Motoros paráink

lököttke témája a 'Motorozás' fórumban , 2008 Április 17.

  1. Brigó

    Brigó kényelmi motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Május 1
    Üzenet:
    2,509
    Kapott Lájkok:
    972
    Na, akkor van olyan, hogy vezetéstechnika topik? Mert ez a fékezés nekem is homályos - még mindig! Az kis sebességű kanyarodásokhoz (álló helyzetből indulás, lekanyarodás jobbra-balra stb) én is mindig a kanyar közben engedem ki a kuplungot, mint Évci. Úton haladáskor próbálgatom ezt az amerre-kanyarodom-azt-a-kormányvéget-nyomom-le technikát, és, ha nagyobb a kanyar, mint gondoltam, akkor hátsó fékkel klasszul bedől, miközben folyamatos gázadással huzatom. Így még lehet korrigálni sebességen-íven.
    Viszont az egyenes fékezésnél megfáztam párszor a hátsó fék intenzívebb nyomásával, mert - amíg nem kezdett fogni az első is - beriszált a hátulja. MOndjuk nyomhattam volna kevesebb erővel is, de hát amikor para van..;). Ha meg az elsőbe kapaszkodom rögtön, akkor el is szállhatok, mint a sóhaj. Többféle vélemény van pro és kontra, valami oktató kiadványban azt olvastam, hogy kisebb sebességnél (ez mit jelenthet 40-50-et?) gázelvétel, első fék. Tempósabb haladásnál először - érzéssel!-hátsó fék, majd rögtön az első. Szóvel birge, muszáj mennünk, hogy gyakorolni tudjunk - élesben! :D
     
    #281
  2. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,265
    Khm, hallgatok mint papíkutya, nekem a garázsból ki és betolják.... :D :D :D Ki hogy oldja meg... Viszont cserébe murvás az udvar és hegyoldali a telek....
     
    #282
  3. Évci

    Évci Kolbimetál darázs-idomár CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Szeptember 1
    Üzenet:
    2,604
    Kapott Lájkok:
    180
    Ja és Yamának is igaza van, nem vagyok túl magabiztos, inkább egyre bizonytalanabb. És ezt nem is az eséseknek tulajdonítom, mert az benne van a pakliban, hanem annak, hogy egyesek állandóan sulykolják, hogy minek ekkora motor, nem nekem való stb., pl. ZP miatt lehet el sem megyek az IVTM képzésére, mert csak b.szogatna és tuti elesek. Majd veszek lesz.rom tablettát.
     
    #283
  4. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,265
    Fékezés nálam se tudatos, inkább tapasztalati úton kialakult. Pölö amíg hideg a gumi, és ősszel, meg tavasszal a hidegebb aszfalton finomabban érdemes használni a hátsó féket a fentebb említett beriszálások miatt. Az első féket kisebb dinamikájú fékezést igénylő dolgoknál használom, amikor nem zavaró, hogy bebólint az eleje. Meg sokszor használom párhuzamosan mindkét féket, de hogy hogy csinálom a mikormit, most így hirtelen nem tudnám elmagyarázni...
     
    #284
  5. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,265
    Érezd magad lebaszarintva! Nem a gyökerekre kell figyelni, hanem a buzdítókra, és tessék magadba egy kis hitet verni. Szerintem jól csinálod, és szimplán leugathatod a vinnyogókat, ha nem tetszik a motorom, vegyél nekem másikat. És akkor lesz kettő! :D :D
     
    #285
  6. Baraboszi

    Baraboszi Vendég

    Na én levetettem a balesetem óta rajtam nehezedő legnagyobb parámat hogy nem tudok motort vezetni

    egy endurot vezettem pár hete igen igen ezzel a lábbal és megy működik váltok terepen is működök:D
     
    #286
  7. Baraboszi

    Baraboszi Vendég

    jaaaaaaaa beszéltük liziékkel hogy a gombiékat meghívva megint lenne valahol csamos motoros tudásbörze
     
    #287
  8. Brigó

    Brigó kényelmi motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Május 1
    Üzenet:
    2,509
    Kapott Lájkok:
    972
    Apropó! Ivtm képzésre jelentkeztem, de átadnám a helyem a pici fiacskámnak. Csak gyanítom, nem találna oda a Ringre. Meg kéne neki néhány pótanya, aki szól hozzá egy jó szót.:) Nincs valami közös kimenetel tervbe véve, amihez csatlakozhatna? Nagyon édes, 17 éves kamasz ám!:D
     
    #288
  9. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,265
    Minden lábsérültnek ezt ugatom, hogy a motor visz téged és nem fordítva.... :D Jó persze tudom, hogy időnként támasztani kell, de az esetek nagy részében és odafigyelve nem kell a motor súlyát lábbal tartani. Megáll az a kerekein.
     
