Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motorgumi tapasztalatok

Én meg nem ökörködök télen...:D
Megyek, sosem teszem le a vasat télire(kiváltképp amilyen teleink vannak:csam:), de általában +3-4 fok felett nem szokott gondom lenni a Z6-al...sem esőben, sem szárazon.;)
Azt tudomásul kell venni, hogy lehet bármilyen papucs alattad, 3-4 fokos aszfalton mindenképpen oroszrulettezel, ha elkezdesz vadulni.
Én kiélem a kanyarvadász hajlamaimat nyáron, télen pedig szemügyre veszem azokat a tájakat, amiket a következő szezonban be akarok motorozni(és esetleg:futyulos2:nem lesz időm nézegetni őket:D), de esőgumi nélkül is elvagyok.:bang:
Persze, ha occcó volt az esőgumma, akkor egészségedre, rosszul nem jártál vele.;)
Az előbbi gondolatok pusztán az Én véleményemet tükrözik, "mindenki másképp csinálja"...láláláláááá:hi-hi:


Üdv: Sir Tremor:sir_tremor:
 
Hahó!:csa

Kíváncsi volnék a véleményetekre.:) Szóval az van, hogy 2009-ben, amikor megvettem a Hornetet 4 évesen, még szőrös volt a gumi, 3300 km volt a motorban. Most 14.000 van benne (tudom, marha keveset motorozom :( ), és a profilmélysége még mindig ugyanolyan, sőt néhol még mindig ,,pihés", de azért csak-csak öregszik, már 7 éves lesz. Szóval mi az a kor, amikor már nem megbízható és le kell cserélni? Az a baj, hogy nem értek a tapadáshoz, nem tudom hogyan kellene viselkednie, de nem is merem tesztelgetni, hátha már túl öreg és kemény és csúszós. Aztán lehet, hogy semmi baja. Viszont használtat venni nagyon zsákbamacskának tartom, az újak meg baromi drágák. A Michelin Pilot Roadot és a Metzeler Roadtec Z6-ot néztem, vagyis azokról olvastam jó teszteket. De először is az a kérdés, hogy egyáltalán kell már cserélni. Arra is gondoltam, hogy megkérem majd Szacsát, amikor viszem tavaszi felkészítésre a Drágámat, hogy menjen egy kört vele és próbálja ki, hogy mi a véleménye.:)
 
Anno, mikor még gumigyárban dolgoztam, azt mondták az ottaniak (is), hogy kb. ez a 7-8 éves kor az, amikor már annyira kipárolognak a gumikeverékből a különböző adalékanyagok, hogy elkezd nem tapadni, rideggé válni, repedezni, úgyhogy szerintem érdemes lecserélni. Viszont, szerintem, ha olyan stílusban motorozol, hogy 14ezer alatt egy gyárilag szerelt sport-túra gumi hátul se kopik el alattad, akkor fontold meg, hogy inkább valami tapadósabb sportgumit nézel rá. Neked plusz biztonság, a gumi meg nem öregszik le a motorról, hanem tényleg elkopik 10-12ezer alatt, árban meg emlékeim szerint nem sokkal több egy ganitúra Rennsport, mint a Z6. Főleg, hogy a Pilot Road meg a Z6 is kifutott már tavalyra, Pilot Road 2, meg Z8 van helyettük. (Ebből következik, hogy ha valaki 70-80ezer közötti eredeti áron akar adni neked "zsírúj" Z6 szettet, nyugodtan kiröhögheted, mert az is minimum 2 éves, raktári bennragadt készletből lesz. Olcsóbban viszont nyugodtan megveheted, halál jó gumi, az 1.4-en elnyűttem belőle vagy 3 garnitúrát:))
Continentalokon nem gondolkodtál? Az ismeretségi körben használják páran, Kawa Z1000-en meg Triumph Sprint 900-akon, nem kimondottan kímélős üzemmódban, és teljesen elégedettek vele.

Szerintem itt nézz körbe, elég jó áraik vannak, és postázni is tudnak, ha kell:
http://www.r17.hu/index.php?page=shop.browse&category_id=242&option=com_virtuemart&Itemid=26
 
Köszi Béku!:) Hát igen, nem vagyok nagy kanyarvadász, és tudat alatt bennem van, hogy ez a gumi biztos nem tapad már megfelelően és ha kicsit jobban bedőlök, egyszerűen kicsúszik alólam a motor.:) Pedig tisztában vagyok vele, hogy sokkal többre képesek ezek a járgányok, mint képzelném, de ez csak elmélet. Tényleg el kellene menni egy vezetéstechnkai képzésre végre. Köszi a tanácsokat, azt hiszem elkezdhetek gyűjtögetni!:)
 
Hasonló a cipő, itt az ideje a gumicserének. mondjuk nekem már mostanában kellene. Az r17-nél vannak elég jó páros akciók.
Én is a Pilot Road2-t vagy a 3-at néztem; illetve a Bridgestone BT023-at ajánlották sokan a CBF-hez. Az előbbiek állítólag sportosabbak, utóbbi inkább túrázós. (de hogy ez mit jelent vezetés közben, azt nemtom.)
De amennyire én értek hozzá...fogalmam sincs, melyik a jobb. :(
Most elöl Pilot Power van, hátul Bridgestone Battlax BT-50R. Tehát ez sem segít a döntésben.
 
