Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Hány kilométert motorozol egy szezonban?

Gondolom milyen sebességgel közlekedik
amúgy balesetveszélyes üresben gurulni lefelé és csökkenti a biztonságérzetet is arról nem is.
A fékbetéten, a kuplungcsapágyon, a lamellán és a gumin ami fékezés közben jobban kopik mintha sebességben gurulna meg úgy is elbukja azt amit spórolt. :)
 
Nem úgy van, hogy ha pl. lejtőn lefele megyek mittudomén 2-esben motorfékkel, akkor kb. semmit nem eszik a motor/autó? Vagy csak szőke vagyok és kussban kellett volna maradnom? :D
 
Ha nem mennek a motorral akkor nagyon keveset fogyaszt.Csak ami a parolgas.Nem teljesen mindegy 4 vagy 5-öt fogyaszt?Nem az az akadalya annak hogy valaki mennyit megy vannak meg jarulekos költsegek amik megterhelöbbek mert egyszerre vagy varatlanul kell fizetni.Na azok ami sok.
 
amúgy balesetveszélyes üresben gurulni lefelé

Annyian szajkózzák ész nélkül, de egyszer valaki leírhatná azt is, hogy MIÉRT???!!! :morog:

Szerintem a motorosok babonásan félnek a behúzott kuplungtól, még sík úton is... egyetlen veszélye az lenne, hogy túlgyorsulsz a meredeken, de nem kötelező mindig ezt használni, ha kell, ha nem... Ezzel az erővel tiltsák be a motort úgy ahogy van, mert ha mindig koppon tartod a gázt, biztosuccse meghalsz... nem kell hülyének lenni, ennyi.

Gondolkozzatok má, emberek! Isten azért adta azt a lufit a nyakunkra.

(Az alkatrészek kopásáról meg: igen, a kinyomócsapágyat elnyűttem Teresa 111 ezer kilométeres korára. A lamellák, fékbetét, gumik meg mind kevésbé kopnak nálam, mint egy átlagmotorosnál. De ha jobban kopnának is: írtam már párszor, hogy nem a pénz miatt csinálom...)
 
Nem úgy van, hogy ha pl. lejtőn lefele megyek mittudomén 2-esben motorfékkel, akkor kb. semmit nem eszik a motor/autó? Vagy csak szőke vagyok és kussban kellett volna maradnom? :D

Van erről jó cikk is, ahol elmagyarázzák, de leírom azért, mert egyszerűbb, mint kiguglizni :)

Amikor motorfékezel, akkor hővé (haszontalan energia) konvertálod a lendületed (hasznos energia), amihez a benzin elégetésével jutottál. A sebességed sokkal többet csökken, mintha üresben (vagy kuplung behúzásával) kigurulnád azt. Ami azt jelenti, hogy előtte hosszabban kell etetned a motort a sebesség fenntartásához, hogy a végén ugyanoda érkezz. Ez meg sok esetben bőven többet jelent, mint a gurulás közbeni alapjárati pöfögés.

Lejtőn megint érdekesen néz ki a dolog, a motorfék sokszor itt is lelassít. Sőt, azt kell mondjam, nagyon sok lejtőn üresben is lassul egy motor, mert könnyű, viszont pocsék a légellenállása. Itt mit csinál a motorfékes user? Ad neki valamennyi gázt, hogy mégse lassuljon. Ez pedig egy nagyon alacsony terhelésű, kvázi fölöslegesen pörgő állapot eredményez, aminek katasztrofális a hatékonysága (nézz csak meg egy BSFC diagrammot!).

Ráadásul annak, hogy valóban nullát egyen a gép motorfék mellett, van egy rakás feltétele, és tapasztalataim szerint ezek elég ritkán teljesülnek pl. egy F650 esetében. A Yaris más tészta, az képes akár hót hideg motorral is lekapcsolni időről időre a befecskendezést, de az itt egy offtopik jármű :D

(Az igazi persze a villanymotor lenne, ami nem csapdos összevissza, hanem minimális ellenállással simán csak pörög, így ha se nem adnak neki áramot, se ki nem vesznek belőle, csakorlatilag épp olyan, mintha simán kigurulnál vele - és még alapjárata sincs! A motorfékből pedig vissza tud nyerni energiát, ezt hívják a hibrideknél regeneratív fékezésnek.)
 
