Kissé más jelegű kérdés, de mi van akkor ha az ember úgy megy el jogsit hosszabítani, hogy az közben lejár? Van bünti, vagy drágább lesz, esetleg az alkalmassági? És mi van, ha jogsicsináltatás közben kiderült, hogy a személyi is lejárt, vagy a kettőt egyszerre akarja megcsináltatni?
Semmi. Bemész, megcsináltatod. Annyi a különbség, hogy mivel lejárt, automatikusan elveszik, és amíg nincs kész az új, járkálhatsz A/4-es sajtpapírokkal a zsebedben a plasztikkártyák helyett. B verzió, hogy ha éppen még érvényes, akkor nem veszik el, hanem mellé kapod a sajtpapírokat, és az eredeti okmányok érvényessége kitolódik az azokon szereplő lejárati dátumokig. Ennek viszont az a hátránya, hogy nem kérheted az újakat postán, hanem mikor elkészültek, még egyszer be kell menni az okmányirodába, leadod a régieket, érvénytelenítik, és kapod helyettük a másikat. A jó hír, hogy ehhez legalább már nem kell sorszámot kérni, SMS-ben kapod az értesítőt, bebandukolsz, soron kívül átveheted.
Otthon nem tudom de itt büntetes.Gyanitom otthon is ervenytelen jogsival valo vezetes.Lehet hogy sürü szempillarebegtetes kell
Sziasztok! Május 21-én sikerült megszereznem a jogsit B125-ös kategóriára (egyelőre), elmesélem, nekem hogy vezetett idáig az út. Anno vagy 5 éve belevágtam már egyszer az A-ba - amit az "oktató" (szándékosan így, idézőjelben...) át is íratott gyorsan A2-re látván, hogy mit kínlódok a naggyal. A rutinpálya nagyon nem ment, estem-keltem, kuplungkart törtem (2szer!), úgyhogy az idő nagy része azzal ment el, hogy vagy bénáskodtam, vagy épp kivittek a legközelebbi motorosboltba kuplungkart venni. Az "oktató" nem sokat segített - cigi, KV lekötötte az ideje jelentős részét -, úgyhogy hamar feladtam és szomorúan állapítottam meg, hogy én már csak benzintyúk maradok. Egészen a tavalyi évig... Akkor már jó ideje nézegettem egy bizonyos Hondás vezetéstechnikai képzést, ami (igaz, nem olcsón), de 2 napos bevezető tanfolyamot is hirdetett teljesen amatőrök számára. Mivel még mindig bennem volt a kisördög , hogy régi motoros családból származván már csak nem adhatom fel az álmom, beiratkoztam és megfogadtam, hogy ha így sem megy, akkor lemondok róla, ha fájó szívvel is. És láss csodát! 4-en voltunk 2, azaz KETTŐ OKTATÓRA a tanfolyamon - a nagybetű természetesen itt is szándékos, mert ilyen türelmes, hivatása iránt megszállott motorosokkal ritkán találkozik az ember, legalábbis nekem most először volt szerencsém -, úgyhogy a 2. nap végére úgy csinálta mindenki a 8-asokat és olyan kis ívekben vette a kanyarokat, köröket, hogy öröm volt nézni! (De még inkább csinálni...) Hihetetlenül türelmesen magyaráztak-mutattak meg mindent, annyiszor, ahányszor csak kellett, ha látták, hogy valaki bizonytalan. Le a kalappal előttük! Közben folyamatban volt a B-s jogsim, mert azt is csak tavasszal kezdtem el, így 37 évesen. Eddig nem volt rá szükségem, de a cél szentesíti az eszközt, így azt terveztem, hogy az autóval szerzek kis gyakorlatot a forgalomban, mielőtt kimennék a motorral. Szeptemberben megszereztem a B-s jogsit, így tavaszig várnom kellett, hogy mehessek a rutinpályára. A B125 volt a cél, ezt könnyített tanfolyamon lehet megszerezni: Kresz (ezt online csináltam), majd vizsga belőle, egy alkalom kötelező a rutinpályán - persze én sokkal többet mentem a saját kis Hondámmal (ezek után nem is lehetett más!), amit időközben, amíg csináltam a B-s jogsit, már meg is vettem -, majd egy alkalom a forgalomban és mehetsz vizsgázni! Vizsga előtt még persze visszamentem a már ismert Hondás oktatóközpontba, ahol van kifejezetten a rutinvizsgára készülőknek egy laza 3 órás tanfolyam. Itt is csak hárman voltunk megint az egy oktatóra, aki ismét nagy türelemmel terelgetett minket a bóják közt. Nem is ragozom tovább, ilyen alapos felkészülés után sikeres vizsgát tettem május 21-én, köszönet mindenkinek, aki segített! Legfőképp a páromnak, aki türelmesen hurcibált ki minden hétvégén szombat-vasárnap a kis Hondámmal a rutinpályára és állt a pálya szélén, amíg meg nem untam a körözést... Szóval végig lehet csinálni nulláról is, lányok, ne adjátok fel!! A lényeg, hogy megtalálja mindenki a számára leginkább megfelelő iskolát, oktatót, módot, ahogy a saját stílusának, fejlődési ütemének a legjobb. Ja, és mindjárt megyek a Petzválba a vizsgaigazolásomért, ezúttal viszem a bizonyítványom is...... mint tegnap derült ki, miután tartoztam egy úttal az ördögnek, ez is szükséges az igazolás kiváltásához. De erről írtam bővebben a Dühöngőben...
Na, annyira leragadtam itt tegnap, hogy kb. fél délben akartam indulni. Még jó, hogy előtte ránéztem a Petzvál nyitva tartására: pénteken csak 9-12-ig vannak. Nem elég, hogy nem csinálnak gyakorlatilag semmit, még azt is rövidített ügyfélfogadással! Tehát csapó2 kedden, újra nekifutok! Ezúttal bizonyítványostól...
Ha esetleg valakinek szüksége lenne rá a vizsgaigazolás kiváltásához: Járművezető vizsgáztatási hatósági ügyek Cím: 1119 Budapest, Petzvál József utca 39. Postacím: 1300 Budapest, Pf. 91. Telefon: 06-1-371-3030 Fax: 06-1-371-3033 E-mail: kepzes-buda@nkh.gov.hu Ügyfélszolgálati idő: Hétfő: 09:00 - 18:00 Kedd: 09:00 -15:00 Szerda: 09:00 -15:00 Csütörtök: 09:00 - 15:00 Péntek: 09:00 - 12:00 A vizsgaigazolás kiváltásához szükséges: - első jogosítványnál: a személyi igazolvány és legalább az általános iskolai bizonyítvány, valamint a közúti elsősegély kártya felmutatása; - második jogosítvány kategóriától: a személyi igazolvány és legalább az általános iskolai bizonyítvány, valamint a meglévő jogosítvány bemutatása. Az esetemből okulva szerintem legjobb, ha mindent visztek magatokkal, a születési anyakönyvi kivonattól kezdve a kutya oltási könyvéig...
Most olvastam egy nagyon hasznos kis cikket, ami röviden-tömören leírja a motoros jogait és kötelezettségeit rendőri igazoltatáskor, fontosabb tudnivalókat a közlekedésben és a motor felszereltségét illetően, valamint segít eligazodni a kategóriák és követelményeik közt! http://onroad.hu/2015/05/03/jogaid-es-kotelezettsegeid-rendori-igazoltatasnal/
Hát bocs, hogy megint én vagyokés igen, szoktam magamban beszélni itthon isde úgy érzem, hogy talán ez is közérdekű (és ismét saját tapasztalatból...): hiába van kiírva az okmányiroda/kormányablak nyitva tartása, hogy pl. 9-17 óra, mert az ügyintéző kijön már egy(!) órával zárás előtt és kikapcsolja a sorszámadagoló automatát. Mivel pont 16 órakor estem be, kb. 2 percet ülhettem ott a 16:00-kor kihúzott sorszámommal, mikor megtörtént a tulajdonképpeni zárás. Aki utána jött - mivel ugye elvileg 17 óráig tart az ügyfélfogadás, gyakorlatilag csak 16-ig, úgy tűnik... -, az annyi választ kapott, hogyha gondolja, üljön le, és ha szerencséje van(!), akár még sorra is kerül... nesze neked, bürokrácia!Néha kandi kamerára gyanakszom, amilyen abszurd dolgok történnek velem/körülöttem a mindennapokban, de még soha senki nem ugrott elő egy üveg pezsgővel... (Megjegyzem, azzal nekem ne is ugráljonegy hideg sört jobban díjazok.......)
Ez spec. nem feltétlenül hülyeség abban az esetben, ha ők tudják, hogy 1 óra a sorbanállás - mert akkor ahhoz, hogy az utolsó 5kor jusson be, 4kor kell jegyet tépnie. Közeleg éves kedvenc programom, a múzeumok éjszakája (igen, egy múzeumban dolgozom), szóval most nagyon benne vagyok a magyarázásban
Értem én, meg van is benne logika. Csak speciel nekem ilyesmi eszembe sem jutott, hogy még ezt is belekalkuláljam... gondoltam hátha másnak se.
Sziasztok! Budapest/Szentendre környékén nem tudtok olyan sulit ahol korátlan A kategóriában le vannak ültetve a motorok? Alacsony vagyok és kevés iskola foglalkozik azzal hogy leültesse a mototer, hogy az alacsonyabb hölgyek is tudjanak rendesen tanulni/vizsgázni... Köszönöm előre is. Üdv Szilvi
A motorosoktatom.hu-nál Czebe Tomi kifejezetten csajokra van hangolva és alacsony motorokra. Legalábbis amikor még nála jogsiztam így volt.