Aki nem tudja mire jó a hátsó fék, menjen vezetéstechnikai képzésre... De komolyan, városban pocsék lehet hátsó fék nélkül. Igazítsátok meg, mert az nem lesz így jó...
Nekem azt mondta a zoktató bácsi, hogy kezdő mazsola motoros ne is nyúljon az első fékhez, illetve csak nagyon-nagyon ritkán. Ezek szerint nálatok nem így volt?
Részben igaza volt, mert meg kell tanulni "adagolni" az első féket. Ha csak úgy hirtelen berántja az ember, akkor 99% a taknyolás... Próbáltam az első forgalmi órán szép számú közönség jelenlétében... Ha a hátsó féket tapossa az ember eszetlenül, akkor nagy baj nem lehet akkor se, ha blokkol a kerék. De a hátsó hatékonysága sokkal kisebb, így alapvetően az első fékre támaszkodva kell megállni! A hátsó fék araszolgatásnál kell, szűk fordulónál, meg ha kanyarban "netalán" (ilyen NE legyen) besokall az ember. No meg persze egyszerűen csak megállni...
Nem egészen. Szó nem volt arról, hogy nem lehet behúzni az első féket. Sőt, nekem meg sem említették, hogy milyen hasznos dolog a hátsófék. Tényleg sosem használtam még.
én nem akarok okoskodni, de én azt hallottam, h akkor a jó, ha az ember mindkét féket egyszerre használja, csakhogy a hátsó féknek sokkal kisebb a hatása, a két fék fékezőereje sztem 30-70% vagyis a hátsó 30 az első 70 és nehéz megtalálni a kettő között az egyensúlyt. szerintem az első féket kezelni egyszerűbb, persze nem ránthatja be az ember, de én előbb megtanultam, h azt meddig lehet húzni, mint a hátsót. a hátsóval sztem az a gond, h ha az ember nagyon rátapos, akkor elkezd csúszkálni a hátulja, nálam ez még gyakran előfordul, mert a hátsóval még nem igazán érzem, h meddig lehet benyomni. egyébként fék szempontból az én motorom nem túl jó, gyakorltam parkolóban az első kerék blokkolását, h tudjam, mennyire ránthatom be, ha szükség van rá és a legtöbb motoron mielőtt a kerék megcsúszik lehet hallani egy bizonyos hangot, de az enyém csak kussol és egyszer csak már csúszok
Nekem mumus az első fék! Csak ha nagyon szükséges, akkor használom! Nekem is úgy oktatták, hogy nagyon óvatosan használjam aztán úgy is maradtam.
nos,anno úgy tanították,hogy amikor elkezdted behúzni az elsö féket,akkor mondani kellett,hogy húúúúúzni.szóval fokozatosan,mindig erösebben.persze az"ú"-k száma helyzetenként változik,de a huzni az nem jó,repülünk,mint a dongó.
Köszi átmentem a rutinon.Szerdán meg forgalomból vizsgázom.Ha gondolod én is fel ajánlom hogy megnézd milyen a gs magassága.Az enyém meg van süllyesztve.
Nagyon köszi, azon tanultam, teljesen jó a magassága. Azt hiszem, ő lesz a kiválasztott. Mindjárt szétnézek a neten, hogy 'hogyé' adják. Én hülye, korábban is megvehettem volna, ha az eszemre hallgatok.
Szia Pandi! Először az én első motorom volt, aztán Pacikóé! Imádtam, de el kellett adnom és szintén egy Őrült Nőszemlynek kellett!!!
Na Boci szombaton kapott olajat, meg első lengés csillapítóba is olajat cseréltek, mert kicsit kagylósra koptatta a gumit, meg kiderült, hogy a hátsó egyik fékbetétem is vasig kopott. Hát mintha új motorom lenne, megszünt a váltó kattogása, van fékem, szószerint sokkal hamarabb tudtam megállni. Az olaj csere aranyat ért komolyan. Erősebb lett a motorhatás, nem gyorsúbb jobban természtesen, de pl. a motor fék erősebb 30 %-kal kb. Szuper lett moci, amúgy Motul 5100-es olaj ment bele, állítólag ez a legjobb. Jó tudom, mindenki mást mond.