Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek elsőnek?

Azt nem értem,hogy azt miért fontos megemlíteni egy motor eladásakor,hogy csak munkába járásra volt használva ? Ettől jobban el lehet adni ? Vagy máshogy kezelnek egy munkába járásra használt motort ? Az mindig ideális körülmények közt van használva ? Mondjuk éppen lehet visszaütő is a kijelentés,mert ha például csak városon belüli munkába járásról van szó,hát én azt meg nem venném.A másik meg,ha valamelyik fontos adat nincs feltüntetve egy eladási hirdetésben,az már eleve gyanús.Az mitől keltené fel a vásárlók érdeklődését egy olyan motornál,amelyiknek még az ára sincs feltüntetve ? Jah,mert mindenki szeret a saját számlájára telefonhívásokat kezdeményezni,meg az idejéből szánni e-mailek írására,hogy végül kiderüljön a motor esetegesen kedvezőtlen árfekvésű,hát persze.
 
Azt nem értem,hogy azt miért fontos megemlíteni egy motor eladásakor,hogy csak munkába járásra volt használva ? Ettől jobban el lehet adni ? Vagy máshogy kezelnek egy munkába járásra használt motort ? Az mindig ideális körülmények közt van használva ? Mondjuk éppen lehet visszaütő is a kijelentés,mert ha például csak városon belüli munkába járásról van szó,hát én azt meg nem venném.A másik meg,ha valamelyik fontos adat nincs feltüntetve egy eladási hirdetésben,az már eleve gyanús.Az mitől keltené fel a vásárlók érdeklődését egy olyan motornál,amelyiknek még az ára sincs feltüntetve ? Jah,mert mindenki szeret a saját számlájára telefonhívásokat kezdeményezni,meg az idejéből szánni e-mailek írására,hogy végül kiderüljön a motor esetegesen kedvezőtlen árfekvésű,hát persze.

Ja, ez olyan, mint a megkímélt, templomba járásra használt, nyugdíjas orvos házaspár elsőáldozós, garázsban tartott, csak napsütésben használt, évi max. 5ezret futott autója, női tulajtól... De alapvetően akkor is, állapotot veszünk, nem óraállást.
Volt egy érdeklődő még a VF-re (84-es évjárat, idén pont veteránkorú), hogyaszondja, beszámíttatna egy robogót, meg mondjam már meg, mennyi van a km-órában, meg fényképezzem már le, és küldjem el neki... nem tudtam, hogy kínomban röhögjek, vagy sírjak, és majdnem visszakérdeztem, hogy melyikről szeretne fotót, az eredeti félig szétesettről, amivel megvettem, vagy az "újról", amit ebayről lőttem rá? :D Elküldtem neki, természetesen azóta is jelentkezik, pedig ment a szöveg, hogy mindenképpen szóljak neki, akár benne vagyok a cserében, akár nem, mert úgy a tiszta meg a korrekt... addig már nem terjedt a korrektségre vágyás, hogy visszajelezzen, hogy kösz, mégsem érdekel.

A másik: ha valaki motort néz, akkor két dologra szűr szerintem első körben: az árra, vagy ha van már konkrét kiszemelt típus, akkor arra, vagy azokra. És ha megnézel azonos típusokról szóló, néhány 10 hirdetést, nagyjából be fogod tudni lőni, mennyi lehet az ára egy olyan motornak, aminél véletlenül éppen nem adták meg ezt a "rendkívül fontos" adatot. Ideális esetben nem 1-2 motorból válogatsz, hogy ne férjen bele a keresésre szánt idődbe/pénzedbe még egy 2 perces telefon/5 perces email írás, ha amúgy ígéretes a jelölt, elfér a másik 5-10 érdeklődés mellé. Szerintem. Nem azt a világot éljük már, amikor a heti 1 hirdetési újságot bújtuk eladó motorokért, még vezetékes telefonja se volt feltétlenül mindenkinek, nemhogy mobil, és ha szerettél volna venni valamit, kedvezőtlen esetben napokig jártad körbe a címeket, mire minden kiszemeltről begyűjtötted az infót, mert általában csak a típus, évjárat, irányár, meg esetleg a km. volt megadva :D
Ennél a konkrét kereskedésnél szerintem az a politika (vettem a fáradtságot, és ránéztem a hirdetéseikre), hogy első körben felrakják ár nélkül az újonnan beérkezett eladó motorjaikat, egész egyszerűen azért, mert akkor az olyanoknak is, mint pl. én, akiknek be van állítva egy automata kereső, típusra meg összeghatárra, bekerül a napi hírlevelükbe a motor. Több emberhez jut el, és ki tudja, ki harap rá. Egyébként meg beárazná mondjuk 850ezerre, a népnek be van állítva a 800ezres szűrő, és hiába lenne úgy vele, hogy oké, ezért az állapotért/felszereltségért rádobnám még az 50-est, nem fog tudni róla. Aztán majd pár nap-1 hét múlva felrakja az irányárat is mellé.
Ezért írtam azt délelőtt, hogy mindig ár nélkülik a hirdetéseik, mert nem egy motort láttam már tőlük, viszont, így utólag visszanézve, összesen két motorjuk nincs éppen beárazva. Abból az egyik ez a CBF, ami konkrétan ma reggel került elém. Lehet őket is leszólni, hogy de mekkora f*szok, ár nélkül feltenni, viszont stratégiának nem rossz ezek szerint. 2 emberrel többhöz máris eljutott így a hirdetésük, azokból az egyik potenciális ügyfél, mert hasonló kategóriát keres. Ha 10 ilyenből 1 vevő lesz, már megérte.
 
Nem vagyok egy kereskedő típusú ember,ennél egyszerűbben látom ezáltal ezt a tényezőt,hogy ár. Ahhoz,hogy madarat kell fogni és eladni jó áron a motort,szerintem feleslegesek ezen trükkök alkalmazása.Ha valaki nyerészkedni akar,vagy többért eladni,mint amennyit valójában ér,akkor arra találták ki az irányárat.De ott van a fix árazás is,ahol szintén lehet,hogy nem ér maga a motor annyit,mint amennyit kérnek érte,de mégis egyenesebb eljárásnak tartom.Az,hogy meg ki fasz és ki nem az hirdetés szempontjából,azt mindenki maga döntse el,de nálam az árnélküliség a komolytalan és tisztességtelen üzletet jelenti.
 
Utoljára módosítva:
Kereskedés... az összes hirdetésüket, amit láttam eddig, ár nélkül tették fel. Gondolom, részben, mert valamennyire képlékeny, részben, mert így legalább érdeklődni felhívják őket. Magánhirdetőnél is előfordul persze, hogy nem ad meg irányárat valamiért, szíve joga, de ebből következtetéseket levonni... pont akkora marhaság, már megbocsáss, mint bármilyen háttérinfó nélkül pusztán a megadott óraállás alapján rásütni egy 10 éves motorra, hogy az biztos többet futott, meg egy elütött/rosszul megadott "léghűtéses" miatt igénytelennek bélyegezni az eladót....

Apropó óraállás, ezét a CBF-ét megnézted? 18609, és ugyanúgy 10 éves, mint a missm-féle FZ6S... :D Szóval akkor most mi is van? 10 éves Hondánál reális és elfogadható 19ezer, és biztos nem tekert, 10 éves Yamahánál meg a 22 tuti, hogy mókolt, és biztos nem annyi van benne? :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Én csak a teljesítmény miatt írtam. A smájli meg a Honda miatt ment, de úgy látszik nem vetted a lapot.

Figyu, én magamból indulok ki. Hogy minden infót megosztanék, ha eladnám a vasat, litániát írva, hogy megelőzzem a fölös telók nagy részét. És mivel igényes vagyok a végsőkig, a figyelmetlenség számomra ilyen esetben halálos vétek és tudatlanságot feltételez, vagy legalábbis igénytelenséget. Legszívesebben csak a páromtól vennék motort. Eddig mindegyiket úgy adta el, hogy mire kijavított minden hibát és a maga képére formálta. Az FZ6-nál fél órás távlatvezetés volt. Már röhögtem, hogy a csávót nem érdekli. Még a karcokat is megmutogatta és elmesélte hogyan estek meg a történések. Nem kell egyet érteni, de ne kövezz meg azért mert én ilyen vagyok.

Ezek a CBF-ek ahogy láttam abban az árban menne kb, mint az az FZ6S. Nem írom le, nehogy gond legyen belőle. Amúgy a Full Gas honlapján sincs ár, pedig a többségnek van. Látatlanba nyilván nem lehet megállapítani semmit. Illetve amit már a hírdetésből mega fotókról látsz, az már régen rossz.
 
Óédesjóistenem...

Nem lesz azzal a 600-as Fazerrel az égadta világon semmi gond. Kicsit ésszel fog kelleni használni az elején, amíg belejössz, de nem hiszem, hogy különösebb gondod lenne majd vele. Nem nagydarab, aránylag könnyű, igaz, hogy jobban érződik rajta a sportmotoros örökség, mint az elődmodellen, és tényleg feljebb jön rajta a lórúgás, de amíg tanulod, addig úgyse fogsz nyélgázas gyorsításokkal kísérletezni. De ott a párod, úgyis elmondja, ami kell:)
A hegyre fel-hegyről le-ről meg csak annyit, hogy egy cimborám ugyanilyen vassal jött velünk egyszer a Grossglocknerre, meg a többi látványútra a környéken, 2 személlyel, és nem volt vele gondja, elment mindenhol. Kigyorsításoknál maradt le egy keveset, mert valóban feljebb jött meg neki a nyomaték, mint a többi motornak, de semmi vállalhatatlan nem volt benne, nem kellett rá várni :)
Koszonom szepen. Hat tenyleg eddig ez a legkonnyebb amiket nezegettunk. Magas...de opyan keskeny h leer rola a labam :) huuu nagyon szep motor..remelem bevalik :) mentuk vele este meg egy kort mikor haza hozta a parom. Oregem....hatul milyen kenyelmetlen...popsim kockas volt :)
 
Na, egyrészt az FZ6S maximum félidomos, az is egyenes kománnyal. Másrészt, mennyi a különbség az FZ6 meg a CBF600 között? Az egyikben áthangolt R6 blokk van, a másikban meg áthangolt CBR600, mindkettő hasonló teljesítményű és karakterisztikájú sor4...
Cbf 1000en ultem...jo fele volt az is..bar az nehezebb vmivel mint a fazer es szelesebb...viszont arrol is leert a labam.
 
Hasonló dolgot akartam írni, csak mire idekecmeregtem Bq leírta.
Nem hinném, hogy egy 600-as motor 100 lóerejétől annyira hasra kellene esni vagy meg kéne tőle ijedni. Az a jó sok ló gondolom 12000 fordulat környékén van jelen, viszont sem addig, sem utána nincs kezet rángató nyomaték. Az 1250es Bandit 98 lovas, ami kapásból kevesebb, de van hozzá ugyan annyi nyomaték majdnem alapjárattól. Azon, ha egy kicsit máshogy húzod a gáz, lehet taknyolni vagy meglepődni.
Egyszer volt szerencsém egy Yamaha évadnyitó túrán részt vennem 2 személlyel. A 600as Fazer a 100 lovával nincs egy ligában a 98 lovas Bandittal.
Őszintén megvallva én amikor a Banditomat vettem, rettegtem, hogy ott fogok zakózni a szalon előtt, rajtam fog röhögni mindenki. Előző motorjaimhoz igencsak rádupláztam és jó pár évet kihagytam. Aztán láss csodát, finom gázzal gyönyörűen, simán ment. A gáz, mintha egy potméter lenne a kezedben. Akár azt is megkockáztatom, hogy kezdő motornak is ajánlanám, csak a súlya az nem kevés.
Koszonom szepen. Hat sulyra... hipp hopp fent voltam a motron ott ulve ill tolva is eddig konmyebbnek bizonyult mint amiket eddig probaltam.
 
20 lóerő minimum. A CBF-nek meg eléggé lent van a súlypontja, így alacsony termetűeknek előnyösebb terelgetni. Csak példának írtam, hogy annak a teljesítménye is bőven sok. Amúgy meg simán fel lehet menni a Glocknerre még egy 125-ös Duke-al is, sőt talán még nagyobb is a fun faktor :D
Hat ugy gondoltam en is ezt a felmenetelt h felmegy...egyszemellyel siman. De ketszemellyel mar jobban kell koncentrálnia a motornak. Persze ugy sincs oriasi gond
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére