Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Közérdekű, érdekes, vicces hírek a nagyvilágból

Leslie_nielsen_gunsSHOP.jpg

Meghalt 84 éves korában Leslie Nielsen. A kanadai születésű színész-humorista floridai otthona közelében egy kórházban hunyt el - írta vasárnap a celebhonlap a TMZ. Unokája Doug Nielsen a kanadai CJOB rádióadónak nyilatkozva azt mondta, hogy a férfi "feleségével és barátaival az oldalán halt meg, csendesen és nyugodtan merült örök álomra" a kórházban.
Nielsen 1926. február 11.-
én születetett. A Csupasz pisztoly-trilógia Frank Drebin hadnagyaként vált ismertté, de ő játszotta Dr. Rumack-et az "Airplane" című filmben. Noha pályája során rengeteg műfajban megmutatta magát - mind filmekben, mind televíziós műsorokban -, a legismertebb alakításai vígjátékokhoz köthetők, elsősorban a Csupasz pisztoly sorozathoz.
 
Leslie_nielsen_gunsSHOP.jpg

Meghalt 84 éves korában Leslie Nielsen. A kanadai születésű színész-humorista floridai otthona közelében egy kórházban hunyt el - írta vasárnap a celebhonlap a TMZ. Unokája Doug Nielsen a kanadai CJOB rádióadónak nyilatkozva azt mondta, hogy a férfi "feleségével és barátaival az oldalán halt meg, csendesen és nyugodtan merült örök álomra" a kórházban.
Nielsen 1926. február 11.-
én születetett. A Csupasz pisztoly-trilógia Frank Drebin hadnagyaként vált ismertté, de ő játszotta Dr. Rumack-et az "Airplane" című filmben. Noha pályája során rengeteg műfajban megmutatta magát - mind filmekben, mind televíziós műsorokban -, a legismertebb alakításai vígjátékokhoz köthetők, elsősorban a Csupasz pisztoly sorozathoz.

Néha kicsit túljátszotta a szerepet, de azért kár érte..
 
Biztosan lesz kint a motorkiállításon ehhez is egy aláírni való lapocska. Én ehhez is adom a nevem, mint a buszsávhoz ;) Azt is megnyertük magunknak :)

Naigen, csak a buszsáv használata, meg a sorok között menés egy többé-kevésbé jogos, és illegálisan már amúgy is régóta meglévő gyakorlat legalizálása volt. Ez meg egy "igényfelmérés", hogy egyáltalán érdekli-e az embereket a lehetőség, vagy csak a Totalcar-osok szerint létező igény. Pont ma reggel nyilatkozta ezt Winkler a királyi magyar tv-ben.
Személy szerint egy csomó indokot, amit felhoztak, mondvacsináltnak, és kimondottan Pestre kihegyezettnek tartok. Egy tisztességes 50-es robogóval (már a Simson is tudott 60-70-et, hát még az újabb olasz meg japán csodák) gond nélkül tartható a városi forgalom ritmusa, főleg dugóban. Ingázni meg nem csak autópályán lehet, ahova segédmotor nem mehet fel, és tényleg kell a tempó, hanem országúton is, ahol 80-nal azért már nem képez áthághatatlan útakadályt egy kismotor. Szűken előzni, leszorítani meg a 125-öst is lehet, csak kellően idióta autós kérdése. Másrészt, meglesz rá az esély, hogy még több, nulla motoros rutinnal rendelkező ember üljön át 125-ösre, aztán jönnek majd az esések, balesetek, romlanak a statisztikák, amik alapján a zsaruk majd még jobban rászállhatnak a motorosokra, hiszen "lássák, mán megin' emelkedett a motorosbalesetek száma, biztos a gyorshajtás, száguldozó állatok, ellenőrizzük csak őket minél többször". Eddig is motorosbaleset volt minden a sajtónak, akkor is, ha a simsonos papa dőlt el a sarkon, és csak fokozódni fog, ha rendszámos motorral történik a baj...
Két szempontból tartom csak jó ötletnek a kezdeményezést: az egyik, hogy részben talán megoldaná a robogók ellenőrizhetetlenségét (bár aki eddig 50-esként használt 125-öst, az biztos nem emiatt fog legális vasra ülni), másrészt, akinek van B-s jogsija, de kipróbálná a motorozást, csak nem tudja, menne-e neki, az külön tanfolyam nélkül megtehetné olyan motoron, amihez már komolyabb tudás kell, mint egy automata robogón gázt húzni.
 
Igen, igazad van, hogy egy tisztességes 50-es robogóval lehet tartani a 60-at - csak nem szabad, tiltja a KRESZ. Az új is. Meg én spec.. azt érzem a városi utakon, hogy szétráz a hatvan hosszabb távon. Én támogatom, de csak néhány órás, oktatóval töltött közlekedési gyakorlat után.
 
RÉszben egyetértek veletek ;) Nekem is előbb volt autós jogsim, mint motoros és lehet, hogy autóssal lehetett volna vezetni 125-öst, akkor most is valami olyannal rohangálnék... DE az tény, hogy az 50-es mocc biza 45 km/h-ban le van korlátozva. Másrészt ott az elővárosi közlekedés, gondolok itt a pest 25-30 km-es vonzáskörzetére. Megnézném, hogy az 50-es robi hogy jön fel a 10-esen a Kopárnál, ahol két sáv van, de 1-re szűkül, ergo a terepjárós barom sose fogja beengedni. Tény, hogy a hülye autós a Varaderot is letolja, nem a méret számít. Az is tény, hogy attól, hogy vezethetnél autós jogsival 125-öst még nem lenne rendszáma. De én pl sokkal nagyobb biztonságban érezném magam adott esetben egy 120 km/h végsebességű vason, mint a 45 km/h-son (hivatalosan) Amúgy az EU nagy részén már jópár éve így vannak a dolgok... Az is tény, hogy egy motorhoz már kéne gyakorlati óra is, nem csak a KRESZ (ugyebár ebből is az autós) De azért lényegében az is haladás lenne, ha a sok autóból, amiben 1 ember idegeskedik a dugóba és irigykedik a buszsávba/sorok közt elhúzó motorosokra/robogósokra legalább 1-1 átülne kétkerékre. És végül azért pestre hegyezik ki (szerintem) mert az ország fele lakik/dolgozik itt. Itt kicsit több és nagyobb dugók vannak, mint vidéken... Ha jól tudom 2 millió ember él itt és szerintem legalább még egyszer ennyi jár fel nap mint nap. Van aki egészen 60 km-ről pl.
 
Igen, igazad van, hogy egy tisztességes 50-es robogóval lehet tartani a 60-at - csak nem szabad, tiltja a KRESZ. Az új is. Meg én spec.. azt érzem a városi utakon, hogy szétráz a hatvan hosszabb távon. Én támogatom, de csak néhány órás, oktatóval töltött közlekedési gyakorlat után.

Ezt lassan át fog kelleni tenni a Fecsegőbe:)

Igen, lehet tartani vele a 60-at, sőt, a 80-at is a jobbakkal, pont ezért lenne értelmesebb a műszaki KRESZ-t (vonatkozó KPM rendeletet, vagy mit) módosítani, hogy mondjuk 50 helyett 80cm3 legyen a köbcenti-korlát, és kerüljön ki az amúgy is maximum Babettákra értelmezhető 45km/h-s maximális tervezési sebesség belőle.
Szétrázni meg nem azért ráz szét az 50-es robi sem a városban, mert 50-es, hanem mert a kis kerekeivel jobban megérez minden egyenetlenséget, mint egy nagyobb kerekű nagymotor, vagy akár egy Simson. De ezen pont nem segít, ha vesz az ember egy ugyanolyan kiskerekű 125-ös robeszt, ha meg 125-ös motort vesz, azon pont azokat az előnyöket veszti el, amiket egy robogó nyújtana.
 
Ezt lassan át fog kelleni tenni a Fecsegőbe:)

Igen, lehet tartani vele a 60-at, sőt, a 80-at is a jobbakkal, pont ezért lenne értelmesebb a műszaki KRESZ-t (vonatkozó KPM rendeletet, vagy mit) módosítani, hogy mondjuk 50 helyett 80cm3 legyen a köbcenti-korlát, és kerüljön ki az amúgy is maximum Babettákra értelmezhető 45km/h-s maximális tervezési sebesség belőle.
Szétrázni meg nem azért ráz szét az 50-es robi sem a városban, mert 50-es, hanem mert a kis kerekeivel jobban megérez minden egyenetlenséget, mint egy nagyobb kerekű nagymotor, vagy akár egy Simson. De ezen pont nem segít, ha vesz az ember egy ugyanolyan kiskerekű 125-ös robeszt, ha meg 125-ös motort vesz, azon pont azokat az előnyöket veszti el, amiket egy robogó nyújtana.


Mondjuk az is haladás lenne, ha nem 45 lenne, hanem a városi megengedett, de azért autópálya ne. Mondjk vannak nagyobb kerekű robogók :)
 
Amúgy az EU nagy részén már jópár éve így vannak a dolgok... Az is tény, hogy egy motorhoz már kéne gyakorlati óra is, nem csak a KRESZ (ugyebár ebből is az autós) De azért lényegében az is haladás lenne, ha a sok autóból, amiben 1 ember idegeskedik a dugóba és irigykedik a buszsávba/sorok közt elhúzó motorosokra/robogósokra legalább 1-1 átülne kétkerékre. És végül azért pestre hegyezik ki (szerintem) mert az ország fele lakik/dolgozik itt. Itt kicsit több és nagyobb dugók vannak, mint vidéken... Ha jól tudom 2 millió ember él itt és szerintem legalább még egyszer ennyi jár fel nap mint nap. Van aki egészen 60 km-ről pl.

Mondjuk az EU nagy részén a közlekedési kultúra se olyan, mint itthon, ott pl. a fentebb emlegetett terepjárós nem túrja le csakazértis alapon a robogót a hegy tetején. De ez megint másik kérdés.
Ha viszont már kell(ene) gyakorlati vizsga is a 125-ös robeszozáshoz autós jogsival, akkor miért ne azon kellene lobbizni pl., hogy ha valakinek már van B-s jogsija, de akarna egy A-t is, akkor ne kelljen még egy kresztanfolyamot végigülnie (kifizetnie), hanem mondjuk legyen egy kombinált rutinvizsga (a műszaki résszel már úgyis össze van vonva, ha jól tudom), ahol kapna egy pár kérdéses tesztlapot a motorspecifikus szabályokról, és ha az sikerült, mehet a bólyák közé. Főleg, hogy a gyakorlati képzésnek, vizsgának nyilvánvalóan lenne valami díja. És ezzel legalább a motorosoknak is kedveznének, mert nem kellene kategóriánként újabb és újabb felesleges tanfolyamokra járni, csak különbözeti vizsgát tenni. Persze mehetne oda-vissza is, akinek már van egy A-ja, annak se kelljen beülnie egy B-s kresztanfolyamra, hogy megtudja, autóban se balról kell megadni a jobbkezet.
A Pest-vidék dologra meg inkább nem mondok semmit... éltem ott jópár évet, de mikor hazaköltöztem, egyáltalán nem éreztem eget rengető különbséget az ottani és az itthoni közlekedés között. A Magyarország=Budapest(és esetleg a vonzáskörzete) hozzáállás meg kimondottan irritál...
 
Mondjuk az EU nagy részén a közlekedési kultúra se olyan, mint itthon, ott pl. a fentebb emlegetett terepjárós nem túrja le csakazértis alapon a robogót a hegy tetején. De ez megint másik kérdés.
Ha viszont már kell(ene) gyakorlati vizsga is a 125-ös robeszozáshoz autós jogsival, akkor miért ne azon kellene lobbizni pl., hogy ha valakinek már van B-s jogsija, de akarna egy A-t is, akkor ne kelljen még egy kresztanfolyamot végigülnie (kifizetnie), hanem mondjuk legyen egy kombinált rutinvizsga (a műszaki résszel már úgyis össze van vonva, ha jól tudom), ahol kapna egy pár kérdéses tesztlapot a motorspecifikus szabályokról, és ha az sikerült, mehet a bólyák közé. Főleg, hogy a gyakorlati képzésnek, vizsgának nyilvánvalóan lenne valami díja. És ezzel legalább a motorosoknak is kedveznének, mert nem kellene kategóriánként újabb és újabb felesleges tanfolyamokra járni, csak különbözeti vizsgát tenni. Persze mehetne oda-vissza is, akinek már van egy A-ja, annak se kelljen beülnie egy B-s kresztanfolyamra, hogy megtudja, autóban se balról kell megadni a jobbkezet.
A Pest-vidék dologra meg inkább nem mondok semmit... éltem ott jópár évet, de mikor hazaköltöztem, egyáltalán nem éreztem eget rengető különbséget az ottani és az itthoni közlekedés között. A Magyarország=Budapest(és esetleg a vonzáskörzete) hozzáállás meg kimondottan irritál...


Jó lenne a kombinált kategória, de sajnos ebben az országban nem arról szól a dolog, hogy megtanulj vezetni ezt azt, hanem hogyan tudnak lehúzni rólad több bőrt. Én nem azt mondtam, hogy Magyarország=Budapest és környéke, hanem hogy itt jobban és nagyobb dugók fordulnak elő, mert itt arányaiban jóval több ember mozog nap, mint nap a városban. Meg eleve pest arányaiban jóval nagyobb város. Ha azt nézzük h kb 2 milliós, melyik is a kövi város (lélekszámot tekintve) Debrecen? Kb 4-500 ezres? Én csak az arányokra próbáltam rávilágítani és nem ledegradálni a vidéket. Szívem szerint én is ott élnék, de sajnos az egész ország fejnehéz pestet illetően. Szerintem.
Amúgy tudom, hogy a pesti közlekedési morál milyen és azt is, hogy sok vidéki elvből elkerüli, sőt azt is hogy sokan lemennek vidékre jogsit szerezni. Ez van, el kell fogadni, vagy elutasítani és elmenni máshova.
 
Az EU jogharmonizáció szerintem valami ködös álomvilág.
Minden országnak mások a jogrendszeri specialitásai, nálunk például tradíció a jogrendszer toldogzatása-foldozgatása a lehető legtöbb kiskaput meghagyva a hozzáértőknek, és a lehető legtöbb b@szogatási felületet hagyva arra, hogy a hozzá nem értőt le lehessen húzni. Itt nem cél a korszerű jogrendszer - a kreszben sem, mert állambácsinak extra bevételi forrás a büntetési tétel. (olyan ez mint a vallásban az eredendő bűn, eleve bűnösnek születtünk, nehogymár ne fizessünk ) Mindaddig amíg ez a szemlélet lesz az uralkodó, és nem az élhető, korszerű jogrendszer az aktuális környezeti és technológiai körülmények közé optimalizálva, addig a sógorkomajóbarát és a kézkezetmos rendszer fog működni. Privát nem kicsit bosszant egyébként az a tény is, hogy amíg én a piacgazdaságban versenyzek minden elmebeteggel, addig a jogalkodó és egyéb hivatalok nem teljesítménybéresek, hanem odabent csak döntésképtelen, a pozíciójába gyökerezett töketlen barmok basszák a rezet az én kontómra. Lásd szeptemberben meg kell rendeljem azt az árut amire engedélyt kell kérjek, hogy eladjam december 28-tól 31-ig, majd december 27-n mehetek az engedélyemért. Hol van ez a realitástól meg a piacgazdaságtól, a versenyképesség növelésétől meg az egyéb marketingdumától? Fényévekre.

Egyébként támogatnám ezt a 125-ös köbcentis témát, mert sokkal több autós lenne aki kipróbálná a motorra ülést, innentől kezdve pedig sokan rájönnének mennyire tapír dolog leszorítani a motorost az útról, kvázi javulna a közlekedési kultúra. Végre valami korszerű, és egyszerűsített dolog. A baleseti statisztika növekedésétől nem félnék, lehet az elején emelkedne, de utána beállna normálisra a közlekedési morál javulásával a mit odafent már említettem.
 
Egyetertek Yamaval abban hogy az EU-s jogharmonizacio csak allomvilag.Viszont tamogato, azt is hogy a B kategorias jogsival lehessen 125 max 11kw-es motort vezetni.Egyreszt nyari honapokban a varosban ebyhitene a csucsforgalmat masreszt sik autos megtanulna motoros szemmel latni a közlekedest.A B kategorias engedelyt szinte minden orszagban maskepp szabalyozzak.Viszont tamogatnam azt is ami nemetorszagban van az 50cm3 es motorokkal köteöezö rajuk biztositast kötni es a megköteskor kapnak egy rendszamot ami minden evben mas szinü es a renedör ha megletja rögtön tudja van biztositasa vagy nincs.Ha nincs az nagyon draga.Itt van peldaul az en 50-esem amiröl teljesen elefeledkeztemPIC_0054.JPG
 
Én úgy tudom, itt is kell robeszre is kötelezőt kötni. Mi kapunk egy matricát, amit fel kell rá ragasztani.
teljesen faramuci ez a sebesség lekorlátozás a mi idegbeteg viszonylataink között. Szégyenszemre azt kellett mondanom a gyerekeknek, hogy a testi épségük érdekében menjenek a robival 50-et, mert a negyvenet tartva előbb-utőbb beborítják őket az árokba! Igy elméletileg lakott területen a megengedett legnagyobb sebességet tartják, tehát van esélyük az életben maradásra. Ez persze már a város többsávosokon ahol 70 is megengedett kevés, de ott legalább van még plusz egy-két sáv az autósoknak előzni.
 
Ügyes trükk - vigyázz!

Nem csak autósoknak, hanem mindenkinek, hogy terjesszék az autós
barátaik körében.
Sajnos ilyen itthon is elképzelhető.

Figyelem! A múlt héten a gramont-i Auchan-ban parkoltam. Amikor kihajtottam,
észrevettem egy papírt a hátsó szélvédőn. Amikor leszedtem (addigra már haza
értem), láttam, hogy az egy benzin blokk volt. Szerencsémre egy barátom már
mondta, hogy ne álljak meg (emiatt), mert hogy valaki várhatja, hogy
kiszálljak az autómból.
Ez a nőkre és a férfiakra is érvényes. Strasbourg és kelet után, ez a
technika már egész Franciaországban elterjedt. Figyeljünk a hátsó szélvédőre
tapasztott papírokra! Gépjárműrablások új módszerével állunk szemben! (Ez
nem vicc!) Sétálsz a parkolóban, nyitod a kocsidat és beszállsz. Indítasz,
rükvercbe teszed a kocsit. Amikor a visszapillantóban hátra nézel, a hátsó
szélvédo közepén észreveszel egy papírcetlit. Megállsz, kiszállsz az
autóból és ekkor bukkan fel a tolvaj a semmiből. Beszáll az autódba és
elhajt. Nagy sebességgel, gyakorlatilag majdnem rajtad keresztül.
ÉS találgassanak a hölgyek...
Fogadni mernék, hogy a retiküljük/kézitáskájuk a kocsiban maradt. Így az
autótolvajnak az autódon kívül már a címed, a pénzed és a kulcsaid is meg
vannak! Házad és személyed nem titok többé! Nagyon jól szervezettek, már
több autós járt így pórul!


Amennyiben papírcetlit látsz a hátsó szélvédődre tapadva, zárd be az
ajtókat, indíts és menj el onnan! A papírt majd később leszeded.

Talán nem árt értesíteni erről a családot, barátaidat, különösen a hölgyeket! Egy
retikülben sok fontos irat van.
Biztos nem akarod, hogy mindez rossz kezekbe kerüljön!"






 
Insta360 Black Friday sale

Legújabb blogbejegyzések

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére