Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Long Way Up - Útitárs kerestetik!

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Gróf esmét Zéé neve alatt. És igen, az ominózus kompok. Szerény emlékeim szerint 2006-ban egy Calais-Dover-Calais motorral kb. 120 EUR-ba került oda vissza. (Remélem nem tévedek, nézd meg, lehet hogy rosszul emlékszem de ez dereng), ez ma, szeretett Vezetőink tevékenysége nyomán jelenleg ÖNMAGÁBAN közel 40 e HUF. Egyben ez a legrövidebb táv is kompilag, behajózással meg habszeldeséssel meg sirályokkal+ kihajózással együtt usque 1 h 30 perc (mire kitalálsz a kikötőből, talán még több).

Amúgy sose értettem azt a mértéktelen motorozást, ami csak magáért a MENÉSÉRT van.(Persze ha csak motoros UTAZÁS oda, akkor OK, de akkor meg mi a fenének átvágtatni Skócián, ahol amúgy se nagyon tudsz sietni.) Ha csak arra gondolok, mennyi mindenért volna érdemes megállni mondjuk Dover és Cambridge között, hogy Yorkról, Durhamról, illetve a skóciai felfdöld keskeny, kanyargós útjainak misztikus szépségéről, a vonuló ködökről, esőkről, világvégi csöndes hangulatokról ne is beszéljek, annak statisztikai lehetetlenségéről meg főleg ne, hogy mennyi eséllyel látjuk meg a Szörnyet, melyre évtizedek óta vár a Szörnykugtató Iroda (Moldoványi Ákos: Ország, várois híres ember, Gondolat kiadó, Világjáról sorozat 1977) , szóval ha ezekre a lehetőségekre gondolok, inkább a 250-es "kis gyenge" kislánnyal vágnék neki, aki szerinted nem alkalmas e táv megtételére. :)). Benne ugyanis megvan az az ALÁZAT, mely egy ilyen utat valóban maradandóvá tud tenni. Tiszta szívemből szurkolok NEKI, egyben szívesen megismerném személyesen is. Persze Neked is a legjobbakat kívánom, legikább azért, hogy a kelet-európai öncélú motorosmániádból megszülessen benned az a kultúra is, mely lélekben felemeli az embert egy ilyen útvonal VALÓBAN TELJES élvezetéhez és befogadásához.
 
Odafele nem lenne izgibb a csalagúton átkelni Angliába ? Ha megyek,akkor Hinckley-nél megállunk a Triumph gyár meglátodatása miatt....vagy nem jössz velem sehova :D :D :D
A csalagút drágább, és macerásabb, mint a komp. Több fórumon is olvastam róla, nemigen ajánlják. Különben is látni akarom a tengert :)
Amúgy mikor lett ez a te utad? :p
 
Üdv! ZÉÉ haverja vagyok, Gróf Miklós,"pár" motoros túrával, üdv mindenkinek.

a/ Egy 250-es motorral is nagyszerű távokat mehet az ember, ha nem rohan és türelmes, BUD-Hamburg 1158 km 14 óra alatt megvolt (Yamaha WR 250), 1999. BUD-YORK ETZ 250, 3 nap, DE Drága Tagamám:

1./ A jelenlegi EUR-árfolyamon egy ilyen skóciai-ír kiruccanás kb. 350-450e HUF (mindennel együtt valószínűleg, pl. kompjegyek, kaja, az a 4 szállás, ajándékok, stb..)
2./ Minek felpörkölni Skócia tetejére, ha a nagy rohanásban nem látunk közben semmit. Reálisan közúton kb. 50-60 km-es átlag tervezhető, ez naponta kb. 350-500 km MAX. táv emberi mértékkel. OK, az ember néha beleharap az ezresbe ( 2006 dec. 18: Amszterdam-Hága-Hegyeshalom-Zirc-Budapest 1518,7 km, kb. 20 óra alatt, Yamaha Fazer 1000 tesztvezetés), de tartósan ez nem javasolt,már csak biztonsági szempontból sem.

Ha az amúgy csodálatos útvonalat megnézem, tele van szédületes lehetőségekkel, melyeket pláne motoron igazán érdemes megnézni. Ahhoz a tempóhoz, melyre Te gondolsz, van egy lényegesen olcsóbb és haékonyabb közlekedési eszköz: az Airbus A 320-as, lehetőleg fapados üzemeltetésben. :)))

Szia Miklós!

a/ Igazad van, de mivel én nem cammogáshoz vagyok szokva, ezért megőrülnék, ha amiatt kéne lassítanom, mert a társam nem bír nagyobb iramot. Az idő jelentős részét a célállomáson akarom eltölteni, nem az oda-és visszaúton.

1./ Nem értem a 4 szállást: az odaúton 3 éjszakázás lesz, ebből valszeg 1 lesz fizetős. Az írországi tartózkodás meg eleve a barátomnál lesz, ott sem lesz szállásktg. Ajándékok?? Kinek? A kaja, és az összesen 3 kompjegy, meg a benzinktg oké.
2./ Már többször leírtam, h az általam felvázolt terv csak kiindulópont, az még rengetegszer fog változni, legtöbbet majd útközben. De ha szerinted meg úgyis csak 50-60-nal tudunk menni, akkor pont eleget fogunk nézelődni útközben.
Nem az út maga a cél, ezért fogok elmenni közben sok-sok látnivaló mellett, mert nem érdekelnek. Sokkal szívesebben látogatom meg Vickey-t útközben, mint mondjuk a Buckingham Palotát. Skóciába meg azért akarok felrongyolni, mert arra egyszerűen kíváncsi vagyok. El akarok jutni arra a pontra, gyönyörködni a tájban útközben. De nem megállni minden bokornál, és megbámulni. Ez sosem vonzott.
Az eredeti tervben nem is szerepelt Skócia, akkor 3 nap alatt meglenne az egész táv. De időközben meggondoltam magam, mert belefér. Valszeg életemben nem jutok el többet oda, már csak az egyre növekvő ktg-ek miatt sem, de most rászánom, kerül, amibe kerül.
 
Remélem összejön egy vállalkozó és mindenben megfelelő útitárs Gabi !
Azért nagyon feszítettre ne szervezd a programot, mert bármikor jöhet egy eső, egy dugó a német pályákon, vagy simán csak egy csökönyös tehén, aki nem hajlandó elvonszolni a hátsóját a falu főutcájáról. Szerintem le lehet nyomni az ezret egy nap, de azért ezeket mindenképp kalkuláld bele ! ( Tavaly nyáron több olyan távot is nyomtam egyedül és párban is, amikor azt hittem, hogy 500 km öt óra kávézással+dumával együtt, aztán Nürnbergnél volt vagy 20 km dugó. Vagy egyedül 600 km max öt óra, aztán a szakadó esőben azt sem mindig láttam merre megyek, meg folyton öltöztem-vetkőztem. És az én motorom sportmotor tehát hasalok rendesen, nagyon puhánynak sem érzem magam, mégis a második esőben lenyomott 600-as nap után már fájt a hátam, a karjaim meg majd letépte az esőruhát lengető menetszél. ) De ha németia felé mész, még az is lehet, hogy egy darabon elkísérlek ! Ez még addig kiderül. Tovább nem, mert idénre már elígérkeztem ( nem fehér ruhás buliba, nem aggódni ) az ellenkező irányba, és sajnos biztos hogy nekem kettő túra csak akkor jön össze ha rám szakad az otp. ( Már csak azért is, mert az én motorom max 250-ként inni szeret és ilyenkor igényli a maga 13-14 liter benzinét, ami a te átlagfogyasztásodnak a másfélszerese minimum. Azaz nekem inkább Zéé Grófja útiköltség számítása az valós verzió. )
A kíséretet komolyan gondoltam és mindenképpen fotózz-kamerázz, hogy élménybeszámolót tudj kanyarítani nekünk itthonmaradottaknak !
 
Gróf esmét Zéé neve alatt. És igen, az ominózus kompok. Szerény emlékeim szerint 2006-ban egy Calais-Dover-Calais motorral kb. 120 EUR-ba került oda vissza. (Remélem nem tévedek, nézd meg, lehet hogy rosszul emlékszem de ez dereng), ez ma, szeretett Vezetőink tevékenysége nyomán jelenleg ÖNMAGÁBAN közel 40 e HUF. Egyben ez a legrövidebb táv is kompilag, behajózással meg habszeldeséssel meg sirályokkal+ kihajózással együtt usque 1 h 30 perc (mire kitalálsz a kikötőből, talán még több).

Kedves Miklós!

Az emlékeid nemhogy szerények, de enyhén szólva is túlzóak. Perpillanat egy Calais-Dover kompjegy motorral már 20,- fonttól van, de ezt igazából Viki tudná megmondani, h gyakorlatilag mennyi az annyi. Ilyen vitába meg nem is akarok belemenni, mert az ár 100 különböző dologtól függ (dátum, időpont, napszak, stb.) Azt sem értem, h mi a fenének kellene retúrjegy, mert visszafele egyáltalán nem erre jönnénk. Az út valóban másfél-két óra (úgy emlékszem Viki is kb. ennyit írt), viszont a szigeten rögtön vissza kell állítani az órát, így vmennyi idő vissza is van nyerve.

Amúgy sose értettem azt a mértéktelen motorozást, ami csak magáért a MENÉSÉRT van.(Persze ha csak motoros UTAZÁS oda, akkor OK, de akkor meg mi a fenének átvágtatni Skócián, ahol amúgy se nagyon tudsz sietni.) Ha csak arra gondolok, mennyi mindenért volna érdemes megállni mondjuk Dover és Cambridge között, hogy Yorkról, Durhamról, illetve a skóciai felfdöld keskeny, kanyargós útjainak misztikus szépségéről, a vonuló ködökről, esőkről, világvégi csöndes hangulatokról ne is beszéljek, annak statisztikai lehetetlenségéről meg főleg ne, hogy mennyi eséllyel látjuk meg a Szörnyet, melyre évtizedek óta vár a Szörnykugtató Iroda (Moldoványi Ákos: Ország, várois híres ember, Gondolat kiadó, Világjáról sorozat 1977) ,

Attól, h TE nem érted, még nem kellene megvetni a másikat. Én meg azokat a motorosokat nem értem, akik minden bokornál megállnak, de ha nekik az a jó, akkor egészségükre. Kinek a pap, kinek a papné, de ettől még nem nézem le őket.
Én a motorozást magát imádom, tökmindegy, h épp Londonon hajtok át, vagy Simagöröngyösön. "a skóciai felfdöld keskeny, kanyargós útjainak misztikus szépségéről, a vonuló ködökről, esőkről, világvégi csöndes hangulatokról" pont eléggé fogok meggyőződni, a motoron ülve, nem értem, h ilyenért miért kéne megállni. Igen, sokadszorra elmondom, h az út lényege a cél, nem nézegelődni akarok közben, hanem odajutni, és kész. Az a kevés megnéznivaló csak azért lett közbeiktatva, mert ha már úgyis arra járok, akkor azokat nem hagyom ki, de ennyi. Loch Ness már csak a poén kedvéért került bele, nem hiszek a mesékben, meg a szörnyekben sem, de egyszerűen arra visz az út eleve, akkor meg miért ne állnánk meg egy félórára-órára?
Nem beszélve arról, h az alaposan felmálházott motort nem szívesen hagynám őrizetlenül egyetlen múzeum vagy bármi látványosság kedvéért sem.
Majd megnézem a neten, h mi mellettem mentem el útközben.
De te is megnézheted pl., a csamra feltöltött képek között, h a túrákon készült tájképekre, várromokra, egyéb "látványosságra" hányan kattintanak... Senki sem -vagy csak nagyon kevesen- kíváncsi az ilyenekre, bármit is mondanak.

