hogy a bánatba' gurulhatnék már ki elé, amikor a nekem jobbról érkező bármikor kirakhatja balra az indexét, hogy az én utcámba kanyarodna? És akkor állok ott begurulva a kereszteződés közepére és akadályozom őt a bekanyarodásban, miközben az előírt kutya kötelességem az lenne, hogy az elsőbbségét / zavartalan továbbhaladását biztosítsam?
Én azt a két gyereket sajnálom a legjobban. És persze téged is, mert indokolatlanul baszogatott a a nő. Amikor ilyen "anyukát" látok, mindig a következő kérdés fogalmazódik meg bennem: Miért szaporodik az ilyen?
Ma végigautóztam fél Magyarországot kétszer. Azt mondjátok meg nekem, miért jó az embereknek (jelen esetben a közlekedés résztvevőinek), hogy mindenképp megmutassák a világnak azt, hogy mekkora egy suttyó, paraszt barmok (záróvonalon előzés, gyorshajtás, másik veszélyeztetése stb. Meg megyek faluban 60-al, jön mögöttem a tufa, még faluvége tábla előtt beelőz 90-nel, majd a falun kívül megy előttem 80-nal, így meg kell előznöm stb, stb, stb). Szerencsére nem húztak fel, és nem is engem veszélyeztettek, de láttam, miket csinálnak. Nekem meg lelkiismeret furdalásom van, mert a vasúti átjáróban épp akkor váltott pirosra a jelzés, mikor a kocsim orra a sínektől két méterre volt, és persze akkor már át kellett mennem a tiloson.
Ehhez kapcsolódik a férjem sztorija, amit egyszer már megírtam itt: http://csamclub.hu/blogbejegyzes/jobbkéz-szabály.203/
Azért, mert megteheti és mert egyszerűbb, mint kisszéket csinálni. Villamos, zárt pályát készül elhagyni, zárt pálya végén "anyuka" jön a füvön át, egy 8 meg egy 5 éves forma gyerekkel. 8 éves szétnézés nélkül levágtázik a villamos elé, anyuka fogja a kezét az 5 évesnek és nézik, hová megy a másik, de ők persze megállnak. Villamosvezető vészfékez ezerrel, ablakon kihajolva a következő párbeszédet hallani: -Miért nem tudod megfogni a másik kezét is, vagy legalább szólni neki, hogy ne lépjen a villamos elé? -Kuss, majd csinálok másikat. No comment....
csak éppen nem ez volt a forgalmi helyzet, ami a rajzon szerepel... Amennyiben én vagyok a balra kanyarodni szándékozó autó az ábrán, úgy a velem szemben ábrázolt jármű nem létezett, ellenben nekem jobbról jött egy autó
Te vagy a középső és azt írtad, hogy mi van, ha a jobbról jövő be akarna fordulni balra. Ez pont azt szimbolizálja
Hát, ma majdnem (megint) kinyírtak engem is. Síneken általában felállva szoktam átmotorozni. Ma este is, 2 sínpárt kereszteztem, rögtön jobbra kiért onnan egy utca, abból kifordult egy fehér kombi, megállás nélkül Megjegyezném, hogy még világos volt, refivel jöttem, és rajtam volt a neonsárga esőruhám... Épp, hogy vissza tudtam szottyanni az ülésre, aztán hátulról kikerültem. Isten barma... Itt történt: pont így jött, mint ez az autó
jaaaaaa, hogy ez Leper guruljak ki elé tanácsát ábrázolja... Akkor bocsi Ez esetben hiba csakis az ábrázolt arányokkal van, mert a rajzon nagyjából 3 sávos Hungária körút volumenű utak kereszteződése szerepel, miközben a kiinduló sztorim kertvárosi mellékutcákban játszódik, ahol az úttest szélességén pont úgy fér el két normál méretű, középkategóriás autó egymás mellett, hogy ha megússzák egymás tükrének lecsapását, akkor egyenesen a templomba vezet az útjuk, Szent Antal perselyét tömni Ilyen körülmények közepette egyszerűen kivitelezhetetlen a "tolakodásom", mert útjába kerülök az utcámba balra kanyarodó autónak, hacsak nem csuklós busz elvén egyedileg épített, derékszögben hajlani-kanyarodni képes fiktív járműről van szó És ha az általam szűkre hagyott forduló miatt meghúzná, megkoccolná az autómat, még én lennék a hibás... és valójában szélesebb utak kereszteződésében ugyanez az eredmény születhet, mert a legritkább esetben történik meg egy balkanyar iskolapélda-szerűen, már-már derékszögben történő bevétele... lecsapja az illető a szögletesítést, nem sarkosítja ki a kanyarvételt, tehát ott is könnyen kerülhetek az ő kanyarodásának ívébe - a hibás pedig szintén én leszek, mert ha driftelve, kézifékes köröket leírva, szaltózva, vagy két kerékre billentve veszi is a kanyart az illető, joga van hozzá, mert neki van elsőbbsége, nekem pedig egyetlen dologhoz van jogom (és ez a kötelességem is): biztosítani az ő szabad továbbhaladását, akármilyen módon, ívben abszolválja is azt. Nyilván nem ez a törvényszerű végkifejlet, persze, feltételezzük, hogy nem fog szánt szándékkal nekem jönni, ha már bedugtam az orromat a kereszteződésbe, korrigálni fogja a kanyar ívét, ha kell - de minek provokálni ilyesmit, minek nehezítsem meg a szerencsétlen kanyarodását, minek teremtsem meg akár csak a lehetőségét is annak, hogy problémás szituáció adódjon?
Bocsi, Painttal hamarjában összedobtam, nem volt kéznél Auto Cad. Viszont még egy gondolatot csak had írjak. Már az elejétől akartam, de nem akartam szaporítani a szót, de úgy tűnik nem jött le a gyakorlati haszna ennek a közlekedési magatartásnak. Kicsit tovább gondolva a helyzetet, két előnye is van a kocsi orrát a kereszteződésbe betenni. Nem keresztbe, nem úgy, hogy más ne férjen el, sem egyéb marhaság. Egyik, ha valaki jobbról villant, elenged, hamarabb be tudsz sorolni az áhított sávba, mindenki hamarabb jut el a céljához, örülés van. Ha beljebb vagy a kereszteződésben -jogosan mert a neked balról jövő megadta az elsőbbségedet- előbb be is engednek. A másik, -pont egy általad reklamált, ideges, siető balról jövőt feltételezve- várod jólnevelten, hogy neked jobbról elfogyjanak az autók. A balodon állónak már remeg a lába a gázon, mert haladna. 7-re jár dolgozni, de 7:05 van. Neked valaki villant, jobbról, mert kienged. A balodon levő pont akkor dönt úgy, hogy mára ennyi elég volt a várakozásból, neked úgyis jönnek jobbról, holnapig ott fogsz állni, nyom egy padlót. Te is kilősz, mert összeakadtál egy rendes pasival aki egy úr, mit úr, lovag, és mindenki csodálkozására ott a csatt. Igaz, neked volt elsőbbséged, de van egy törött autód. Ha elényomakodsz, már nem indul el. Nem tud. Ez nem fikció, jobbkezes utcára néz az ablakunk. Innentől aki alkalmazza szíve joga, ha nem, az is.