    #289
  10. Yamina

    Yamina Ősblogger CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2006 Június 30
    Üzenet:
    8,119
    Kapott Lájkok:
    12,265
    A jánya is cuki ám, biztos nincs gond a kölökkel se! :D
     
    #290
  11. Évci

    Évci Kolbimetál darázs-idomár CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Szeptember 1
    Üzenet:
    2,604
    Kapott Lájkok:
    180
    Persze, igazad van Yama és nem is agyalok ezen, csak úgy belémivódott és szép lassan mérgeznek ezek a szavak, még ha próbálok nem is figyelni, alattomosan ott van, hogy hú lehet jobb lenne, ha egy Simsonon ülnék? Sőt már az is megfordult a hetekben a fejemben, hogy nem is kellene nekem motorozni. Mert bunkó Béemvéshez és társaihoz hasonlítanak, aki elékanyarodik másnak és majdnem megöli. Aki meg akár egyszer is pályázott, az az atyaúristen, annak nem baj, hogy nagy a motorja, mert ő már baromi ügyes. Vagy aki 3000 km-t motorozik 250-essel, aztán vált 600-ra. Mindegy... Lehet, hogy lassabban, de ekkora motorral is meg lehet tanulni normálisan motorozni. Az én dolgom, hogy a nehezebb utat választottam, és nem Simsonnal kezdtem. Így sem lesz időm megvalósítani az álmom, mert mire tehetségben netán oda jutnék, hogy CBR-em legyen, és nem törném le az idomokat róla, addigra családot szeretnék. A lányok megértenek, biztatnak ha kell, segítenek, bátorítanak, vagy épp dorgálnak, ezért vagyok itt és nem a sportmotor, vagy hornet, vagy akármelyik fórumon. Építő jellegű kritikára azt hiszem vevő vagyok, de a vérszívásra, ami nem a javamat szolgálja, arra nem.
     
    #291
  12. Briti

    Briti Gyalog

    Regisztrált:
    2010 Október 2
    Üzenet:
    112
    Kapott Lájkok:
    17
    Én egy bevásárló központ parkolójába próbálkozom este mikor nincs ott senki más... ha van a közeletekbe egy szerintem ott senkit nem zavarnál....
     
    #292
  13. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    4,061
    Én május hetedikére jelentkeztem be, gyere velem!
     
    #293
  14. birge

    birge Az igazi nyuszimotoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Március 5
    Üzenet:
    9,155
    Kapott Lájkok:
    4,061
    Ne aggódj, nekem is azt mondta tegnap a szerelőszerűség, hogy tán kicsit erős lesz kezdésnek Vickey 200as suzukija. Közöltem vele, hogy ne aggódjon, nem fenyeget a veszély, hogy csutkagázon tombolok az utcán:)
     
    #294
  15. Évci

    Évci Kolbimetál darázs-idomár CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2008 Szeptember 1
    Üzenet:
    2,604
    Kapott Lájkok:
    180
    Azt hogy csináltad, mikor ugyanarra a tréningre kaptad a visszaigazoló mailt, mint én?:) Azóta már másikra is lehet jelentkezni?
     
    #295
  16. Hajos

    Hajos Segédmotoros

    Regisztrált:
    2007 Június 20
    Üzenet:
    2,639
    Kapott Lájkok:
    2,913
    Akik itt fekügyben meditaltok gondoljatok bele miert van elöl ket tarcsa hatul csak egy vagy miert van elöl nagy hatuk meg kicsi.
    Fekezni megallni az elsöfekkel lehet.Tessek begyakorolni ami együtt jarhat egy par elcsuszassal de adott esetben eletet menthet.
     
    #296
  17. Brigó

    Brigó kényelmi motoros CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2010 Május 1
    Üzenet:
    2,509
    Kapott Lájkok:
    972
    Na, komolyan csajok, ki jön/megy a 16.-i oktatásra? Egyébként rendőr nénik vagy bácsik az oktatók? Egy kamasznak mondjuk mindegy, mindkét esetben motiválva van.:D
    Segítsetek már légyszi', ne kelljen nekem autóval felvezetni.:lecci:
     
    #297
  18. Kisvirag

    Kisvirag Benzintyúk

    Regisztrált:
    2009 Május 27
    Üzenet:
    1,773
    Kapott Lájkok:
    264
    már mondtam sztem valahol, meg Vickey is, de a Safetys tréning Tényleg baromi jó! Nekünk annyit használt, hogy el sem hinném, ha nem látom Vickey-n is, hogy mennyit változott a motorkezelése. Sőt más is mondta, aki előtte is gurult velünk, hogy nem tudja, mit tettek ott velünk az oktatófiúk, de hogy nagyon jót, az biztos :)
    és az önbizalmunk is nagyot nőtt.
    Ja, és a kanyarívet gyönyörűen lehet szabályozni finom hátsó fékkel, anélkül, hogy a gázkart mozdítanod kéne. én pl. azt csinálom, ha kicsit nagyobb a sebesség a kanyarban mint kéne, és késő visszaváltani, mert már kanyarodok, akkor nem veszem el a gázt (leesne a fordulat, rángatna és vissza kéne váltani), hanem tartom, és a hátsó fékkel veszem kisebbre a kanyarívet. éss le is lassulok annyira, hogy biztonságosnak érezzem a sebességet.
    azért is jó ez a technika, mert pl. sose tudom normálisan visszaengedni a gázt, mindig ugrik. dehát ezért Tücsök :)
     
    #298
  19. _Bq_

    _Bq_ Vendég

    Naja, Hajósnak igaza van. Már megint. Bár a Lóóóóóóóó elöl pont két kisebb tárcsát birtokol, mint a hátsó, de elöl akkor is dupla van...
     
    #299
  20. Babulu

    Babulu Hivatásos Darazsász CsaM Csajok

    Regisztrált:
    2009 Március 8
    Üzenet:
    4,796
    Kapott Lájkok:
    4,249
    Na akkor Évci tessék most elkezdeni gyűjtögetni arra a Safetyre, mert ott pont kanyarodni és lassú menetben kanyarodni tanítanak meg! Én azóta élvezem a kanyarokat, mióta hátsó fék+gáz együtt használva kanyarodok ;) Szerintem jó ez az IVTM, de nem kezdőknek való! Mármint ahogy láttam képeket ez az állj fel a motoron meg hasonlók nekem betették a kaput... Lehet, hogy drágább, de inkább ne a saját vasamat dobjam el!

    birge drága nem hinném, hogy erős az a wolfi ;) Az én Zümmögőm is hasonló teljesítményekkel bír, csak nehezebb, szóval nem lesz azzal gond, csak menni kell és nem elmélkedni! Hidd el én is paráztam, mindenki parázik az elején, de ahogy elindulsz és mész elmúlik! A parkoló jó hely, én is ott kezdtem :D És egy szabály van, ne szarj be és ne gyök2-vel menj, mert úgy sokkal nehezebb, mint ha már van egy kevés lendületed :)

    Amúgy nekem az oktatóm magyarázott és jó fej is volt. Pont én nem igényeltem volna, hogy mindent elmagyarázzon és megmutasson mi hol van, hogy kell használni, inkább már mentem volna :D És minden rutin előtt elhangzott a mondat: "Első féket kanyarba ne használj (a pályán) inkább kanyar előtt lassítsd le a motort!"
    Egyébiránt a helyes sorrend: előbb a hátsó finoman, majd 1 másodperccel később az első. Inkább még annyi se észre se veszed a különbséget, csak a lényeg, hogy előbb a hátsóval kezd és akkor nem lesz risza, meg ágaskodás meg fejelés sem :D

    A garázs nálunk külön érdekes, mert teremgarázs és csúszós műgyanta padló! Nekem az a rendszeres rémképem (főleg mióta elcsúsztam) hogy az egyik kanyarba belecsúszok egy autóba. Mert amúgy is olyan szűkre vannak hagyva a kanyarok, hogy van ahol nem is kanyarodsz ki egy íven autóval, de már minden talpalatnyi helyen áll egy terepjáró, mondanom sem kell, hogy inkább yaris méretű parkolóhelyekkel!
     
    #300
: para, félsz, félelem

Megosztás