Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: Előfordulhat, hogy ez a funkció egyes böngészőkben nem érhető el.
Tegnap reggel a kedvenc kutamhoz akartam balra befordulni, ott várakozott egy kocsi a kereszteződésben (épp rám várt), de annyira ki volt "tolakodva", hogy nem is próbáltam a bal oldala mellé fordulni, mert azt az ívet vonalzóval kellett volna megrajzolni. Nézett is egy nagyot, hogy a jobbja mellé érkezem Ott mondjuk egy jobbra kis ívben forduló sáv van, de nekem jó belátható, és nem jött semmi szerencsére.Bocsi, Painttal hamarjában összedobtam, nem volt kéznél Auto Cad.
Viszont még egy gondolatot csak had írjak. Már az elejétől akartam, de nem akartam szaporítani a szót, de úgy tűnik nem jött le a gyakorlati haszna ennek a közlekedési magatartásnak.
Kicsit tovább gondolva a helyzetet, két előnye is van a kocsi orrát a kereszteződésbe betenni. Nem keresztbe, nem úgy, hogy más ne férjen el, sem egyéb marhaság.
Egyik, ha valaki jobbról villant, elenged, hamarabb be tudsz sorolni az áhított sávba, mindenki hamarabb jut el a céljához, örülés van. Ha beljebb vagy a kereszteződésben -jogosan mert a neked balról jövő megadta az elsőbbségedet- előbb be is engednek.
A másik, -pont egy általad reklamált, ideges, siető balról jövőt feltételezve- várod jólnevelten, hogy neked jobbról elfogyjanak az autók. A balodon állónak már remeg a lába a gázon, mert haladna. 7-re jár dolgozni, de 7:05 van. Neked valaki villant, jobbról, mert kienged. A balodon levő pont akkor dönt úgy, hogy mára ennyi elég volt a várakozásból, neked úgyis jönnek jobbról, holnapig ott fogsz állni, nyom egy padlót. Te is kilősz, mert összeakadtál egy rendes pasival aki egy úr, mit úr, lovag, és mindenki csodálkozására ott a csatt.
Igaz, neked volt elsőbbséged, de van egy törött autód. Ha elényomakodsz, már nem indul el. Nem tud.
Ez nem fikció, jobbkezes utcára néz az ablakunk.
Innentől aki alkalmazza szíve joga, ha nem, az is.
Hol a baj, azt akarta, hogy jobbról előzz!Ma is találkoztam egy anomáliával (és sajnos egyre többször): Ha beérek egy autóst, és az szeretné, ha megelőzném, illetve mutatja, hogy szabad az út, balra (!) indexel
Az ilyen buzikat persze nem büntetik. Én egyszer álltam roki helyre télen havas úttestre. 2 hellyel arrébb volt egy roki tábla . Nem is gondoltam, hogy rosszul állok. Negyed óra múlva mikor vissza értem, már rajtam volt a düntetés. Akkor láttam, hogy a tábal alatt volt egy 4X kiegészítés. És mivel nem látszott a felfestés, simán ráálltam a szélsőre. Nem volt sok csak 25ezer.Szegedi Tesco-parkoló, tegnap délután:
Én körbeparkoltam volna 3 haverral, csak, hogy érezze a törődést.
Hát, az, hogy én elmennék jobbról, de arra húzódnak le!Hol a baj, azt akarta, hogy jobbról előzz!
nemrég én is észrevettem ezt az újfajta jelzést... talán az az indíttatása, hogy bemutatja, szemlélteti Neked, mit kellene / lehet tenned: indexelj balra, előzz, ahogy ő mutatja, mert szabad a pálya... nem okos, de ezek szerint meg kell tanulnunkHát, az, hogy én elmennék jobbról, de arra húzódnak le!
...miközben balra indexelnek
Ááá, valahogy én is úgy okoskodtam, hogy ez járhat a fejükbennemrég én is észrevettem ezt az újfajta jelzést... talán az az indíttatása, hogy bemutatja, szemlélteti Neked, mit kellene / lehet tenned: indexelj balra, előzz, ahogy ő mutatja, mert szabad a pálya... nem okos, de ezek szerint meg kell tanulnunk
Erröl beszelek amit sokan nem akarnak megerteni hogy mas a kis sebesseg es mas a nagy sebesseg eseten a motor viselkedese maskep kell vele motorozni.A vezetestechnikai treningeken meg csak kis sebesseg van.Tommot ugye Kakucson volt. engedtek minket pályázni. Mikor 2. Nap mentem fel, egy kicsit már okosabban, akkor is pár kör után leintett az Ákos és elkezdte mondani, hogy ne ellentétes irányba dőljek, merr az lassú haladáskor kell csak, hanem hasaljak a motorra, ha nagyobb sebességgel kanyarodok. Ne úgy fékezzek, hanem így. Szóval ott, még ha nem is sokat, de a nagyobb sebességű haladás biztonságáról is tanultam.
Föleg ha nem is tanuljak meg mit csinaljanak ha ilyen helyzet elö all.Az keves hogy a nyolcasban leer a kipuffogo.A mellett, hogy megintcsak részvét, nagy sorry, meg ilyenek...
Nincs az a képzés, ami megvédene attól, hogyha egy beláthatatlan kanyarban/kanyar előtt előzök "tegnap se jött senki" alapon, és telibeverem a szembejövőt, akár autóval, akár motorral. Az ellen csak a józan ész segít, nem az eltolt szlalom, meg a hirtelen kikerülés, vészfékezés gyakorlása...
... és hogy ma reggel is, a melóhelyre jövet, az esőben, mennyien gondolták úgy, hogy ők a sumákker meg a fittipaldi, és előzgették a 90-nel haladó önmagamat, hasonló szituban, 100+-os tempóban... mer' az ő autójukra biztos nem hat a fizika...
na tessék, pedig ő ki se tolta az orrát a kereszteződésbe, mégis elkapták balra kanyarodás közben a lecsapott ívvel... és Te még ezek után is azt javaslod nekem, toljam be a kocsi orrát a kereszteződésbe????Mért nem egy Kamaz állt ott!?
Erre mondják, hogy neki volt elsőbbsége, de a busz volt az erősebb.http://index.hu/kerekagy/2014/07/24/igy_utotte_el_a_biciklist_a_bkv-busz/
Aztak*rva... Gratulálok a buszosnak...