És, ha egy kétüteművel megyek kilométereket motorfékkel akkor mi történik, azt hogy hívják? :)
 
amúgy balesetveszélyes üresben gurulni lefelé
Annyian szajkózzák ész nélkül, de egyszer valaki leírhatná azt is, hogy MIÉRT???!!! :morog:
Üresben vagy behúzott kuplunggal, nem mindegy.
Ha üresben csorogsz le 35 fokban a hegyről, motorfék nincs, folyamatosan fékezni kell, mert 100 fölött nehéz bevenni néhány hegyi kanyart, visszafordítót. A fékek és az olaj állapotától függően, főleg utassal, a fékolajban lévő víz gőzzé változok a fékezés hőjétől, rosszabb esetben az olaj is felforr és nincs ami megállítson, max. a korlát vagy a fa. Sebességbe nem nagyon lehet betenni, hogy segítsen a motorfék mert túl nagy a fordulatszám különbség a váltóban. Próbált valaki pl. 100 fölött üresből kettest kapcsolni?
Nekem volt, hogy a hátsó fék ellágyult, már az is szörnyű, a többire nem is gondolnék.
Szerintem. :)
 
Üresben vagy behúzott kuplunggal, nem mindegy.
Ha üresben csorogsz le 35 fokban a hegyről, motorfék nincs, folyamatosan fékezni kell, mert 100 fölött nehéz bevenni néhány hegyi kanyart, visszafordítót. A fékek és az olaj állapotától függően, főleg utassal, a fékolajban lévő víz gőzzé változok a fékezés hőjétől, rosszabb esetben az olaj is felforr és nincs ami megállítson, max. a korlát vagy fa. Sebességbe nem nagyon lehet betenni, hogy segítsen a motorfék mert túl nagy a fordulatszám különbség a váltóban. Próbált valaki pl. 100 fölött üresből kettest kapcsolni?
Nekem volt, hogy a hátsó fék ellágyult, már az is szörnyű, a többire nem is gondolnék.
Szerintem. :)

Ember... erre előbb válaszoltam, mint ahogy írtad...

...egyetlen veszélye az lenne, hogy túlgyorsulsz a meredeken, de nem kötelező mindig ezt használni, ha kell, ha nem... Ezzel az erővel tiltsák be a motort úgy ahogy van, mert ha mindig koppon tartod a gázt, biztosuccse meghalsz... nem kell hülyének lenni, ennyi.

Elviekben egyébként még igazad is van. Csak a valóságban nagyon ritka az a lejtő, ahol huzamosan mennél "100 fölött", ha közben nem gyorsítasz direkt. Márpedig üresben nem fogsz ;) A komplett Alacsony-Tátra például smafu. A hírös hágók is azért vannak tele hajtűkanyarokkal, hogy minél lankásabb legyen az út esése. Aki üresben akarja meggurulni, garantáltan sokkal kevesebbet fog fékezni, mit azok, akik élvezkedni járnak oda, és minden kanyarnál féktávot vesznek...

De tényleg nagyon függ járműtípustól is. Láttam lakókocsit füstölgő fékekkel félreállni, én meg csodálkoztam, mert alig kellett hozzányúlni a fékekhez. Ha motorfékeztem volna, meg se kellett volna pöccinteni őket.

Az egyébként tény, hogy 100-nál pedig tényleg nagyon durva lenne kivenni kettesbe. 40-nél még megy, 50-nél már igencsak meg kell rúgni a váltót, fölötte meg se próbálom. De főleg rajtad áll az egész. Ha tudod, hogy meredek lesz, egyszerűen nem veszed ki üresbe, mert tudod, hogy az nem lesz jó. Ha nem tudod, milyen lesz, akkor se muszáj... Ha meg lankásra számítasz, és mégis meredek, még mindig fékezhetsz egyszer, és kiveheted üresből, mikor lassabban mész. Többször aztán nem is nagyon kell. Ettől igazán nem fog felforrni a fékfolyadékod.

