Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Jogsi, Motorvizsga

Szoval en mar a 70.evembe vagyok.Ma is dolgozom meg mint bussoför tudod ahoz orvosi vizsgalat kell.A ket motorommal event 25-30 ezer kilometer között motorozom evente.Hidd el nem a kortl függVan fiatal rossz reflekszü figyelmetlen soför is.Teny a legtöbb hasonlokorunal mint en talan tompulnak de nem ez az ok .A figyelmetlenseg az igen az ok de az meg nem korfüggö.

Igaz,tényleg nem korfüggő. De sajnos mindenkinél eljön az az idő amikor már nem szabadna vezetnie. Sajnos sokszor az orvosi alkalmassági a pénztárcán múlik.
 
Igaz,tényleg nem korfüggő. De sajnos mindenkinél eljön az az idő amikor már nem szabadna vezetnie. Sajnos sokszor az orvosi alkalmassági a pénztárcán múlik.
Szerintem nem is feltétlen kell hozzá pénz. Nem tudom, hogy idős korban máshogy van-e én idén tavasszal voltam jogsit hosszabítani. Eleve, háziorvoshoz kell menni, igen. Mért egy vérrnyomást, olvassam el a táblát, van-e panaszom. 5 perc, x ezer ft és kész. Tudom én, hogy örüljünk, hogy ennyi meg, hogy nincs az eü-nek kerete többre, de szerintem ennyiből nem lehet lemérni hogy valaki alkalmas-e. Hovatovább rutinból vezetők, forgalmi rend változást nem követők stb. Tudom hogy arra sincs se idő se pénz, de lehet érdemes lenne újravizsgázni x évenként abból a kategóriából, amit meg akar tartani az ember.
 
Múltkor a háziorvosnál várakoztam. Jött egy pasi, hogy lejárt a jogsija. Kijött az asszisztens, elkérte tőle a papírokat meg a pénzt, és kb 10 perc múlva már kész is volt. A dokival még csak nem is találkozott!
Sokan gondolják, hogy ha már x éve vezetnek, nem történhet semmi baj.
 
Múltkor a háziorvosnál várakoztam. Jött egy pasi, hogy lejárt a jogsija. Kijött az asszisztens, elkérte tőle a papírokat meg a pénzt, és kb 10 perc múlva már kész is volt. A dokival még csak nem is találkozott!
Sokan gondolják, hogy ha már x éve vezetnek, nem történhet semmi baj.
Na nalam annyival mas a helyzet hogy a hivatasos mindenre ervenyes jogsit ilyen modon nem lehet meghosszabitani.Na es plane nem nemetorszagba,Bizony itt megvizsgal a doki :D
 
Ugyanúgy,. ahogy a rendőröknek is minden szezon elején újra kell vizsgázniuk motorozásból, a privátoknak is leglább akkor le kéne vizsgázniuk, amikor lejár a jogsijuk. Akkor kicsit fejben tartanákl a dolgokat, meg kiderülne, hogy eljött-e már az időskori demencia.
 
Egy ismerős csaj szeretne motorjogsit csinálni, és olyan sulit keres Budapesten, ahol nőbarát az oktatás/oktató.
Tud valaki ilyet?
 
:D
Motort is fogsz oktatni?
Szerintem nyárra már jogsit szeretne.

KRESZT is tanítasz? Már azt sem tudom hogy van ez.
 
Jelenleg úgy van a szakoktatói képzés, hogy az alap: A (motor), B (személyautó), C (teherautó) és elmélet, gyakorlat, szerkezettan. De mivel én D (busz) és E (nehézpót) kiegészítőt csinálok, innentől kezdve majd mindent oktathatok A-tól E-ig ;)
 
Egyenlőre ezek kapták a legtöbb szavazatot a facebookon:

  1. SOS Jogsi Autós-Motoros Iskola
  2. Jogsiközpont
  3. Motorosoktatom - Czebe Tamás
 
Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem a tapasztaltabbakhoz, hogy milyen motoros iskolát javasolnátok, melyikek azok amik tényleg jók egy kezdő motorosnak és nem utolsó sorban az ára is kedvező, figyelembe véve pl, hogy nekem még váltós motorral nem volt dolgom ?
Meg ha nem vagyok túl indiszkrét, én azt nem tudom felfogni, hogy aki motoros annak mindenkinek 2-300 e Ft-os fizuja van ? Nem azért kérdezem, mert bárkit is meg szeretnék sérteni, csak ki vagyok akadva és nem tudom, hogy mások ezt, hogy csinálják akik hasonló cipőben járnak mint én?
Én hétköznaponként 8 órában dolgozom, minden átlag ember, kb. 150 körül keresek, általában hó végére már jóformán alig van pénzem, pedig csak a kötelező fizetnivalókat fizetem.. lehet én csinálok vmit rosszul vagy nem tudom.. :( Csak el vagyok kenődve, hogy én is úgy szeretnék motorozni, de nem tudom, hogy honnan fogok előteremteni, ennyi pénzt... nézegettem sulikat és motorokat is... a suli 100 körül van plusz egy jó állapotú kis motor 200 e körül van. Felszerelésem van, arra nem kell költenem, nagyon max egy motoros nadrágra.
Ha van aki akár privátban is elárulná, hogy ő hogyan oldotta meg, annak nagyon örülnék.
 
Szijja! Üdv köztünk!
Ha belegondolsz, Magyarország eléggé kicsinyke ország. Budapest környékén több helyet is találhatsz, ahol érdemes kicsit elvinni a kétkerekűt. Ott van Dobogókő, szószerint egy köpésre és jobb, mint a semmi. Pikk pakk ott vagy, oda-vissza se rossz szerintem rajta végigmenni. Na egy tank benzin (legalább is a GS500-nál) túlozva 6500 Ft a mostani árakban számolva. Az én vezetési stílusommal is 300 km-t elmegy a motor egy tankkal. Ebből viszont már akkor eltudsz menni a Mátrába is kanyarogni, bár én nem ajánlom túl szar az út sok helyen... De nem kell messzire menned és olcsón kijön azért az utazás. Ha kaja miatt aggódsz, viszel magaddal, de részemről napközben nem is eszünk Párommal ha motorozunk, így ez a részösszeg is a zsebemben marad, vagy benzinre költöm :D
Havi egyszer szerintem azért belefér, hogy egy kisebb kört tegyél vele. De számoljunk két tank benzinnel. Azzal már elmész a cseh-szlovák határig a 14-es útra, ahol k*rva jót lehet motorozni! 1 nap alatt megtehető, így ottalvással sem kell számolnod.
Inkább az a drága benne, ha messzire akarsz menni. Ami a legközelebbi messzi hely, ahol ismét kitudod használni a motorod adta lehetőségeket, Ausztria. Konkrétan nincs olyan része, ahol ne ütköznél hegybe. Viszont a szállás nem a legolcsóbb, ha mondjuk normális fürdőszobás helyre vágysz, pl reggelivel két személyre kb 60-70 euróért találsz helyet (és efeletti összegért). A campingek árait nem ismerem, saját fürdőszoba párti vagyok.
Meglehet oldani okosban szerintem. Vannak persze szervezett, fizetős túrák, de én csak akkor fizetek be ilyenre, ha a helyre kettesben nem mernék elmenni. Románia és Montenegró volt egyedül ilyen, de a többi kb 20 országba én terveztem meg és szerveztem le mindent.
Motoroktatással kapcsolatban mondanám, hogy tanulj nálam, de nincs oktatós motorom hozzá. De ha tudsz ilyet hozni, akkor júniustól teljes értékű szakoktató leszek, várlak szeretettel Aszódon ;)
 
Szijja! Üdv köztünk!
Ha belegondolsz, Magyarország eléggé kicsinyke ország. Budapest környékén több helyet is találhatsz, ahol érdemes kicsit elvinni a kétkerekűt. Ott van Dobogókő, szószerint egy köpésre és jobb, mint a semmi. Pikk pakk ott vagy, oda-vissza se rossz szerintem rajta végigmenni. Na egy tank benzin (legalább is a GS500-nál) túlozva 6500 Ft a mostani árakban számolva. Az én vezetési stílusommal is 300 km-t elmegy a motor egy tankkal. Ebből viszont már akkor eltudsz menni a Mátrába is kanyarogni, bár én nem ajánlom túl szar az út sok helyen... De nem kell messzire menned és olcsón kijön azért az utazás. Ha kaja miatt aggódsz, viszel magaddal, de részemről napközben nem is eszünk Párommal ha motorozunk, így ez a részösszeg is a zsebemben marad, vagy benzinre költöm :D
Havi egyszer szerintem azért belefér, hogy egy kisebb kört tegyél vele. De számoljunk két tank benzinnel. Azzal már elmész a cseh-szlovák határig a 14-es útra, ahol k*rva jót lehet motorozni! 1 nap alatt megtehető, így ottalvással sem kell számolnod.
Inkább az a drága benne, ha messzire akarsz menni. Ami a legközelebbi messzi hely, ahol ismét kitudod használni a motorod adta lehetőségeket, Ausztria. Konkrétan nincs olyan része, ahol ne ütköznél hegybe. Viszont a szállás nem a legolcsóbb, ha mondjuk normális fürdőszobás helyre vágysz, pl reggelivel két személyre kb 60-70 euróért találsz helyet (és efeletti összegért). A campingek árait nem ismerem, saját fürdőszoba párti vagyok.
Meglehet oldani okosban szerintem. Vannak persze szervezett, fizetős túrák, de én csak akkor fizetek be ilyenre, ha a helyre kettesben nem mernék elmenni. Románia és Montenegró volt egyedül ilyen, de a többi kb 20 országba én terveztem meg és szerveztem le mindent.
Motoroktatással kapcsolatban mondanám, hogy tanulj nálam, de nincs oktatós motorom hozzá. De ha tudsz ilyet hozni, akkor júniustól teljes értékű szakoktató leszek, várlak szeretettel Aszódon ;)

Június az pont jó is lehet, mert az a tervem, hogy szülinapomon szeretnem ezt elkezdeni, addig talan összejön az összeg.
A páromnak van egy kissé leharcolt, de működőképes Honda CB500-a..el akarta adni, mert már vett magának egy CBF500-at, de még megtartotta, néha szokott vele menni, gondoltam, ha megengedi esetleg lehet az is tanuló motor?
 
Lehet, de akkor nem teheted korlátlanra. Az csak A2-re jó.

„A2” kategória
Oldalkocsi nélküli motorkerékpár, amelynek hengerűrtartalma legalább 395 cm3, a motor teljesítménye legalább 20 kW, de nem több 35 kW-nál, a motorkerékpár teljesítmény/tömeg aránya nem haladja meg a 0,2 kW/kg-ot. Amennyiben a motorkerékpár elektromos motorral van felszerelve, annak teljesítmény/tömeg aránya legalább 0,15 kW/kg.

„A” kategória
2018. december 31-éig: „A” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli kétkerekű motorkerékpár, legalább 595 cm3 hengerűrtartalommal és legalább 40 kW motorteljesítménnyel.
 
Június az pont jó is lehet, mert az a tervem, hogy szülinapomon szeretnem ezt elkezdeni, addig talan összejön az összeg.
A páromnak van egy kissé leharcolt, de működőképes Honda CB500-a..el akarta adni, mert már vett magának egy CBF500-at, de még megtartotta, néha szokott vele menni, gondoltam, ha megengedi esetleg lehet az is tanuló motor?

Helló! :D
Én teljes mértékben megértelek, (bár mostmár jobb, de) hasonló fizum volt, sőt volt hogy rosszabb mikor motoros pályafutásomat kezdtem.
Lényeg a lényeg, hogy én úgy kezdtem hogy kaptam ajándékba egy robogót (Ehhez ugye elég az akkor már meglévő b jogsi) , a mellé szép lassan beszereztem a védőfelszereléseket apránként. Utána (3 évvel később) jó pár hónap alatt apránként összekapartam a jogsira valót, majd az őszi vizsgázást követően nadrágszíj megszorítós tél következett de összeszedtem egy olcsóbb használt motorra valót, az átiratás költségeinél már az éhhalál fenyegetett de túl voltam rajta :bang:
Ezt követte a felismerés hogy olcsó motornak híg a leve, és az első év, majd az első tél szerelős év volt, hogy helyre hozzuk a hibákat, így akkortájt is kenyéren és vízen éltem.
Mára már van egy IMÁDOTT CB500-am: Pegazus akivel 4 éve szelem az utakat, megtettünk több tízezer kilométert és bár rengeteg mindent kellett megcsináltatni rajta, sokat nélkülöztem az elején miatta, egy pillanatot sem bántam meg. Mert Motoros lettem, és CSAM-os is :csam:

Ha egy tizest félreraksz havonta már egy év alatt összeszedted a jogsid árát, a többi meg meglesz csak akarni kell, és a gyűjtögetés fogyókúrának sem rossz, tapasztalatból mondom ;)
 

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére