Na, akkor van olyan, hogy vezetéstechnika topik? Mert ez a fékezés nekem is homályos - még mindig! Az kis sebességű kanyarodásokhoz (álló helyzetből indulás, lekanyarodás jobbra-balra stb) én is mindig a kanyar közben engedem ki a kuplungot, mint Évci. Úton haladáskor próbálgatom ezt az amerre-kanyarodom-azt-a-kormányvéget-nyomom-le technikát, és, ha nagyobb a kanyar, mint gondoltam, akkor hátsó fékkel klasszul bedől, miközben folyamatos gázadással huzatom. Így még lehet korrigálni sebességen-íven.
Viszont az egyenes fékezésnél megfáztam párszor a hátsó fék intenzívebb nyomásával, mert - amíg nem kezdett fogni az első is - beriszált a hátulja. MOndjuk nyomhattam volna kevesebb erővel is, de hát amikor para van... Ha meg az elsőbe kapaszkodom rögtön, akkor el is szállhatok, mint a sóhaj. Többféle vélemény van pro és kontra, valami oktató kiadványban azt olvastam, hogy kisebb sebességnél (ez mit jelenthet 40-50-et?) gázelvétel, első fék. Tempósabb haladásnál először - érzéssel!-hátsó fék, majd rögtön az első. Szóvel birge, muszáj mennünk, hogy gyakorolni tudjunk - élesben!
Viszont az egyenes fékezésnél megfáztam párszor a hátsó fék intenzívebb nyomásával, mert - amíg nem kezdett fogni az első is - beriszált a hátulja. MOndjuk nyomhattam volna kevesebb erővel is, de hát amikor para van... Ha meg az elsőbe kapaszkodom rögtön, akkor el is szállhatok, mint a sóhaj. Többféle vélemény van pro és kontra, valami oktató kiadványban azt olvastam, hogy kisebb sebességnél (ez mit jelenthet 40-50-et?) gázelvétel, első fék. Tempósabb haladásnál először - érzéssel!-hátsó fék, majd rögtön az első. Szóvel birge, muszáj mennünk, hogy gyakorolni tudjunk - élesben!