szóval ha ezekre a lehetőségekre gondolok, inkább a 250-es "kis gyenge" kislánnyal vágnék neki, aki szerinted nem alkalmas e táv megtételére. :)). Benne ugyanis megvan az az ALÁZAT, mely egy ilyen utat valóban maradandóvá tud tenni. Tiszta szívemből szurkolok NEKI, egyben szívesen megismerném személyesen is.

Hurrá, akkor vidd magaddal valahova. Szerintem elképesztő őrültség egy tapasztalatlan, szinte még gyakorló motorost, egy apró, gyenge, egyáltalán nem többezer km-es túrákra kitalált motorral, arra bíztatni, h vágjon neki fél Európának ennyi hendikeppel a csomagjában. Aki meg tapasztalt motoros létére magával akarja vinni, az nagyon felelőtlen ember, mert nem fogja tudni megóvni az út során adódó akadályoktól (és ezek között még csak a legegyszerűbb lesz a fordított közlekedés).
Ha egy náladnál kevesebbet tudó/biró társsal vágsz neki egy nagyon hosszú útnak, akkor az csak az egymás hátráltatásáról szól. Minek nehezíteném meg mindkettőnk dolgát? Ha már az én utam, akkor engedtessék meg nekem, h eldöntsem, mennyire szeretném megszívatni magam egy nem megfelelő társsal!
Ezt az utat nyilván biciklivel is le lehet nyomni, vagy egy Babettával, max. hónapok alatt éred el a célodat, viszont útközben jól kinézegeted magad. De akkor ne egy nagymotort akarj társnak.
A "kislány", és akkor innentől fogva gondolom Csincsura célzol, amint végigolvasta az első hosszászólást, rávágta, h ő eljönne. Szerinted ebben mennyi megfontoltság / komoly szándék volt? Két perc alatt nem lehet eldönteni, h képes vagy-e egy ilyen útra, csak azért mert jól hangzik. Ezt pont te tudhatnád, ha már olyan hosszú utakat lenyomtál.
Nézd meg pl. ZP-t: először kérdezősködött, aztán megrágta, megemésztette, átgondolta, és óvatosan kijelentette, h jönne. Egyébként külön megtiszteltetésnek veszem, h épp ő és Hajós jelezte szándékát, h az ő tudásukkal és tapasztalatukkal hajlandóak lennének velem tartani. De biztos vagyok benne, h :flover:gal is éppolyan örömteli és élvezetes lenne az út! Tt-t meg nem tudom, mennyire vegyem komolyan...

Szerintem egy tapasztalatlan társsal abból a szempontból lenne maradandó az út, h mekkora kínszenvedés volt eljutni a célig. Kíváncsi lennék amúgy, miből vontál le olyan következtetéseket, h kiben mekkora alázat van, és mi iránt? A meggondolatlanság, elhamarkodottság nagyon távol áll ettől.

Persze Neked is a legjobbakat kívánom, legikább azért, hogy a kelet-európai öncélú motorosmániádból megszülessen benned az a kultúra is, mely lélekben felemeli az embert egy ilyen útvonal VALÓBAN TELJES élvezetéhez és befogadásához.

Na ezt megint miből következtetted ki?? Akkor mégegyszer, és utoljára: az a cél, h minél előbb eljussak a barátomhoz Galway-be, közben megnézem azt, ami érdekel, és találkozzak a barátnőmmel, és mindezt motorral tegyem a kaland kedvéért. Ehhez pedig keresek egy olyan társat, aki hasonlóan érez, mint én, és akivel nem hátráltatjuk egymást kölcsönösen.
Majd ha nézegelődni akarok, akkor nyilván egy más utat tervezek.
Ha pedig ezentúl pocskondiázódni támad kedved, akkor tedd meg, h az ismeretségi körödből választasz valakit, akiről pontosan tudod, h mit miért tesz, és annak fényében szólod le! Köszi!
 
Remélem összejön egy vállalkozó és mindenben megfelelő útitárs Gabi !
Azért nagyon feszítettre ne szervezd a programot, mert bármikor jöhet egy eső, egy dugó a német pályákon, vagy simán csak egy csökönyös tehén, aki nem hajlandó elvonszolni a hátsóját a falu főutcájáról. Szerintem le lehet nyomni az ezret egy nap, de azért ezeket mindenképp kalkuláld bele ! ( Tavaly nyáron több olyan távot is nyomtam egyedül és párban is, amikor azt hittem, hogy 500 km öt óra kávézással+dumával együtt, aztán Nürnbergnél volt vagy 20 km dugó. Vagy egyedül 600 km max öt óra, aztán a szakadó esőben azt sem mindig láttam merre megyek, meg folyton öltöztem-vetkőztem. És az én motorom sportmotor tehát hasalok rendesen, nagyon puhánynak sem érzem magam, mégis a második esőben lenyomott 600-as nap után már fájt a hátam, a karjaim meg majd letépte az esőruhát lengető menetszél. ) De ha németia felé mész, még az is lehet, hogy egy darabon elkísérlek ! Ez még addig kiderül. Tovább nem, mert idénre már elígérkeztem ( nem fehér ruhás buliba, nem aggódni ) az ellenkező irányba, és sajnos biztos hogy nekem kettő túra csak akkor jön össze ha rám szakad az otp. ( Már csak azért is, mert az én motorom max 250-ként inni szeret és ilyenkor igényli a maga 13-14 liter benzinét, ami a te átlagfogyasztásodnak a másfélszerese minimum. Azaz nekem inkább Zéé Grófja útiköltség számítása az valós verzió. )
A kíséretet komolyan gondoltam és mindenképpen fotózz-kamerázz, hogy élménybeszámolót tudj kanyarítani nekünk itthonmaradottaknak !
:köszi: Dóri, erre mindenképp visszatérünk, ha már lesz vmi konkrét terv, legalábbis időpont tekintetében!
Addig semmit nem tudok lefixálni, amíg nem tudom, h ki lesz a párom. Mindjárt az indulás időpontja is tőle függ, és a terv "vázát" is vele fogjuk kitölteni. Közös megbeszélés alapján fogjuk majd lefektetni a napi fix etapokat, addig még minden csak a levegőben lóg. Igen, számítok rá, hogy útközben is fog olyasmi akadály elénk gördülni, ami áthúzza az egész tervet. Valószínűleg az odaút is inkább lesz 5 nap, mint 4, sőt én annak is ellenére vagyok, h a kompjegyek előre le legyenek foglalva. De ehhez meg a barátom ragaszkodik. Necces lesz sok minden, az biztos.
De nagyon örülnék, ha te is jönnél egy darabon :hurá: !
 
"A meggondolatlanság, elhamarkodottság nagyon távol áll ettől". A költségekben ekkorát mellélőni az is meggondolatlanság.....Egy túrához semmi más nem kell,mint jó műszaki állapotú jármű és lokesz kellő mennyiségben....:)
 
Gyerekek, gyerekek. Ezeken fölösleges veszekedni, van elég más gond is mostanában, ne szedjétek szét egymást. Béke van. :bang:
 
2500 km távolságból 2 napos visszaút.......1250/nap (R.M. Erőltetett menet). :)

Végigolvastad te az első hozzászólást? A visszaútból kb. 1000 km vízen lesz, és azt sem úszva tesszük...
Ezt írtam:
15. vagy 16.nap indulás haza, útirány: Írországból közvetlen komphajóval átkelés Franciaországba, innen haza nagyjából ugyanazon az úton, amin jöttünk, kivéve, hogy Franciaországban jelentősen nagyobb utat fogunk megtenni. A barátom azt mondja, hogy ez a hajóút olyan 17-18 órás, de a jegyárban benne van egy kis kabin, és így gyakorlatilag végigaludhatjuk az utat, meg lehet éjszaka is menni. Így a hazautat tkp két nap alatt le lehet nyomni, és kikerüljük Angliát.
Lefordítom neked: éjszaka hajózunk, majd a maradék két napban hazajövünk Franciaországon át. Amúgy nem értem, minek ez a szőrszálhasogatás, MÁR TÖBBSZÖR ELMONDTAM, HOGY A FELVÁZOLT TERV NEM SZENTÍRÁS, AMINT MEGLESZ A PARTNEREM, MAJD VELE JÓL ÁTÍRJUK, ÉS HELYBEN IS SOKAT FOGUNK VÁLTOZTATNI. VILÁGOS VÉGRE?

"A meggondolatlanság, elhamarkodottság nagyon távol áll ettől". A költségekben ekkorát mellélőni az is meggondolatlanság.....Egy túrához semmi más nem kell,mint jó műszaki állapotú jármű és lokesz kellő mennyiségben....:)
Pfff, ezt de rossz helyről ollóztad!
SZERINTED mellélőttem, de nem ismersz, nem tudod mik az igényeim, és mire mennyit költök. Majd a végén pontosan megírom, h mennyibe került, jó?
De akkor sem értem, h ez miért fáj neked, nem a te zsebedből fogom elvenni a rávalót, ugye? Úgyis sokkal többet fogok magammal vinni, mint amennyi ktgre számítok, úgyhogy ne aggódj, nem téged foglak felhívni a pusztából, h küldjél egy kis zsét. Nekem inkább az a legnagyobb félelmem, h a motorral ne történjen semmi olyan, h alkatrészre, vagy szervízre legyen szükség.
Amúgy meg látom, egy követ fújsz a haveroddal, szal akkor nyomhatom a mínusz gombot? Eddig úgy gondoltam, nem rontom az ázsiódat.

A tisztelt Gróf úrtól meg még kérdezném, h tkp mit is akart mondani a hozzászólásaival, azonkívül, h az bántja, h ÉN nem akarok megnézni az utam során olyan dolgokat, amikre Ő kíváncsi? Majd elkérem Suzu gps-ét, aztán akkor jó sok mindent látni fogunk, ráadásul többször is ugyanazt :)
 
Az enyém? 9, de ez alatt 14800 km-t futott...
Mondjuk a nálam töltött első 4 hónap alatt ezt megdupláztam, szal sztem most sokkot kapott :)
 
Mi is hasonlóan vagyunk. 8 éves és 21 ezer párszáznál jár (azalatt pedig legalább kétszer volt összetörve:(().
De amiért kérdeztem az az utasbiztosítás. Igen mi kicsit rászopoládéztunk vele míg kint voltunk, de visszanézve (és a jövőbe tekintve) megint megkötném legalább azt amivel Ausztriának is nekiindultunk. Az EUB-n kívül azt hiszem az Axa és az Allianz is köt autó asszisztenciát 10 éves korig, bár az EUB a legolcsóbb közülük és ők az egyetlenek akik vállalják a szállítást is baleset vagy műszaki hiba esetén (a minőség az sajnos más kérdés).
Nem tudom gondolkodtál-e ilyenen, de legalább magadra köss egyet az E111 mellé, mert bármi van (NE LEGYEN) az nagyon tud fájni (mentőt, napi ellátást zsebből fizetni). Bár szerencsére helyben nem húzzák le rólad rögtön, de utólag sem kellemes kapni a párszáz euros csekkeket:(
 
Sokszor próbálok békebíró lenni, mert nem bírom a hajtépést. Főleg, amikor tök fölösleges dolgokon megy a vita. Felidegesíti az egyik a másikat, sokszor magát is, totál fölöslegesen.
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére