Biztosan lesz kint a motorkiállításon ehhez is egy aláírni való lapocska. Én ehhez is adom a nevem, mint a buszsávhoz
Azt is megnyertük magunknak
Naigen, csak a buszsáv használata, meg a sorok között menés egy többé-kevésbé jogos, és illegálisan már amúgy is régóta meglévő gyakorlat legalizálása volt. Ez meg egy "igényfelmérés", hogy egyáltalán érdekli-e az embereket a lehetőség, vagy csak a Totalcar-osok szerint létező igény. Pont ma reggel nyilatkozta ezt Winkler a királyi magyar tv-ben.
Személy szerint egy csomó indokot, amit felhoztak, mondvacsináltnak, és kimondottan Pestre kihegyezettnek tartok. Egy tisztességes 50-es robogóval (már a Simson is tudott 60-70-et, hát még az újabb olasz meg japán csodák) gond nélkül tartható a városi forgalom ritmusa, főleg dugóban. Ingázni meg nem csak autópályán lehet, ahova segédmotor nem mehet fel, és tényleg kell a tempó, hanem országúton is, ahol 80-nal azért már nem képez áthághatatlan útakadályt egy kismotor. Szűken előzni, leszorítani meg a 125-öst is lehet, csak kellően idióta autós kérdése. Másrészt, meglesz rá az esély, hogy még több, nulla motoros rutinnal rendelkező ember üljön át 125-ösre, aztán jönnek majd az esések, balesetek, romlanak a statisztikák, amik alapján a zsaruk majd még jobban rászállhatnak a motorosokra, hiszen "lássák, mán megin' emelkedett a motorosbalesetek száma, biztos a gyorshajtás, száguldozó állatok, ellenőrizzük csak őket minél többször". Eddig is motorosbaleset volt minden a sajtónak, akkor is, ha a simsonos papa dőlt el a sarkon, és csak fokozódni fog, ha rendszámos motorral történik a baj...
Két szempontból tartom csak jó ötletnek a kezdeményezést: az egyik, hogy részben talán megoldaná a robogók ellenőrizhetetlenségét (bár aki eddig 50-esként használt 125-öst, az biztos nem emiatt fog legális vasra ülni), másrészt, akinek van B-s jogsija, de kipróbálná a motorozást, csak nem tudja, menne-e neki, az külön tanfolyam nélkül megtehetné olyan motoron, amihez már komolyabb tudás kell, mint egy automata robogón gázt húzni.