alvaro
Homura-chan megtestesült önzése
Mindenki ugy csinalja ahogy akarja en reszemröl hasznalom a motorfeket.Szerintem egyreszt biztonsagosabb masreszt nem huzogatom a kuplungot es tartom behuzva nem hasznal neki na es ugye 100 vagy afölötti tempoban nem valtogatok üresig.Az sem egeszseges a valtonak.
Persze ez csak az egyeni velemenyem.
- Én is használom a motorféket, ha meredeken moderálni kell a sebességet.
- Ha csak simán lassulni kell, messziről előrelátható módon, gurulok behúzott kuplunggal.
- Lassításra sose használok motorféket. Teresa váltókiosztása és az én vezetési szokásaim mellett egyszerűen értelmetlen és kényelmetlen: pillanatok alatt kifutnék a használható fordulatszámtartományból (ötödik kivételével 2500-3000 körül használom, ha épp nem gyorsítok, 2000 alatt meg még motorfékkel is rángatni fog), és válthatnék vissza. Az se tesz több jót a kuplungnak, mint a behúzva tartás, cserébe állandóan gépészkedni kell egy sima lassuláshoz. Inkább használom a tárcsaféket, közben meg követem a váltóval a tempót, hogy bármikor rátehessem a kuplungot és a gázt.
- Üresbe akkor veszem ki, ha már úgyis kettesben lennék, vagy ha tudom, hogy zavartalanul tudok kigurulni 40 alatti tempóig, pl. mert meg akarok állni a pirosnál, vagy mert nincs forgalom, ilyesmi. Egyébként kivenni nem gond üresbe nagyobb tempónál se. Betenni sebességbe, na az a nem jó.
A többi (a lejtőkkel) az már játék és sport.