A sportos(abb) általában azt jelenti, hogy a könnyebb dönthetőség miatt más a profilja a guminak, a jobb tapadás miatt meg más a mintázat és puhább a gumikeverék. Viszont, átlagos sofőr átlagos utcai használata mellett egy túrásabb keverékkel sincs gond, mert hamarabb korlátoz be a vezető tudása, mint a gumié. A BT023 elődje volt a gyárilag szerelt gumi az 1.4-en, állítólag marha csúszós, nekem csak poros aszfalton, meg 1-2 zebra felfestésén sikerült éreznem, hogy mintha megindulna a hátulja. Mátráztam is vele, ha nem is sokat, ott se volt gond vele 2 személlyel se. Utána felment rá a Z6, ami elvileg megintcsak túragumi, megjártam vele Ausztriát-Erdélyt, utóbbit egyszer úgy, hogy októberben hazafele középen már kilátszott pár centi acélszál, és még akkor se bírt megcsúszni a Királyhágón :) (Oké, száraz idő volt szerencsére, de akkor is.)
Én, ha most vennék, és nem számítana az ár, akkor kipróbálnék valami kétkomponensű túragumit, ami középen keményebb, két szélen puhább, mert úgyis középen kopik legjobban, hátha úgy tovább bírná. De gyanús, hogy felesleges kísérletezni, nagy nyomaték+nagy súly párosítással ne várjak csodákat :)
 
Nekünk az előző az a sima Pilot Road volt, most Pilot Road 2 van. Túl sok tapasztalat nincsen vele, mert kb. 1000 kmet sikerült vele menni. Viszont amit Ádám mondott, hogy a balesetnél nem szerepelt túlzottan fényesen, azaz ő többet várt tőle. Egy pont után már csak csúsztunk vele, nem tapadt le se az eleje se a hátulja. Elől csíkot húztunk a segge meg szó szerint riszált-ugrált alattam (hozzá kell azért tenni,hogy elég tisztességes súly volt rajta, tehát ez közel sem általános jelenség).
Kanyarodni azt nagyon lehet vele, még a szarabb magyar utakon is stabilan fogott (nyilván miután lekopott róla a leválasztóréteg, addig félelem és reszketés volt:D). Esőben sem volt vele semmi baj, bár nem a legkiemelkedőbb (régi TDMen Metzeler Lasertec volt, az álom volt esőben is).
Nem tudom, hogy mennyi idő alatt fog elfogyni, egy ismerősünknek SV1000-en van már nem tudom hanyadik szett, ő Bükközik vele meg pályázik és neki sem volt vele kifogása.

Viszont, ha van rá módotok, gumit inkább párban vegyetek! Az ilyen-olyan párosítás sülhet el jól, de nagyon rosszul is, főleg esőben. Általában úgy vannak kitalálva a minták, hogy az első gumi jobban "tereli" a motor alatt a vizet, a hátsó pedig kevésbé. És ha előre egy rossz tulajdonságú gumma kerül, abban lehet nem lesz egyszer köszönet, mert a segge nem tud majd vele mit kezdeni.
 
Utoljára módosítva:
Egyetértek Bq-val. Nekem majdnem ugyanúgy néz ki a Sportec M3, mint 6000 km-el ezelőtt. Asszem én is a kora miatt fogok cserélni, de talán majd jövőre. Én megvenném az utódot, ha lenne méretbe. De neked van méretbe szóval meleg szívvel ajánlom a Metzeler Sportec M5-öt. A Z6 utódja a Z8 is bőven elég lenne nekünk, de egy élet alatt se kopik el :D A Pilot Road 2-vel van tapasztalat a családban, hát nem túl fényes. Esőben csúszkál, szárazon elmegy, viszont nem kopik semmit. Contikra sok ismerős panaszkodik, főleg a Road attacra. A Bridgestone-t nem ismerem, de asszem a BT023 a Z8 és PR3 kategória; ha kell pályázni is lehet vele, ellenben nem kopik :D

Sokan mondják még, hogy á mit költ az ember 60-80 ezret egy szettre, vágott slick azt jónapot. Hát ha csak napsütésben megy és zárt pályán (értsd úgy rendőr nem látja) akkor tényleg jó tud lenni. Én azt mondom gumin nem spórolunk.

Egyébként az öregedés jelei ha előrehaladottak, akkor már látszik is. Egyébként a tárolástól is függ. Pl ha fent tartod a motoron (mily meglepő:D) akkor az ideális a nem túl hideg, nem túl meleg, száraz garázs. Nyomást kicsit csökkenteni és néhanapján arrébbtolni, hogy ne egy pontba nyomja a motor a gumit ;)
 
Sokan mondják még, hogy á mit költ az ember 60-80 ezret egy szettre, vágott slick azt jónapot. Hát ha csak napsütésben megy és zárt pályán (értsd úgy rendőr nem látja) akkor tényleg jó tud lenni. Én azt mondom gumin nem spórolunk.

Hát hogyne. Aztán egyrészt sose melegszik be utcán annyira, hogy úgy tapadjon, ahogy elvileg kellene neki, másrészt tényleg ne menjen vele esőben az ember, harmadrészt, ha rendőr nem is állítaná meg amúgy, de ne adj' isten történik valami, és a helyszínelő, meg a műszaki szakértő kiszúrja a nem "street legal" gumikat, rögtön ráhúzzák a vizes lepedőt az amúgy vétlen motorvezetőre is...
 
Hááát, nekem volt Battlax a Bridgestone-tól : 20 ezer km-ert ment el ! És még volt rajta profil ! De utáltam. Nagyon jó lehet egy túra motoron, de én még áprilisban is csak szlalomoztam vele minden reggel, már megjegyezték a szomszédok, hogy talán részegeskedem ... Nem szerette a hűvöset, viszont nyáron, melegben nem volt vele baj, két személlyel sem. Most Pirellik vannak, a különbség minden kanyarban érezhető, főleg tavasszal és ősszel. Szerintem gumit a motorhoz és a stílusodhoz kell választani !
 
Hááát, nekem volt Battlax a Bridgestone-tól : 20 ezer km-ert ment el ! És még volt rajta profil ! De utáltam. Nagyon jó lehet egy túra motoron, de én még áprilisban is csak szlalomoztam vele minden reggel, már megjegyezték a szomszédok, hogy talán részegeskedem ... Nem szerette a hűvöset, viszont nyáron, melegben nem volt vele baj, két személlyel sem. Most Pirellik vannak, a különbség minden kanyarban érezhető, főleg tavasszal és ősszel. Szerintem gumit a motorhoz és a stílusodhoz kell választani !

Te azért szlalomoztál mert én mondtam neked, hogy melegítsd a gumit! :)
 
Hááát, nekem volt Battlax a Bridgestone-tól : 20 ezer km-ert ment el ! És még volt rajta profil ! De utáltam. Nagyon jó lehet egy túra motoron, de én még áprilisban is csak szlalomoztam vele minden reggel, már megjegyezték a szomszédok, hogy talán részegeskedem ... Nem szerette a hűvöset, viszont nyáron, melegben nem volt vele baj, két személlyel sem. Most Pirellik vannak, a különbség minden kanyarban érezhető, főleg tavasszal és ősszel. Szerintem gumit a motorhoz és a stílusodhoz kell választani !


Az utolsó mondatod is milyen igaz!

még a VTR es időszakomba volt szerencsém kipróbálni a Metzeler MEZ3 ast mivel azzal adták ki a járgányt újonnét a szalonból, annak a motornak az én stílusommal az egy ratyi volt alig vártam hogy elkopjon 9000 után vettem le, aztán rendeltem egy Dulnop D207 GP jelzésű gumát, na az volt az álom mint, ha oda ragasztotta volna a gépet kanyarba semmi risza semmi fordulási nehézség gyönyörű íveken maradó kanyarvétel, de nem vártam, hogy ennyi lesz a vége 1500 km után odalett a hátsó kilátszott a cordja az abroncsnak talán a kigyorsítások elsőkerék kiemeléstől kanyarbólkijövésnél térdkoptatócsuszolástól...
maradva a márkánál egy D207 F jelzésű következett, ez egy jó kompromisszum nem volt kemény de puha sem nyári forróságban bírta az autópályát és a Mátrában is felmelegedett úgy hogy szépen fodrosodott a széle...
8500 km volt sajnos utána nem gyártották ezt a típust csak a D208F ast viszont kétféle keménységben abból a puhábbal 9000 a keményebbel 11500 km et mentem.

A Maján gyárilag Dulnopok voltak na az egy kék halál mondanák a számítógépes guruk, csúszott nem fordult szóval szar volt 15000 km nél köszöntem el tőle még szinte fél mintával, akkorra már kezdtem volna a baleset után újra kanyarodni a robesszal. De arra a méretek miatt nem volt csak Metzeler és ez a Dulnop meg IRC.
A hátsó dönthetőség miatt maradtam az IRC nél a profil milyensége végett mert a másik kettőnek túlontúl egyenes volt a hátsó tész az IRC kissé hegyesnek látszott és én dönteni akartam vele rendesen ...
13000 km nél tettem le a Maját az IRC vel, mert mejött a szépséges darazsam, de a maján a gumák megértek a cserére.

A Horneten gyárilag az az ominóz Bridgestone Battlax BT12F akármi van amit Bonca annyira "imád" a tapasztalatom siralmas nekem is, nagyon jó futásteljesítményű guma de nagyon nehezen melegszik addig nem kanyarodunk csak mintha jégen mennél és a gázt ha supermotózni szerenél kilincsel előre, ne tessék rángatni...
aztán találtam rá egy túlraktározott D207GP jelűt mondván ez nem olyan nyomaték gazdag mit az 1000sp1.
azt hiszem ezzel beletaláltam a Horniba nekem gyönyörűen kanyarodott bírta a Tiszát oda s vissza két hátsó szolgált egy elsőt és így két horvát túra (itt megjegyzem az egyik olyan esőbe mint állat...) és egy két szlovák szerpentin is volt egy és két személlyel is az össz futás teljesítmény az egy első két hátsónak 17000 km ez olyan jó kompromisszum lenne, viszont nem gyártják már ezt a típust sem így megint találgatnom kell mi a francot tegyek fel tavasszal olcsó is legyen ne is fájjon kanyarodjon is meg nem is ,

De ez így olyan Mátyás királyos mese a szegény legényről, hogy hozzon is ajándékot meg nem is....:cool:
 
Igen, Ancsy cenzúrázva lesz/lett...
Ez nem hirdetési oldal. Ha hirdetni szeretnél, annak is megvan a módja, de hogy telerakod a fórumot a saját cégetek hirdetésével az nem járja.

A fórum szabályzata ezzel a mondattal kezdődik:

"A CsamClub szabályzata

A Fórumot bárki ellenszolgáltatás nélkül használhatja. A Fórum és a fórumon elérhető adatok nem használhatók sem közvetlenül sem közvetve kereskedelmi tevékenység folytatására. Hirdetési lehetőségekkel kapcsolatban az adminisztrátorok adnak felvilágosítást."



A folytatást pedig ittolvashatja el, aki még nem látta: http://club.csajokamotoron.hu/faq.php#faq_szabalyzat
 
u.i.2. Gumi! Most a Heidenau K73 sokkal jobban fog 0 fok körül, mint előtte a Metzeler Z6. Viszont marhára kopik a hátsó, meg ~ egy decivel nőtt a fogyasztásom is. Ha az első is méltóztatik elkopni (27 ezer km van most benne, közben a harmadik ilyen hátsót nyúzom, 10 és 12 ezer után cserélve őket), megint kipróbálok valami mást, a Michelin Pilot Road szériával szemezek, allítólag vizes úton príma, a hideget majd meglátjuk. Mindenesetre tartósnak mondják, és ez fontos.

A Pilot Road-ot mindenképp csak ajánlani tudom! Én azzal vettem a BMW-t, beletettem 20e km-t, és úgy saccolom, h az elődöm is 1-2 ezret belehajtott. Gyakorlatilag csak azért cseréltem le, mert a hátsó kilyukadt, és az első is elég öreg volt már (bár nem látszott rajta). Mivel nekem bevált, így ugyanezt vettem rá, azzal a változtatással, h hátulra visszaraktam az erdeti 160-ast, mert ott csak 150 volt. Elől maradt a 110.
Nagyon hamar bemelegszik, jól lehet döntögetni, vizes úton is kiváló. Úgy is megálltam vele 110-ről nyílegyenesen, mikor szükség volt rá.
Szóval 1a.
 
A Pilot Road-ot mindenképp csak ajánlani tudom! Én azzal vettem a BMW-t, beletettem 20e km-t, és úgy saccolom, h az elődöm is 1-2 ezret belehajtott. Gyakorlatilag csak azért cseréltem le, mert a hátsó kilyukadt, és az első is elég öreg volt már (bár nem látszott rajta). Mivel nekem bevált, így ugyanezt vettem rá, azzal a változtatással, h hátulra visszaraktam az erdeti 160-ast, mert ott csak 150 volt. Elől maradt a 120.
Nagyon hamar bemelegszik, jól lehet döntögetni, vizes úton is kiváló. Úgy is megálltam vele 110-ről nyílegyenesen, mikor szükség volt rá.
Szóval 1a.

2-től felfelé. Mert az egyes eléggé csúszkálós, ellenben nem kopik :)
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére