Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Hány kilométert motorozol egy szezonban?

Mindenki ugy csinalja ahogy akarja en reszemröl hasznalom a motorfeket.Szerintem egyreszt biztonsagosabb masreszt nem huzogatom a kuplungot es tartom behuzva nem hasznal neki na es ugye 100 vagy afölötti tempoban nem valtogatok üresig.Az sem egeszseges a valtonak.

Persze ez csak az egyeni velemenyem.

- Én is használom a motorféket, ha meredeken moderálni kell a sebességet.
- Ha csak simán lassulni kell, messziről előrelátható módon, gurulok behúzott kuplunggal.
- Lassításra sose használok motorféket. Teresa váltókiosztása és az én vezetési szokásaim mellett egyszerűen értelmetlen és kényelmetlen: pillanatok alatt kifutnék a használható fordulatszámtartományból (ötödik kivételével 2500-3000 körül használom, ha épp nem gyorsítok, 2000 alatt meg még motorfékkel is rángatni fog), és válthatnék vissza. Az se tesz több jót a kuplungnak, mint a behúzva tartás, cserébe állandóan gépészkedni kell egy sima lassuláshoz. Inkább használom a tárcsaféket, közben meg követem a váltóval a tempót, hogy bármikor rátehessem a kuplungot és a gázt.
- Üresbe akkor veszem ki, ha már úgyis kettesben lennék, vagy ha tudom, hogy zavartalanul tudok kigurulni 40 alatti tempóig, pl. mert meg akarok állni a pirosnál, vagy mert nincs forgalom, ilyesmi. Egyébként kivenni nem gond üresbe nagyobb tempónál se. Betenni sebességbe, na az a nem jó.

A többi (a lejtőkkel) az már játék és sport.
 
Ja es azon a fel literen amit meglehet sporolni nem mullik semmi.

De! Ugrik a rekordom, romlik a hosszútávú átlagom! Ráadásul idiótának érzem magam, amiért pazarlok ;) Ja, nem használ a kulpungnak? Írtam, 111 ezer kilométer alatt ment ki a kinyomócsapágy (870 forint volt), ráadásul azt se tudhatom, hogy ha máshogy vezetek, tovább tartott volna...
 
Miből gondolod, hogy én nem így csinálom? Megvan, hogy mi fér bele nagyjából, aztán ha jelez a tartalék, ráérek kutat keresni. Mivel az 4 liter, ha 100 kilométeren belül találok (azért az a legtöbb helyen menni szokott, kivéve tavaly a 48-as túrán északkeleten...), akkor halálosan biztos lehetek benne, hogy nincs gond. Igazából húztam már ki 130-at is tartalékból, de egy normál túrán nem szoktam ennyire kicentizni. Közben meg élvezem az utat, nyilván.

Ne keverd ezt össze azzal, hogy utólag viszont minél pontosabban tudni akarom, mennyi az annyi... lehet, hogy el fogsz szörnyedni, de a járműveim kilométerköltségét is gondosan számolom :p

Szerk. @ PapírCica - értem én, hogy érted, azért írtam, hogy lássátok, hogy van, akinek meg rohadtul nem mindegy ;)


Nekem sem mindegy, de ezek azok az adatok, amik jó esetben nem változnak, ha a vas karban van tartva. A hirtelen megugró fogyasztást úgyis észre veszed. Engem biza nem tesz boldogabbá, ha tudom hogy most 4,1 litert vagy 4,2-t evett átlagosan tegnapról mára :D Annyi a változó, az időjárás, a légtömeg nedvességtartalma, az út minősége, az elmebetegek mennyisége az utakon, stb.... Ráadásul ki se tudom mérni a pisztollyal a kúton ezt a mennyiséget.... :D És igen, elszörnyülködtem, mert annyi minden van ami érdekesebb és izgalmasabb egy túrán, mint a fogyasztás, vagy a km-k centiméterben történő mérése, illetve a km órám pontossága. :D Ráadásul Mivel legtöbbet városban közlekedem napi szinten, más ott a fogyasztása és más a túrán. Nálam ez lazábban kezelt dolog, valóban. Nagyságrendileg elég nekem ha fél l pontosságra tudom a fogyasztást, a tank térfogata meg állandó.

Ezt most ne vedd magadra Alvaro! Amikor ilyen precíziós fószerbe futok, megjelenik a fejemben amint a pontos fószer szex közben leméri a csaja mellkastérfogatát, gyorsan kiszámolja a várható tejmennyiséget a baba javára, majd nekiállnak a szőrszálakat is pontosan beigazítva a gyermek nemzésének, szigorúan 325 lökéssel végrehajtva, mert ha elragadja a párt a hév és 328 lökés érkezik a jövendő mamának, ki tudja mi fog történni - akár ikrek is születnek... :D
 
Nézd, Mina... ez nekem egyfajta hobbi, még szép, hogy alaposan csinálom. Életben nem vagyok ilyen szőrözős (és nyilván nem túrán készítem a statisztikákat, ott élvezem a motorozást magát), de gyakran szükségem van rá, hogy konkrétumokkal támasszam alá a mondandómat - márpedig akkor nagy szükség van a precizitásra.
 
Hogy kinek mi nagyon fontos, az egyénenként változó. Pl. nálunk, otthon a barátnőm dilizik, ha a wcben a jobb oldalról át teszem a wcpapírt balra. :D
 
Köszi, de szerintem marad így. Amúgy is, amíg egynél több guriga van elő, nincs baj. :)
 
Semmi gond, benne van az exifben: február 28. Nem mintha nem lenne halálosan könnyű azt is hamisítani, de mi értelme lenne...? :D

("Hejj de ismerős ez a műszerfal!" - nyomtam rá a képre, aztán láttam, hogy a te hozzászólásod :D)

Az exif étel, vagy ital? :eek:
 
Nnnnna, én is számolgatom folyton a megtett km-t és az elfogyasztott üzemanyag mennyiségét. Pusztán kíváncsiságból. Húzom neki mint állat, autópályán soxor belefér a 160 is, mégis csak átlag 6-7 dl-rel fogyasztok többet Alvarónál (ugyanolyan típusú a motorunk). Néha kihasználok 1-2 ktg-csökkentő trükköt, de inkább haladni szeretek (Alvaró, ezt nem piszkálásból, vagy bántásból mondom, ne vedd magadra!).
Az pedig, h miért fontos a km/ktg/fogyasztás számolgatás: tavaly 5 kerek hónap alatt 270e Ft maradt a zsebemben, és csak annyit tettem, h még WC-re is motorral mentem autó helyett :) Azért az ilyen adatot jó tudni.

Leper, nálunk az alsó szinten jobbról van, a felső szinten balról. A tartalék meg a kisszekrényben, kartávolságra :D
 
Húzom neki mint állat, autópályán soxor belefér a 160 is, mégis csak átlag 6-7 dl-rel fogyasztok többet Alvarónál

Úgy érted, nyáron megállsz 3.5 alatt minden trükk nélkül, úgy, hogy mész mint azmarha? Akkor te csalsz :D Nekem simán benyelte a 4 litert, mikor az autópályát autópályának használtam.

(Meg namegálljcsak, mióta Heidenau K73 van rajta, nem bírtam 2.6-nál jobb tankot csinálni - na de hamarosan lesz Pilot Road 2, majd azzal meglátjuk, mit villant!)

Az exif egy adatblokk, amit a fényképezőgép csap hozzá a képhez, nem maga a kódolt képadat tartalmazza, ez egy teljesen külön blokk, ami a képen egyáltalán nem látszik. De ha a filet megnyitod mondjuk egy hexa editorral, simán látsz benne egy csomó érdekes dolgot - de képnézők/szerkesztők is meg szokták mutatni a tartalmát, némileg emészthetőbben ;)

Na, ebbe simán bele is lehet szerkeszteni. Csak minek :D
 
Úgy érted, nyáron megállsz 3.5 alatt minden trükk nélkül, úgy, hogy mész mint azmarha? Akkor te csalsz :D Nekem simán benyelte a 4 litert, mikor az autópályát autópályának használtam.

(Meg namegálljcsak, mióta Heidenau K73 van rajta, nem bírtam 2.6-nál jobb tankot csinálni - na de hamarosan lesz Pilot Road 2, majd azzal meglátjuk, mit villant!)

Az exif egy adatblokk, amit a fényképezőgép csap hozzá a képhez, nem maga a kódolt képadat tartalmazza, ez egy teljesen külön blokk, ami a képen egyáltalán nem látszik. De ha a filet megnyitod mondjuk egy hexa editorral, simán látsz benne egy csomó érdekes dolgot - de képnézők/szerkesztők is meg szokták mutatni a tartalmát, némileg emészthetőbben ;)

Na, ebbe simán bele is lehet szerkeszteni. Csak minek :D
szerintem,ha betartod a gyári gumi méretet nagyjából,édes mindegy milyen márkájú gumát használsz,nagyban nem fogja befolyásolni a fogyasztást...
 
Valahol már írtam, hogy mennyire bírom, hogy a pasiknak mindig vagy marha erős járgányuk van, vagy levegővel megy. Bírom az " 4 lityit százon" dumát. És asszem az én járgányom is annyit ehet... 50-en. Ha elkap a gépszíj, akkor 30-on. Bár a motor gondolom kevesebbet. Legalábbis rosszul nézne ki ha fordítva lenne. Az mindenesetre biztos, hogy kocsiba 500-anként, motorba 200-anként tankolok. És utálom ha világit a lámpa. Nem karácsonyfa.
De én csak hobbi-közlekedő vagyok, napközben max. két gép között bringázom a karfák között ülve. :p

Leper, mi lenne, ha se jobbra, se balra, hanem mögé ? Vagy szembe ?
 
szerintem,ha betartod a gyári gumi méretet nagyjából,édes mindegy milyen márkájú gumát használsz,nagyban nem fogja befolyásolni a fogyasztást...
Ugye mit jelent az, hogy "nagyban"... pár százalékot mindenesetre számít. Sőt, a típusán kívül a nyomás és a kopottság is számít (kopottabb guminak is kisebb a gördülési ellenállása). Na meg a hőmérséklettől is változik, közvetlenül (keverék keményedése-lágyulása) és közvetve (guminyomás hőfokfüggése). BoncaDóri - nekem nincs marha erős járgányom, csak egy mezei f650cs-em, meg egy literes yarisom, utóbbival főleg nem szoktak kérkedni, hogy hűdemegy :D viszont tényleg nem esznek sokat, és én direkt rájátszok... így aztán nem tankolok se 200-nál, sem pediglen 500-nál. Most minek cipeljek fölös fél tankot állandóan? :D
 
Nem tudom minek cipelem, valszeg ha a hátamon kéne vinni én sem tenném. De így ? Ha lehet inkább tele mint üresen.
De ugye nem a zöld lámpára csorogva "energiázol", a sárgán még éppen átcsusszanva a mögötted jövő erős anyázása közepette? Mert a Yaris már önmagában egy fekete pont :beteg:.
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére