Tegnap reggel a kedvenc kutamhoz akartam balra befordulni, ott várakozott egy kocsi a kereszteződésben (épp rám várt), de annyira ki volt "tolakodva", hogy nem is próbáltam a bal oldala mellé fordulni, mert azt az ívet vonalzóval kellett volna megrajzolni. Nézett is egy nagyot, hogy a jobbja mellé érkezem Ott mondjuk egy jobbra kis ívben forduló sáv van, de nekem jó belátható, és nem jött semmi szerencsére.
Ma is találkoztam egy anomáliával (és sajnos egyre többször): Ha beérek egy autóst, és az szeretné, ha megelőzném, illetve mutatja, hogy szabad az út, balra (!) indexel
Szegedi Tesco-parkoló, tegnap délután: Én körbeparkoltam volna 3 haverral, csak, hogy érezze a törődést.
Az ilyen buzikat persze nem büntetik. Én egyszer álltam roki helyre télen havas úttestre. 2 hellyel arrébb volt egy roki tábla . Nem is gondoltam, hogy rosszul állok. Negyed óra múlva mikor vissza értem, már rajtam volt a düntetés. Akkor láttam, hogy a tábal alatt volt egy 4X kiegészítés. És mivel nem látszott a felfestés, simán ráálltam a szélsőre. Nem volt sok csak 25ezer. Ettől függetlenül ezekben a szerencsétlen parkolókban annyi rokkant parkolóhely van, -pl. Fogarasi Tesco, agyhalál- hogy a városban annyi kerekesszékes nincs, nem, hogy egyszerre menjenek vásárolni. A parkolóhelyek pedig olyan szűkek, hogy, ha rendesen a vonak közé áll az ember, nem lehet kiszállni a kocsiból. Teljesen hülyék.
nemrég én is észrevettem ezt az újfajta jelzést... talán az az indíttatása, hogy bemutatja, szemlélteti Neked, mit kellene / lehet tenned: indexelj balra, előzz, ahogy ő mutatja, mert szabad a pálya... nem okos, de ezek szerint meg kell tanulnunk
Most olvasom http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/a_megye_egyik_legjobb_motorosrendore_hunyt_el/2389128/ Ahogy olvastam megnyerte vagy ketszer a legjobb motoros rendör cimet.Olvasgatva megint a vesszöparipamra gondoltam.Mi az?A vezetestechinikai trening haszna?Hasznos de tul van etekelve a haszna.Az hogy valaki kis sebessegnel hogy tud nyolcast csinalni meg megfordulni szüken es hasonlok segit de sajnos keveset.Legyünk öszintek meg a varosban is gyorsabbak vagyunk mit a vezetes technikai treningen.Maskepp kell kezelni a motort nagy sebessegnel es ezeket sajnos nem oktatjak.Ugye azert mas ha nemis olyan magas 100-120 as temponal a kanyarban megcsuszik a motor vagy megdobja valami mint ugyanez 30 nal a treningen.Mas megallni lassitani 120 as temporol mondjuk a kanyarban.Hol oktatjak azt hogy bedöntött motorral hogy lehet az elsö feket is hasznalni? Nem akarom tovabb ragozni csak ara kerek mindenkit hogy azert mert reszt vett X vezetestechnikai treningen ne bizza el magat. A rendör csaladjanak reszvetem.
Tommot ugye Kakucson volt. engedtek minket pályázni. Mikor 2. Nap mentem fel, egy kicsit már okosabban, akkor is pár kör után leintett az Ákos és elkezdte mondani, hogy ne ellentétes irányba dőljek, merr az lassú haladáskor kell csak, hanem hasaljak a motorra, ha nagyobb sebességgel kanyarodok. Ne úgy fékezzek, hanem így. Szóval ott, még ha nem is sokat, de a nagyobb sebességű haladás biztonságáról is tanultam.
Erröl beszelek amit sokan nem akarnak megerteni hogy mas a kis sebesseg es mas a nagy sebesseg eseten a motor viselkedese maskep kell vele motorozni.A vezetestechnikai treningeken meg csak kis sebesseg van.
A mellett, hogy megintcsak részvét, nagy sorry, meg ilyenek... Nincs az a képzés, ami megvédene attól, hogyha egy beláthatatlan kanyarban/kanyar előtt előzök "tegnap se jött senki" alapon, és telibeverem a szembejövőt, akár autóval, akár motorral. Az ellen csak a józan ész segít, nem az eltolt szlalom, meg a hirtelen kikerülés, vészfékezés gyakorlása... ... és hogy ma reggel is, a melóhelyre jövet, az esőben, mennyien gondolták úgy, hogy ők a sumákker meg a fittipaldi, és előzgették a 90-nel haladó önmagamat, hasonló szituban, 100+-os tempóban... mer' az ő autójukra biztos nem hat a fizika...
Föleg ha nem is tanuljak meg mit csinaljanak ha ilyen helyzet elö all.Az keves hogy a nyolcasban leer a kipuffogo.
na tessék, pedig ő ki se tolta az orrát a kereszteződésbe, mégis elkapták balra kanyarodás közben a lecsapott ívvel... és Te még ezek után is azt javaslod nekem, toljam be a kocsi orrát a kereszteződésbe????
http://index.hu/kerekagy/2014/07/24/igy_utotte_el_a_biciklist_a_bkv-busz/ Aztak*rva... Gratulálok a buszosnak...
Erre mondják, hogy neki volt elsőbbsége, de a busz volt az erősebb. Tököm biciklizne ilyen helyen. Én megtiltanám, hogy a buszsávban kerékpározzanak. Ez most nem jött össze.
1:40-től sokszor megnézve az is látszik, hogy a kereszteződés után nincs kerékpár út, csak egy szük buszsáv. A bringás a mellette elhaladó busznak ment neki oldalról.