Azt nem értem,hogy azt miért fontos megemlíteni egy motor eladásakor,hogy csak munkába járásra volt használva ? Ettől jobban el lehet adni ? Vagy máshogy kezelnek egy munkába járásra használt motort ? Az mindig ideális körülmények közt van használva ? Mondjuk éppen lehet visszaütő is a kijelentés,mert ha például csak városon belüli munkába járásról van szó,hát én azt meg nem venném.A másik meg,ha valamelyik fontos adat nincs feltüntetve egy eladási hirdetésben,az már eleve gyanús.Az mitől keltené fel a vásárlók érdeklődését egy olyan motornál,amelyiknek még az ára sincs feltüntetve ? Jah,mert mindenki szeret a saját számlájára telefonhívásokat kezdeményezni,meg az idejéből szánni e-mailek írására,hogy végül kiderüljön a motor esetegesen kedvezőtlen árfekvésű,hát persze.
Ja, ez olyan, mint a megkímélt, templomba járásra használt, nyugdíjas orvos házaspár elsőáldozós, garázsban tartott, csak napsütésben használt, évi max. 5ezret futott autója, női tulajtól... De alapvetően akkor is, állapotot veszünk, nem óraállást.
Volt egy érdeklődő még a VF-re (84-es évjárat, idén pont veteránkorú), hogyaszondja, beszámíttatna egy robogót, meg mondjam már meg, mennyi van a km-órában, meg fényképezzem már le, és küldjem el neki... nem tudtam, hogy kínomban röhögjek, vagy sírjak, és majdnem visszakérdeztem, hogy melyikről szeretne fotót, az eredeti félig szétesettről, amivel megvettem, vagy az "újról", amit ebayről lőttem rá?
Elküldtem neki, természetesen azóta is jelentkezik, pedig ment a szöveg, hogy mindenképpen szóljak neki, akár benne vagyok a cserében, akár nem, mert úgy a tiszta meg a korrekt... addig már nem terjedt a korrektségre vágyás, hogy visszajelezzen, hogy kösz, mégsem érdekel.
A másik: ha valaki motort néz, akkor két dologra szűr szerintem első körben: az árra, vagy ha van már konkrét kiszemelt típus, akkor arra, vagy azokra. És ha megnézel azonos típusokról szóló, néhány 10 hirdetést, nagyjából be fogod tudni lőni, mennyi lehet az ára egy olyan motornak, aminél véletlenül éppen nem adták meg ezt a "rendkívül fontos" adatot. Ideális esetben nem 1-2 motorból válogatsz, hogy ne férjen bele a keresésre szánt idődbe/pénzedbe még egy 2 perces telefon/5 perces email írás, ha amúgy ígéretes a jelölt, elfér a másik 5-10 érdeklődés mellé. Szerintem. Nem azt a világot éljük már, amikor a heti 1 hirdetési újságot bújtuk eladó motorokért, még vezetékes telefonja se volt feltétlenül mindenkinek, nemhogy mobil, és ha szerettél volna venni valamit, kedvezőtlen esetben napokig jártad körbe a címeket, mire minden kiszemeltről begyűjtötted az infót, mert általában csak a típus, évjárat, irányár, meg esetleg a km. volt megadva
Ennél a konkrét kereskedésnél szerintem az a politika (vettem a fáradtságot, és ránéztem a hirdetéseikre), hogy első körben felrakják ár nélkül az újonnan beérkezett eladó motorjaikat, egész egyszerűen azért, mert akkor az olyanoknak is, mint pl. én, akiknek be van állítva egy automata kereső, típusra meg összeghatárra, bekerül a napi hírlevelükbe a motor. Több emberhez jut el, és ki tudja, ki harap rá. Egyébként meg beárazná mondjuk 850ezerre, a népnek be van állítva a 800ezres szűrő, és hiába lenne úgy vele, hogy oké, ezért az állapotért/felszereltségért rádobnám még az 50-est, nem fog tudni róla. Aztán majd pár nap-1 hét múlva felrakja az irányárat is mellé.
Ezért írtam azt délelőtt, hogy mindig ár nélkülik a hirdetéseik, mert nem egy motort láttam már tőlük, viszont, így utólag visszanézve, összesen két motorjuk nincs éppen beárazva. Abból az egyik ez a CBF, ami konkrétan ma reggel került elém. Lehet őket is leszólni, hogy de mekkora f*szok, ár nélkül feltenni, viszont stratégiának nem rossz ezek szerint. 2 emberrel többhöz máris eljutott így a hirdetésük, azokból az egyik potenciális ügyfél, mert hasonló kategóriát keres. Ha 10 ilyenből 1 vevő lesz, már megérte.