Honda Lead 100
2010.03.27.-én vettem életem első robogóját,8600 km-el,első gondos tulajtól,szervizkönyvesen,ragyogó állapotban.Most tart a Csacsipacsi (mert,hogy ez lett a neve)50ezer km-nél,gondoltam ennek apropójából írok róla egy szösszenetet,ha úgy tetszik 50 ezres tartós tesztet.
Honda Lead 100:
4 ütemű,102ccm,egyhengeres(2szelep,himbás),léghűtéses nagyjából ennyit kell tudni róla motorikusan.
Elöl-hátul dobfékes,ami pont jó a 107kg-os szörny irdatlan erejének( 7 le ) megfékezésére.
Remek jószág a hétköznapok városi cirkálásához(melóba járás,bevásárlás,stb)nagyjából 3 liter 95-öst fogyaszt 100km-n.Remekül gyorsul álló helyzetből 60km/h-ig,szóval ha előremész a lámpánál nem tartod vele fel az autós pajtikat.
A végsebessége kb 85 km/h(jó hátszélben nagy plexivel akár 90 is lehet
)Ha elérted a 60-at komoly előzésbe ne kezdj bele,mert onnan már a végsebesség eléréséig csak vánszorog.
Négyezer km-enként igényel olajcserét,8dl 10/40-es,15/50-es vagy 20/50-es olajból.Szelep hézagok értéke 0.15 hidegen mind a szívó,mind a kipufogó oldalon,a könyve 4 ezer km-enként ír ellenőrzést,de ez elhanyagolható (38 ezernél kellett először állítani egy hangyányit).A szelep állítás sem igényel sok időt és nagy szerszámozottságot,kb fél óra alatt megvan és kell hozzá egy 8-as villáskulcs,meg egy csavarhúzó.A fékbetétek 50 ezer után még tökéletesek.A gumik hátul kb 20ezret futnak,elöl minimum 30-at,jaj és egy pozitívum 4600 ft a zsír új gyári guma.
Eddig elég pozitív....Most nézzük a szopós részeit(bár ez inkább rám vonatkozik,mert nem arra használom amire kitalálták...
)
Elvileg gondozás mentes hajtás,mert ugye robeszról beszélünk és nincs lánc,meg lánckerék.Hát ez a hajtás sem gondozás mentes,illetve ha nem gondozod 15-20 ezrenként akkor csúnyán megszopat,ráadásul mocskos sokba fog kerülni.20-25 ezere km-enként ki kell cserélni a röpsúly görgőket(gyári 7 ezer ft,utángyártott kb 1500)mérete 16x13x10 gramm.Ugyan ennyi km-nél a szíjat is érdemes cserélni(gyári 13 rugó,az után gyártott kb 4000 ezer)nem érdemes megvenni a gyárit,semmivel sem jobb.Itt jön elő a gondozás,ha a fent említett dolgokat cseréled,akkor vedd a fáradságot és szedd elemjeire a kuplungot,pucold el szépen és vastagon kend át zsírral(ne a kuplung betéteket)az alkatrészeket,sok lóvét spórolsz magadnak
Ezeket elvégzed,akkor egy szinte örök életű robcsit kapsz cserébe.Az enyémbe 50 ezer van minimális az olaj fogyasztás kb 2dl 4000 km-en,a haveromé már közelít a 120 ezer km-hez (és működik
)
Zárszóként,ha esetleg robeszt akarsz és nem akarsz vele egykerekezni,meg ilyen egyéb trükköket csinálni,akkor simán ajánlom a Hondáék 100-as lead-jét.........