Szóval nincs semmi gond, csak ha úgy döntesz, hogy technikázol, egy csipetnyi ésszel kell nekiállni. Szerintem ennyi igazán elvárható, mint ahogy az is, hogy nem a mikróban szárítjuk a macskát.

Szerk. elfelejtettem hozzászólni a 35 fokhoz... tehát a világ legmeredekebb utcája 21 (más forrás szerint 19) fokos lejtésű:

Baldwin Street, in Dunedin, New Zealand, is considered the world's steepest residential street.[SUP][1][/SUP] It is located in the residential suburb of North East Valley, 3.5 kilometres (2.2 mi) northeast of Dunedin's city centre.

...

At its maximum, the slope of Baldwin Street is about 1:2.86 (19° or 35%).
 
Ja bocs! Nem tudtam, hogy válaszoltál magadnak. Nem olvastam eléggé. :)
Töröljük? :)
 
Neked válaszoltam előbb, mint ahogy írtál. Azt hittem, képtelen vagyok gondolatolvasásra. Bár most is azt hiszem, ez simán csak tapasztalat volt :D

De lehet, ennek az egész diskurzusnak jobb helye lenne valami alternatív vezetéstechnikai topikban :D
 
Üresben vagy behúzott kuplunggal, nem mindegy.
Jaja, nem mindegy. Üresben hatékonyabb lenne, de a fene fog 4-et oda-vissza váltogatni folyton országúton. Cilit kivenni üresből nagyobb sebességből nem célszerű, úgyhogy én eleve nem csinálom. Alvaro és Teresa nem tudom, hogyan viszonyulnak ehhez, pedig már tuti kérdeztem tőle.
Viszont Cilin sokkal biztonságosabb és kényelmesebb leállított motorral gurulni :D Igaz, ő leállítva csak és kizárólag szabadon gurulni tud, Teresa motorfékezni is, a kis injektoros... Bár annak sok értelme úgysincs.

Mi FASolásnál (az a kikapcsolt motorral haladás) durvábbakat nem csinálunk, azt sem akárhol, szolidak vagyunk, a biztonság komoly prioritás nálunk. Én pláne nem csinálom autóval (ennek oka az, hogy nem vezetek autót), az durvább, mint motorral, főleg, mint említettem, az enyémmel. Cilivel FASolni majdnem pontosan annyira veszélytelen, mint behúzott kuplunggal gurulni. Ez vezetőfüggő is, az én reakcióidőm nem igazán jelent különbséget a motor újraindításakor.
 
Neked válaszoltam előbb, mint ahogy írtál. Azt hittem, képtelen vagyok gondolatolvasásra. Bár most is azt hiszem, ez simán csak tapasztalat volt :D

De lehet, ennek az egész diskurzusnak jobb helye lenne valami alternatív vezetéstechnikai topikban :D
Én már elvesztettem a fonalat. Közben dolgozni is kénytelen vagyok, majd otthon átrágom magam az üzenetek útvesztőjén. :)
 
Annyian szajkózzák ész nélkül, de egyszer valaki leírhatná azt is, hogy MIÉRT???!!! :morog:

Szerintem a motorosok babonásan félnek a behúzott kuplungtól, még sík úton is... egyetlen veszélye az lenne, hogy túlgyorsulsz a meredeken, de nem kötelező mindig ezt használni, ha kell, ha nem... Ezzel az erővel tiltsák be a motort úgy ahogy van, mert ha mindig koppon tartod a gázt, biztosuccse meghalsz... nem kell hülyének lenni, ennyi.

Gondolkozzatok má, emberek! Isten azért adta azt a lufit a nyakunkra.

(Az alkatrészek kopásáról meg: igen, a kinyomócsapágyat elnyűttem Teresa 111 ezer kilométeres korára. A lamellák, fékbetét, gumik meg mind kevésbé kopnak nálam, mint egy átlagmotorosnál. De ha jobban kopnának is: írtam már párszor, hogy nem a pénz miatt csinálom...)

Bizonyos jogosítványkategória alatt nem fárasztják az embert a vezetéstechnika apró ám lényeges részleteivel.
Gondolom beleesel ebbe! :D
Rosszul írtam, régebben bizonyos kategóriáknál jobban odafigyeltek a leadott tananyag minőségére.
 
Van erről jó cikk is, ahol elmagyarázzák, de leírom azért, mert egyszerűbb, mint kiguglizni :)

Amikor motorfékezel, akkor hővé (haszontalan energia) konvertálod a lendületed (hasznos energia), amihez a benzin elégetésével jutottál. A sebességed sokkal többet csökken, mintha üresben (vagy kuplung behúzásával) kigurulnád azt. Ami azt jelenti, hogy előtte hosszabban kell etetned a motort a sebesség fenntartásához, hogy a végén ugyanoda érkezz. Ez meg sok esetben bőven többet jelent, mint a gurulás közbeni alapjárati pöfögés.

Lejtőn megint érdekesen néz ki a dolog, a motorfék sokszor itt is lelassít. Sőt, azt kell mondjam, nagyon sok lejtőn üresben is lassul egy motor, mert könnyű, viszont pocsék a légellenállása. Itt mit csinál a motorfékes user? Ad neki valamennyi gázt, hogy mégse lassuljon. Ez pedig egy nagyon alacsony terhelésű, kvázi fölöslegesen pörgő állapot eredményez, aminek katasztrofális a hatékonysága (nézz csak meg egy BSFC diagrammot!).

Ráadásul annak, hogy valóban nullát egyen a gép motorfék mellett, van egy rakás feltétele, és tapasztalataim szerint ezek elég ritkán teljesülnek pl. egy F650 esetében. A Yaris más tészta, az képes akár hót hideg motorral is lekapcsolni időről időre a befecskendezést, de az itt egy offtopik jármű :D

(Az igazi persze a villanymotor lenne, ami nem csapdos összevissza, hanem minimális ellenállással simán csak pörög, így ha se nem adnak neki áramot, se ki nem vesznek belőle, csakorlatilag épp olyan, mintha simán kigurulnál vele - és még alapjárata sincs! A motorfékből pedig vissza tud nyerni energiát, ezt hívják a hibrideknél regeneratív fékezésnek.)
Az a része nem igaz, hogy hővé konvertálod a lendületed, mert a motor belső ellenállása fogja vissza a járművet ami egy hosszabb lejtőnél azt is eredményezheti, hogy a motor túl hűl!
(kamionos tapasztalat)
Ezért amikor újra jön a domb a hideg motorral nehezebben veszi az akadályt!
Korszerűbb (injektoros, befecskendezős, stb) járművek nem fogyasztanak semmennyi üzemanyagot mivel motorféküzemben kikapcsolja az elektronika az üzemanyagadagolást mivel ugye a lassítás a cél és csak akkor kapcsolja vissza ha a motor fordulatszáma a megadott alapjárati érték alá csökkenne megelőzve ezzel a motor lefulladását. (persze ha nem nyomod be a kuplungot kis sebességnél akkor lefulladsz)
Ehhez nem bsfc diagram kell hanem jogsi, bár sokak szerint a motor benzinnel megy nem jogsival! :)
 
Az a része nem igaz, hogy hővé konvertálod a lendületed, mert a motor belső ellenállása fogja vissza a járművet ami egy hosszabb lejtőnél azt is eredményezheti, hogy a motor túl hűl!
(kamionos tapasztalat)
Ezért amikor újra jön a domb a hideg motorral nehezebben veszi az akadályt!
Korszerűbb (injektoros, befecskendezős, stb) járművek nem fogyasztanak semmennyi üzemanyagot mivel motorféküzemben kikapcsolja az elektronika az üzemanyagadagolást mivel ugye a lassítás a cél és csak akkor kapcsolja vissza ha a motor fordulatszáma a megadott alapjárati érték alá csökkenne megelőzve ezzel a motor lefulladását. (persze ha nem nyomod be a kuplungot kis sebességnél akkor lefulladsz)
Ehhez nem bsfc diagram kell hanem jogsi, bár sokak szerint a motor benzinnel megy nem jogsival! :)


Pont ide passzol fater megállapítása. Éljen az űrtechnika és a pillanatnyi fogyasztás kijelzés :) Üresben az autó fogyasztása, gurulás közben 0,8-1,2 l között van. Ugyanez sebességben 0,0 l. Jah. 6.ról beszélünk, ahol ugye a legkisebb az ellenállás és olyan 100 km/h körüli tempónál.
 
Az a része nem igaz, hogy hővé konvertálod a lendületed, mert a motor belső ellenállása fogja vissza a járművet ami egy hosszabb lejtőnél azt is eredményezheti, hogy a motor túl hűl!
(kamionos tapasztalat)

Mert szerinted mi lesz akkor az energiából? Valaminek muszáj lennie, általános fizikából tanulhattad...
Hő lesz belőle, bizony! A motor attól még hűlhet közben, ugyanis ezt a hőt leadja a környezet fele. Például a rajta keresztülpumpált hideg levegő segítségével. Sőt, a hűtővizet is ugyanúgy keringeti ilyenkor (persze zár a termosztát, ha nagyon kihűlne). Féltik is a motorféktől a katalizátort egyesek, mivel a hideg levegő azon keresztül távozik...

Ezért amikor újra jön a domb a hideg motorral nehezebben veszi az akadályt!

Bezzeg ha leállítottad volna - nincs pumpálás, nincs vízkeringetés, csak a menetszél :D Persze egy dög nehéz kamiont üresben gurítani egész más, mint egy pehelykönnyű motort...

Korszerűbb (injektoros, befecskendezős, stb) járművek nem fogyasztanak semmennyi üzemanyagot mivel motorféküzemben kikapcsolja az elektronika az üzemanyagadagolást mivel ugye a lassítás a cél és csak akkor kapcsolja vissza ha a motor fordulatszáma a megadott alapjárati érték alá csökkenne megelőzve ezzel a motor lefulladását. (persze ha nem nyomod be a kuplungot kis sebességnél akkor lefulladsz)


Elolvastad egyáltalán, amire válaszolsz? Mert hogy nem értetted, az látszik. Épp azt írtam, hogy mindenféle feltétele van a kikapcsolásnak! Mivel nem én programoztam az ECU-t, ezért nem tudom, mik azok, de konkrétan az F650CS abban a tartományban, ahol használom, nem szokta lekapcsolni. Ezt könnyű megállapítani: motorfékezés közben kattintsd le a kis piros kapcsolót. Ha megváltozik a motor járása (és kicsit erősödik a motorfék-hatás), akkor rögtön kibukik, hogy most vetted el a befecskendezést, vagyis a eddig a vezérlő ezt nem tette meg.

Ehhez nem bsfc diagram kell hanem jogsi, bár sokak szerint a motor benzinnel megy nem jogsival!

Mert le vagy maradva, mint a borravaló... deriválásról volt szó, erre te elkezded magyarázni a szorzást, és benyögöd, hogy általános iskolában kéne oktatni... jó, azt most hagyjuk, hogy az autós oktatóm arról nem tudott (2012-ben), hogy leáll a befecskendezés motorfék alatt :D

Babulu... a literes Yaris rendesen bemelegedve 40-nél fogyaszt 1 litert üresben gurulva, vagyis ~4dl/óra az alapjárati fogyasztása. Nagyobb motorral, vagy magasabb alapjárattal (pl. Teresának 1500 fordulat/perc) ez könnyen lehet több. Azt meg, hogy mikor lesz a motorfékes fogyasztás tényleg 0.0, épp fent részletezem. A lényeg: járműtől és körülményektől erősen függ.
 
Mindenki ugy csinalja ahogy akarja en reszemröl hasznalom a motorfeket.Szerintem egyreszt biztonsagosabb masreszt nem huzogatom a kuplungot es tartom behuzva nem hasznal neki na es ugye 100 vagy afölötti tempoban nem valtogatok üresig.Az sem egeszseges a valtonak.

Persze ez csak az egyeni velemenyem.
 
Insta360 karácsonyi akció

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére