint a sóhaj. Többféle vélemény van pro és kontra, valami oktató kiadványban azt olvastam, hogy kisebb sebességnél (ez mit jelenthet 40-50-et?) gázelvétel, első fék. Tempósabb haladásnál először - érzéssel!-hátsó fék, majd rögtön az első. Szóvel birge, muszáj mennünk, hogy gyakorolni tudjunk - élesben! :D
 
Khm, hallgatok mint papíkutya, nekem a garázsból ki és betolják.... :D :D :D Ki hogy oldja meg... Viszont cserébe murvás az udvar és hegyoldali a telek....
 
Ja és Yamának is igaza van, nem vagyok túl magabiztos, inkább egyre bizonytalanabb. És ezt nem is az eséseknek tulajdonítom, mert az benne van a pakliban, hanem annak, hogy egyesek állandóan sulykolják, hogy minek ekkora motor, nem nekem való stb., pl. ZP miatt lehet el sem megyek az IVTM képzésére, mert csak b.szogatna és tuti elesek. Majd veszek lesz.rom tablettát.
 
Fékezés nálam se tudatos, inkább tapasztalati úton kialakult. Pölö amíg hideg a gumi, és ősszel, meg tavasszal a hidegebb aszfalton finomabban érdemes használni a hátsó féket a fentebb említett beriszálások miatt. Az első féket kisebb dinamikájú fékezést igénylő dolgoknál használom, amikor nem zavaró, hogy bebólint az eleje. Meg sokszor használom párhuzamosan mindkét féket, de hogy hogy csinálom a mikormit, most így hirtelen nem tudnám elmagyarázni...
 
Ja és Yamának is igaza van, nem vagyok túl magabiztos, inkább egyre bizonytalanabb. És ezt nem is az eséseknek tulajdonítom, mert az benne van a pakliban, hanem annak, hogy egyesek állandóan sulykolják, hogy minek ekkora motor, nem nekem való stb., pl. ZP miatt lehet el sem megyek az IVTM képzésére, mert csak b.szogatna és tuti elesek. Majd veszek lesz.rom tablettát.

Érezd magad lebaszarintva! Nem a gyökerekre kell figyelni, hanem a buzdítókra, és tessék magadba egy kis hitet verni. Szerintem jól csinálod, és szimplán leugathatod a vinnyogókat, ha nem tetszik a motorom, vegyél nekem másikat. És akkor lesz kettő! :D :D
 
Na én levetettem a balesetem óta rajtam nehezedő legnagyobb parámat hogy nem tudok motort vezetni

egy endurot vezettem pár hete igen igen ezzel a lábbal és megy működik váltok terepen is működök:D
 
jaaaaaaaa beszéltük liziékkel hogy a gombiékat meghívva megint lenne valahol csamos motoros tudásbörze
 
Apropó! Ivtm képzésre jelentkeztem, de átadnám a helyem a pici fiacskámnak. Csak gyanítom, nem találna oda a Ringre. Meg kéne neki néhány pótanya, aki szól hozzá egy jó szót.:) Nincs valami közös kimenetel tervbe véve, amihez csatlakozhatna? Nagyon édes, 17 éves kamasz ám!:D
 
Minden lábsérültnek ezt ugatom, hogy a motor visz téged és nem fordítva.... :D Jó persze tudom, hogy időnként támasztani kell, de az esetek nagy részében és odafigyelve nem kell a motor súlyát lábbal tartani. Megáll az a kerekein.
 
Apropó! Ivtm képzésre jelentkeztem, de átadnám a helyem a pici fiacskámnak. Csak gyanítom, nem találna oda a Ringre. Meg kéne neki néhány pótanya, aki szól hozzá egy jó szót.:) Nincs valami közös kimenetel tervbe véve, amihez csatlakozhatna? Nagyon édes, 17 éves kamasz ám!:D

A jánya is cuki ám, biztos nincs gond a kölökkel se! :D
 
Érezd magad lebaszarintva! Nem a gyökerekre kell figyelni, hanem a buzdítókra, és tessék magadba egy kis hitet verni. Szerintem jól csinálod, és szimplán leugathatod a vinnyogókat, ha nem tetszik a motorom, vegyél nekem másikat. És akkor lesz kettő! :D :D

Persze, igazad van Yama és nem is agyalok ezen, csak úgy belémivódott és szép lassan mérgeznek ezek a szavak, még ha próbálok nem is figyelni, alattomosan ott van, hogy hú lehet jobb lenne, ha egy Simsonon ülnék? Sőt már az is megfordult a hetekben a fejemben, hogy nem is kellene nekem motorozni. Mert bunkó Béemvéshez és társaihoz hasonlítanak, aki elékanyarodik másnak és majdnem megöli. Aki meg akár egyszer is pályázott, az az atyaúristen, annak nem baj, hogy nagy a motorja, mert ő már baromi ügyes. Vagy aki 3000 km-t motorozik 250-essel, aztán vált 600-ra. Mindegy... Lehet, hogy lassabban, de ekkora motorral is meg lehet tanulni normálisan motorozni. Az én dolgom, hogy a nehezebb utat választottam, és nem Simsonnal kezdtem. Így sem lesz időm megvalósítani az álmom, mert mire tehetségben netán oda jutnék, hogy CBR-em legyen, és nem törném le az idomokat róla, addigra családot szeretnék. A lányok megértenek, biztatnak ha kell, segítenek, bátorítanak, vagy épp dorgálnak, ezért vagyok itt és nem a sportmotor, vagy hornet, vagy akármelyik fórumon. Építő jellegű kritikára azt hiszem vevő vagyok, de a vérszívásra, ami nem a javamat szolgálja, arra nem.
 
Köszönöm mindenkinek a sok-sok biztatást.. Igyekszem leküzdeni a parákat, gondolom jobban fog menni a leküzdés része, ha nem csak fejben motorozom, hanem élőben is:) Már csak egy szimpatikus parkolót kéne keresni a közelben, mert a házunkat nem úgy ismerem, mint akik rajonganának a parkolóban való motorozásért (sok kisgyerek, kismacska, ilyesmik). Ja, meg valakit, aki hazahozza.... meg elviszi a szerelőhöz... meg onnan is hazahozza... De előbb-utóbb tervezem, hogy én is ráülök:)

Én egy bevásárló központ parkolójába próbálkozom este mikor nincs ott senki más... ha van a közeletekbe egy szerintem ott senkit nem zavarnál....
 
Ja és Yamának is igaza van, nem vagyok túl magabiztos, inkább egyre bizonytalanabb. És ezt nem is az eséseknek tulajdonítom, mert az benne van a pakliban, hanem annak, hogy egyesek állandóan sulykolják, hogy minek ekkora motor, nem nekem való stb., pl. ZP miatt lehet el sem megyek az IVTM képzésére, mert csak b.szogatna és tuti elesek. Majd veszek lesz.rom tablettát.
Én május hetedikére jelentkeztem be, gyere velem!
 
Persze, igazad van Yama és nem is agyalok ezen, csak úgy belémivódott és szép lassan mérgeznek ezek a szavak, még ha próbálok nem is figyelni, alattomosan ott van, hogy hú lehet jobb lenne, ha egy Simsonon ülnék? Sőt már az is megfordult a hetekben a fejemben, hogy nem is kellene nekem motorozni. Mert bunkó Béemvéshez és társaihoz hasonlítanak, aki elékanyarodik másnak és majdnem megöli. Aki meg akár egyszer is pályázott, az az atyaúristen, annak nem baj, hogy nagy a motorja, mert ő már baromi ügyes. Vagy aki 3000 km-t motorozik 250-essel, aztán vált 600-ra. Mindegy... Lehet, hogy lassabban, de ekkora motorral is meg lehet tanulni normálisan motorozni. Az én dolgom, hogy a nehezebb utat választottam, és nem Simsonnal kezdtem. Így sem lesz időm megvalósítani az álmom, mert mire tehetségben netán oda jutnék, hogy CBR-em legyen, és nem törném le az idomokat róla, addigra családot szeretnék.

Ne aggódj, nekem is azt mondta tegnap a szerelőszerűség, hogy tán kicsit erős lesz kezdésnek Vickey 200as suzukija. Közöltem vele, hogy ne aggódjon, nem fenyeget a veszély, hogy csutkagázon tombolok az utcán:)
 
Akik itt fekügyben meditaltok gondoljatok bele miert van elöl ket tarcsa hatul csak egy vagy miert van elöl nagy hatuk meg kicsi.
Fekezni megallni az elsöfekkel lehet.Tessek begyakorolni ami együtt jarhat egy par elcsuszassal de adott esetben eletet menthet.
 
Na, komolyan csajok, ki jön/megy a 16.-i oktatásra? Egyébként rendőr nénik vagy bácsik az oktatók? Egy kamasznak mondjuk mindegy, mindkét esetben motiválva van.:D
Segítsetek már légyszi', ne kelljen nekem autóval felvezetni.:lecci:
 
már mondtam sztem valahol, meg Vickey is, de a Safetys tréning Tényleg baromi jó! Nekünk annyit használt, hogy el sem hinném, ha nem látom Vickey-n is, hogy mennyit változott a motorkezelése. Sőt más is mondta, aki előtte is gurult velünk, hogy nem tudja, mit tettek ott velünk az oktatófiúk, de hogy nagyon jót, az biztos :)
és az önbizalmunk is nagyot nőtt.
Ja, és a kanyarívet gyönyörűen lehet szabályozni finom hátsó fékkel, anélkül, hogy a gázkart mozdítanod kéne. én pl. azt csinálom, ha kicsit nagyobb a sebesség a kanyarban mint kéne, és késő visszaváltani, mert már kanyarodok, akkor nem veszem el a gázt (leesne a fordulat, rángatna és vissza kéne váltani), hanem tartom, és a hátsó fékkel veszem kisebbre a kanyarívet. éss le is lassulok annyira, hogy biztonságosnak érezzem a sebességet.
azért is jó ez a technika, mert pl. sose tudom normálisan visszaengedni a gázt, mindig ugrik. dehát ezért Tücsök :)
 
Naja, Hajósnak igaza van. Már megint. Bár a Lóóóóóóóó elöl pont két kisebb tárcsát birtokol, mint a hátsó, de elöl akkor is dupla van...
 
Na akkor Évci tessék most elkezdeni gyűjtögetni arra a Safetyre, mert ott pont kanyarodni és lassú menetben kanyarodni tanítanak meg! Én azóta élvezem a kanyarokat, mióta hátsó fék+gáz együtt használva kanyarodok ;) Szerintem jó ez az IVTM, de nem kezdőknek való! Mármint ahogy láttam képeket ez az állj fel a motoron meg hasonlók nekem betették a kaput... Lehet, hogy drágább, de inkább ne a saját vasamat dobjam el!

birge drága nem hinném, hogy erős az a wolfi ;) Az én Zümmögőm is hasonló teljesítményekkel bír, csak nehezebb, szóval nem lesz azzal gond, csak menni kell és nem elmélkedni! Hidd el én is paráztam, mindenki parázik az elején, de ahogy elindulsz és mész elmúlik! A parkoló jó hely, én is ott kezdtem :D És egy szabály van, ne szarj be és ne gyök2-vel menj, mert úgy sokkal nehezebb, mint ha már van egy kevés lendületed :)

Amúgy nekem az oktatóm magyarázott és jó fej is volt. Pont én nem igényeltem volna, hogy mindent elmagyarázzon és megmutasson mi hol van, hogy kell használni, inkább már mentem volna :D És minden rutin előtt elhangzott a mondat: "Első féket kanyarba ne használj (a pályán) inkább kanyar előtt lassítsd le a motort!"
Egyébiránt a helyes sorrend: előbb a hátsó finoman, majd 1 másodperccel később az első. Inkább még annyi se észre se veszed a különbséget, csak a lényeg, hogy előbb a hátsóval kezd és akkor nem lesz risza, meg ágaskodás meg fejelés sem :D

A garázs nálunk külön érdekes, mert teremgarázs és csúszós műgyanta padló! Nekem az a rendszeres rémképem (főleg mióta elcsúsztam) hogy az egyik kanyarba belecsúszok egy autóba. Mert amúgy is olyan szűkre vannak hagyva a kanyarok, hogy van ahol nem is kanyarodsz ki egy íven autóval, de már minden talpalatnyi helyen áll egy terepjáró, mondanom sem kell, hogy inkább yaris méretű parkolóhelyekkel!
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére